Jak wydębić Cisco EPC3925 od UPC? |
Autor |
Wiadomość |
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 08-09-2013, 18:38
|
|
|
Robin napisał/a: | Ale na zrzutach ekranu (użytych w instrukcji) widać, że język polski powinien być. |
A masz tam w instrukcji opisaną możliwość zmiany języka .
Czy producent sprzętu w ogóle o tym wspomina.
Mam modem kablowy Cisco i tam jest też tylko j. angielski. |
_________________
|
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2013, 19:08
|
|
|
Polski może był w jakimś starszym sofcie.
Dla mnie czasem ten "polski" tłumaczony przez producentów translatorem online, jest mniej zrozumiały niż angielski.
Próbka radosnej twórczości programistów ZyXELa (NAS NSA310):
Cytat: | Najnowszy firmware wymaga, aby wszystkie istniejące wcześniej pakietów do usunięcia, ale konfiguracje nadal będzie zbawiony. Będziesz musiał ponownie zainstalować wszystkie pakiety do najnowszej wersji, aby umożliwić ich ponownie.
X - Sprawdź tutaj, aby zatrzymać skłoniło mnie komunikat ostrzegawczy upgrade |
|
Ostatnio zmieniony przez RadkoR 08-09-2013, 20:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adiko
plus master
Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 330 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-09-2013, 19:11
|
|
|
być może na zrzutach ekranu jest język polski, ale ja nigdy takiego nie widziałem w ustawieniu tego routera, jest tylko angielski do wyboru,pewnie na początku planowali dodanie tłumaczenia a później to zwyczajnie olali. |
_________________
|
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-09-2013, 20:00
|
|
|
@adiko: Dzięki za potwierdzenie. Tyle mi wystarczy.
Mam ten router od wczoraj, dlatego pytałem. Sądziłem, że być może nie ma w nim zainstalowanego najnowszego oprogramowania (w polskiej wersji językowej). Skoro w dekoderach jest polskie oprogramowanie, to na logikę i w routerach takowe być powinno (tym bardziej jeśli w instrukcji tak jest pokazane). |
|
|
|
|
Kondorro
light master
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 128
|
Wysłany: 09-07-2014, 18:01
|
|
|
Witam,
chciałem włączyć modem w bridge mode ale nie do końca radzę sobie z tym edytowaniem Source code. Mógłby mi ktoś proszę powiedzieć jak mam to edytować i później zapisać?
Edit:
W starej operze się udało ale dostaje komunikat 404 forbidden. Rozumiem że już na bridge go nie przełączę? |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2014, 13:49
|
|
|
Po podpisaniu nowej umowy, zostałem zaopatrzony w modem EPC3212, oraz router JRN3000.
Po kilku miesiącach, użytkowanie JNRa stało się już wyjątkowo uciążliwe - konieczność jego restartów po 2-3 dniach - i ... wymieniono mi go na TP-LINK WR1042ND.
W przeciągu dwóch tygodni, mam już drugi egzemplarz tego wynalazku, ale w każdym z nich, po zmianie niektórych domyślnych parametrów wi-fi (11bgn, szerokości kanału, czy zmniejszenia transferu) staje się niemożliwe korzystanie z wi-fi.
Ginie połączenie wszystkich urządzeń z routerem, albo giną pakiety.
Pisząc reklamacje, dwukrotnie sugerowałem, aby wymieniono mi na EPC3925 - z racji dobrych opinii.
Przed kilkudziesięcioma minutami skończyłem rozmowę z Panem z UPC, podczas której ... "dowiedziałem się", że:
- mając EPC3925 nie ma się publicznego IP, bo się jest za NATem (jakby była jakaś różnica, użytkując dowolny, inny router)
- nie działa w nim pasmo 5 GHz
- bramka VoIP może nie działać (??) i trzeba będzie robić przekierowanie portów.
Nie wiem, czy to tylko była próba zniechęcenia mnie, czy próba na moją orientację w temacie.
Czy zatem mógłbym prosić o wypowiedzi, czy któryś z tych 'argumentów' jest choć po części prawdziwy i (ewentualnie) w jakim zakresie.
Z góry dziękuję |
|
|
|
|
c3861119
light master
Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 92
|
Wysłany: 17-10-2014, 14:41
|
|
|
prawda - "publiczne" ip jest tylko na 3925 i jest różnica, router przełączysz w bridge albo całkiem wypniesz i ip jest na urządzeniu końcowym a w tym epc nie ma takiej możliwości
prawda - 3925 ma tylko zakres 2.4GHz (w sumie cienki jest zasięg)
zależy od voipa, jak działał na tplinku to i na cisco powinno działać zaraz po "wtyknieciu" rjtki.
najlepiej schować ten router od upc do szuflady i zainwestować w własny i po kłopocie. |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2014, 14:49
|
|
|
c3861119 napisał/a: | (...) 3925 ma tylko zakres 2.4GHz (...) |
... no chyba, ze za sprawą ich (UPC) ingerencji w oprogramowanie, bowiem w specyfikacji EPC3925, są wymienione obydwa pasma.
Dzięki za odzew |
|
|
|
|
c3861119
light master
Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 92
|
Wysłany: 17-10-2014, 17:14
|
|
|
ops sorki mea culpa ma 2 pasma 2.4 i 5 na naklejce sa dwa ssid na 5 i 2.4 jednak zasieg ten model ma nienajlepszy.
i tak najlepszy wybór to 3212 + własny router |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2014, 20:41
|
|
|
Jednak mam już obiecane Cisco 3925
[ Dodano: 20-10-2014, 11:35 ]
Mieli dzisiaj mi zamontować, ale ... odwołali technika.
I znowu się wypytywali: dlaczego chcę EPC3925, a czy spełni moje oczekiwania i ponownie wszystko musiałem opowiadać o bublu konstrukcyjnym TP-LINK WR1042ND
Koniec w końcu (tym razem) w środę rano, ma przyjść technik i wymienić.
[ Dodano: 22-10-2014, 12:49 ]
A mnie (najwyraźniej) ... zlekceważyli po raz kolejny.
Jak się dowiedziałem, to jest ślad o wymianie sprzętu, tylko ... nie był umówiony technik.
Kolejna wizyta ma się odbyć jutro rano. |
|
|
|
|
shade
Klikacz
Dołączył: 04 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: 3city
|
Wysłany: 04-11-2014, 16:34
|
|
|
Witam,
posiadam modemorouter epc3925, urządzenie po dłuższym czasie w bezczynności, lub po uśpieniu komputera stacjonarnego podłączonego kablem do routera, zaczyna bardzo głośno piszczeć. Modem w tej sytuacji nie daje dostępu do internetu po kablu (komunikat że kabel jest odłączony), natomiast wifi działa prawidłowo.
czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? dodam, że modem został wymieniony na fabrycznie nowy egzemplarz, oraz nie jest to problem z zasilaczem ( dostałem od technika na zapas mocniejszy zasilacz do tego routera i problem dalej sie powtarza) |
|
|
|
|
beny8989
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 901 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-11-2014, 18:04
|
|
|
najszybciej siadł, któryś port. Spróbuj go przepiąć pod inny port i zobacz. może wyszedł z uszkodzonym portem. |
_________________
|
|
|
|
|
shade
Klikacz
Dołączył: 04 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: 3city
|
Wysłany: 05-11-2014, 10:16
|
|
|
niema dostępu na żadnym porcie, dziś po raz kolejny ma być technik z nowym modemem.
Sam zastanawiam się czy może nie warto zastanowić się nad innym sprzętem od UPC?
Na początku miałem TWG870 i był to najlepszy wg mnie sprzęt z jakim miałem do czynienia - 1 rok bezawaryjnej pracy praktycznie bez przerwy. TC7200 działał rewelacyjnie przez pierwszy tydzień od instalacji, wtedy udało mi się załatwić praktycznie bez wykłócania się z nimi EPC3925, które też przez 2-3 miesiące działało dobrze. |
|
|
|
|
kicek
easy master
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-11-2014, 12:29
|
|
|
Miałem tak samo, zgłoś to przez formularz na stronie UPC, w moim przypadku przysłali nowy (używany) modem kurierem z opcją samodzielnej wymiany. Było to rok temu i od tej pory nie ma problemu. |
|
|
|
|
tmik
Klikacz
Dołączył: 12 Lis 2014 Posty: 1 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2014, 10:44
|
|
|
Nie wypowiem się jak wydębić konkretnie EPC3925, bo nie potrzebuje pełnego routera, ale opowiem jak wymieniłem TC7200 na EPC3212.
Więc w przeciwieństwie do większości wpisów tutaj, nie czekałem do końca umowy i nie groziłem jej zerwaniem (do końca umowy mam jeszcze 16 miesięcy). Wysłałem zapytanie przez standardowy formularz kontaktowy. Potem jeszcze 2 mail. Wszystko sprawnie i kulturalnie, po ostatnim mailu zadzwonił telefon z informacją że dostane urządzenie Cisco tak jak prosiłem. Monter zjawił się o czasie z Cisco 3212, zamontował i wszystko działa bez problemu.
Z tego co wyczułem UPC jest przychylne dać urządzenie jeżeli klient zgłasza realne powody ku temu. Ja powołałem się na (bez wielkiego wdawania się w szczegóły):
- brak trybu bridge w TC7200 (podwójny NAT, przez co problemy z VPN i VoIP)
- resetowanie części ustawień po wyłączeniu TC7200 (sieć wifi się cały czas włączała, mimo że ustawiałem na wyłączone)
- problem z internetem po zaniku napięcia (musiałem odłączyć/podłączyć kabel od mojego routera, lub ręcznie odnowić dzierżawę w panelu)
Na początku sam pytałem o wymianę na urządzenie Ubee ale po lekturze tego forum wycofałem się z tego i powołałem właśnie na opinie o niestabilnym działaniu w trybie bridge. Więc polecam taką linie obrony w razie wciskania Ubee jako urządzenia wspierającego tryb bridge.
Po lekturze przebojów jakie tu niektórzy opisują, jestem trochę zaskoczony. Wszystko poszło gładko i z nie wielkim wkładem z mojej strony. Na tę chwilę jak dla mnie UPC daje radę, idzie się dogadać. |
|
|
|
|
|