DUZE PINGI W GRACH ODP. |
Autor |
Wiadomość |
lukaz
Klikacz
Dołączył: 05 Lip 2005 Posty: 4
|
Wysłany: 05-07-2005, 16:17
|
|
|
Ludzie ratujcie bo moja wiedza sie skonczyla..
problem to:
mam neta w kilka osob. 2mb caly dzionek nie wazne czy to rano czyw ieczorem necik mi pyta. stronki whcodza bez zajakniecia. sciaga miedzy 50-90kb/s i problem taki ze::
w grze "soldier of fortun" ping 2000 w AA (amerykan army) ping pd 900- 2500. pograc sie nie da w kazdej grze tos amo nie moge grac w sieci bo takie pongi:( a necik pyka.... prosze o pomoc fachowca. i nie piszcie tresci typu "sciagasz cos itp." bo taki zielony nie jestem ale to mnie przerasta (
[ Dodano: Wto 05 Lip, 2005 ]
cze
[ Dodano: Wto 05 Lip, 2005 ]
utjghj |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-07-2005, 16:44
|
|
|
lukaz możesz sprawdzić jak wygląda trasa pakietu do serwerów gier z którymi masz problemy (najlepiej przy pomocy mtr ale może też być standardowe traceroute)
Bez tego ciężko ustalić co jest przyczyną. |
|
|
|
|
Ptaszek
Klikacz
Dołączył: 04 Sty 2005 Posty: 18
|
Wysłany: 06-07-2005, 00:49
|
|
|
MTU... |
|
|
|
|
lukaz
Klikacz
Dołączył: 05 Lip 2005 Posty: 4
|
Wysłany: 06-07-2005, 09:04 problem ping gry
|
|
|
witam. pingi mam okolo 2000 -przy kazdym serwerze przy odswierzaniu serwerow, na kazdym mam takie duze. nie wiem czy dobrze to zrobilem ale oto przykladowy serwer oficjalny.
HOST: matrix-my.home.net.pl Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. gate-wa.home.net.pl 0.0% 5 0.7 0.6 0.4 0.9 0.2
2. 217.153.56.145 0.0% 5 1.4 0.9 0.7 1.4 0.3
3. taro-wawa1-ge-1-3-0-42.net.i 0.0% 5 1.0 1.2 1.0 1.5 0.2
4. taro-wawa2-so-7-0-0-0.net.ip 0.0% 5 1.1 1.2 0.9 1.4 0.2
5. gsr1-pos9-0.net.ipartners.pl 0.0% 5 1.2 1.0 0.8 1.2 0.2
6. 195.39.208.157 0.0% 5 14.5 14.8 14.5 15.2 0.3
7. sl-gw10-vie-10-0.sprintlink. 0.0% 5 14.5 14.5 14.2 14.8 0.2
8. sl-bb20-vie-15-0.sprintlink. 0.0% 5 14.6 14.5 14.2 14.6 0.2
9. sl-bb21-vie-14-0.sprintlink. 0.0% 5 14.4 14.7 14.4 14.9 0.2
10. sl-bb21-fra-6-0.sprintlink.n 0.0% 5 27.0 27.0 26.8 27.2 0.2
11. sl-bb20-par-14-0.sprintlink. 0.0% 5 36.9 36.7 36.5 37.0 0.2
12. sl-bb23-nyc-14-0.sprintlink. 0.0% 5 109.7 109.6 109.5 109.7 0.1
13. sl-bb21-nyc-8-0.sprintlink.n 0.0% 5 109.6 109.5 109.2 109.7 0.2
14. sl-bb27-pen-12-0.sprintlink. 0.0% 5 111.8 111.6 111.4 111.8 0.1
15. sl-bb26-pen-15-0.sprintlink. 0.0% 5 111.4 111.5 111.4 111.7 0.1
16. sl-bb21-stk-13-0.sprintlink. 0.0% 5 180.0 180.0 179.6 180.3 0.2
17. sl-bb24-sj-9-0.sprintlink.ne 0.0% 5 182.8 183.0 182.8 183.1 0.1
18. sl-bb21-sj-12-0.sprintlink.n 0.0% 5 183.3 183.2 182.9 183.4 0.2
19. sl-st21-sj-13-0.sprintlink.n 0.0% 5 183.6 183.6 183.4 183.9 0.2
20. sl-internap-136-0.sprintlink 0.0% 5 182.9 182.3 181.6 183.3 0.8
21. border1.pc0-0-bbnet1.sje.pna 20.0% 5 343.9 222.7 182.1 343.9 80.8
22. supercomp-2.border2.sje.pnap 20.0% 5 181.9 182.0 181.6 182.2 0.2
23. 64.74.136.11 20.0% 5 181.8 181.8 181.6 182.0 0.2
[ Dodano: Sro 06 Lip, 2005 ]
a oto fotka
bez tytułu.JPG takie pingi. jesli mam wiecej serwerow pomierzyc to napisz pozdro |
|
Plik ściągnięto 325 raz(y) 93,92 KB |
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2005, 13:01
|
|
|
Niestety nic nie poradzisz gdy serwer na którym chcesz grać znajduje się na drugim końcu świata.
sprawdzałem na kilku różnych komputerach i pomimo, że połączenie szło zupełnie inną drogą rezultat zawsze ten sam przykładowo w chello wygląda to tak.
Kod: |
HOST LOSS RCVD SENT BEST AVG WORST
10.135.64.1 0% 16 16 4.27 5.60 8.95
??? 100% 0 16 0.00 0.00 0.00
??? 100% 0 16 0.00 0.00 0.00
pl-waw03a-rd1-ge-0-1-0.aorta.net 13% 14 16 10.76 30.69 42.25
nl-ams01a-rd1-pos-0-0.aorta.net 0% 16 16 34.32 37.27 42.07
at-vie-rc-02-pos-1-0.chellonetwork.com 0% 16 16 41.15 92.16 130.43
213.46.190.82 0% 16 16 113.08 129.80 273.27
us-sjo01a-ri1-so-1-0-0.aorta.net 0% 16 16 195.41 217.56 263.16
ge-0-1-0.r01.snjsca04.us.bb.verio.net 0% 16 16 195.72 202.02 208.06
p16-0-1-1.r21.snjsca04.us.bb.verio.net 0% 16 16 195.62 203.33 206.94
ge-1-2.a00.snjsca04.us.ra.verio.net 0% 16 16 195.38 201.34 207.65
ge-3-2.a00.snjsca04.us.ce.verio.net 0% 16 16 191.76 197.74 204.49
border1.ge0-0-bbnet2.sje.pnap.net 0% 16 16 191.86 199.35 208.55
supercomp-2.border2.sje.pnap.net 7% 15 16 192.21 198.41 203.51
64.74.136.11 7% 15 16 192.30 197.12 205.00
|
gdzie indziej
Kod: |
HOST: Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
...
5. z-gdanska.poznan-gw1.10Gb.po 0.0% 10 8.1 8.2 7.4 14.0 2.0
6. hbg-b2-pos0-0-0.telia.net 0.0% 10 21.0 19.5 19.1 21.0 0.5
7. hbg-bb1-pos7-2-3.telia.net 0.0% 10 19.7 19.4 19.2 19.8 0.2
8. adm-bb1-pos7-0-0.telia.net 0.0% 10 26.0 30.2 25.2 69.1 13.7
9. ldn-bb1-pos7-0-0.telia.net 0.0% 10 33.3 33.0 32.7 33.4 0.2
10. nyk-bb1-pos0-2-0.telia.net 0.0% 10 103.1 103.1 103.0 103.3 0.1
11. nyk-b2-pos1-0-0.telia.net 0.0% 10 103.2 103.2 103.2 103.4 0.1
12. dcr3-so-1-2-1.NewYork.savvis 0.0% 10 109.8 109.6 109.3 110.1 0.3
13. dcr4-ae2.NewYork.savvis.net 0.0% 10 112.0 112.1 111.9 112.6 0.3
14. bcs2-so-1-0-0-500.NewYork.sa 0.0% 10 111.5 111.0 109.2 112.7 1.3
15. bcs2-so-4-0-0.Washington.sav 0.0% 10 111.6 110.4 109.4 111.6 1.1
16. dcr2-so-7-3-0.Atlanta.savvis 0.0% 10 151.6 135.3 122.9 194.5 23.0
17. bcs2-so-2-0-0.Dallas.savvis. 0.0% 10 172.1 175.7 171.9 190.5 5.7
18. bcs1-so-6-0-0.Dallas.savvis. 0.0% 10 176.6 176.4 171.8 198.3 8.0
19. dcr2-so-2-0-0.LosAngeles.sav 0.0% 10 177.1 176.7 176.5 177.1 0.2
20. dcr1-as0-0.LosAngeles.savvis 0.0% 10 176.6 177.3 175.3 185.1 2.9
21. bpr2-so-4-0-0.SanJoseEquinix 0.0% 10 175.3 175.3 175.0 175.7 0.2
22. internap.SanJoseEquinix.savv 10.0% 10 176.7 202.8 175.1 312.1 47.2
23. internap.SanJoseEquinix.savv 10.0% 10 176.9 193.6 175.2 313.4 45.1
24. border1.ge0-0-bbnet2.sje.pna 10.0% 10 243.5 186.8 175.1 243.5 22.0
25. 64.74.136.11 10.0% 10 176.6 176.7 176.5 177.0 0.1
|
To nie wina łącz ani nawet samego serwera tylko zwyczajnie odległości. Nie pozostaje nic innego jak tylko znaleźć jakiś serwer bliżej. |
|
|
|
|
lukaz
Klikacz
Dołączył: 05 Lip 2005 Posty: 4
|
Wysłany: 06-07-2005, 13:48
|
|
|
a to mnie pocieszyles.:(( ale nie powiedzialem chyba wsztstkiego.. moze to istotne. poniewaz wczesniej mialem internet od innego goscia i sciagalo mi okolo 10kb czasem mniej dlatego sie przenioslem.. ale o dziwo wtedy pingi mialem miedzy 150- 400 i dalo sie wieczorami grac na tych walsnie serwerach i pingi mialem miedzy 150 na polskim serwie a na zagranicznych okolo 200-300. i o to chaodzi ze na wszystkich hjakos dalo sie grac wieczorami. net mi chdzil slabiej niz teraz a dalo sie grac. a ateraz mam od innego goscia i net mi chodzi cacy a grac nie moge. moze to cos pomoze??:(
[ Dodano: Sro 06 Lip, 2005 ]
aha i zapomnialem dodac ze antena i karta sieciowa ta sama . bylo tylko odwrocenie talerza na inny nadajnik. |
|
|
|
|
LoHinVar
light master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 108 Skąd: Warszawa-Piaseczno
|
Wysłany: 06-07-2005, 15:21
|
|
|
Marek napisał/a: | Niestety nic nie poradzisz gdy serwer na którym chcesz grać znajduje się na drugim końcu świata. |
ściema
lukaz, przecież widzisz, że pingi śmigają jak trza, a pakiety z gier dupa
sprawdź konfigurację i obciążenie u tego "gościa".
jeśli od innego gościa miałeś pingi 6 razy lepsze to znaczy, że z tym jest coś nie tak
sprawdz to, a jak coś, to ziombla zmień |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2005, 16:42
|
|
|
Cytat: | ściema
lukaz, przecież widzisz, że pingi śmigają jak trza, a pakiety z gier dupa
sprawdź konfigurację i obciążenie u tego "gościa".
jeśli od innego gościa miałeś pingi 6 razy lepsze to znaczy, że z tym jest coś nie tak
sprawdz to, a jak coś, to ziombla zmień |
Ten serwer znajduje się na drugiej półkuli z samego ograniczenia na prędkość światła w światłowodzie wychodzi czas podróży pakietu prawie 150ms do tego trzeba doliczyć jeszcze te kilkanaście ruterów po drodze nie ma możliwości aby było szybciej, 170ms to absolutne minimum a średnia 200ms naprawdę nic nadzwyczajnego. |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2005, 16:44
|
|
|
LoHinVar napisał/a: | przecież widzisz, że pingi śmigają jak trza, a pakiety z gier dupa |
Jeżeli 200ms ping to jest "śmigają jak trzeba" to nie komentuję tego więcej. Poza tym widzisz, że straty pakietów są na końcu łącza, a nie na odcinku chello. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2005, 17:05
|
|
|
Cytat: | a nie na odcinku chello. |
Zaraz spokojnie, lukaz wcale nie ma chello. |
|
|
|
|
LoHinVar
light master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 108 Skąd: Warszawa-Piaseczno
|
Wysłany: 06-07-2005, 18:31
|
|
|
Chyba nie przeczytaliście ze zrozumieniem. Problem nie leży w pingu 200.
Problem leży w pingu 2000. Przy takim latency możecie grać w szachy |
|
|
|
|
lukaz
Klikacz
Dołączył: 05 Lip 2005 Posty: 4
|
Wysłany: 08-07-2005, 14:48
|
|
|
pomozxcie mi lepieja nie klucicie sie miedzy soba:( |
|
|
|
|
LoHinVar
light master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 108 Skąd: Warszawa-Piaseczno
|
Wysłany: 08-07-2005, 22:58
|
|
|
Nic sie nie da zrobić. Jeśli nie jest to wina tego że ktoś inny ściąga (poproś tego administratora, żeby wyłączył wszystkich ludzi na chwile i sprawdz jakie masz pingi), oraz problem nie tkwi w konfiguracji, to wtedy winny jest ISP. hmm telekomuna?
No i oczywiści sztuczki z mtu można robić, ponoć raz na jakis czas komuś pomaga ; ) |
|
|
|
|
zibra
Klikacz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 4
|
Wysłany: 13-07-2005, 01:26
|
|
|
sluchajcie panwie i panie potrebuje konkretnej pomocy. zaczalem graz w gre world of pirates, ip tej gry to 62.104.23.146. niestety podczas gry osiagam niewiarygodne pingi od 1000 do 4000 a nawet wiecej!! nie wiem dlaczego tak sie dzieje. internet mam poprzez siec osiedlowa, sprawdzalem przesyl danych na tym ip i wychodzi mi po 27 ms zero straconych pakietow (dla porownania onet i wp nie przekraczaja 10 ms). tak wiec chyba nie sa to najgorsze wyniki a mimo to nie potrafie grac ze wzgledu na koszmarny ping w samej grze. oczywiscie nic nie sciagam w tle nie mam nic uruchomionego a mimo to jest jak jest. bardzo prosze o jakas konkretna pomc moze sa tutaj jakies geniusze ktorzy znajda rozwiazanie, poniewaz jestem juz sfrustrowany. dziekuje za kazda cenna wskazowke i pozdrawiam. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2005, 13:23
|
|
|
Cytat: | podczas gry osiagam niewiarygodne pingi od 1000 do 4000 a nawet wiecej!! nie wiem dlaczego tak sie dzieje. |
W takich sytuacjach polecam skorzystać z programu mtr (pod windows winmtr) lub od biedy nawet zwykłego traceroute, pokaże co dokładnie jest przyczyną opóźnień.
Gdy już będziesz znał przyczynę opóźnień będzie można zastanawiać się jak ją wyeliminować (i czy się w ogóle da).
Mogę podać jak wygląda w tej chwili trasa z mojego komputera do serwera tej gry
Kod: |
HOST LOSS RCVD SENT BEST AVG WORST
10.135.64.1 0% 16 16 4.74 5.98 7.39
??? 100% 0 16 0.00 0.00 0.00
??? 100% 0 16 0.00 0.00 0.00
pl-waw01a-rd1-g-2-0-0.aorta.net 7% 15 16 10.25 31.16 42.50
nl-ams01a-rd1-pos-0-0.aorta.net 0% 16 16 33.51 37.38 41.10
nl-ams02a-rd2-pos-11-0.aorta.net 0% 16 16 33.29 35.58 43.53
de-fra02a-ri1-ge-1-1-0.aorta.net 0% 16 16 33.90 51.03 241.00
decix.mcbone.net 0% 16 16 40.41 41.45 43.03
de-fra01a-ri1-ge-2-0-0.aorta.net 7% 15 16 40.84 42.30 46.51
decix2.mcbone.net 0% 16 16 40.74 43.16 48.89
Vlan52.dus2-x1.mcbone.net 0% 16 16 41.11 44.19 47.26
lo0-0.ffm4-j.mcbone.net 0% 16 16 41.34 43.73 46.78
bushjr.pirates.4players.de 0% 16 16 44.14 46.11 53.12
|
Czyli nie ma żadnego problemu wszystko będzie działać.
Jednak z twojego komputera jest napewno inna trasa, musisz sprawdzić samemu w którym miejscu zaczynają się opóźnienia lub straty.
[ Dodano: 13-07-2005, 13:33:39 ]
LoHinVar napisał/a: | Chyba nie przeczytaliście ze zrozumieniem. Problem nie leży w pingu 200.
Problem leży w pingu 2000. Przy takim latency możecie grać w szachy |
Tak się zastanawiam skoro w tym przypadku normalny ping jest na oko 10 razy mniejszy to może ta gra po prostu podaje je z większą dokładnością (tak jak by była jeszcze jedna cyfra po przecinku tylko brakuje przecinka) wówczas by się zgadzało. Zauważ, że w grach z szybką akcją opóźnienie rzędu 0,2sekundy to bardzo dużo i gra się przy czymś takim napewno fatalnie przy opóźnieniu 2sekundy wątpię aby w ogóle dało się połączyć i zrobić chociaż jeden krok. |
|
|
|
|
|