WRT54GC brak połączenia z internetem |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Klikacz
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4
|
Wysłany: 29-05-2012, 13:21 WRT54GC brak połączenia z internetem
|
|
|
Witam,
od niedzieli mam problem z połączeniem z internetem.
Mam standardowy modem Webstar EPC2203 połączony z routerem Linksys WRT54GC, internet jest udostępniony na 2 komputery: stacjonarny (kabel sieciowy) i laptop (wifi).
Od niedzieli nie można się połączyć z internetem. Sieć lokalna działa, można pingować komputery, można przesyłać pliki, można się zalogować do panelu konfiguracyjnego routera. Przy połączeniu przez router nie można pingować adresu modemu czyli 192.168.100.1 ani wejść na panel diagnostyczny. Oczywiście kable łączące modem z routerem sprawdzone nawet zamienione z kablem od komputera stacjonarnego. Restart modemu, routera nie pomaga
pozdrawiam. |
|
|
|
|
ra
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 158
|
Wysłany: 29-05-2012, 13:33
|
|
|
Podłącz modem z komputerem pomijając router. Zobacz czy komputer uzyska IP z DHCP oraz czy będziesz miał internet. |
|
|
|
|
Adrian
Klikacz
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4
|
Wysłany: 29-05-2012, 14:16
|
|
|
Podłączając bezpośrednio komputer z modemem jest połączenie internet też. Tylko zastanawia mnie co jest nie tak z routerem? Dodam że, nie robiłem jeszcze przywrócenia ustawień fabrycznych ani np. uaktualniania softu. Jako ciekawostkę powiem że, jeżeli połącze modem do portu ethernet w routerze to mogę wejść na 192.168.100.1 ale internetu nadal brak. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 29-05-2012, 19:15
|
|
|
Czyli wychodzi na to że port WAN w routerze umarł, ale dla pewności właśnie zresetuj przyciskiem z tyłu obudowy router i poustawiaj go na nowo- może to pomoże, a i na 1 minute jak zresetujesz router to wyłącz też z prądu modem kablowy, jak rut sie ryśnie to odpal modem kablowy na nowo może pobierze sobie router nowe DHCP i będzie ok
Daj znać jak poszlo |
_________________
|
|
|
|
|
Adrian
Klikacz
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4
|
Wysłany: 11-06-2012, 13:17
|
|
|
Dziwna sprawa, router sam się naprawił. Przymierzałem się do resetu i aktualizacji oprogramowania i spróbowałem ostatni raz podłączyć modem przez WAN routera aby zrobić backup ustawień i nagle można było połączyć się z internetem jak przed awarią. Jedyne co mi przychodzi do głowy to kochane upc miało usterkę lub dostarczało na tyle słaby sygnał że router nie radził sobie z nim. Albo linksys przestraszył się że zamienię go na nowszy model W każdym razie dziękuję za porady |
|
|
|
|
jedrek
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 786 Skąd: Ursynów
|
Wysłany: 11-06-2012, 13:37
|
|
|
Adrian Taki sam ruter taki sam modem i takie same objawy. To nie wina rutera Wydaje mi się że UPC ale u nich zawsze wszystko jest ok. |
_________________
|
|
|
|
|
Adrian
Klikacz
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4
|
Wysłany: 11-06-2012, 14:02
|
|
|
no właśnie żałuje, że nie spisałem parametrów Receive Power Level i Transmit Power Level po bezpośrednim połączeniu z modemem bo miał bym pewność |
|
|
|
|
jedrek
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 786 Skąd: Ursynów
|
Wysłany: 11-06-2012, 20:11
|
|
|
Sprawdź teraz. W sobotę przy pomocy programu dns jump skanowane dns były ofline. |
_________________
|
|
|
|
|
cimek
Klikacz
Dołączył: 05 Lis 2005 Posty: 3
|
Wysłany: 07-07-2012, 09:14
|
|
|
Mam podobny problem z routerem WRT54GC. Od czwartku nie może on się podłączyć do internetu. Laptop po bezpośrednim podłączeniu do modemu uzyskuje podłączenie.
Resetowałem w routerze ustawienia do fabrycznych, wgrałem nowy firmware i nic.
Z tego co samemu posprawdzałem to router ma problem z uzyskaniem adresu po DHCP. Jak statycznie wpisałem adres jaki otrzymałem na laptopie to uzyskałem dostęp do strony technicznej modemu, ale na świat wyjścia już nie było.
Wiecie czy to problem routera czy może jednak coś po stronie UPC, bo zastanawiam się nad wymianą routera, ale obawiam się, że i nowy może mieć problem z połączeniem się do internetu. |
|
|
|
|
jedrek
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 786 Skąd: Ursynów
|
Wysłany: 07-07-2012, 10:38
|
|
|
U mnie na chwilę obecną jest ok. Czasem przerywa połączenie ale myślę że to jest po stronie UPC. Nie wiem jak to się ma do aktualizacji oprogramowania rutera ale wydaje mi się że aktualizacje oprogramowania coś psują. Rozglądam się nad nowym,tanim ale mocnym ruterem. |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-07-2012, 12:28
|
|
|
cimek napisał/a: |
Z tego co samemu posprawdzałem to router ma problem z uzyskaniem adresu po DHCP. |
Czy po podłączeniu rutera do modemu pamiętałeś o zresetowaniu(wyłączeniu i włączeniu) modemu?
cimek napisał/a: | Jak statycznie wpisałem adres jaki otrzymałem na laptopie to uzyskałem dostęp do strony technicznej modemu, ale na świat wyjścia już nie było. |
Jak chcesz robić w ten sposób to sklonuj numer MAC laptopa tak aby ruter miał taki sam.
Ale nie polecam ustawania na sztywno. |
|
|
|
|
cimek
Klikacz
Dołączył: 05 Lis 2005 Posty: 3
|
Wysłany: 08-07-2012, 11:34
|
|
|
Jednak to była wina routera. Pożyczyłem inny i działa bez problemu.
W starym próbowałem wszystkiego, oczywiście łącznie z resetowaniem modemu co jakiś czas, więc pora go po prostu wymienić na nowy. |
|
|
|
|
|