zmiana oferty programowej -zerwanie umowy |
Autor |
Wiadomość |
brodafi
Klikacz
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 7
|
Wysłany: 05-09-2010, 23:20 zmiana oferty programowej -zerwanie umowy
|
|
|
witam
21.07.2010 dostałem rachunek a na nim info, iż z dniem 01.09.2010 następuje zmiana oferty programowej. wyłączają jakiś tam kanał i w jego miejsce dają inny.
jest tam również informacja ,że mogę wypowiedzieć umowę z zachowaniem 14 dniowego okresu.
byłem w BOK i uzyskałem informację ,że oczywiście mogę zerwać umowę w ciągu 14 dni ALE od daty otrzymania informacji a nie od daty zaprzestania emisji programu.( facet się zapierał w żywego).
byłem przekonany , że chodzi o 14 dni od daty zaprzestania emisji programu . Przecież niedotrzymanie warunków umowy fizycznie spełnia się z datą 01.09.2010!!!!
zdziwiłem się nie lada
co w sytuacji gdy rachunek by nie dotarł do mnie ( jest rozsyłany za pomocą poczty polskiej)a o zmianie dowiedziałbym się np. dzisiaj? jak oni to weryfikują?
Może ktoś wie jaka jest podstawa prawna tej groteski?? i jak to w ogóle działa?
z góry dzięki za informację |
|
|
|
|
Precelos
ultra master
Pomógł: 42 razy Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 1433 Skąd: K-K
|
Wysłany: 06-09-2010, 00:57
|
|
|
1. zly dzial
2. niestety czas wypowiedzenia juz minal niestety
3.jakbys dal wypowiedzenie w dobrym terminie to umowa rozwiazalaby sie w dniu 1.09.2010 |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2010, 01:10
|
|
|
Jeśli mają dowód, że informację otrzymałeś (np podpisana zwrotkę listu poleconego) to liczy się 14 dni od daty doręczenia.
Jeśli nie mają dowodu to za datę poinformowania przyjmuje się datę zaprzestania emisji.
[ Dodano: 06-09-2010, 01:10 ]
Precelos napisał/a: | 2. niestety czas wypowiedzenia juz minal niestety |
Jeśli zmiana nastąpiła 1 września a on nie został poinformowany we właściwy sposób to termin jeszcze nie minął ! |
|
|
|
|
FIL
plus master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 420 Skąd: Warszawa Ursynów
|
Wysłany: 06-09-2010, 09:54
|
|
|
Marek napisał/a: | Jeśli nie mają dowodu to za datę poinformowania przyjmuje się datę zaprzestania emisji. |
Marku ale z tego co wiem to upc nie rozsyła rachunków za potwierdzeniem odbioru więc tak naprawdę każdy może powiedzieć, że nie dostał i nic nie wie o zmianach . I co wtedy? Ja wszelką korespondencję dostaję na @ i nie ma problemu, że poczta nie doręczyła. Poza tym upc informuje nas abonentów nie tylko listownie o zmianach ale również innymi kanałami np. email lub kanał upc info |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
|
|
|
|
gumowe_ucho
light master
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2010, 13:45
|
|
|
Oczywiście, jeżeli o tym oficjalnie poinformują - o poprzednich zmianach nie dostałem żadnej informacji [żadną drogą] |
_________________
|
|
|
|
|
knebel
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 174 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-09-2010, 13:46
|
|
|
gumowe_ucho napisał/a: | Oczywiście, jeżeli o tym oficjalnie poinformują - o poprzednich zmianach nie dostałem żadnej informacji [żadną drogą] |
A czy to się przypadkiem nie nadaje do UOKiK'a ?
PS. Ja również nie otrzymałem żadnego info o jakiejkolwiek zmianie programowej. |
_________________
|
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2010, 14:44
|
|
|
brodafi napisał/a: | byłem w BOK i uzyskałem informację ,że oczywiście mogę zerwać umowę w ciągu 14 dni ALE od daty otrzymania informacji a nie od daty zaprzestania emisji programu.( facet się zapierał w żywego).
byłem przekonany , że chodzi o 14 dni od daty zaprzestania emisji programu . | UPC samo informuje, że "z tytułu usunięcia programu z oferty przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy abonenckiej nie później niż w ciągu 14 dni od daty zaprzestania emisji". W regulaminie też jest wzmianka.
Cytat: | §18 punkt 3.
O zmianach takich Abonenci będą informowani poprzez pisemne powiadomienie, na 14 dni przed wprowadzeniem zmiany. W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia, jednakże nie później niż w ciągu 14 dni od dokonania przedmiotowej zmiany przez Dostawcę usług lub zaprzestania reemisji Programu. |
gumowe_ucho, jak Cię nie poinformują, to i tak możesz wypowiedzieć umowę w chwili, kiedy zauważysz brak kanału. Zdarza się, że informacja przychodzi z opóźnieniem, ja dostałam maila miesiąć po wyłaczeniu kanału, ale i tak udało mi się rozwiązać umowę. |
Ostatnio zmieniony przez Susane 06-09-2010, 14:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2010, 14:54
|
|
|
Cytat: | Marku ale z tego co wiem to upc nie rozsyła rachunków za potwierdzeniem odbioru więc tak naprawdę każdy może powiedzieć, że nie dostał i nic nie wie o zmianach . I co wtedy? |
Wtedy liczy się czas od wyłączenia kanału.
Cytat: | Ja wszelką korespondencję dostaję na @ i nie ma problemu, że poczta nie doręczyła. | Email też może nie dotrzeć do adresata. |
|
|
|
|
brodafi
Klikacz
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 7
|
Wysłany: 06-09-2010, 17:48
|
|
|
zastanawiam się czy to w ogóle jest dozwolona praktyka( miesiąc od daty powiadomienia)!
na rachunku przy informacji nie ma podanej podstawy prawnej!
jest podana podstawa jeżeli chodzi o wypowiedzenie z zachowaniem 14 dniowego okresu ale tu już jest mowa o terminie liczonym od daty zaistnienia zdarzenia ( wyłączenia kanału)!!!
więc moim zdaniem to jest jawna manipulacja klientem!
widzisz , ze 1.09.2010 zaprzestają emisji programu (naruszają warunki umowy) więc masz 14 dni na podjęcie odpowiednich kroków.
idziesz złożyć rezygnację a tu KLOPS! okazuje się ,że wiążący jest inny termin, o którym ani słowa nie ma w info na rachunku!!! przecież to jakaś masakra jest:-)
poza tym to sprzyja patologiom.
w UPC rzeczywiście przynajmniej w tym aspekcie podeszli uczciwie.
może ktoś wyszukał na jakiej podstawie obowiązuje ten termin od daty powiadomienia? |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
|
|
|
|
TePeO
ultra master
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 836
|
Wysłany: 07-09-2010, 11:32
|
|
|
brodafi, Cytat: | ... iż z dniem 01.09.2010 następuje zmiana oferty programowej. wyłączają jakiś tam kanał i w jego miejsce dają inny. |
Sprawdź prosze czy informacja aby napewno dotyczy 1 września. IMO będzie to 1 sierpień.
ps.
Podaj też jakiego kanału niniejszy komunikat dotyczył. |
|
|
|
|
brodafi
Klikacz
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 7
|
Wysłany: 07-09-2010, 19:01
|
|
|
na bank 1.9.2010 nastąpiła zmiana kanałów Luxe.tv i luxe.tv hd na mezzo live hd i foxlife hd
ja mówie cały czas o ofercie kablówki Vectra |
|
|
|
|
Precelos
ultra master
Pomógł: 42 razy Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 1433 Skąd: K-K
|
Wysłany: 07-09-2010, 19:09
|
|
|
brodafi napisał/a: | na bank 1.9.2010 nastąpiła zmiana kanałów Luxe.tv i luxe.tv hd na mezzo live hd i foxlife hd
ja mówie cały czas o ofercie kablówki Vectra |
aaaa
dlatego nastapilo nie porozumienie
nie napisales w pierwszym poscie ze chodzi o VECTRE |
_________________
|
|
|
|
|
brodafi
Klikacz
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 7
|
Wysłany: 07-09-2010, 19:12
|
|
|
dzisiaj byłem w BOK i okazało się ,że nie mogę zerwać umowy ponieważ kanał Luxe.tv i hd nie występowały w pakiecie złotym tylko platynowym (a ja niestety mam złoty) no i klops...
może ktoś się orientuje czy jeszcze jakieś kanały w najbliższym czasie będą wyłączać?
a poza tym to może ktoś ma info jakie kanały wchodzą w skład pakietu złotego w Vectrze bo za chiny nie idzie tego znaleźć . na stronie nie podają w umowie też nie mam |
|
|
|
|
|