Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Steam (m.in. Half-Life, Counter-Strike)
Autor Wiadomość
Daniello 
Klikacz

Dołączył: 10 Mar 2005
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2005, 19:02   Steam (m.in. Half-Life, Counter-Strike)

Dlaczego Steam działa tak wolno?

Mam na myśli ściąganie/uaktualnianie gier...

Najnowsze gry na Source (czyli HL2, HL2DM i CSS) jest aktualizowane raz na parę dni, a ściąga się to strasznie wolno, mimo że nie są to jakieś duże "updaty".

Na dodatek co jakiś czas Steam się przywiesza (niby wszystko działa OK, ale nic nie ściąga) - trzeba jeszcze raz uruchomić.

Żeby było śmieszniej, to mojemu kumplowi na Neostradzie 128 działa szybko (chociaż 128kbps to przecież strasznie wolno:)

Jeżeli ochodzi o samo granie (czyli o pingi) to wszystko jest w OK (<100ms)

Mój net to chello Classic Warszawa Mokotów, czyli wszelkie updaty na Steamie powinny trwać minuty, a nie godziny jak ma to miejsce np. dzisiaj - rozpocząłem dziś o 16:50 i do 19:02 nie zdążyło się jeszcze całe uaktualnić...
 
 
mizuk 
plus master


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 378
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2005, 19:13   

Daniello,
ja osobiście, przeleciałem parę witryn oferujących patche, modyfikacje, updaty
i zrezygnowałem z takiego sposobu uzupełniania gier; jeśli nie jest płatne, darmowe
to i tak czas kompletnego (z nadzieją na nie przerwanie) przekracza "czas mojej
cierpliwości" - od 4 do 15 godzin, wybacz to za wiele nawet w mojej sytuacji,
kiedy komp i siec włączone są 24/24....
co robię? - szukam w tematycznej prasie komputerowej, u zaufanych marynarzy
poruszających się oflagowanych trupią czaszką okrętach... i przynajmniej tutaj
mam pewność, że towar jest sprawdzony, przetestowany etc., nieświeży? - bynaj-
mniej :wink:
ale :!: to tylko mój głos w temacie, nie rada :wink:
 
 
Daniello 
Klikacz

Dołączył: 10 Mar 2005
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2005, 20:40   

nierozumiem oczym napisałeś... Chyba nie wiesz co to jest Steam...
Jeżeli chodzi o inne gry, do których patche się ręcznie ściąga po strandardowych protokołach (http i ftp) to tutaj nie ma żadnego problemu, np. ze strony filefront.com ściągnam niemalże z maksylaną prędkością (ok 1,5Mbps)
 
 
mizuk 
plus master


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 378
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2005, 21:02   

Daniello,
odwpowiem dyplomatycznie
jest wiele określeń (podstawowych?) których sedna jeszcze nie poznałem albo
znam pod inną nazwą...
opisałem tylko wrażenia jakich doznałem, ufam że procedury o których piszesz
działają;
jeśli chodzi o gry - interesują mnie wyłącznie singleplayery, fps-y ale nie wszystkie
multiplayerów nie ruszam z prostej osobistej przyczyny - nie lubię przegrywać...
a tak mój wymuszony kwiecisty język znosi cierpliwie mój pies....
to tyle, ten temat uważam za wyczerpany z mojej strony :wink:
 
 
Daniello 
Klikacz

Dołączył: 10 Mar 2005
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2005, 23:41   

Faktycznie przegrywać też nie lubię, ale od czasu do czasu zagrać można... Co do języka to faktycznie kwiecisty jest, no ale zawsze można się połączączyć z serwerem z jakiegoś egzotycznego kraju... Dla mnie już niemiecki jest wystarczająco egzotyczny:) A jaki ubaw może być jak się posłucha co też oni wygadują w swoim śmiesznym języku :)
 
 
mizuk 
plus master


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 378
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2005, 08:48   

Daniello,
fajnie, ale tak poważnie - rzeczywiście, spotkałem się tu na forum z określeniami
steam, ping, p2p - i nie ważne co pomyślisz o mnie, jak możesz wyjaśnij mi w skrócie
co fajtycznie znaczą te terminy :wink:
większość swojej (ponad 15 letniej praktyki z kompem) spędziłem z dala od internetu,
często nic nie zmieniając w konfiguracji sprzętu i oprogramowania; do pisania tekstów
i czasem gierek, wszelkie techniczne pojęcia nie były mi potrzebne; teraz jest inaczej.
pozdrawiam :wink: :mrgreen:
 
 
shaper 
easy master

Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2005, 13:01   

Jest troche prawdy w tej fikcji jak i fikcji w prawdzie...
STEAM na chello z jakiegoś powodu szwankuje i nie
tyczy to tylko Warszawy, Mokotów (stąd też jestem).
Szybkość aktualizacji rzadko przekracza 10 kb/s, średnio to 5.

Teraz tak, znajomy z Krakowa ma jeszcze jednocześnie chello Classic i Neo 1 Mbit,
(niedawno się przerzucił na chello) no i wystartował mi z pytaniem czy
mi STEAM też tak muli na chello, bo na Neo mu normalnie śmiga...
[muli - szybkość odpalania, szybkość sciągania.]
 
 
psych0l 
Klikacz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2005, 21:44   

niestety wlasnie mam ten sam problem ;/
i tez mnie to troche denerwuje i irytuje ale jest coraz lepiej i coraz szybciej mi chodzi
a tez jestem w mokotowa :]
_________________
 
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2005, 21:48   

Hmm - a mógłby mi ktoś podać na którym porcie (i jakim protokole: tcp/udp/...?) się ten "steam" łączy? Nie ukrywam, że w grami mam tyle wspólnego co nic, ale może jakieś rozwiązanie znajde...

Jacek
 
 
czesiu 
light master


Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 93
Skąd: Warszawa - Gocław
Wysłany: 11-03-2005, 22:46   

google wypluło... :)
http://www.portforward.com/cports.htm
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2005, 16:14   

czesiu, dzięki wielkie.

Z podanej strony wynika, że połączenia są realizowane przez tcp porty 27000-27050 (protokołu udp nie testowałem).
Postawiłem celowo na tych portach ftp (połączenia pasywne były na portach 27001-27050) i plik był wysyłany/pobierany z prędkością między 27-29KB/s
Testy były wykonywane zarówno przy połączeniach wewnątrz sieci chello, jak i z serwerów leżących poza siecią UPC.

Stąd podejrzewam, że wolne pobieranie plików przez same gry wynika z niewydolności/obciążenia ich serwerów, a nie z ograniczeń/blokad.

Jakoże, ja się na grach całkowicie nie znam, stąd nie jestem tego w stanie sprawdzić w praktyce (tj. zainstalować gry) i przetestować.

No i ostatnia sprawa (dotyczy osób, którym wolno pobiera): prośba o podanie pełnego (bez wycinania i ukrywania czegokolwiek, bo to może mieć znaczenie) wyniku poleceń, w trakcie pobierania patchy (prośba o wyłączenie wówczas wszystkich p2p, gg, tlen, itd... itp - będę miał mniej do analizowania):
- dla systemu windows:
Kod:
netstat -an

- dla systemu linux:
Kod:
netstat -apn

Mile widziane byłoby również dodanie, z jaką prędkością były pliki pobierane.

Jeśli ktoś nie chce publicznie tutaj listy nawiązanych połączeń zamieszczać, to może mi ją (wyjątkowo) wysłać na PM.

Jacek
 
 
skus 
Klikacz

Dołączył: 05 Kwi 2005
Posty: 12
Wysłany: 05-04-2005, 07:28   

no wiec po 2 dniach nerwicy po kupieniu orginała przyszedlem do was i nastała jasnosc. faktycznie steam dziala bardzo miernie na chello wiem to bo posiadam drugie lacze (siec osiedlowa typu : ping na onet 2000 ms i gubiace sie pakiety) o dziwo na tym, łaczu steam zupdatowal sie w 5 minut a na chello stał w miejscu.

Jest na to jakas rada? Bo po zrezygnowaniu z tej sieci nie wiem jak dlugo bedzie do mnie dochodzil sygnal.

[ Dodano: 06 Kwi 2005 11:44 ]
pls pomozcie nie wiem co mam robic ...
udało wam sie jakos zmusic steam do wspolpracy z chello?
ja nie moge zrobic update'a steama nawet, dochodzi do 30 paru procent po czym znow pokazuje 0% a po okolo 30-40 minutach wogole sie wylacza
 
 
shaper 
easy master

Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2005, 14:36   

Niestety, wyglada na to, ze Steam w chello jest traktowany jako
jakas straszna sieć p2p która jest przycinana do strasznych wartości. :shock:
Platforma niechce mi sie po ostatnim updatecie w ogóle zaktualizować,
męcze się już 2 dni, a Steam ciagle urywa połączenie, prędkość ledwo zipie do 1 kb/s.

Limitowanie nie odbywa się przez porty a przez protokół. Przez co
inne usługi na portach steamowych np. na 27031 chodzą z pełną prędkością.

Znajomy póki ma jeszcze Neo aby zupdatować Steama przełącza się na Neo,
gdzie update wchodzi w ok. 3 minuty :/

Steamowcy chyba musimy zrobić szturm na linie techniczną BOKu
Czas coś z tym zrobić bo nie dają nam korzystać z tego za co zapłaciliśmy :/
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-04-2005, 15:43   

Informacja dla tych co na grupę nie zaglądają
Z dyskusji jaka tam była prowadzona wynika, że to nie jest wina chello tylko samego steama, pomaga podobno zmniejszenie mtu. Ja się tam na tym nie znam (nigdy nie korzystałem) ale wygląda na to ze ludzie od steama przedobrzyli z zabezpieczeniami przeciwhaxorowymi i dlatego nie działa.
  marekd@jabberpl.org
 
shaper 
easy master

Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2005, 15:52   

Tak, obecnie ustawilem MTU na 500. I dziala powiedzmy ok.
No ale nie mniej jednak dziwne jest, ze na Neostradzie i innych działa ok :)

A dla uzytkownika ktory o MTU nie ma pojecia, moze byc to irytujace...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: