Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wydębić Cisco EPC3925 od UPC?
Autor Wiadomość
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 08-09-2013, 18:38   

Robin napisał/a:
Ale na zrzutach ekranu (użytych w instrukcji) widać, że język polski powinien być.

A masz tam w instrukcji opisaną możliwość zmiany języka :twisted: .
Czy producent sprzętu w ogóle o tym wspomina.
Mam modem kablowy Cisco i tam jest też tylko j. angielski.
_________________
 
 
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2013, 19:08   

Polski może był w jakimś starszym sofcie.

Dla mnie czasem ten "polski" tłumaczony przez producentów translatorem online, jest mniej zrozumiały niż angielski. ;)

Próbka radosnej twórczości programistów ZyXELa (NAS NSA310):
Cytat:
Najnowszy firmware wymaga, aby wszystkie istniejące wcześniej pakietów do usunięcia, ale konfiguracje nadal będzie zbawiony. Będziesz musiał ponownie zainstalować wszystkie pakiety do najnowszej wersji, aby umożliwić ich ponownie.
X - Sprawdź tutaj, aby zatrzymać skłoniło mnie komunikat ostrzegawczy upgrade
Ostatnio zmieniony przez RadkoR 08-09-2013, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adiko 
plus master


Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 330
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-09-2013, 19:11   

być może na zrzutach ekranu jest język polski, ale ja nigdy takiego nie widziałem w ustawieniu tego routera, jest tylko angielski do wyboru,pewnie na początku planowali dodanie tłumaczenia a później to zwyczajnie olali.
_________________
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-09-2013, 20:00   

@adiko: Dzięki za potwierdzenie. Tyle mi wystarczy. ;)
Mam ten router od wczoraj, dlatego pytałem. Sądziłem, że być może nie ma w nim zainstalowanego najnowszego oprogramowania (w polskiej wersji językowej). Skoro w dekoderach jest polskie oprogramowanie, to na logikę i w routerach takowe być powinno (tym bardziej jeśli w instrukcji tak jest pokazane).
 
 
Kondorro 
light master

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 128
Wysłany: 09-07-2014, 18:01   

Witam,


chciałem włączyć modem w bridge mode ale nie do końca radzę sobie z tym edytowaniem Source code. Mógłby mi ktoś proszę powiedzieć jak mam to edytować i później zapisać?

Edit:

W starej operze się udało ale dostaje komunikat 404 forbidden. Rozumiem że już na bridge go nie przełączę?
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2014, 13:49   

Po podpisaniu nowej umowy, zostałem zaopatrzony w modem EPC3212, oraz router JRN3000.
Po kilku miesiącach, użytkowanie JNRa stało się już wyjątkowo uciążliwe - konieczność jego restartów po 2-3 dniach - i ... wymieniono mi go na TP-LINK WR1042ND.
W przeciągu dwóch tygodni, mam już drugi egzemplarz tego wynalazku, ale w każdym z nich, po zmianie niektórych domyślnych parametrów wi-fi (11bgn, szerokości kanału, czy zmniejszenia transferu) staje się niemożliwe korzystanie z wi-fi.
Ginie połączenie wszystkich urządzeń z routerem, albo giną pakiety.
Pisząc reklamacje, dwukrotnie sugerowałem, aby wymieniono mi na EPC3925 - z racji dobrych opinii.

Przed kilkudziesięcioma minutami skończyłem rozmowę z Panem z UPC, podczas której ... "dowiedziałem się", że:
- mając EPC3925 nie ma się publicznego IP, bo się jest za NATem (jakby była jakaś różnica, użytkując dowolny, inny router)
- nie działa w nim pasmo 5 GHz :shock:
- bramka VoIP może nie działać (??) i trzeba będzie robić przekierowanie portów.

Nie wiem, czy to tylko była próba zniechęcenia mnie, czy próba na moją orientację w temacie.

Czy zatem mógłbym prosić o wypowiedzi, czy któryś z tych 'argumentów' jest choć po części prawdziwy i (ewentualnie) w jakim zakresie.

Z góry dziękuję :lol:
 
 
c3861119 
light master

Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 92
Wysłany: 17-10-2014, 14:41   

prawda - "publiczne" ip jest tylko na 3925 i jest różnica, router przełączysz w bridge albo całkiem wypniesz i ip jest na urządzeniu końcowym a w tym epc nie ma takiej możliwości

prawda - 3925 ma tylko zakres 2.4GHz (w sumie cienki jest zasięg)

zależy od voipa, jak działał na tplinku to i na cisco powinno działać zaraz po "wtyknieciu" rjtki.

najlepiej schować ten router od upc do szuflady i zainwestować w własny i po kłopocie.
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2014, 14:49   

c3861119 napisał/a:
(...) 3925 ma tylko zakres 2.4GHz (...)

... no chyba, ze za sprawą ich (UPC) ingerencji w oprogramowanie, bowiem w specyfikacji EPC3925, są wymienione obydwa pasma.

Dzięki za odzew :)
 
 
c3861119 
light master

Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 92
Wysłany: 17-10-2014, 17:14   

ops sorki mea culpa ma 2 pasma 2.4 i 5 :) na naklejce sa dwa ssid na 5 i 2.4 jednak zasieg ten model ma nienajlepszy.

i tak najlepszy wybór to 3212 + własny router
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2014, 20:41   

Jednak mam już obiecane Cisco 3925 :D

[ Dodano: 20-10-2014, 11:35 ]
Mieli dzisiaj mi zamontować, ale ... odwołali technika.
I znowu się wypytywali: dlaczego chcę EPC3925, a czy spełni moje oczekiwania i ponownie wszystko musiałem opowiadać o bublu konstrukcyjnym TP-LINK WR1042ND
Koniec w końcu (tym razem) w środę rano, ma przyjść technik i wymienić. 8)

[ Dodano: 22-10-2014, 12:49 ]
A mnie (najwyraźniej) ... zlekceważyli po raz kolejny.
Jak się dowiedziałem, to jest ślad o wymianie sprzętu, tylko ... nie był umówiony technik. :?:
Kolejna wizyta ma się odbyć jutro rano. 8)
 
 
shade 
Klikacz

Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 04-11-2014, 16:34   

Witam,
posiadam modemorouter epc3925, urządzenie po dłuższym czasie w bezczynności, lub po uśpieniu komputera stacjonarnego podłączonego kablem do routera, zaczyna bardzo głośno piszczeć. Modem w tej sytuacji nie daje dostępu do internetu po kablu (komunikat że kabel jest odłączony), natomiast wifi działa prawidłowo.
czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? dodam, że modem został wymieniony na fabrycznie nowy egzemplarz, oraz nie jest to problem z zasilaczem ( dostałem od technika na zapas mocniejszy zasilacz do tego routera i problem dalej sie powtarza)
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-11-2014, 18:04   

najszybciej siadł, któryś port. Spróbuj go przepiąć pod inny port i zobacz. może wyszedł z uszkodzonym portem.
_________________
 
 
shade 
Klikacz

Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 05-11-2014, 10:16   

niema dostępu na żadnym porcie, dziś po raz kolejny ma być technik z nowym modemem.
Sam zastanawiam się czy może nie warto zastanowić się nad innym sprzętem od UPC?
Na początku miałem TWG870 i był to najlepszy wg mnie sprzęt z jakim miałem do czynienia - 1 rok bezawaryjnej pracy praktycznie bez przerwy. TC7200 działał rewelacyjnie przez pierwszy tydzień od instalacji, wtedy udało mi się załatwić praktycznie bez wykłócania się z nimi EPC3925, które też przez 2-3 miesiące działało dobrze.
 
 
kicek 
easy master


Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-11-2014, 12:29   

Miałem tak samo, zgłoś to przez formularz na stronie UPC, w moim przypadku przysłali nowy (używany) modem kurierem z opcją samodzielnej wymiany. Było to rok temu i od tej pory nie ma problemu.
 
 
tmik 
Klikacz

Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-11-2014, 10:44   

Nie wypowiem się jak wydębić konkretnie EPC3925, bo nie potrzebuje pełnego routera, ale opowiem jak wymieniłem TC7200 na EPC3212.

Więc w przeciwieństwie do większości wpisów tutaj, nie czekałem do końca umowy i nie groziłem jej zerwaniem (do końca umowy mam jeszcze 16 miesięcy). Wysłałem zapytanie przez standardowy formularz kontaktowy. Potem jeszcze 2 mail. Wszystko sprawnie i kulturalnie, po ostatnim mailu zadzwonił telefon z informacją że dostane urządzenie Cisco tak jak prosiłem. Monter zjawił się o czasie z Cisco 3212, zamontował i wszystko działa bez problemu.

Z tego co wyczułem UPC jest przychylne dać urządzenie jeżeli klient zgłasza realne powody ku temu. Ja powołałem się na (bez wielkiego wdawania się w szczegóły):
- brak trybu bridge w TC7200 (podwójny NAT, przez co problemy z VPN i VoIP)

- resetowanie części ustawień po wyłączeniu TC7200 (sieć wifi się cały czas włączała, mimo że ustawiałem na wyłączone)

- problem z internetem po zaniku napięcia (musiałem odłączyć/podłączyć kabel od mojego routera, lub ręcznie odnowić dzierżawę w panelu)

Na początku sam pytałem o wymianę na urządzenie Ubee ale po lekturze tego forum wycofałem się z tego i powołałem właśnie na opinie o niestabilnym działaniu w trybie bridge. Więc polecam taką linie obrony w razie wciskania Ubee jako urządzenia wspierającego tryb bridge.

Po lekturze przebojów jakie tu niektórzy opisują, jestem trochę zaskoczony. Wszystko poszło gładko i z nie wielkim wkładem z mojej strony. Na tę chwilę jak dla mnie UPC daje radę, idzie się dogadać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: