|
|
wsteczne faktury |
Autor |
Wiadomość |
2074482
Klikacz
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-05-2012, 20:10 wsteczne faktury
|
|
|
Opowiem, historyjkę z mojego "współżycia" z UPC, ciekawe, czy ktos może mi pomóc lub coś doradzi.
Mamy rok 2005 Klient, czyli ja, podpisuje umowę z UPC i czerpie przyjemność z oglądania przeróżnych programów.
Mamy rok 2007 Klient jest biedny więc rezygnuje z niektórych usług
Rok 2008-2009 Klient znowu rozszerzył pakiet i korzysta z różnych promocji. Klient jest szczęśliwy!
Rok 2010 Klient skorzystał z promocji typu 3 usługi (tv, internet, telefon) a płacisz za 2 i regularnie płaci 235zl
Rok 2010 grudzień - Klient stwierdził, że i tak nie korzysta z telefonu stacjonarnego więc rezygnuje tej usługi, usługa telefonu zostaje odłączona, abonament spada do ok. 100zl/m-c Klient jest szczęśliwy, w końcu sporo zaoszczędził
------ mała przerwa -------
W tym i poprzednim czasie UPC cały czas wystawia faktury różnej wysokości, bo Klient korzysta z różnych promocji więc kwoty się zmieniają. Jakkolwiek Klient płaci za każdą fakturę w terminie wg dostarczonych faktur. Klient jest szczęśliwy.
------ koniec przerwy -------
Rok 2012 styczen - Klient otrzymuje standardową fakturę na te ok. 100zł i płaci jak zwykle, nawet sobie zrobił zlecenie stałe
Rok 2012 luty - Klient znowu otrzymał fakturę na ok. 100,94zł i także zapłacił
Rok 2012 marzec - Klient otrzymał fakturę na kwotę 373,16zł.... i się zdziwił
Co było na fakturze? Ano Opłata jak co miesiąc, plus 3 zaległe za internet za styczeń, luty i marzec...
Klient zdziwił się bardzo i czym prędzej zadzwonił na Infolinię, gdzie dowiedział się, że to jest naliczenie wsteczne za internet. Ale skąd pyta Klient, przecież otrzymywałem od Was faktury, za które regularnie płaciłem i Klient, w końcu stały Klient, bo od 7lat otrzymał taką oto odpowiedź:
"zrezygnował Pan z pakietu 3za2 w połowie 2011r i my (czyt. UPC) zapomnieliśmy tego odnotować w naszym systemie rozliczeniowym, dlatego wspaniałomyślnie "zapomnimy" o swoim błędzie w naliczeniach za zeszły rok (czytaj: zamknęliśmy rok księgowy i nie możemy tego już teraz zrobić), natomiast od stycznia musimy jednak to zrobić i naliczyć Panu kary, czyli obciążyć swoim niedbalstwem, przecież korzystał Pan z Internetu, a ktoś musi za to przeciż zapłacić"
Na co Klient się wkurzył i pyta dlaczego niby ma płacić wsteczną fakturę? Napisał kilka e-maili na inforlinię, stracił kilka godzin na wyjaśnianie każdemu z osobna, że gdyby to wiedział w styczniu to by zrezygnował z pewnych usług tak by ograniczyć koszty. A przecież w styczniu dostał "normalną" fakturę na 100,94zł, którą zapłacił, to niby dlaczego wstecznie jest obciążany?"
Jednak UPC postanowiło zafakturować Klinta - płać 200zł/m-nie (191,68). Na co Klient mówi - nie stać mnie - rezygnuję albo dogadamy się i ograniczymy pakiety.
I.... zgodzili się HURRRA, ten UPC to jednak firma nastawiona na Klienta, ograniczyliśmy, podpisaliśmy nową umowę. Teraz Klient płaci 107,13zł. Klient jest znowu szczęśliwy, tzn. był - do dzisiaj.
Dzisiaj UPC wspaniałomyślnie skierowało sprawę do windykacji i wyłączyło Klientowi internet, co ciekawe tv działa nadal a jeszcze ciekawsze, że mamy już nową umowę, a nowa faktura zostala opłacona, czyli Klient zapłacił więc może chyba wymagać. UPC kocha swoich stałych Klientów, a za błędy swoich pracowników odpowiada nie kto inny jak Klient.
To przecież moja wina, że pracownik UPC popełnił gdzieś błąd, coś źle naliczył i przez 15 miesięcy UPC wystawiał mi niepełne faktury, to przecież ja powinienem zaregować i zadzwonić na infolinię z zapytaniem: przepraszam bardzo, czy czasem nie za słabo mnie kroicie? Chciałem tylko pokornie Wam przypomnieć, że chciałbym płacić więcej.
I co Wy na to? Jakieś pomysły? Spotkanie w sądzie? Rzecznik Praw Konsumenta? Ktoś miał / ma takie doświadczenia? |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2012, 21:32
|
|
|
Najpierw zgłoś im awarię (tzn powiedz masz nadzieję, że to tylko awaria a nie, że ktoś uszkodził coś celowo) i przypomnij, że za każdy dzień niedziałania internetu należy Ci się zwrot opłaconego rachunku za ten dzień + odszkodowanie w wysokości 2 krotności abonamentu + kara umowna (w sumie 4 krotność abonamentu za dni kiedy nie działo), więc niech się lepiej pośpieszą z naprawianiem bo inaczej będzie ich to drogo kosztować.
Możesz też zapytać od razu jak długo potrwa usuwanie awarii (umowa przewiduje, że muszą podać a jak nie przyjmuje się 2 albo 3 dni nie pamiętam już).
Co do firm zewnętrznych - jeśli bezprawnie przekazali twoje dane do jakieś obcej firmy (np zajmującej się windykacją) grzecznie poproś o ich usunięcie, oficjalne przeprosiny dyrektora UPC oraz przekazanie 5 tys złotych na jakiś szczytny cel (wybierz sobie jakiś) to nie wniesiesz skargi (a wtedy zapłacili by wyższą karę i znacznie ucierpiał by na tym ich wizerunek). Ważne nie proś o pieniądze dla siebie bo zabrzmiało by to jak szantaż. |
|
|
|
|
bulek
ultra master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 865 Skąd: 3city
|
Wysłany: 07-05-2012, 21:40
|
|
|
2074482, jak to z tobą jest? Jak w sklepie pani przy kasie ci wyda więcej niż trzeba, to odchodzisz z uśmiechem, czy mówisz jej o pomyłce? |
|
|
|
|
2074482
Klikacz
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-05-2012, 04:22
|
|
|
bulek napisał/a: | 2074482, jak to z tobą jest? Jak w sklepie pani przy kasie ci wyda więcej niż trzeba, to odchodzisz z uśmiechem, czy mówisz jej o pomyłce? |
"pani w sklepie" powiedziała mi, że taka jest promocja dzisiaj i nie tylko dzisiaj, przez kolejne 15 miesięcy. To "pani w sklepie" wie jakie są rabaty i promocje i to ona powinna odpowiadać za kasę, którą obsługuje. W moim przypadku po jakimś czasie "pani ze sklepu" zabrania mi kupować u niej w sklepie, bo kiedyś się pomyliła. Ona się pomyliła.
Pamiętaj kolego bulek, że przez kolejne 15 miesięcy otrzymywałem regularnie fakturę na kwotę 100zł.
Teraz ja spytam Ciebie, jeżeli dostajesz od kogoś fakturę za cokolwiek na 100zl to czy na wszelki wypadek płacisz 200? I tak co miesiąc? tak na wszelki wypadek? |
|
|
|
|
zygikuleczka
ultra master
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 1332 Skąd: Tam gdzie się pije...
|
Wysłany: 08-05-2012, 06:51
|
|
|
Cytat: | I.... zgodzili się HURRRA, ten UPC to jednak firma nastawiona na Klienta, ograniczyliśmy, podpisaliśmy nową umowę. |
No dobrze ale w przypadku tamtej sprawy jakie były ustalenia? Wyksięgowali Ci "zaległe" naliczenia? Dowiedz się też dokładnie czy na pewno masz blokadę za zaległość. Bo może "coś" przegryzło kabel:P |
|
|
|
|
Michal
Jr Admin
Pomógł: 40 razy Dołączył: 05 Lis 2004 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2012, 07:57
|
|
|
A ja poradzę priva do TePeO. Dowiesz sie jaki jest status sprawy i to dość szybko. Czy Twój nick to id klienta? |
|
|
|
|
bulek
ultra master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 865 Skąd: 3city
|
Wysłany: 08-05-2012, 08:14
|
|
|
2074482 napisał/a: | Teraz ja spytam Ciebie, jeżeli dostajesz od kogoś fakturę za cokolwiek na 100zl to czy na wszelki wypadek płacisz 200? I tak co miesiąc? tak na wszelki wypadek? |
To proste... jeśli dostaję fakturę niezgodną z umową obojętnie czy na plus, czy na minus, to kontaktuję się z firmą wystawiającą fakturę w celu korekty. Wystarczy zajrzeć do warunków promocji, z której skorzystałeś. Ale pewnie jej nie masz... zgadza się? A może to była umowa zawarta tylko ustnie z panią na infolinii jak twierdzisz? UPC z pewnością ma jej zapis i na to się możesz powołać... oczywiście jeśli jesteś pewien, że pani wymieniła ci dokładnie kwotę abonamentu ok. 100 zł. Osobiście w to wątpię... albo ucieszyłeś się, że płacisz mniej i siedziałeś cicho, albo nawet nie sprawdziłeś zapisu w warunkach promocji, z której skorzystałeś.
No nic... nie chcę cię dołować, bo masz trochę kasy do zwrotu. Zmiana abonamentu z 235 na 100 w sytuacji kiedy odłączasz tylko telefon wzbudziłaby od razu moje podejrzenia. A już szczególnie w sytuacji kiedy to pewnie ten telefon był "za darmo" w promocji weź 3 płać za 2. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2012, 11:23
|
|
|
bulek, w UPC telefon nigdy nie był za darmo, bo w zamian za telefon traciło się rabat na pozostałe usługi który czasem wynosił i ponad 50% ceny (w skrajnym przypadku, bo przy 2 usługach najczęściej do 25%). |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2012, 13:05
|
|
|
2074482 napisał/a: | Teraz ja spytam Ciebie, jeżeli dostajesz od kogoś fakturę za cokolwiek na 100zl to czy na wszelki wypadek płacisz 200? I tak co miesiąc? tak na wszelki wypadek? | Jeśli w umowie jest 200 zł, a faktura przychodzi na 100 zł to trzeba wyjaśnić sprawę, bo takie promocje raczej się nie zdarzają. To za mało, że miła pani twierdzi, że wszystko jest w porządku, trzeba żądać potwierdzenia na piśmie takiej "dobroczynności", bo na ogół kończy się to tak jak w tym przypadku. A wystarczyło choćby wysłać maila z zapytaniem, miałbyś jakikolwiek dowód, że to nie pomyłka tylko gratis. |
|
|
|
|
2074482
Klikacz
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-05-2012, 13:10
|
|
|
Susane napisał/a: | trzeba żądać potwierdzenia na piśmie takiej "dobroczynności", bo na ogół kończy się to tak jak w tym przypadku. A wystarczyło choćby wysłać maila z zapytaniem, miałbyś jakikolwiek dowód, że to nie pomyłka tylko gratis. |
A czy potwierdzeniem "dobroczynności" nie są comiesięczne faktury? Czy otrzymując fakturę za usługę pytacie się czy aby na pewno prawidłową faktura została wystawiona? Jeszcze bym rozumiał 1-2 m-ce ale 15?
Dziękuję za rady. Tak mój nick to nr klienta. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2012, 13:26
|
|
|
2074482 napisał/a: | A czy potwierdzeniem "dobroczynności" nie są comiesięczne faktury? Czy otrzymując fakturę za usługę pytacie się czy aby na pewno prawidłową faktura została wystawiona? Jeszcze bym rozumiał 1-2 m-ce ale 15? | Nie trzeba pytać, przecież dokładna kwota jest ustalana umową. Zaniżone faktury są raczej dowodem pomyłki, to koniecznie trzeba na bieżąco wyjaśniać, bo w razie kłopotów windykacja będzie dotyczyła kwot jakie należą się z tytułu umowy. To nieładnie, że UPC przerzuca odpowiedzialność tylko na klienta jeśli zawinił ich pracownik. Powinni ustalić z Tobą warunki spłaty niemałej przecież sumy zamiast po chamsku wyłączać usługi. Dogadaj się z nimi, może zgodzą się na jakieś raty. I najważniejsze - nie zgadzaj się na żadne doliczanie zaległych kwot do bieżących rachunków, mają obowiązek narzucony prawem skarbowym wystawić korekty błędnie naliczonych faktur. Standardowo nie chcą tego robić, bo w ten sposób tuszują błędy swojej księgowości. Korekty faktur VAT można chyba robić tylko 12 mies. wstecz i tylko tylko za taki okres mogą domagać się dopłat.
PS. Dopytaj jeszcze jakiegoś znajomego księgowego, bo nie jestem na bieżąco w przepisach. |
Ostatnio zmieniony przez Susane 08-05-2012, 13:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bulek
ultra master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 865 Skąd: 3city
|
Wysłany: 08-05-2012, 13:33
|
|
|
Marek, nigdy nie mów nigdy. Sam miałem przez jakiś czas "weź 3 płać za 2" i reguła była taka, że nie płaciłeś za najtańszy składnik. U mnie akurat to był abonament za telefon. Nie mieszaj do tego rabatów tylko odnoś się do cen niepromocyjnych. Skoro oferta była tak właśnie skonstruowana, że dwie pełne opłaty, a trzeciej wcale to dokładnie ta było. Nie ma co tu wplatać braku jakichś potencjalnych upustów, promocji czy zniżek, bo oferta tego nie obejmowała.
Cokolwiek by tu nie powiedzieć to problem ludzkiej mentalności w rodzaju "będę siedział cicho, to może się nie zorientują". Różnica w cenie po odjęciu telefonu jest zbyt rażąca, żeby nie zauważyć, że coś tu jest nie tak. No trudno... zorientowali się, więc o co cały raban? Wystarczy zapłacić za raptem 3 miesiące i korzystać z nowej umowy. A osiągnięty "zysk" (1200 na czysto) pokryje jakaś biedna i gułowata pani lub pan z UPC, którzy nie dopilnowali odpowiedniego obciążania kosztami klienta. |
|
|
|
|
gbbsoft
plus master
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 302
|
Wysłany: 08-05-2012, 15:20
|
|
|
Susane napisał/a: | Korekty faktur VAT można chyba robić tylko 12 mies. wstecz |
Moim zdaniem to się zmieniło i już jest 5 lat. Kiedyś było 1 rok... |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2012, 15:22
|
|
|
bulek, z tego co on napisał to po negocjacjach jednak zgodzili się aby płacił 107zł/miesięcznie czyli niecałe 7zł więcej niż wcześniej płacił niby przez pomyłkę - z tego wynika ze jednak taka cena była możliwa.
Ale kluczowym jest tu nie samo to, że była pomyłka tylko, że sprawa została już wyjaśniona, ustalono warunki na które jest się w stanie zgodzić zarówno klient jak i firma a tu nagle przychodzą do niego jakieś groźby na temat windykacji co jest absolutnie niedopuszczalne.
bulek napisał/a: | Nie mieszaj do tego rabatów tylko odnoś się do cen niepromocyjnych. |
no właśnie sam mieszasz, nigdy nie było czegoś takiego jak „weź 3 płać za 2” bez jakiś dodatkowych warunków - takim warunkiem było np zobowiązanie się do korzystania z usług przez określony czas.
Takie zobowiązane UPC wyceniło na do 15% ceny w przypadku 1 usługi, do 25% w przypadku 2 usług (np za tańszą z usług płać połowę) i do 33% w przypadku 3 usług (np płać o tyle mniej ile wynosiła najtańsza z 3 usług). Przy tym samym zobowiązaniu czasowym klient będzie płacił więcej jeśli wybierze 3 usługi zamiast 2 więc nie masz nic za darmo. Rabat dotyczył zobowiązania czasowego i jego wysokość zależała od ilości usług a nie samego tego, że ktoś wziął 3 usługę. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2012, 16:02
|
|
|
Jedno jest pewne - nie mają prawa odłączyć usług bez wcześniejszego wysłania wezwania do zapłaty z terminem płatności 14 dni. Z tego co wiem Vectra respektuje przepisy prawa w tym względzie, a UPC notorycznie je łamie nie dając możliwości uregulowania należności w cywilizowany sposób. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|