Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny problem z pocztą UPC
Autor Wiadomość
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 11-02-2012, 20:00   

Witam
xthema napisał/a:
Są takie chwile, gdy czuję się bezradnie głupi
Oto jedna z nich

No to witamy w klubie :mrgreen: :mrgreen: szczęśliwców posiadających UPC którzy każdego dnia zanoszą swe błagalne modły do Najwyższego by to co Nam oferuje UPC w końcu do ciężkiej cholery zaczęło prawidłowo działać-amen
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2012, 20:17   

Można iść dalej i spróbować ustalić, dlaczego nie da się połączyć. Zainstaluj WinMTR i zaraz po uruchomieniu systemu zrób test na serwer poczty, czyli adres: pop3.upcpoczta.pl Wrzuć wynik na forum.
 
 
xthema 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 646
Skąd: Opole
Wysłany: 11-02-2012, 20:46   

No, ale widzisz Kocur...
To jest tak banalna rzecz.
Starasz się wyeliminować wszystkie ewentualne przeszkody, a problemu nie udaje się rozwiązać.

Jak opisać po chłopsku to z czym mam do czynienia?
Spróbuję ;)

A więc...
Uruchamiam komputer.
Automatycznie - w dosłownie kilka sekund nawiązuje się połączenie internetowe.
Dla 100% pewności, że internet już chodzi, otwieram jakąś stronę WWW i to taką, której wcześniej nie otwierałem, aby było jasne, że strona zostaje wczytana z internetu, a nie np. z cache przeglądarki.
Będąc już pewnym ponad wszelką wątpliwość, otwieram wiersz poleceń i za pomocą telnetu sprawdzam, czy serwer pop.upczpoczta.pl 110 odpowiada.
Efekt? - Nie odpowiada.
Przez najbliższe kilka minut ponawiam kilkakrotnie ów test. Bez efektu.
Ni z głupia frant otwieram kilka stron WWW, po czym ponownie robię test w telnecie.
Efekt? - Oczywiście ;) serwer pop.upcpoczta.pl 110 już - jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zaczął prawidłowo odpowiadać.

Potrafisz to zrozumieć? ;)
Przeżyłem stan wojenny, chodzę już pare ładnych lat po tym świecie, ale ogarnąć tego nie potrafię :)

To naprawdę wygląda tak, jakby serwer poczty UPC nie był ot takim o sobie zwykłym serwerem i pozwalał się ze sobą połączyć dopiero po kilku minutach od zalogowania się użytkownika UPC do sieci - i co ważne, dopiero po tym, gdy ów użytkownik pootwiera kilka stron WWW - tym samym jakby się uwiarygadniając, że on to on :)

No chyba absurdem by było, aby poczta UPC miała funkcjonować na takich zasadach.
Przecież to normalny, zwykły serwer pop, nie wymagający żadnego szyfrowania, wymyślnego uwierzytelniania itp.

A jednak z jakiegoś powodu nie pozwala się ze sobą ot tak osobie połączyć, tym bardziej wtedy, gdy użytkownik internetu UPC ma tają dziwną fanaberię i zachciankę, że zaraz po uruchomieniu komputera przychodzi mu do głowy głupi i niczym nie uzasadniony pomysł, aby sprawdzić skrzynkę mailową UPC.
Oczywiście - jak już wspomniałem w jednym z wcześniejszych postów, z błyskawicznym sprawdzeniem poczty UPC tuż po uruchomieniu komputera, nie ma najmniejszego problemu, ale pod warunkiem, że dokona się tego poprzez stronę UPC :D
W przeciwnym razie ni ch....a ;) Nie ma mowy :!: :lol: Serwer pocztowy UPC się nie zgadza i koniec ;) Nie ma zmiłuj :) Żadne telnety, thunderbirdy, mu po prostu nie odpowiadają :)
Oczywiście do czasu ;) Minie kilka minut i .... vuola :D To co jeszcze przed chwilą było niewykonalne, nagle działa.

Chyba UPC robi kogoś w trąbę ;)
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2012, 20:52   

Zrozumiałam istotę problemu już za pierwszym razem, a teraz czekam na wyniki testu :)
 
 
xthema 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 646
Skąd: Opole
Wysłany: 11-02-2012, 21:08   

Kilka minut poczekałem i dałem stop, gdyż coś czułem, że ów test nie miałby końca ;)

pop.upcpoczta.pl
Cytat:
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.0.1 - 0 | 221 | 221 | 0 | 0 | 1 | 1 |
| No response from host - 100 | 44 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 89-75-11-33.dynamic.chello.pl - 0 | 221 | 221 | 5 | 12 | 43 | 8 |
| 84.116.253.9 - 0 | 221 | 221 | 50 | 58 | 85 | 82 |
| 84.116.253.5 - 0 | 221 | 221 | 50 | 58 | 111 | 53 |
| 84.116.253.1 - 0 | 221 | 221 | 50 | 57 | 89 | 53 |
| 84.116.253.97 - 0 | 221 | 221 | 49 | 56 | 91 | 52 |
| 84.116.253.118 - 0 | 221 | 221 | 50 | 57 | 109 | 59 |
| 84.116.253.70 - 0 | 221 | 221 | 51 | 65 | 119 | 55 |
| 84.116.252.225 - 31 | 98 | 68 | 0 | 56 | 78 | 52 |
| 84.116.134.193 - 0 | 221 | 221 | 36 | 43 | 81 | 39 |
| at-vie01a-rd1-xe-1-1-0.aorta.net - 0 | 221 | 221 | 50 | 59 | 129 | 61 |
| 213.46.173.42 - 0 | 221 | 221 | 50 | 57 | 82 | 57 |
| No response from host - 100 | 44 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| mgate.chello.at - 21 | 121 | 96 | 0 | 54 | 78 | 51 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


pop3.upcpoczta.pl
Cytat:
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.0.1 - 0 | 121 | 121 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| No response from host - 100 | 24 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 89-75-11-33.dynamic.chello.pl - 0 | 121 | 121 | 5 | 12 | 63 | 11 |
| 84.116.253.9 - 0 | 121 | 121 | 50 | 56 | 93 | 71 |
| 84.116.253.5 - 0 | 121 | 121 | 49 | 55 | 109 | 59 |
| 84.116.253.1 - 0 | 121 | 121 | 50 | 56 | 76 | 53 |
| 84.116.253.97 - 0 | 121 | 121 | 49 | 55 | 93 | 53 |
| 84.116.253.118 - 0 | 121 | 121 | 50 | 56 | 75 | 50 |
| 84.116.253.70 - 0 | 121 | 121 | 51 | 58 | 90 | 53 |
| 84.116.252.225 - 18 | 70 | 58 | 0 | 58 | 74 | 61 |
| 84.116.134.193 - 0 | 121 | 121 | 35 | 43 | 72 | 40 |
| at-vie01a-rd1-xe-1-1-0.aorta.net - 0 | 121 | 121 | 49 | 58 | 129 | 53 |
| 213.46.173.42 - 0 | 121 | 121 | 50 | 54 | 69 | 58 |
| No response from host - 100 | 24 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| mx.hispeed.ch - 2 | 113 | 111 | 0 | 54 | 83 | 51 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


Korzystam z routera, więc pewnie dlatego wykazuje 192.168.0.1
Ale żeby było jasne, nie przeszkadza to internetowi w niczym innym.
I zapewniam, że połączenie na linii router - komputer jest idealnie skonfigurowane.
Router jest ustawiony na dynamiczne pobieranie wszelkich niezbędnych danych jak IP i adresy serwerów DNS, zaś komputer jest ustawiony na automatycznie uzyskiwanie od routera lokalnego adresu IP i serwerów DNS UPC.
Prościej i mnie kolizyjnie już się nie da :)
I zapewniam, że w routerze nie ma niczego po blokowanego.
Jakby co to mogę wstawić screeny.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2012, 21:30   

Możesz powtórzyć test z pominięciem routera dla porównania? Wystarczy na sam adres: pop3.upcpoczta.pl, bo pop.upcpoczta.pl odnosi się do tego samego ip.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 11-02-2012, 21:32   

xthema napisał/a:
Chyba UPC robi kogoś w trąbę

poprostu chcą byś ich ofertę postrzegał w kategorii premium i troche więcej poświęcił czasu na zgłębianie tajemnic tej wspaniałej oferty 8) :mrgreen: niż 2 minuty na pobranie mailii ze skrzynki :twisted:
_________________
 
 
xthema 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 646
Skąd: Opole
Wysłany: 11-02-2012, 21:35   

Z pominięciem routera będzie ciężko z przyczyn technicznych (gdzie indziej mam komputer, gdzie indziej router, kable nie starczą, a choć mam przenośnego laptopa, to po podpinanych jest do niego tysiąc rzeczy, a poza tym, jak już kiedyś odpinałem router, to część ustawień się zresetowała, musiałem m.in. na nowo walczyć z ustawieniami wireless, a i z routera korzystają inni domownicy, więc.... dziękuję :)
Zamieszania by było sporo.

Ale popatrz....
Poniżej masz kolejne wyniki, gdy serwer UPC już prawidłowo odpowiada na testy w telnecie, czy sprawdzanie poczty w thunderbirdzie.

Czy te wyniki różnią się czymś specjalnie od tych pierwszych wykonanych bezpośrednio po uruchomieniu komputera, gdy serwer UPC nie odpowiadał na wywoływanie?
Chyba nie bardzo ;)

pop3.upcpoczta.pl
Cytat:
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.0.1 - 0 | 126 | 126 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| No response from host - 100 | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 89-75-11-33.dynamic.chello.pl - 0 | 126 | 126 | 5 | 11 | 42 | 7 |
| 84.116.253.9 - 0 | 126 | 126 | 49 | 57 | 88 | 55 |
| 84.116.253.5 - 0 | 126 | 126 | 50 | 57 | 85 | 54 |
| 84.116.253.1 - 0 | 126 | 126 | 50 | 55 | 72 | 60 |
| 84.116.253.97 - 0 | 126 | 126 | 49 | 58 | 85 | 55 |
| 84.116.253.118 - 0 | 126 | 126 | 50 | 56 | 71 | 53 |
| 84.116.253.70 - 0 | 126 | 126 | 51 | 57 | 76 | 54 |
| 84.116.252.225 - 24 | 65 | 50 | 0 | 55 | 73 | 73 |
| 84.116.134.193 - 0 | 126 | 126 | 37 | 44 | 76 | 40 |
| at-vie01a-rd1-xe-1-1-0.aorta.net - 0 | 126 | 126 | 50 | 58 | 124 | 60 |
| 213.46.173.42 - 0 | 126 | 126 | 50 | 55 | 74 | 61 |
| No response from host - 100 | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| mx.hispeed.ch - 4 | 110 | 106 | 0 | 54 | 77 | 60 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

No ale o czym tu Susane w ogóle mówić, skoro cały internet śmiga mi bez problemu.
Wszelkie połączenia wyjściowe i wejściowe, a tym bardziej te zasadnicze, jak na portach 80, 25, czy 110

O czym więc my tu mówimy... ;)
Jedynie o tym, że jednemu jedynemu serwerowi pop poczty UPC coś nie odpowiada :)
Natomiast innym serwerom pop tlenu, wp, czy onetu wszystko jakoś gra :)
A przecież jak sama widzisz, chyba nie ma czegoś niezwykłego i niestandardowego w serwerze pop3.upcpoczta.pl
Nie korzysta, ani nie wymaga on niczego innego, niż to co wymagają inne tego typu już tu wspomniane serwery.

No już powiem najprościej jak się da.
Jeśli po uruchomieniu komputera, robię ten test z telnetem i wszystkie inne serwery pop bez problemu prawidłowo odpowiadają, a jeden jedyny UPC nie, to chyba jasno to świadczy, że nie jest problemem, ani mój router, ani moja konfiguracja internetowa, która już prostsza być nie może.
Jeśli miałoby nie działać, to by nie działało dla wszystkich serwerów, a nie tylko dla tego UPC.

Uważam więc, że pomimo iż z pozoru jest to najnormalniejszy w świecie serwer pocztowy, to jednak ma on w sobie jakiś problem, o którym wątpię, czy się dowiemy - a już na pewno nie od konsultanta UPC, który jedyne co umiał mi doradzić, aby bezpośrednio po uruchomieniu komputera sprawdzić, czy coś nie blokuje portu np. 110

Czy to, że sprawdzając w telnecie inne serwery pocztowe na porcie 110 i uzyskując za każdym razem wynik pozytywny, nie jest wystarczającym dowodem na to, że ów port nie jest zablokowany???

Albo więc przyjmujemy za fakt, że serwer poczty UPC pop3.upcpoczta.pl jest najzwyklejszych tego typu serwerem, niczym nieróżniącym się od tego Tlenu poczta.o2.pl , czy WP pop3.wp.pl czy Onetu pop3.poczta.onet.pl i skoro one w tych samych warunkach - przy tym samym routerze, tym samym połączeniu internetowym, tym samym antywirusie i firewallu, działają bez problemu to i ten UPC powinien działać, a tym samym wszelkie testy z telnetem, czy WinMTR możemy wyrzucić do śmieci.

Albo stwierdzamy, że serwer poczty UPC wymaga jakichś "specjalnych" warunków do funkcjonowania w postaci np. braku routera, niczym nie zakłócanego przez żadnego antywirusa, czy firewalla połączenia internetowego, a to wszystko najlepiej na czystym i nie skażonym żadnymi aplikacjami systemie tuż po instalacji i to najlepiej w trybie awaryjnym, aby już kompletnie nic nie mogło mu przeszkadzać

;)

Nie masz więc wrażenia, że w obliczu tego wszystkiego, sugestie aby przeprowadzać testy z telnetem, winMTRem, próbować odłączyć router, na dobrą sprawę - w konsekwencji nie wiele się różnią od tych już tutaj padłych zaleceń, aby sprawdzić, czy czasem ikonka on/off nie jest wyłączona, albo czy wprowadzam odpowiedni login UPC podczas logowania się ;)

Wiem, że w moją wypowiedź zaczyna się już mimochodem wkradać pewien sarkazm, ale ten problem jest naprawdę niepojęty :)

[ Dodano: 12-02-2012, 08:42 ]
Sprawdziłem dzisiaj rano dwukrotnie, jak szybko od uruchomienia komputera i nawiązania połączenia internetowego, serwer pop UPC jest wstanie odpowiedzieć na wywoływanie.

Plan był taki....
Od razu po uruchomieniu komputera i nawiązaniu połączenia z internetem, momentalnie otworzyłem jednocześnie 5 stron WWW i szybko przeszedłem do testu z telnetem.
Bez efektu.
Otworzyłem kolejnych 5 stron.
serwer pop UPC? - Dalej milczy.
I kolejnych 5 stron i... serwer pop UPC w końcu prawidłowo zareagował :)
Wszystko to trwało dosłownie 2 minuty.

Niech mi ktoś powie, dlaczego od razu po uruchomieniu komputera nie ma żadnych problemów aby:
- usługa czasu systemowego mogła dokonać ewentualnej synchronizacji
- usługa Windows Update mogła sprawdzić czy nie ma uaktualnień
- połączenie lokalne z drugim komputerem mogło zostać nawiązane
- antywirus mógł dokonać aktualizacji swojej bazy
- w przeglądarce mogła się otworzyć każda jedna strona
- skype mógł się prawidłowo zalogować
- gadżet HTC mógł pobrać aktualne dane pogodowe
- thunderbird czy windows live mail mogły sprawdzić każdą jedną inną skrzynkę pocztową
- telnet mógł prawidłowo nawiązać połączenie z każdym jednym serwerem pop
itd.
(zaznaczam, że test był robiony przy tych wszystkich w/w rzeczach powyłączanych, aby ktoś zaraz nie powiedział, że "nie dziw się, że serwer UPC nie odpowiada, skoro naraz tyle połączeń jest ustanawianych")

2 minuty to nie jest długo, ale dlaczego jedyną rzeczą, która nie odpowiada zaraz po ustanowieniu połączenia internetowego jest serwer pocztowy UPC i aby było inaczej, to potrzeba pootwierać kilka ładnych stron WWW, chyba tylko po to, aby niejako "rozbujać" internet, gdyż bez tego można i przez 10 minut przeprowadzać 20 testów z telnetem, a serwer pop UPC i tak nie zareaguje.
Jeśli inne serwery pop korzystające z tego samego portu 110 nie potrzebują do prawidłowe działania takiej "rozgrzewki" ;) , to dlaczego serwer pop UPC jest w tym od nich gorszy :?: :?: :!:

To jest niedorzeczne :!: i wymyka się spod praw jakiejkolwiek logiki ;)
 
 
gbbsoft 
plus master

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 302
Wysłany: 12-02-2012, 08:51   

A może ty masz jakiegoś wirusa z Chin... (.ch) :mrgreen:
  gbbsoft
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2012, 15:24   

Od kilku godzin testuję sobie maila od UPC pod Linuxem i Thunderbirdem 10.0, który zminimalizowany cały czas pobiera pocztę co 1 minutę. Wszystko działa prawidłowo, również z firewallem i od razu po uruchomieniu systemu. W Thunderbirdzie w Konsoli błędów, gdzie zapisują się wszelkie komunikaty, jest czysto. Gdyby wina była po stronie serwera poczty, to problem musiałby dotknąć również mnie, a tak nie jest. Wyniki testów programem tft na port 110 po protokole tcp również są bardzo dobre, ale zauważyłam, że mam inną, krótszą i szybszą trasę do serwera.

Xthema, proponuję, żebyś pobrał dowolną dystrybucję Linuxa LiveCD, np. Ubuntu, wypalił na płytę, podłączył laptopa bezpośrednio pod modem, uruchomił Linuxa z CD i sprawdził dowolnym klientem poczty, czy problem nadal występuje. Tylko w ten sposób ustalisz, czy przyczyna kiepskiej łączności z serwerem UPC leży po stronie Twojego sprzętu lub systemu, czy też po stronie łącza. Bo raczej nie jest to problem po stronie serwera pop3.upcpoczta.pl. Zajmie Ci to mniej czasu niż pisanie tak obszernych postów ;)
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 12-02-2012, 18:24   

gbbsoft napisał/a:
A może ty masz jakiegoś wirusa z Chin... (.ch)


Jak w sam raz .ch to domena Szwajcarii. Chiny mają .cn
_________________
 
 
xthema 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 646
Skąd: Opole
Wysłany: 12-02-2012, 20:46   

Susane napisał/a:
Od kilku godzin testuję sobie maila od UPC pod Linuxem i Thunderbirdem 10.0, który zminimalizowany cały czas pobiera pocztę co 1 minutę. Wszystko działa prawidłowo, również z firewallem i od razu po uruchomieniu systemu. W Thunderbirdzie w Konsoli błędów, gdzie zapisują się wszelkie komunikaty, jest czysto. Gdyby wina była po stronie serwera poczty, to problem musiałby dotknąć również mnie, a tak nie jest. Wyniki testów programem tft na port 110 po protokole tcp również są bardzo dobre, ale zauważyłam, że mam inną, krótszą i szybszą trasę do serwera.

Xthema, proponuję, żebyś pobrał dowolną dystrybucję Linuxa LiveCD, np. Ubuntu, wypalił na płytę, podłączył laptopa bezpośrednio pod modem, uruchomił Linuxa z CD i sprawdził dowolnym klientem poczty, czy problem nadal występuje. Tylko w ten sposób ustalisz, czy przyczyna kiepskiej łączności z serwerem UPC leży po stronie Twojego sprzętu lub systemu, czy też po stronie łącza. Bo raczej nie jest to problem po stronie serwera pop3.upcpoczta.pl. Zajmie Ci to mniej czasu niż pisanie tak obszernych postów ;)

Susane, bezsprzecznie masz dobre chęci, aby mi pomóc, za co też dałem ci plusa przy pierwszym poście i mogę dać, przy każdym kolejnym, nie mniej pomyśl dziewczyno tak na spokojnie, że coś nietypowego jest z tym problemem.

Tak jakbyś sugerowała komuś, komu coś trzeszczy w silniku, aby spróbował wybrać się na autostradę i tam sprawdził, czy też ma takie objawy ;)
A jak dalej będzie tak samo, to niech wyskoczy na jeszcze inną ;)

Mam prawidłowo chodzący internet. Czegoś byś sobie nie wymyśliła to wszystko chodzi bez problemu.
Na tej podstawie pozwolę sobie stwierdzić, że problem nie jest natury technicznej i nie leży po mojej stronie.

Istotą rozwiązania owego problemu nie jest to, aby znaleźć warunki przy których serwer pocztowy UPC będzie mi odpowiadał zaraz po starcie systemu, ale ustalenie, dlaczego w tym momencie nie chce odpowiadać.

Na podstawie tego co mówisz, to nic tylko powinienem przerzucić się na Linuksa, skoro Tobie tam chodzi bez problemu :)
Ale czy to, aby rozwiązuje problem? ;)
Owszem, często problemy rozwiązuje się drogą eliminacji, no ale w ten sposób to można komuś amputować rękę, aby sprawdzić, czy wtedy nie będzie się pojawiać na niej wysypka ;)
No chyba nie w tym rzecz ;) No nie, Susane? ;)

To, że serwer pop upc nie odpowiada prawidłowo, w obliczu tego, że inne serwery pop korzystające z tego samego portu 110 nie mają problemu, można by tłumaczyć jedynie tym, że coś mi blokuje tylko ten jeden konkretny serwer.

Sęk w tym, że NIGDZIE - ani w routerze, ani na karcie sieciowej, ani w firewallu, ani w jakimś pliku hosts, nie mam założonego na ten serwer żadnego filtra, który by skutkował tym, że w początkowej fazie po uruchomieniu komputera, serwer pop upc nie chce odpowiadać.

Najgorsze jest to, że od UPC niczego się nie dowiesz.
A po adresach tych serwerów widać, że 213.46.255.2 jest lokalizowany w Holandii - już pomijając, że w teście WinMTR wyskakują także serwery w Austrii i Szwajcarii.

Na koniec - gdyż raczej sami nic tutaj nie wymyślimy, otwarcie przyznam, że o ile owszem liczyłem, że ktoś tutaj wskaże mi na jakiś ewidentny błąd - pomimo, iż sam go nie dostrzegałem, to jednak czułem, że nic z tego nie będzie,

Zresztą, jak napisałem już na wstępie pierwszego postu rozpoczynającego niniejszy temat:
Cytat:
Już od jakiegoś czasu - sam już nie wiem jak długo, mam dziwny problem z pocztą UPC.

... poruszyłem tę kwestię w pewnym sensie z ciekawości, czy ktoś z Was również się zetknął z owym problemem, czy też po prostu mam tego pecha ;)

pozdrawiam i dzięki za pomoc i chęć czytania tych moich często rozwlekłych 'przynudzeń' ;)
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2012, 21:31   

To są rzeczy jak najbardziej sprawdzalne, podałam wstępną, "eliminacyjną" metodę, ale można zrobić jeszcze bardziej zaawansowane testy. Oczywiście jeden adres też można przyblokować lub sprawić, żeby transmisja kulała. To da się zrobić na poziomie systemu, aplikacji lub firewalla. Może też zaistnieć jakiś błąd w konfiguracji sprzętu lub na łączu. Błąd "Connect Error 10060" przy korzystaniu z poczty często zgłaszają użytkownicy programów antywirusowych. Nie zawadzi swój wyłączyć lub odinstalować na chwilkę, żeby zobaczyć, czy to coś da. Linuxa sugeruję użyć jedynie jako alternatywę do testów, aby wykluczyć złe działanie Windows. Zawsze to szybsza i pewniejsza metoda niż reinstalacja systemu.

Jeżeli chodzi o fizyczną lokalizację serwera poczty, to ma stosunkowo małe znaczenie skoro jest w sieci UPC. Adres 213.46.255.2 jest przypisany zarówno do pop3 jak i smtp, a fakt, że zgłasza się pod różnymi nazwami jest mało istotny. Co ciekawe, u mnie trasa do serwera jest prawie o połowę krótsza i szybsza, a przecież jesteśmy u tego samego dostawcy.
Kod:
lft -b -S -A -M 5 -d 110 pop3.upcpoczta.pl
TTL LFT trace to mx.hispeed.ch (213.46.255.2):110-117/tcp
 1  [AS?] 10.213.0.1 4.0ms
 2  [6830] 89-75-12-1.dynamic.chello.pl (89.75.12.1) 5.3ms
 3  [6830] 84.116.252.213 57.9ms
 4  [6830] pl-waw04a-rd1-xe-0-3-0.aorta.net (84.116.133.53) 49.3ms
 5  [6830] 84.116.134.193 33.1ms
 6  [6830] at-vie01a-rd1-xe-1-3-0.aorta.net (213.46.160.254) 46.3ms
 7  [6830] 213.46.173.42 51.5ms
 8  [6830] [target open] mgate.chello.at (213.46.255.2):110 43.4ms
Nie mam też żadnych strat pakietów, a u Ciebie są stale na poziomie co najmniej kilku procent i to już wskazuje na jakiś problem. Być może wina leży po stronie łącza, ale bez dokładnego sprawdzenia wszystkich elementów rzeczywiście nic nie ustalimy. Czy sprawa jest tego warta, to już inna kwestia.
 
 
xthema 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 646
Skąd: Opole
Wysłany: 13-02-2012, 17:41   

Susane,
Mimo wszystko pozostawiasz gdzieś na boku logikę i chyba dość wybiórczo traktujesz pewne fakty, o których wspominam ;)

Wypada usystematyzować pewne rzeczy, gdyż próba dociekania jaką prezentujesz z kolejnymi testami z telnetem, WinMTR, próbą odłączenia routera, z przesiadką na Linuksa etc. , chyba przysłania Ci nieco pewne oczywiste rzeczy, których nie można nie brać pod uwagę podczas sugerowania tego wszystkiego, co proponujesz.

1. Sytuacja?
Natychmiast po starcie systemu i jednoczesnym nawiązaniu połączenia internetowego, mogę wykonać w internecie każdą dowolną rzecz m.in.:
- przeglądać strony WWW
- korzystać z komunikatora
- korzystać z przeróżnych programów np. antywirusa, gadżetu z pogodą itp, które chcąc mieć dostęp do sieci, aby np. coś uaktualnić
- sprawdzać pocztę e-mail dowolnie wybranego serwera WP, Onet, Tlen itp.


2. Problem?
Jedyną rzeczą, która nie chce natychmiast po nawiązaniu połączenia internetowego działać jest serwer pocztowy pop.upcpoczta.pl, który to nie reaguje na wywoływanie na porcie 110, a tym samym nie można sprawdzić bieżącego stanu poczty

3. Kiedy ów problem ustępuje?
Problem znika, a tym samym serwer pop.upcpoczta.pl zaczyna prawidłowo odpowiadać dopiero wtedy, gdyż przez pierwszą choćby tylko minutę od nawiązania połączenia intensywnie poserfuję w internecie otwierając tak najpewniej ok. kilkanaście takich czy innych zwykłych stron WWW

4. Do kiedy serwer pop.upcpoczta.pl prawidłowo odpowiada?
Ano do czasu (godzina, dwie, pół dnia, cały dzień etc.) zerwania połączenia internetowego i ponownego jego nawiązania - choćby owo zerwanie miało trwać jedynie minutę np. z uwagi na ponowne uruchamianie komputera

5. I co wtedy?
Ano serwer pop.upcpoczta.pl ponownie nie chce odpowiadać, do momentu opisanego w punkcie trzecim

6. Czy natychmiast po ponownym nawiązaniu połączenia internetowego ulega zmianie cokolwiek z punktu pierwszego?
NIE

Kiedy miałoby jakiekolwiek znaczenie to, czy:
- są gubione jakieś pakiety
- jest jakaś usterka na łączu
- jest coś nie tak z modemem kablowym, kablami, jakością i parametrami odbieranego sygnału
- zakłócają się kable np. w wyniku braku ekranowania
- występuje oddziaływanie elektromagnetyczne takiego czy innego sprzętu wokół
- dane połączenie i praca routera jest zakłócana przez znajdujące się w zasięgu inne routery i połączenia wi-fi
- źle funkcjonuje lub jest błędnie skonfigurowany router
- router ma ustawione jakieś filtrowanie
- są jakieś problemy z kartą sieciową i z ustawieniami połączenia internetowego
- są utworzone w firewallu blokujące reguły dostępu
- w pliku hosts znajdują się jakieś adresy, które są tym samym blokowane
(...) etc.

Miałoby to wszystko znaczenie jedynie wtedy, gdyby cokolwiek z tego co powyżej wymieniłem miało także wpływ na coś jeszcze poza jedynie nawiązywaniem połączenia z serwerem pop.upcpoczta.pl

Czy ma?
- NIE

...a doprecyzowując ewentualne możliwości tymczasowego blokowania tylko tego jedynego serwera upc, gdyż cały ten tu wałkowany problem dotyczy tylko tego, to nigdzie, ani w routerze, ani na karcie sieciowej, ani w regułach firewalla, nigdzie w systemie windows nie mam zastosowanego jakiegoś filtra, który by blokował lub utrudniał funkcjonowanie serwera pop upc, tuż po tym, jak zostaje nawiązane połączenie internetowe.

I powiedz Susane, co w obliczu tego wszystkiego chciałabyś jeszcze testować i sprawdzać? :shock:

Dlaczego ew. przyczyną problemu miałoby być łącze, skoro wszystko inne korzystające z tego łącza działa bez problemu?

Dlaczego sugerujesz odłączenie routera, skoro wszystko inne prawidłowo wykorzystuje fakt obecności routera, zaś sam router jest w pełni sprawny, nie ma ustawionych żadnych filtrów

Czy uważasz, że router mógłby być niesprawny jedynie w takim stopniu, że wszystko inne bez problemu korzysta z połączenia za pośrednictwem routera, a tylko serwer pop.upcpoczta.pl ma z tym problemy?

Dlaczego sugerujesz sprawdzenie tego na Linuksie?
Czy tylko dlatego, że Tobie na nim działa?
Dlaczego miałbym uznać, że może to być jakiś problem związany z moim Windowsem 7, skoro ów system nie stwarza wszystkim innym rzeczą żadnego problemu podczas próby nawiązania połączenia internetowego, zaś wiem, że nigdzie w systemie nie ma czegoś ustawionego, co mogłoby blokować serwer pop.upcpoczta.pl?

Susane ;)
Susaaane :D
Och! Susaaaaaaane :!: Wołam Cię :mrgreen:

echhh....
Definitywnie daję sobie spokój z tym problemem.
Trudno. Będę przez pierwszą minutę od nawiązania połączenia otwierał najpierw 15 stron www, aby pobudzić do życia serwer pop.upcpoczta.pl :mrgreen:

Już wiem w czym jest rzecz! :D
Serwer pop upc jest po prostu za słaby, aby pierwszy zainicjować "poważny" ruch sieciowy ;)
Ale jak już bajciki zaczną sobie płynąć w najlepsze, gdy już w kabelkach internetowych zacznie tętnić życie, to i wtedy serwer poczty UPC płynie z prądem i działa w najlepsze :mrgreen:
Oczywiście do czasu, gdy połączenie internetowe zostanie uśmiercone i po reanimacji znowu coś silniejszego np. taka potężna przeglądarka Firefox, jako pierwsza tchnie w nie życie :D

miłego :D
... i nie każ mi już proszę coś testować ;) :mrgreen:
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2012, 20:52   

Jestem wzruszona Twoją chęcią zgłębiania wiedzy w dziedzinie działania poczty UPC... ale nie potwierdzam Twoich wniosków. Obsługa pop3 i smtp jest praktycznie identyczna pod Linuxem i Windows. Jeśli dobrze działa pod jednym z tych systemów, to wyklucza problem po stronie serwera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: