|
|
Zwrot sprzętu po zakończonej umowie |
Autor |
Wiadomość |
intrygant
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 197 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2014, 21:12
|
|
|
maq616
Kable HDMI UPC możesz kupić najtańsze, nikt Ci problemów robić nie będzie, ważne, żeby się zgadzała ich ilość w protokole odbioru. Przynajmniej mi nikt problemów nie robił jeszcze za czasów Aster.
Odnośnie zasilacza to do Kaonów są dołączane Lite-On (12V, 5.0A), możesz poszukać na allegro, jak nie znajdziesz, to UPC Ci policzy 50zł. |
|
|
|
|
marg
Klikacz
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 1
|
Wysłany: 13-09-2014, 20:45
|
|
|
Witam serdecznie - Również trochę odświeżę temat.
Sytuację mam tego typu.
Za kilka dni kończy mi się umowa - której nie chce przedłużyć. chodzi o TV.
Posiadam nagrywarkę mediabox HD.
Problem jest tego typu że nagrywarka od kilku dni nie działa.
Włącza się i restartuje , generalnie wariuje.
Prawdopodobnie została przez kogoś zalana w domu ( nikt nie chce się przyznać
Chociąż jak patrzę na płytę główną to nie widać zabardzo nic.
Pytanie tego typu.
Czy pierw oddać na serwis. ( nie chciałbym bulić 500 zł na dowidzenia , gdy powiedzą że uszkodzona z mojej winy)
Czy Zwrócić ją w takim stanie ? ( nie działającą ) - upierając się że zwróciłem działającą...
Dzięki z odpowiedź i pozdrawiam:) |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-09-2014, 05:29
|
|
|
@marg,
jeśli nie ma widocznych uszkodzeń mechanicznych to nie powinni nić policzyć. Nie masz pewności, więc nie musisz mówić, że coś zostało zalane. |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 14-09-2014, 14:22
|
|
|
Ty myślisz, że ktoś dekodera nie sprawdzi?.
Przecież sprzęt po odnowieniu (obudowa, panel, pilot) wraca na rynek.
No nie myślisz chyba, ze tam (w serwisie) pracują sami idioci lub dyletanci?.
Poza tym, to podpada też pod odpowiedzialność, za sprzęt powierzony od operatora.
marg,
O jakim serwisie mowa - jeśli na własną rękę, to zapomnij, są plomby. |
_________________
|
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-09-2014, 17:40
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | Ty myślisz, że ktoś dekodera nie sprawdzi?. |
UPC ma kilkaset tysięcy dekoderów. Myślę, że UPC nie zajmuję się szukaniem przyczyn uszkodzenia i udowadnianiem winy klienta. Łatwiej i taniej jest wymienić taki dekoder na nowy. Przy dużej ilości sprzętu jedna sztuka nie robi różnicy. A kara umowna jest tylko po to, aby zapobiegać celowemu niszczeniu.
Kiedyś jeden z techników UPC mówił, że jeżeli nie ma widocznych uszkodzeń mechanicznych to klient za wymianę (z powodu uszkodzenia) nic nie płaci. Tym bardziej, że sprzęt ten nie jest jakiejś super jakości i uszkodzenia się zdarzają dość często.
Zresztą w dzisiejszych czasach duża ilość sprzętu elektronicznego nie jest naprawiana tylko wymieniana na nowy, bo tak zostało przewidziane już na etapie produkcji.
Poza tym UPC do nowych umów daje nowy sprzęt a ze zwrotów jest tylko na wymianę. Pewnie i tak nie będzie on w 100 % wykorzystany, bo się szybciej zestarzeje technologicznie. |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 14-09-2014, 17:54
|
|
|
Karol napisał/a: | Poza tym UPC do nowych umów daje nowy sprzęt a ze zwrotów jest tylko na wymianę. |
No to chyba logiczne, że ktoś ten sprzęt resetuje, czyści, wymienia obudowy.
Sprzęt jest wykorzystywany na maxa, i po "odnowieniu" wraca na rynek, myślisz, ze w serwisie nie poznają, co było potencjalną przyczyną uszkodzenia - pogratulować tylko mogę, takiej naiwności.
A dekoder zwrócony, jest sprawdzany każdy, by ocenić jeszcze jego przydatność.
Nie ma takiej platformy, która daje sprzęt tylko nowy, a używany idzie na śmietnik.
Oczywiście można próbować wymiany "na głupa", ale sprzęt ma nr seryjny, i zawsze wiadomo, kto go i gdzie posiadał...., a taka "wymiana" na końcu umowy, tym bardziej jest "podpadająca". |
_________________
|
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-09-2014, 05:26
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | myślisz, ze w serwisie nie poznają, co było potencjalną przyczyną uszkodzenia |
Myślę, że nawet jak poznają to nie będą udowadniać winy klienta i dochodzić odszkodowania, chociażby z tego względu, że przyczyna nie zawsze jest jednoznaczna. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|