Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co znowu z tym chello?! (część 2)
Autor Wiadomość
bartek46op 
easy master


Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 47
Wysłany: 21-11-2009, 16:13   

Mnie coś trafi. Od tygodnia nie mogę normalnie pobierać plików. Ze storage.to i rapidshare (obydwa konta premium) nie jestem w stanie osiągnąć 1MB pobierania, z ftp atmana to samo... ja pier... znowu się zaczyna. Mam Fiber Power 25, modem EPC2203 i DNS od OpenDNS... robić testy i znowu reklamować do UPC? :/


a i torrenty sie pobieraja skandalicznie wolno - prywatne i publiczne trackery 500kb/s nie przekracza!!!!
  @aqq.eu
 
Astral699 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1227
Skąd: Z Miasta
Wysłany: 21-11-2009, 16:21   

KeFaS napisał/a:
mrsyonnie napisał/a:
KeFaS napisał/a:
Reguła jest taka - jeżeli prędkość spada poniżej poprzedniego pakietu to można śmiało domagać się zwrotu kasy i odszkodowania.
Ta reguła gdzieś jest zapisana w umowie, regulaminie?


No raczej nie, ale jak już słusznie zauważyli inni, nikt raczej nie będzie płacić za wyższy pakiet, jeżeli ma prędkość jak na niższym.
Poza tym pisałem właśnie o przypadkach, gdzie takie spadki utrzymują się zbyt długo, a nie np. 3-4 godziny dziennie w momencie największego obciążenia sieci.


To jest żelazny argument, którego nigdy nie potrafili odeprzeć - kiedys w Aster, a do niedawna w UPC. :!:
 
 
 
grnd 
Klikacz

Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1
Wysłany: 22-11-2009, 09:43   

Wiem, że zaraz obrzucicie mnie syfem, ale od razu zaznaczam, że NIE JESTEM pracownikiem UPC. Wprost przeciwnie - pracuję dla malutkiej sieci osiedlowej.
Czytam to forum od pewnego czasu i czasem aż żal mi UPC za klientów. Piszecie teksty, typu: "płacę - wymagam" (75 zł za 25 mega). I że UPC oszukuje, pisząć "DO". A czy ktokolwiek z Was zastanawiał się, ile kosztuje 1 megabit profesjonalnego łącza do dalszej odsprzedaży na rynku operatorskim? Oczywiście nikt z nas nie wie, ile płaci UPC (pewnie mniej, bo bierze bardzo dużo - jak to w rynku hurtowym). Ale z własnego doświadczenia wiem, że przy kilkuset megabitach, JEDEN mega kosztuje 50-100 zł (zależnie od zdolności negocjacyjnych). A Wy chcielibyście za 200 zł mieć 120 megabitów... Sorry, ale UPC nie jest instytucją charytatywną i nikomu nie dopłaci kilku tysięcy do łącza, aby było dedykowane. To że może dać dużo, rekompensuje sobie ogromną własną infrastrukturą (duże prawdopodobieństwo, że klient będzie ciągnął od innego klienta) i dobre styki do węzłów wymiany ruchu. tyle.
 
 
hsurim 
plus master


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 608
Skąd: Warszawa (mazowieckie)
Wysłany: 22-11-2009, 11:23   

grnd, a jak Ty w takim razie rozumiesz/tłumaczysz ofertę UPC ... "DO" ??
Jak wg Ciebie ma/może wyglądać oferowany transfer - np. 25, 30, 50, 120 mbps - aby się nie "czepiać" UPC ? :shock:
 
 
Conroe91 
plus master

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 532
Wysłany: 22-11-2009, 12:39   

Jak wiele tu pisalo, ja rowniez mam problemy z torrentami. Wczoraj transfer okolo 20, max 10 mbit. Zobaczymy jak dzis bedzie.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2009, 12:46   

grnd napisał/a:
Wiem, że zaraz obrzucicie mnie syfem, ale od razu zaznaczam, że NIE JESTEM pracownikiem UPC. Wprost przeciwnie - pracuję dla malutkiej sieci osiedlowej
UPC niszczy konkurencję stosując ceny dumpingowe w rejonach zasięgu innych kablówek. W okolicy, gdzie mieszkam jest dostępna oferta Vectry, dlatego UPC daje tu najlepsze promocje niedostępne dwie ulice dalej. Sama skorzystałam z takiej oferty kilka miesięcy temu, a kolega (abonent UPC) który mieszka 300m dalej nie mógł, bo BOK go poinformował, że tam nie dają tej promocji.
grnd napisał/a:
Czytam to forum od pewnego czasu i czasem aż żal mi UPC za klientów. Piszecie teksty, typu: "płacę - wymagam" (75 zł za 25 mega). I że UPC oszukuje, pisząc "DO".
Nikt nie pisał, że w ten sposób oszukuje, raczej wprost mówi, że ich łącza nie mają sztywnego parametru prędkości. Oferta jest przejrzysta - jeżeli ISP w ofercie pisze "DO" to nie ma co się spodziewać cudów. Do zastosowań profesjonalnych to się nie nadaje, ale żeby nie dało się pograć w gry online?! Ja za Fiber 8Mb/s płacę 75 zł, 25 kosztuje więcej. Co w tym dziwnego, że ludzie płacą i wymagają jako takiej jakości? Sama korzystałam z usług dwóch innych operatorów (Vectra i lokalna kablówka), mam skalę porównawczą. Na ich tle UPC wypada niezbyt dobrze.
grnd napisał/a:
A czy ktokolwiek z Was zastanawiał się, ile kosztuje 1 megabit profesjonalnego łącza do dalszej odsprzedaży na rynku operatorskim?
Z pewnością UPC jako wielki międzynarodowy koncern ma inne ceny niż mała lokalna firma. Więcej kupuje, ma zupełnie inną pozycję negocjacyjną.
grnd napisał/a:
Sorry, ale UPC nie jest instytucją charytatywną i nikomu nie dopłaci kilku tysięcy do łącza, aby było dedykowane.
Kilka lat temu, kiedy byłam w Vectrze miałam w umowie określoną prędkość na sztywno, bez żadnego "DO" i z taką szybkością mi to chodziło. Nie było to żadne łącze dedykowane, ani z gwarantowaną prędkością w umowie, ale działało tak jak powinno, nie miałam powodu do reklamacji.
 
 
KeFaS 
ultra master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 1286
Wysłany: 22-11-2009, 13:50   

Nasze problemy, jako klientów, wynikają głównie z tego powodu, że UPC stosuje "overselling", czyli sprzedaje dużo więcej pasma, niż są w stanie dostarczyć, bo wychodzą z założenia, że w tym samym czasie wszyscy nie będą na maksa wysysać swojego łącza. No i to jest w sumie normalne, bo większość firm tak robi, ale w momencie gdy UPC podnosi bardzo mocno prędkości i wszyscy nagle podnoszą sobie transfery i jednocześnie zaczynają "testować" łącze, no to logiczne jest, że sieć może się bardzo szybko zapchać.
No i tutaj jest "oszustwo" ze strony UPC (może trochę złe słowo), bo zamiast zmodernizować sieć i przystosować ją do nowych prędkości zanim je wprowadzą to oni wolą wydać te pieniądze np. na idiotyczną reklamę (no sorry, ale te ich reklamy TV są czasem gorsze od reklam proszków do prania) , żeby zwabić jeszcze więcej klientów i tym samym jeszcze bardziej zapchać łącze.
I przez to jest tak jak jest, czasami gdzieś coś "zmodernizują" i sieć zaczyna działać lepiej, ale nie są w stanie tego zrobić w kilka dni, a nawet w kilka miesięcy.
No i nie widzę nic dziwnego w tym, że ludzie piszą "płace to wymagam", bo podpisując umowę są świadomi tego co wybierają i dlaczego ktoś ma płacić więcej, a w praktyce dostawać mniej, bo akurat inni sobie podnieśli prędkośc? To już jest interes UPC w tym, żeby dostarczyć każdemu łącze na przyzwoitym poziomie, a jeżeli nie mogą tego zrobić, bo ciągle bez sensownie przyśpieszają transfery bez wcześniejszego dostosowania infrastruktury to muszą się liczyć z tym, że klienci będą niezadowoleni z działania sieci.

grnd, nie wiem jaką rolę pełnisz w tej firmie,. w której pracujesz, ale pewnie zdajesz sobie sprawę co by się działo, gdybyście zaczęli stosować takie praktyki jakie stosuje UPC i inne firmy (a może też sami je stosujecie, żeby się utrzymać, nie wiem), masowe podnoszenie prędkości i od razu problemy z przeciążeniami sieci. I myślisz, ze Twoi klienci by na to machnęli ręką? Nie sądzę i na pewnie jakaś część (bo niektórzy by pewnie nawet tego nie zauważyli), byłaby niezadowolona i zaczęli by do Ciebie dzwonić czy przychodzić do domu z pretensjami, czemu Internet tak wolno działa i nawet domagać się zwrotu pieniędzy.
Piszecie o łączach do zastosowań "biznesowych", OK ale wiadomo, że nie każdego stać na to, a przecież do domu wystarczy takie łącze "DO" xxx Mbps, jednak jeżeli się przegina się z tym "DO", albo po prostu problem nie leży po stronie transferów, tylko stabilności łącza, wysokich pingów, niezbyt "przyjaznego" routingu, itp problemów, o których nie ma nic w umowie, że mogą nagminnie występować, w to takim wypadku niezadowolenie klientów jest w pełni uzasadnione.

Mnie tylko śmieszy jak niektórzy narzekają na słabe działanie sieci P2P, a zupełnie nie mają pojęcia jak takie sieci działają i myślą, że jak kilka osób z Neostradą im wysyła jakiś plik to musi od razu iść maksem u nich, bo mają taki a nie inny pakiet w UPC. :P
Jasne, że czasami się zdarza, że UPC rzeczywiści wycina P2P w niektórym miejscach, np w powodu jakiejś większej awarii, żeby reszta usług jakoś chodziła, ale zdecydowana większość problemów np. z torrentami tutaj na forum wiąże się z niewiedzą użytkowników i nieumiejętnością skonfigurowania sobie programu/systemu lub dobrania odpowiedniego źródła do wymiany plików. No bo przecież jak nie ma od kogo ściągać, albo są tylko osoby ze słabym (lub ograniczonym) uploadem to wiadomo, że nawet na łączu "biznesowym" za 1000zł miesięcznie, nie pójdzie szybciej w takiej sytuacji.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2009, 14:20   

KeFaS napisał/a:
Piszecie o łączach do zastosowań "biznesowych", OK ale wiadomo, że nie każdego stać na to, a przecież do domu wystarczy takie łącze "DO" xxx Mbps
Zależy do czego. Na zwykłych DSL`ach udaje mi się zestawić połączenie po TCP na całe tygodnie, a na łączu UPC co najwyżej po 1-3 dniach jest zrywane. Nie chodzi tylko o prędkość, ale też o stabilność połączenia. Wahania prędkości mogę przeboleć, ale brak stabilności już nie bardzo.
 
 
KeFaS 
ultra master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 1286
Wysłany: 22-11-2009, 15:46   

No to właśnie napisałem o stabilności łącza, że pozostawia wiele do życzenia. U mnie jest to samo, najczęściej z serwerami IRC - jak na routerze (który ma uptimey po 30-40 dni) odpalam sobie Irssi to sesja do niektórych serwerów jest zrywana czasem nawet po kilkunastu godzinach, a jak się podłącze z jakiegoś shella to mogę tam być zalogowany i kilka tygodni.
 
 
Liberator 
light master

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 116
Skąd: Żory
Wysłany: 22-11-2009, 17:17   

grnd napisał/a:
Wiem, że zaraz obrzucicie mnie syfem, ale od razu zaznaczam, że NIE JESTEM pracownikiem UPC. Wprost przeciwnie - pracuję dla malutkiej sieci osiedlowej.
Czytam to forum od pewnego czasu i czasem aż żal mi UPC za klientów. Piszecie teksty, typu: "płacę - wymagam" (75 zł za 25 mega). I że UPC oszukuje, pisząć "DO". A czy ktokolwiek z Was zastanawiał się, ile kosztuje 1 megabit profesjonalnego łącza do dalszej odsprzedaży na rynku operatorskim? Oczywiście nikt z nas nie wie, ile płaci UPC (pewnie mniej, bo bierze bardzo dużo - jak to w rynku hurtowym). Ale z własnego doświadczenia wiem, że przy kilkuset megabitach, JEDEN mega kosztuje 50-100 zł (zależnie od zdolności negocjacyjnych). A Wy chcielibyście za 200 zł mieć 120 megabitów... Sorry, ale UPC nie jest instytucją charytatywną i nikomu nie dopłaci kilku tysięcy do łącza, aby było dedykowane. To że może dać dużo, rekompensuje sobie ogromną własną infrastrukturą (duże prawdopodobieństwo, że klient będzie ciągnął od innego klienta) i dobre styki do węzłów wymiany ruchu. tyle.

Generalnie masz rację, ale nie do końca dobrą argumentację dobrałeś. Jeżeli zatykałyby się wyjścia do internetu, to odczuwałaby to cała sieć, w godzinach szczytu spadki prędkości dotyczyłyby praktycznie każdego abonenta sieci UPC. Moim zdaniem większość problemów wynika z tego, że nie ma wystarczającej liczby downstreamów/upstreamów i zapychają się one w godzinach szczytu.
 
 
gumowe_ucho 
light master


Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 146
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2009, 11:08   

TomKatto napisał/a:
Ja tez się podpisze pod petycja, Tomek ,Gdańsk



Tośmy się na petycjo-wali, he he jak byłem w BOK'u ostatnio to tam takie tłumy otumanionych, że na 10 narzekających znajdzie się kilkuset "chętnych" na ten cały zgiełk.
Także kijem Wisły nie zawrócimy ;P
_________________
 
 
bobekk 
light master

Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 59
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-11-2009, 23:22   

co wieczor mam problem z netem co 10-20 min modem mi sie restartuje a w logach takie cos
Kod:
 Wed Nov 25 23:20:05 2009      82000200     Critical (3)     No Ranging Response received - T3 time-out
 Wed Nov 25 23:20:00 2009      82000400     Critical (3)     Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
 Wed Nov 25 23:19:30 2009      82000500     Critical (3)     Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...


co moze byc problemem?[/quote]
 
 
hsurim 
plus master


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 608
Skąd: Warszawa (mazowieckie)
Wysłany: 26-11-2009, 08:43   

Pisz reklamacje do UPC. Jeśli w odpowiedzi otrzymasz np. coś w tym 'stylu':
Cytat:
Po dokładnym sprawdzeniu Pańskiego modemu kablowego nie stwierdzam nieprawidłowości w jego pracy. Zarówno jego fizyczne parametry pracy, jak też odpowiedzi na zapytania (tzw.ping) są na bardzo dobrym poziomie. Modem pracuje prawidłowo i stabilnie
to nie przejmuj się, tylko nadal pisz i najlepiej wklejaj logi z modemu warz z parametrami jego pracy.
Dla upewnienia się, porównaj je (parametry pracy modemu) z tymi opisanymi w tym temacie ... http://forum.mediaswiat.p...nrecognized+oid
_________________
 
 
Olito 
light master


Dołączył: 27 Lis 2004
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-11-2009, 21:24   

Katowice. Po 3 tygodniach spokoju znowu są co kilkanaście minut przerwy na 1-2 minuty.
 
 
 
eJay 
Klikacz

Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 9
Wysłany: 29-11-2009, 17:14   

Czy dzisiaj macie problemy z netem? Mi co kilkanaście sekund przerywa sygnał :/ I tak od rana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: