Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
niezgodnie z umową:(
Autor Wiadomość
mag-ia 
Klikacz

Dołączyła: 31 Lip 2012
Posty: 13
Wysłany: 01-08-2012, 10:54   niezgodnie z umową:(

UPC wysyła maila z informacją o nowej opłacie abonamentowej, w moim przypadku 6zł niezgodnie z umową i niezgodnie z ustawą o telekomunikacji. W myśl zapisów w tychże informacje o zmianie powinny być na piśmie chyba, że abonent życzy sobie inaczej.
Czy wy akceptujecie takie niezgodne z umową postępowanie?

Ja maila dostałam na swoją pocztę w UPC, a ponieważ z niej nie korzystam, to o fakcie dowiedziałam się z faktury, czyli teoretycznie nie mam możliwości zrobić nic.

Mam pakiet Max HD z nagrywarką, a dodatkowy koszt Pakiet Max - abonament , czy ktoś mógł by mi pomóc czym to się różni?

Dziękuję
 
 
ANIOŁ 
chello master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 2412
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-08-2012, 11:34   

Polacy to dziwne zwierzeta dostali ponad 20 kanałów w HD za marne 6 zł i jeszcze sie buntują..... brak słów
 
 
mag-ia 
Klikacz

Dołączyła: 31 Lip 2012
Posty: 13
Wysłany: 01-08-2012, 11:48   

nie w tym rzecz za ile tylko w jaki sposób:( podkreślam niezgodny z umową i ustawą!


6zł rzeczywiście przy 197,- dla pojedynczego abonenta kwota nie duża, ale dla UPC spory wpływ;) teraz jest 6zł, za chwilę kolejne 6zł...

"zwierzeta dostali ponad 20 kanałów w HD za marne 6 zł i jeszcze sie buntują"

oglądasz te programy? ja nie i ich nie potrzebuję, więc dziękuję za takie "podarunki".

wiesz czym się różni Max HD od Pakiet Max?
 
 
ANIOŁ 
chello master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 2412
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-08-2012, 12:18   

mag-ia napisał/a:


oglądasz te programy? ja nie i ich nie potrzebuję, więc dziękuję za takie "podarunki".

wiesz czym się różni Max HD od Pakiet Max?


Oczywisćie że oglądam, a czemu miałbym nie oglądać .



Co do pytania to chyba sama nazwa wszystko mówi...... ;)
 
 
mag-ia 
Klikacz

Dołączyła: 31 Lip 2012
Posty: 13
Wysłany: 01-08-2012, 12:23   

mówi? i mnie mówi, że w Max HD powinnam mieć więcej niż w Pakiet Max, więc dlaczego dopłacam?

ty oglądasz, więc płać, ja nie oglądam, więc płacić nie chcę:)

masz coś do powiedzenia na temat postępowania niezgodnego z umową?
 
 
ANIOŁ 
chello master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 2412
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-08-2012, 12:34   

mag-ia napisał/a:


masz coś do powiedzenia na temat postępowania niezgodnego z umową?


Zostan prawniczką w tym chorym kraju, albo dorośnij :mrgreen:
 
 
mag-ia 
Klikacz

Dołączyła: 31 Lip 2012
Posty: 13
Wysłany: 01-08-2012, 12:54   

czyli nie masz nic do powiedzenia.
 
 
ANIOŁ 
chello master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 2412
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-08-2012, 12:59   

mag-ia napisał/a:
czyli nie masz nic do powiedzenia.


Nie, wybacz twój "problem" jest dla mnie jak "czemu ta chmura ma taki kształt"....ale cieszę sie że ktoś ma tylko takie "PROBLEMY" w życiu:))


Pozdrawiam
 
 
mag-ia 
Klikacz

Dołączyła: 31 Lip 2012
Posty: 13
Wysłany: 01-08-2012, 13:08   

Nie, wybacz twój "problem" jest dla mnie jak "czemu ta chmura ma taki kształt"....ale cieszę sie że ktoś ma tylko takie "PROBLEMY" w życiu:))

typowe zabieranie głosu jak się nie ma nic do powiedzenia.
 
 
marcinosr
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2012, 13:31   

mag-ia, wpadasz tu jako ktoś nowy i zamiast ładnie "dzień dobry" powiedzieć to na start pyszczysz.....
no ale wracając do tematu to czego oczekujesz??? UPC od dawna stosuje powiadamianie emailem (według mnie zgodnie z prawem) oczywiście może się to tobie nie podobać w takim wypadku powodzenia w dochodzeniu swoich praw w sądzie.... z tym że weź pod uwagę 2 sprawy:

1) jakiś czas temu upc na kontach użytkowników prosiło o adres email na który będą wysyłane powiadomienia itp.. i rozumiem że nie podałaś wtedy swojego adresu i nie wcisnęłaś OK nie czytając do końca informacji???

2) sądy w Polsce w dobie cyfryzacji uznają email jako prawy środek przekazania informacji... odsyłam do poczytania kilku uzasadnień w których zarówno email jak i sms został uznany za prawny środek informacji...(oczywiście sms odpada w przypadku UPC bo ciężko było by tam upchnąć komunikat cały)

3) Jak się nie interesuje swoją sprawą to się traci...ot taka mała prawda życiowa :mrgreen:

4) O tu ładnie ANIOŁA zacytuje :)
ANIOŁ napisał/a:
Zostan prawniczką w tym chorym kraju, albo dorośnij :mrgreen:
 
 
mag-ia 
Klikacz

Dołączyła: 31 Lip 2012
Posty: 13
Wysłany: 01-08-2012, 14:13   

"... na start pyszczysz...."

możesz zacytować w którym konkretnie miejscu?, to raczej ja zostałam nazwana "zwierzęciem" na dzień dobry:(

"UPC od dawna stosuje powiadamianie emailem (według mnie zgodnie z prawem)"

według ciebie może być, ale zgodnie z prawem nie jest:( art. 61 ust. 5 ustawy z 16 lipca 2004 - Prawo telekomunikacyjne + zapis w umowie Paragraf 14 pkt 3

1) jakiś czas temu upc na kontach użytkowników prosiło o adres email na który będą wysyłane powiadomienia itp.. i rozumiem że nie podałaś wtedy swojego adresu i nie wcisnęłaś OK nie czytając do końca informacji???

nie dotyczy to jednak zmian w cenniku, patrz wyżej art.....

2) sądy w Polsce w dobie cyfryzacji uznają email jako prawy środek przekazania informacji... odsyłam do poczytania kilku uzasadnień w których zarówno email jak i sms został uznany za prawny środek informacji...(oczywiście sms odpada w przypadku UPC bo ciężko było by tam upchnąć komunikat cały)

patrz wyżej....

3) Jak się nie interesuje swoją sprawą to się traci...ot taka mała prawda życiowa :mrgreen:

jak widzisz interesuję się swoją sprawą i nie mam zamiaru wcisnąć sobie czegoś czego nie potrzebuję....

to nie kraj jest chory tylko ludzie godzą się na wszystko, "bo to w końcu żadne pieniądze", "bo się nie da", "bo nie warto", "bo szkoda czasu"...

ech, albo jak kto woli eh, a monopolista zaciera ręce, że ma do czynienia z ludźmi, którym można wszystko wmówić i wcisnąć:(
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-08-2012, 14:50   

Proponuję złożyć reklamację - kwota na rachunku nie zgadza się z kwotą z umowy.

W reklamacji podkreśl, że nawet nie zostałaś powiadomiona o żadnych zmianach a gdybyś została to z pewnością byś się na podwyżkę nie zgodziła.

Jeśli nie mają dowodu na to, że informację o podwyżce doręczyli będą musieli uznać reklamację.
  marekd@jabberpl.org
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 01-08-2012, 18:33   

Marek napisał/a:
Proponuję złożyć reklamację - kwota na rachunku nie zgadza się z kwotą z umowy.W reklamacji podkreśl, że nawet nie zostałaś powiadomiona o żadnych zmianach

Przecież sama ta osoba przyznała, że dostała maila(a to jest poinformowanie w myśl przepisów) na skrzynke mailową UPC o planowanej podwyżce, a, że na nią nie zagląda...kogo to obchodzi-dostała info o podwyżce i tylko to się liczy,
Marek napisał/a:
jeśli nie mają dowodu na to, że informację o podwyżce doręczyli będą musieli uznać reklamację.

A klient będzie musiał im udowodnić, że takowej informacji nie dostał-i mamy kwadraturę koła.
mag-ia napisał/a:
jak widzisz interesuję się swoją sprawą i nie mam zamiaru wcisnąć sobie czegoś czego nie potrzebuję....

Tylko (bez urazy) nie za bardzo Ci to wychodzi, a zainteresowałaś się tym wszystkim po fakcie
To jest udowodnione wieloma przykładami, że:
nieznajomośćą prawa (w polsce) szkodzimy tylko Sobie!!!, czyli wychodzi na to, że powinniśmy perfekcyjnie i na pamięć znać wszystkie przepisy i paragrafy cywilne, karne, skarbowe, opiekuńcze, wykonawcze itd itd. i oczywiście w małym paluszku mieć kodeks drogowy, morski, kolejowy.....-PARANOJA by nie dać się nikomu zrobić w...penisa :mrgreen: .
Prawda też jest taka, że w "polsce" prawo jest często tak klarowne i przejżyste, że adwokaci i prawnicy nie wiedzą o co chodzi a co dopiero tacy jak my....
mag-ia napisał/a:
UPC od dawna stosuje powiadamianie emailem (według mnie zgodnie z prawem)"
według ciebie może być, ale zgodnie z prawem nie jest:( art. 61 ust. 5 ustawy z 16 lipca 2004 - Prawo telekomunikacyjne + zapis w umowie Paragraf 14 pkt 3

cytat:
"Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych doręcza na piśmie
abonentowi, który udostępnił swoje dane, o których mowa w art. 60a ust. 1a,
chyba że abonent złożył żądanie określone w ust. 5a, oraz podaje do publicznej
wiadomości treść każdej proponowanej zmiany w cenniku, z wyprzedzeniem co
najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jedno-
cześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia
umowy w przypadku braku akceptacji zmiany w cenniku"
5a. Na żądanie abonenta, który udostępnił swoje dane, o których mowa w art. 60a
ust. 1a, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza
treść każdej proponowanej zmiany w cenniku drogą elektroniczną
na wskazany
przez abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej lub za pomocą podobne-
go środka porozumiewania się na odległość."
U nas panuje przekonanie "dobrowolnej zgody" na cokolwiek, czyli jeśli kategorycznie nie powiem, że czegoś nie chcę to znaczy, że chcę???!. A tym samym jeśli nie wyraziłaś chęci, że chcesz tylko na piśmie(list) to dostać, to UPC wyszło z założenia, że ich własna skrzynka mailowa przypisana do Ciebie całkowicie spełnia te kryteria powiadomienia pisemnego.
To jest wybitnie wkurzające, ale nic już nie zrobisz, a tłumaczenie, że czegoś tam nie wiedziałaś w "polsce" nikogo nie obchodzi :!: :!:
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-08-2012, 20:02   

KOCUREK1970 napisał/a:
Przecież sama ta osoba przyznała, że dostała maila

Wiadomość elektroniczna to nie jest powiadomienie wymagane prawem. W takich przypadkach konieczne jest powiadomienie pisemne, co więcej musi być świstek z poczty z podpisem odbiorcy potwierdzający że list dotarł.

KOCUREK1970 napisał/a:
A klient będzie musiał im udowodnić, że takowej informacji nie dostał-i mamy kwadraturę koła.
klient nie musi niczego dowodzić w momencie zgłaszania reklamacji on tylko zgłasza o co chodzi, usługodawca alb się z tym zgadza albo nie. Jeśli się nie zgadza musi podać uzasadnienie prawne i przedstawić stan faktyczny (czyli podać numer nadania i takie tam sprawy) mówi o tym rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego.
Jeśli klient nadal twierdzi że nic nie dostał może się z tą odpowiedzią może udać się do sądu i wtedy sąd zażąda przedstawienia dowodu na dostarczenie przesyłki.
Jasnym jest jednak, że jeśli usługodawca nie posiada dowodu nadania to nie będzie miał czego na reklamację odpowiedzieć.
KOCUREK1970 napisał/a:
5a. Na żądanie abonenta,
no właśnie - tylko na żądanie abonenta - jeśli abonent nie żądał czegoś takiego, trzeba go informować na piśmie o wszystkich zmianach.

[ Dodano: 01-08-2012, 20:06 ]
KOCUREK1970 napisał/a:
U nas panuje przekonanie "dobrowolnej zgody" na cokolwiek, czyli jeśli kategorycznie nie powiem, że czegoś nie chcę to znaczy, że chcę???!. A tym samym jeśli nie wyraziłaś chęci, że chcesz tylko na piśmie(list) to dostać, to UPC wyszło z założenia, że ich własna skrzynka mailowa przypisana do Ciebie całkowicie spełnia te kryteria powiadomienia pisemnego.
To jest wybitnie wkurzające, ale nic już nie zrobisz, a tłumaczenie, że czegoś tam nie wiedziałaś w "polsce" nikogo nie obchodzi
Wiesz to działa w dwie strony - proponuję zrobić taką akcję nich każdy zaproponuję obniżkę abonamentu o połowę.

Wysyłamy list i piszemy, że jak się na obniżkę nie zgadzają mają w ciągu 30dni to zgłosić - brak sprzeciwu oznacza zgodę. Manewr powtarzać co miesiąc - biorąc pod uwagę ich czas reakcji na listy prędzej czy później komuś zapomną odpowiedzieć.
  marekd@jabberpl.org
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 01-08-2012, 20:31   

Marku
O tym co piszesz doskonale ja wiem i wiedzą (mam nadzieje) wszyscy którzy mają podpisane umowy na media, telefony, śmieci i inne pierdoły, tylko...no właśnie, tylko dlaczego usługodawcy mają mnie i prawo w dupie(przepraszam), i mogą mnie jako klienta zniszczyć na miliony sposobów a ja mogę im co najwyżej pogrozic palcem.... :shock:
Tylko nie pisz mi tu proszę o przysługujących mi prawach, bo sam na własnej skórze doświadczasz przestrzegania prawa przez UPC..... :shock: i jak musisz się z nimi wręcz wykłucać o korekty faktur, albo o zawyżonych płatnościach...
Ja sam wielokrotnie też na własnej skórze doświadczyłem poszanowania prawa przez usługodawców świadczących usługi powszechne......wylądowanie w wariatkowie w wielu przypadkach dla większości z Nas to kwestia czasu.... :shock: jak człowiek musi się z tą bandą firm spierać o to , że nie jest wielbłądem i nie ma garbatych dzieci, a kopanie się z koniem nie należy do jego ulubionych zajęć.
Mnie się to w głowie nie mieści, że muszę zapłacić wszelakie płatności na rzecz podmiotu wystawiającego fakturę....a dopiero potem mogę składać reklamacje w związku z tymi fakturami...ale przez jakiś czas firma obraca moimi pieniędzmi które nienależnie pobrała....tym samym robiąc sobie darmowy kredyt inwestycyjny albo cokolwiek innego, poprostu mają kasę za darmo....
Wystarczy, że usługodawca się pomyli na niekorzyśc klienta w kwocie tylko 10 zł....ale pomnóżmy to przez 100 tyś klientów w każdym miesiącu...a to nam daje niezłą sumke nie oprocentowanego kredytu dla firmy.Gdyby od tego były płacone procenty to firmie by się nie kalkulowało tak postępować, a tak.....to możemy im tylko skoczyć
Marek napisał/a:
Jeśli klient nadal twierdzi że nic nie dostał może się z tą odpowiedzią może udać się do sądu i wtedy sąd zażąda przedstawienia dowodu na dostarczenie przesyłki.

Wielka mi pociecha, że mogę oddać sprawę do sądu...ale pierwsza rozprawa za 3 lata (bo nie ma wcześniejszego terminu) w sądzie na terenie gdzie usługodawca prowadzi działalność, a do tego czasu co?....
Prawo jest po mojej stronie...ale by wywalczyć to co mi się należy w ramach tego prawa potrzeba czaaaasu, cierpliwości, determinacji i góry pieniędzy-i firmy doskonale o tym wiedzą
Kobieta ma większy rachunek o 6 zł, czyli 72 zł na rok x 24 mc umowy to razem daje 152 zł więcej...założenie sprawy w sądzie pewnie z 300 zł, czekanie, dojazd na rozprawe z....15 razy, utracone zarobki, urlop, nerwy i po 5 latach dowiaduję się , że jest zmiana sędziego bo poprzedni zachorował i wszystko od nowa....
Wiem, wiem prawo mnie chroni i jest po mojej stronie........ale who cares? :mad:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: