Błyskawiczny serwis UPC |
Autor |
Wiadomość |
TomekPL
light master
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2014, 15:25
|
|
|
Karol napisał/a: | Jeśli sygnał w garażu jest bardzo dobry to problem jest gdzieś dalej.
|
Niby tak, ale właśnie po odłączeniu i ponownym podłączeniu końcówki w garażu wszystko wróciło na parę godzin do normy. W mieszkaniu nic nie było ruszane, więc wydaje mi się, że gdyby problem był z kablami w mieszkaniu to nawet na te kilka godzin nie udało by się tego poprawić. Dziwne to wszystko bo na chwilę obecną mimo tak słabego sygnału na modemie wszystkie lampki świecą się prawidłowo (przed jego wizyta DS i US migały w odstępach 3-4 sek.) i teraz większość czasu sam net działa normalnie. W TV z kolei na chwilę obecną nie odbiera mi kilka kanałow w HD: TLC HD, Discovery HD, DOMO+ HD i Kuchnia HD Polsat Sport Extra HD. Albo obraz jest na nich zły, albo mam ten ekran z UPC.
Karol napisał/a: | Technik powinien sprawdzić wszystkie kable po kolei.
|
A tego nie zrobił, odłączył tylko kabel łączący modem z gniazkiem od netu i poszedł z nim do garażu. Ale z drugiej strony mu się nie dziwię, bo w sumie jeśli za chwilę było dobrze to myślał, że jest po sprawie. Na następnym serwisie muszę technika zmusić aby sprawdził każdy kabel po kolei i znaleźć winowajcę. Mi wygląda to na problem na główym kablu bo jeśli do modemu i do TV idą od rozgałęziacza inne kable do ich gniazdek a problem jest i z tym i z tym to wygląda to tak jakby sygnał był już zły na wejściu do mieszkania.
20140105_151148 (Small).jpg
|
|
Plik ściągnięto 235 raz(y) 49,87 KB |
20140105_150936 (Small).jpg
|
|
Plik ściągnięto 230 raz(y) 41,42 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2014, 15:46
|
|
|
TomekPL napisał/a: | po odłączeniu i ponownym podłączeniu końcówki w garażu wszystko wróciło na parę godzin do normy | To może wynikać z zalogowania się urządzeń na inne kanały. TomekPL napisał/a: | Na następnym serwisie muszę technika zmusić aby sprawdził każdy kabel po kolei i znaleźć winowajcę. Mi wygląda to na problem na główym kablu bo jeśli do modemu i do TV idą od rozgałęziacza inne kable do ich gniazdek a problem jest i z tym i z tym to wygląda to tak jakby sygnał był już zły na wejściu do mieszkania. | Udało Ci się podłączyć modem do głównego kabla i odczytać parametry? Uszkodzony może też być rozdzielacz, co zdarza się rzadko, ale nie jest niemożliwe. Technik sprawdza instalację tylko w tym zakresie jaki to zostało wykonane przez nich. |
|
|
|
|
TomekPL
light master
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2014, 17:28
|
|
|
Tak, po pdopięciu bezpośrednio pod kabel IN parametry sa bardzo dobre, w załącznikach porównanie z podpięciem chwilę później do gniazdka przy komputerze.
Zaczynam się zastanawiać czy to teraz gniazdko czy rozgałęziacz, bo skoro problem jest też z TV a do niego idzie inny kabel niż do gniazdka od modemu to wygląda to tak jakby straty sygnału powstawały na obu gniazdach. Oba gniazdka były zaś robione przez chłopaka z UPC, jak przenosiłem usługi.
Bez tytułu1.png
|
|
Plik ściągnięto 226 raz(y) 33,17 KB |
Bez tytułu.png
|
|
Plik ściągnięto 225 raz(y) 31,94 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2014, 17:36
|
|
|
TomekPL napisał/a: | po pdopięciu bezpośrednio pod kabel IN parametry sa bardzo dobre | Co masz na myśli? Na obydwu obrazkach parametry są złe, na pierwszym nieciekawy downstream, a na drugim zbyt niski upstream (37.5 dBmV). Natomiast co do reszty, to według regulaminu mają maksymalnie 5 dni na usunięcie usterki licząc od momentu pierwszego zgłoszenia, chyba, że od razu wyznaczą inny, dłuższy termin. |
Ostatnio zmieniony przez Susane 05-01-2014, 18:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
c3861119
light master
Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 92
|
Wysłany: 05-01-2014, 18:02
|
|
|
@tomekpl kable od zwrotnicy idą bezpośrednio do urządzeń czy też jeszcze przez jakieś gniazdka??
sygnał bez zwrotnicy podpięty pod modem w sumie jest ok. teoretycznie po zwrotnicy powinno być po tym sygnale około -9/+42. 307 zbija po 8/4 na sygnale plus kable.
w sumie ten ds tez się kwalifikuje do poprawy bo niby norma jest -10/+10 natomiast przy instalacji techników obowiązuje norma -8/+10 |
|
|
|
|
TomekPL
light master
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2014, 18:08
|
|
|
c3861119 napisał/a: | @tomekpl kable od zwrotnicy idą bezpośrednio do urządzeń czy też jeszcze przez jakieś gniazdka??
|
Do gniazdek, jedno jest na ścianie z TV, drugie na innej ścianie gdzie stoi komp, trzeci kabel idzie do drugiego pokoju i kolejnego gniazdka. Zdjęcie zwrotnicy wkleiłem na poprzedniej stronie.
Susane napisał/a: | Co masz na myśli? Na obydwu obrazkach parametry są złe, na pierwszym fatalny downstream, a na drugim zbyt niski upstream. |
Rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na upstream. Czyli już na wejściu do mieszkania sygnał nie trzyma norm. |
_________________
|
|
|
|
|
c3861119
light master
Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 92
|
Wysłany: 05-01-2014, 18:18
|
|
|
na wejściu do mieszkania us jest dobry podłączasz bez zwrotnicy przecież po zwrotnicy będzie 41-42 czyli dobrze.
ten tris jest u ciebie w mieszkaniu czy w piwnicy?
według specyfikacji od zwrotnicy kable które wychodzą z zwrotnicy idą bezpośrednio do odbiorników bez dodatkowych gniazdek w scianach.
Chyba ze te gniazdka to sa tzw "beczki" czyli przelotki bez elektroniki w środku. |
|
|
|
|
TomekPL
light master
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2014, 19:09
|
|
|
Tris jest u mnie w mieszkaniu, zaraz przy dzrwiach wejściowych.
Źle się wyraziłem, gniazdka to jak najbardziej przelotówki, po prostu robiliśmy w ten sposób żeby kable nie walały nam się po podłodze. Wszystkie 3 są tego typu. Sam już nie wiem gdzie leży problem, gniazda, kable (oby nie bo są już w ścianach, chociaż w to nie wierzsę bo przez 5 miesięcy jak się tu przeprowadziliśmy nie było żadnych problemów), albo coś w garażu.
20140105_190634 (Small).jpg
|
|
Plik ściągnięto 264 raz(y) 29,55 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2014, 19:34
|
|
|
c3861119 napisał/a: | na wejściu do mieszkania us jest dobry podłączasz bez zwrotnicy przecież po zwrotnicy będzie 41-42 czyli dobrze |
c3861119 napisał/a: | w sumie ten ds tez się kwalifikuje do poprawy bo niby norma jest -10/+10 natomiast przy instalacji techników obowiązuje norma -8/+10 | Zwrotnica podwyższy upstream, ale i tak pozostaje downstream, na obrazku widać też dziwne niedopasowanie - od 0.6 dBmV do 4.9 dBmV. TomekPL napisał/a: | gniazdka to jak najbardziej przelotówki, po prostu robiliśmy w ten sposób żeby kable nie walały nam się po podłodze. Wszystkie 3 są tego typu. | UPC chyba nie robi gniazd podtynkowych, rozumiem, że to było wykonane we własnym zakresie? Ma to znaczenie w tym sensie, że oni nie muszą sprawdzać i poprawiać instalacji klienta, gwarancję dają jedynie na to co sami robią. |
Ostatnio zmieniony przez Susane 05-01-2014, 20:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
c3861119
light master
Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 92
|
Wysłany: 05-01-2014, 19:38
|
|
|
ok na kablu i zwrotnicy sygnał osłabia się o 16-17 db zamiast 9. no snr z idealnego 39 zchodzi do zaledwie poprawnego 33 a nawet nagh jednym kanale 29 typowo jest przeważnie ok 35-36 na modemie.
podepnij się jeszcze do zwrotnicy z pominięciem kabli w ścianie.
albo zwrotnica jest uszkodzona
kable oby dwa sa gdzieś uszkodzone
gniazdko nie jest przelotowe tylko spliterem na dwa wyjścia tv sat czy cos podobnego.
mogło być tak ze w czasie instalacji sygnał w budynku był dużo wyższy i po gniazdkach było poprawnie a teraz coś się posypało i się sygnał pogorszył i po gniazdkach jest dużo za mało |
|
|
|
|
TomekPL
light master
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2014, 19:46
|
|
|
Kable były ciągnięte we własnym zakresie( tzn ten do TV bo była zabudowywana ściana, to które fotografowałem od netu było już jak kupiliśmy mieszkanie), kupowałem je u osoby która podłączała mi UPC w poprzednim mieszkaniu, same gniazda zakładał już technik z UPC, bo stwierdził, że te które były poprzednio były przestarzałe.
Wydaje mi się, że jakby kable były uszkodzone to po tym jak technik coś robił tylko w garażu bez ruszania czegokolwiek w mieszkaniu, to nie uzyskał by dobrego wyniku. A jak wrocił do mieszkania to stwierdził, że wzystko jest teraz super i pierwszy raz zdarza mu się tak dziwny serwis. Powiewdział teź źe sygnału na dole jest "pełno".
Kable chyba nie miały się jak uszkodzić bo są w ścianie więc nikt ich nie giał, nie nacinał itd.
Chyba, że w grę wchodzi ta ostatnia opcja o której napisałeś, że był lepszy sygnał w budynku. Tylko co w takiej sytuacji.
c3861119 napisał/a: |
podepnij się jeszcze do zwrotnicy z pominięciem kabli w ścianie.
|
Czyli nie bezpośrednio modem pod ten kabel In, tylko ten kabel, który idzie z gniazdka do modemu podpiąć do jednego z wyjść w zwrotnicy ? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez TomekPL 05-01-2014, 19:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2014, 19:54
|
|
|
TomekPL napisał/a: | podpiąć do jednego z wyjść w zwrotnicy ? | Tak, do jednego z wyjść DATA, na zdjęciu wcześniej zamieszonym to są te dwa z lewej strony. |
|
|
|
|
c3861119
light master
Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 92
|
Wysłany: 05-01-2014, 20:05
|
|
|
jak przyjdzie serwisant to niech sprawdzi sygnał u innych lokatorów jak będzie zle to poprawią w budynku. i powinno być dobrze
ten poprzedni technik miał jakiś przyrząd który wpiął w kabel czy tylko sprawdził sygnał na modemie? |
|
|
|
|
TomekPL
light master
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2014, 20:06
|
|
|
Miał ze sobią jakiś miernik elektroniczny, ale nim sprawdzał tylko sygnał w garażu, u mnie do niczego się nie podpinał. Tu w mieszkaniu sygnał sprawdzał tylko w ten sposób jaki ja podaję wyniki. |
_________________
|
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2014, 20:18
|
|
|
Możesz odkręcić śrubkę z pokrywy gniazdka i sprawdzić co jest w środku? |
|
|
|
|
|