|
|
Dziwny problem z pocztą UPC |
Autor |
Wiadomość |
xthema
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 646 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15-02-2012, 08:10
|
|
|
Ze swej natury jestem więcej, niż wyrozumiały, więc powiedzmy, że przemilczę tę lekko kpiącą uwagę
No ale poważnie....
Sprawdzeniem na Linuksie chcesz wykluczyć ewentualny błąd mojego Windowsa 7, czy owego systemu Microsoft w ogóle?
Jeśli mojego Windowsa 7, to sprawdziłem dzisiaj rano, jak sytuacja wygląda na drugim komputerze z XP (oczywiście korzystającym z tej samej sieci) i niestety ma się ona identycznie.
Po nawiązaniu połączenia, serwer pop.upcpoczta.pl nie odpowiada w telnecie i zmienia się to dopiero po tym, jak tak przez choćby minutę intensywnie pootwieram kilka stron.
Wiesz co jest zabawne?
Uruchomiłem wczoraj komputer, nawet nie myślałem o sprawdzeniu poczty UPC, a tym samym nie siliłem się na jakieś intensywniejsze otwieranie wielu stron www, uruchomiłem przeglądarkę i tak sobie spokojnie z niej korzystałem na zasadzie wejścia na stronę niniejszego forum i pobyciu tu pare minut, potem sobie otworzyłem jakiś portal - chyba WP i tak pewnie na nim z pół godziny zmitrężyłem czytając kolejne wiadomości, następnie znowu jakaś jedna strona z dłuższą wizytą...
No w każdym razie zeszło z 45 minut.... i co ważne w tym czasie tak jak mówię, otworzyłem dosłownie 3 strony i najwyżej kilka znajdujących się na nich linków.
Po owym czasie postanowiłem sprawdzić pocztę upc.
Ani w Thunderbirdzie, ani w telnecie serwer pop.upcpoczta.pl nie odpowiadał.
I co zrobiłem?
Przeszedłem natychmiast do przeglądarki, otworzyłem dosłownie hurtem z 5 stron, zamknąłem je, w sekundzie uruchomiłem 5 kolejnych.
Jakby nie patrzeć w trakcie tej trwającej kilkanaście sekund czynności połączenie internetowe musiało trochę intensywnie popracować - nawiązać ileś połączeń z wybranymi serwerami, ileś danych musiało zostać przesłanych etc.
Następnie nie czekając ani chwili przeskoczyłem do telneta i thunderbirda.
Efekt? - Serwer pop.upcpoczta.pl natychmiast prawidłowo odpowiedział i tu i tu.
Po pomyślnym sprawdzeniu poczty powróciłem do pracy z przeglądarką, zamykając uprzednio i telnet i klienta poczty.
Jak przez kolejne 45 minut wyglądała owa aktywność internetowa?
- Ano dokładnie tak samo, jak po starcie systemu: otworzyłem na kilka minut to forum, poczytałem co miałem przeczytać, następnie otworzyłem sobie na półgodzinki WP, a na nim najwyżej kilka linków z artykułami...
Ot tak sobie spokojnie czas zleciał...
Następnie postanowiłem ponownie sprawdzić, jak się ma sytuacja z serwerem pop upc.
I jak się miała? - Ano doskonale Serwer natychmiast bez najmniejszego zawahania odpowiedział.
I tak już pozostało (jeszcze kilka razy sprawdzałem pocztę) do momentu zamknięcia komputera, a tym samym zerwania połączenia internetowego.
Wszystko to wygląda tak, jakby serwer pop.upcpoczta.pl naprawdę nie umiał, jako pierwszy zainicjować "poważnego" ruchu sieciowego.
Aby zaczął w końcu odpowiadać potrzebne jest mu uruchomienie przeglądarki i mało, że jakiejś jednej, czy dwóch stron, które to wiadomo załadują się błyskawicznie, a ilość pobranych w tym czasie danych będzie niewielka - no bo sama popatrz ile potrzeba, aby załadowało się to forum, czy strona WP, tylko potrzeba, aby tych stron pobrało się jednocześnie więcej....
Mam w Firefoxie dodatek Firegetures do gestów myszy i np. pod jednym ruchem mam ustawione jednoczesne otwieranie się w kolejnych kartach kilku stron tematycznych, a wiadomo, że wtedy naraz jest pobieranych sporo danych i co może i ważniejsze jednocześnie jest nawiązanych sporo połączeń.
Ta czynność z jakiegoś powodu na tyle "pobudza" ruch sieciowy, że serwer pop.upcpoczta.pl tak jakby się w to wpisywał.
Nie poruszyłbym całego tego problemu i uznał to za dziwną, ale jakąś tam prawidłowość - no bo po prostu, tak już widać musi być, gdyby nie jeden fakt:
Żadne inne serwery pocztowe WP, Onet, Tlen etc. nie mają najmniejszego problemu, aby natychmiast po nawiązaniu przez system połączenia internetowego, prawidłowo odpowiedzieć, czy to na wywoływanie w telnecie, czy podczas sprawdzania poczty w kliencie i nie jest im do tego potrzebne żadne uprzednie mocne "pobudzanie" ruchu sieciowego przez przeglądarkę www i szybkie otwieranie w niej iluś stron.
Susane,
Czy widzisz, że ów problem ma jakieś dziwne podłoże?
Ponowię początkowe pytanie:
Sprawdzeniem na Linuksie chcesz wykluczyć ewentualny błąd mojego Windowsa 7, czy owego systemu Microsoft w ogóle?
Jeśli mojego, to, już to wykluczyłem.
Jeśli problemy stwarzają w ogóle Windowsy, to musiałby się tu wypowiedzieć ktoś, kto także ma Windowsa i czy u siebie zaobserwuje podobny problem.
Nie mam pewnie takiej wiedzy informatycznej jak Ty, nie mniej analizując to wszystko, powiem co mi się tak po chłopsku wydaje.
Uznałbym, że może mieć to związek z zaobserwowanym przez Ciebie gubieniem pakietów.
Może serwer pocztowy upc wysyła ich znacznie mniej oraz próbuje nawiązać mniej jednoczesnych połączeń, niż inne tego typu serwery, przez co im to akurat może nie przeszkadzać w prawidłowym działaniu, a jednemu jedynemu UPC już tak.
Może owe pakiety są gubione jedynie na początku albo nawet niech już będą gubione przez cały czas, ale w momencie gdy już ruch sieciowy się na dobre rozkręci, to wtedy z łączem jest już ok, a tym samym nie ma przeszkód, aby serwer upc prawidłowo odpowiadał bez względu na to, czy pakiety są nadal gubione, czy nie i czy występuje nieprzerwanie jakiś inny problem, którego póki co nie jesteśmy wstanie zdiagnozować i dookreślić.
Tyle teorii
Czy tak jest lub może być faktycznie
Co by się nie okazało, jaki by to rzeczywiście nie miał być problem i przyjmijmy, że po mojej stronie (łącza, modemu, routera, kabli, karty sieciowej, etc.), to nie zmienia to cały czas jednego faktu:
Wszystkie inne połączenia nawiązywane przez wymyśl sobie jakie chcesz programy, usługi systemowe etc., nie mają problemu, by tuż po ustanowieniu połączenia internetowego dojść do skutku.
z jakiegoś powodu jest problem z nawiązaniem jednego połączenia:
z serwerem pop.upcpoczta.pl
I tu nie chodzi o jakieś robienie fakultetu, czy doktoryzowanie się z funkcjonowania serwera pocztowego UPC |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2012, 10:22
|
|
|
Podłączenie laptopa bezpośrednio do modemu, uruchomienie LiveCD z Linuxem oraz krótka diagnostyka klientem poczty i narzędziami telnet, mtr z pewnością przybliży Cię do rozwikłania tej zagadki. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 15-02-2012, 10:57
|
|
|
Witam
Z nie ukrywaną radością obserwuje Wasze starania w rozwikłaniu tej tajemniczej przypadłości serwera pocztowego UPC i powiem że..............z Waszych wypowiedzi wynika że to może jeszcze troche potrwać....... -jestem dla Państwa pełen szacunku i podziwu w dążeniu do prawdy....ja osobiście już dawno bym przestał dociekac dlaczego tak sie dzieje z tym serwerem-to nie na moje nerwy...i dlatego nie korzystam z poczty upc a zaglądam tam tylko co 6 mc by mi upc nie zamknało konta-ustawiłem przekierowanie na poczcie UPC i odbieram poczte na innym koncie.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
bulek
ultra master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 865 Skąd: 3city
|
Wysłany: 15-02-2012, 15:59
|
|
|
Jedyną różnicą w testowanych serwerach POP (poza ich oprogramowaniem) jest fakt, że ktoś w UPC z niewiadomego powodu używa wielokrotnych rekordów A i PTR w DNS na określenie tego samego hosta. Chociaż to nie zabronione, to nie jest zalecane. Pamiętam, że były programy, które nie radziły sobie z wielokrotnymi rekordami PTR wskazującymi na danego hosta.
Jeśli masz jeszcze siły na testy, to zrobiłbym jeszcze dwa. Jeden to to samo co robiłeś, ale pomiędzy próbami połaczeń do pop.pocztaupc.pl robiłbym "ipconfig /flushdns". Czy to sprawiłoby, że połączenie nastąpi szybciej niż zazwyczaj? Drugi test to dodałbym na stałe pop.pocztaupc.pl do pliku "hosts" z odpowiednim adresem IP. Plik jeśli dobrze pamiętam jest w \windows\system32\drivers\etc. Test wyeliminowałby ewentualne problemy leżące po stronie DNS. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2012, 16:24
|
|
|
W kliencie poczty używa się jednego adresu dla pop, a zamieszanie wynikło z faktu, że niepotrzebnie testowane były zamiennie pop.upcpoczta.pl oraz pop3.upcpoczta.pl. |
|
|
|
|
xthema
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 646 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15-02-2012, 16:35
|
|
|
Bulek,
Jestem jak najbardziej otwarty na kolejne testy, poza takimi, aby sprawdzać coś na Linuksie
ipconfig /flushdns już jako jedną z pierwszych czynności robiłem, ale bez efektu.
Dodałem do pliku hosts dwa wpisy
Cytat: | 213.46.255.2 pop.upcpoczta.pl
213.46.255.2 pop3.upcpoczta.pl |
....zrobiłem ponownie flush i restart komputera, ale również bez efektu.
Z tymi wielokrotnymi zapytaniami, to ciekawe co mówisz |
|
|
|
|
knebel
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 174 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-02-2012, 18:41
|
|
|
Xthema - Czy mogłbyś uruchomić usługę "Transport Logging" w Outlooku i wkleić potem logi z połączenia z serwerem mail UPC?
Procedura uruchomienia + ściezki do plików z logami pod linkiem
http://support.microsoft.com/kb/300479
Może "w tym miejscu" znajdziemy jakiś trop...
Znalazłem info w necie że błąd 0x800CCC90 może być również spowodowany przez serwer mail, który ma skonfigurowaną maksymalną liczbę sesji na porcie 110/25. Wiem że brzmi to dziwnie ale dowodzi, że problem może leżeć po drugiej stronie...
http://support.microsoft....kb;en-us;820669 |
_________________
|
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2012, 19:26
|
|
|
knebel napisał/a: | Znalazłem info w necie że błąd 0x800CCC90 może być również spowodowany przez serwer mail, który ma skonfigurowaną maksymalną liczbę sesji na porcie 110/25. Wiem że brzmi to dziwnie ale dowodzi, że problem może leżeć po drugiej stronie... | Problem występuje najczęściej bezpośrednio po uruchomieniu Windows, a więc to mało prawdopodobne, żeby akurat wtedy zawsze serwer odrzucał połączenie z powodu zapchania kolejki. Jakoś nie udało mi się spotkać z żadnym komunikatem błędu, mimo, że mam ustawione odbieranie poczty co 1 minutę, a program chodzi sobie w tle czasem bardzo długo.
Jedyna dziwna rzecz w konfiguracji DNS, to fakt, że rekord MX jest ustawiony na adres smtp.pocztaupc.pl i można przez niego korzystać również przy odbieraniu poczty przez POP. |
|
|
|
|
xthema
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 646 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15-02-2012, 21:01
|
|
|
Przyznam, że nieco raduje mnie to, że zaczynają się tu już pojawiać głosy sugerujące, że faktycznie jest coś nie tak z serwerem upc.
Cytat: | Problem występuje najczęściej bezpośrednio po uruchomieniu Windows, a więc to mało prawdopodobne, żeby akurat wtedy zawsze serwer odrzucał połączenie z powodu zapchania kolejki. |
Nie wiem, czy dobrze odczytuję sens Twojego zdania Susane, ale przecież ów problem objawia się u mnie właśnie tym, że bezpośrednio po uruchomieniu Windowsa (uściślając, po każdym na nowo nawiązywanym połączeniu internetowym), serwer upc zawsze odrzuca mi połączenie.
Tak czy inaczej, widzę, że już powoli dojrzewa w Was myśl, że to jednak wina ze strony UPC
Wiecie... - ja wbrew pozorom naprawdę nie jestem, aż tak w ciemię bity , aby nie umieć wykluczyć wielu rzeczy i to bez potrzeby instalowania Linuksa
Śmiem twierdzić, że po mojej stronie już naprawdę trudno coś jeszcze sprawdzać i testować - coś co by w fundamentalny sposób rzuciło nowe światło na przyczyny owego problemu.
My tu naprawdę nie mówimy o pilotowaniu F16, a jedynie o sprawdzeniu kilku rzeczy:
czy z całą konfiguracją sprzętowo-programową jest wszystko ok i to rzeczy, które REALNIE mogą mieć wpływ, a nie tylko czysto-hipotetycznie.
Przecież nie staramy się tu rozwikłać zasadniczego problemu, dlaczego internet nie chodzi, tylko chodzi o ustalenie, dlaczego ten jeden jedyny serwer UPC ma problemy.
I z tego co widzę sugestia zaczyna padać na taką, czy inną winę serwera UPC. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2012, 21:06
|
|
|
Konfiguracja DNS mimo udziwnień jest poprawna. |
|
|
|
|
bulek
ultra master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 865 Skąd: 3city
|
Wysłany: 15-02-2012, 22:22
|
|
|
Susane napisał/a: | W kliencie poczty używa się jednego adresu dla pop, a zamieszanie wynikło z faktu, że niepotrzebnie testowane były zamiennie pop.upcpoczta.pl oraz pop3.upcpoczta.pl |
Chodziło mi nie o te dwa adresy, tylko o gate.chello.at i mx.hispeed.ch, które są zdefiniowane jako rekordy A jak i PTR dla tego samego adresu IP. Ponieważ problem występuje zarówno w przypadku dwóch klientów poczty jak i przy próbie telnetem myślałem, że Windows może wykonuje jakiś reverse DNS lookup podczas nawiązywania połączenia i nie radzi sobie z podwójną odpowiedzią. No, ale to taki strzał był w ciemno i jak widać nie pomogło.
xthema napisał/a: | Tak czy inaczej, widzę, że już powoli dojrzewa w Was myśl, że to jednak wina ze strony UPC |
Ja jednak stawiam na twojego kompa. Może ten wyłączony firewall i AV jednak nie do końca "się wyłączyły". Sam pamiętam z doświadczenia, że włączony firewall/AV to nie to samo co odinstalowany produkt (chyba, że to windowsowy firewall, to się nie da). Tak w ogóle to jakiego masz firewalla i antywirusa?
Jest jeszcze jeden bardzo prosty test, który wydałby wyrok czy problem leży w modemie/routerze UPC (cokolwiek tam masz) i łączu dostępowym UPC. Wystarczy, że weźmiesz laptopa do McDonalda lub innego miejsca z darmowym wifi i sprawdzisz jak to wszystko działa na łączu innym niż UPC. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2012, 22:27
|
|
|
bulek napisał/a: | Ja jednak stawiam na twojego kompa. Może ten wyłączony firewall i AV jednak nie do końca "się wyłączyły". Sam pamiętam z doświadczenia, że włączony firewall/AV to nie to samo co odinstalowany produkt (chyba, że to windowsowy firewall, to się nie da). | Mam podobne wrażenie.
bulek napisał/a: | Jest jeszcze jeden bardzo prosty test, który wydałby wyrok czy problem leży w modemie/routerze UPC (cokolwiek tam masz) i łączu dostępowym UPC. Wystarczy, że weźmiesz laptopa do McDonalda lub innego miejsca z darmowym wifi i sprawdzisz jak to wszystko działa na łączu innym niż UPC. | Biorąc pod uwagę fakt, że login i hasło leci otwartym tekstem raczej odradzam testy w takich miejscach. |
|
|
|
|
knebel
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 174 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-02-2012, 13:00
|
|
|
Uwagę na Antiwirusa zwracałem już w pierwszym poście - w sumie odpowiedzi nie było...
zakładam ze sprawdzony.
Ciekaw za to jestem co pokażą logi Outlook'a.
xthema - włączałeś logowanie w Outlook'u ? |
_________________
|
|
|
|
|
xthema
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 646 Skąd: Opole
|
Wysłany: 16-02-2012, 15:34
|
|
|
Problem rozwiązany!
>>> TUTAJ |
|
|
|
|
piowor
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 252 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06-06-2023, 19:25 Koniec poczty UPC
|
|
|
Nie chcę tworzyć nowego tematu więc tutaj.
Zgodnie z informacją z pliku upc_parametry_techniczne_uslug_internetowych.pdf na dole strony oznaczoną jako ** mamy, że "Funkcjonalność poczty elektronicznej będzie dostępna do dnia 30 września 2023 r.". |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,33 sekundy. Zapytań do SQL: 13 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|