Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podwyższenie cen UPC
Autor Wiadomość
someone88 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 303
Skąd: Silesia
Wysłany: 09-02-2007, 14:55   Podwyższenie cen UPC

Dostałem dzisiaj taki list.

zwrócicie uwagę na podkreślony na dole fragment. Przecież osoby mające umowy na czas nie określony zawsze mogą zrezygnować więc jaki to ma sens?
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-02-2007, 16:28   

Istotnie napisali bez sensu.
Dlatego chciał bym wytłumaczyć o co chodzi.
Jest kilka możliwości.
1 masz umowę na czas nieokreślony - możesz zrezygnować w każdej chwili
2 masz umowę na czas określony z gwarancją ceny - nie możesz zrezygnować ale Ciebie podwyżka nie dotyczy (pismo wysłali tylko w celach informacyjnych że jak sie umowa skończy to będzie drożej)
3 masz umowę na czas określony bez zapisanej w niej stałej ceny, jest podwyżka - możesz teraz zrezygnować

Podsumowując
Każdy komu zmieni się cena może zrezygnować.
Ale nie każdemu cena się zmieni.
  marekd@jabberpl.org
 
Michal 
Jr Admin



Pomógł: 40 razy
Dołączył: 05 Lis 2004
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2007, 16:36   

Tzn jest jeszcze możliwość że ktoś ma internet w promocji dzięki temu że jest abonentem telewizji ale telewizje ma na czas nieokreślony i wtedy może się zmienić cena telewizji a jeżeli bedziesz chciał zrezygnować mogą Ci próbować podnieść cenę internetu bo nie spełniasz warunków promocji i w sumie nie wiem jak wtedy wygląda sytuacja.
 
 
someone88 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 303
Skąd: Silesia
Wysłany: 09-02-2007, 16:46   

ja mam w umowie promocyjnej obniżkę 10% od ceny pakietu pełnego czyli jeżeli dobrze cię zrozumiałem Marek mogę zrezygnować? umowę mam razem z internetem ze stałą na niego ceną mam nadzieje że nie będzie tak jak mówi Michał i nie podniosą mi ceny za samego neta, tylko z całej umowy będę mógł zrezygnować i przejść do netii?
 
 
grzesieczek 
Klikacz

Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 6
Wysłany: 12-02-2007, 13:22   

Witam Wszystkich, bo piszę po raz pierwszy na tym forum.

W związku z podwyżkami i zmianami programowymi (wycofanie BBC Prime) istnieje możliwość rezygnacji z Pakietu Pełnego, bez żadnych konsekwencji finansowych nawet w przypadku umów promocyjnych na czas określony. W tym celu należy złożyć pisemne wypowiedzenie w biurze obsługi, chociaż na infolinii twierdzą, że wystarczy wysłanie e-maila o odpowiedniej treści. Ale uwaga taka możliwość istnieje tylko na 14 dni przed 1 marca 2007r. (tak wynika z pisma informującego o zmianach) a więc jeżeli dobrze liczę do środy (14 lutego). Jeżeli ktoś ma pakiet to w przypadku rezygnacji pozostałe usługi (internet i telefon) pozostają na dotychczasowych zasadach tj. opłaty pozostają takie jak w promocji (w biurze obsługi mogą mówić coś innego, ale poproście by skontaktowali się z centralą). Odłączenie usługi następuje 1 marca (data wejścia podwyżek), więc trzeba zapłacić abonament za marzec, a w kwietniu będzie korekta. Poza tym przy składaniu rezygnacji prawdopodobnie zaproponują rabat 15 % lub 25 %, ale trzeba przedłużyć umowę na odpowiednio 18 lub 24 miesiące (przy rabacie 15% opłata za Pakiet pełny to ok. 46 zł.). Istnieje też możliwość pozostawienia sobie pakietu podstawowego (ok. 7 kanałów za ok. 10 zł. albo odwrotnie - nie pamiętam). Najważniejsze że na rezygnacji potwierdzili, że nie poniosę żadnych kosztów i że pozostałe usługi pozostają na dotychczasowych warunkach.

Mam nadzieję, że rozwiałem trochę wątpliwości i że ten post się komuś przyda.
Pozdrawiam.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-02-2007, 14:48   

Cytat:
Istnieje też możliwość pozostawienia sobie pakietu podstawowego (ok. 7 kanałów za ok. 10 zł. albo odwrotnie - nie pamiętam)
niestety nie ma takiej możliwości - od lat bym z tego korzystał, ale jest to możliwe tylko tam gdzie wymusiła na nich spółdzielnia/zarząd osiedla w momencie gdy wydawali im pozwolenie na położenie kabli.
Tam gdzie nie muszą nie zgodzą się na to.
Cytat:
W związku z podwyżkami i zmianami programowymi (wycofanie BBC Prime) istnieje możliwość rezygnacji z Pakietu Pełnego, bez żadnych konsekwencji finansowych nawet w przypadku umów promocyjnych na czas określony.
tak ze względu na zmiany programowe można wypowiedzieć umowę nawet jeśli niezmienia się cena.
  marekd@jabberpl.org
 
grzesieczek 
Klikacz

Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 6
Wysłany: 12-02-2007, 18:07   

Co do możliwości zostawienia Pakietu Podstawowego sami mi to dzisiaj zaproponowali. Ale z drugiej strony po dzisiejszej wizycie w biurze obsługi mogę powiedzieć tyle, że chyba sami nie bardzo się orientują w tym wszystkim, więc nie zdziwię się jeżeli w innym biurze nie tylko nie zaproponują Pakietu Podstawowego, ale i powiedzą tak jak Tobie Marek, że nie można. Dlatego zaznaczyłem w poście, żeby prosić o konsultacje z Centralą. Mi np. Pani z biura obsługi chciała podnieść opłaty za tel. i internet (bo warunkiem promocji jest posiadanie trzech usług), a po konsultacji z Centralą sama napisała na wypowiedzeniu Pakietu Pełnego, że pozostają bez zmian.
Proponuję zatem zadzwonić na 9840 i spytać o Pakiet Podstawowy. Z mojego punktu widzenia powinni się zgodzić na jego pozostawienie. W sytuacji, gdy kable już są to chyba lepiej jest im sprzedać Pakiet Podstawowy niż nic.
Wiem też, że przedstwiciele UPC nie informują o możliwości nabycia Pakietu Podstawowego, bo jak wyznał jeden z nich pytany przez moich znajomych o ten Pakiet Podstawowy "to się nie mu nie opłaca" (chodzi oczywiśćie o prowizje).
A tak swoją drogą wczoraj szukałem informacji o tym pakiecie na stronie UPC i przyznam, że miałem problem żeby cokolwiek znaleźć. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale może rzeczywiśćie coś z tym Podstawowym jest nie tak.
Pozdrawiam.
 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 12-02-2007, 21:03   

Zgodnie z przedstawionym pismem można zrezygnować ze wszystkich usług.
Pismo mówi: "...prawo do wypowiedzenia umowy abonenckiej..."
A Regulamin Swiadczenia Usług mówi: "Umowa Abonencka - Umowa o świadczenie usług zawarta w formie..."
Regulamin promocji (szczególnie tych na 2 lub 3 usługi) mówi: "Umowa Abonencka to Umowa o świadczenie usług przez organizatora promocji na czas nieokreślony/określony dla pakietu .... TV określony/nieokreślony (internet i/lub telefon)..."

W związku z tym umowa jest na całość, a poszczególne są usługi.
Mamy prawo rozwiązać umowę jako całość (chyba że ktoś podpisywał oddzielne umowy na tv/internet/telefon w co wątpię). Z reguł podpisująć przedłużenie jest zaznaczone że następuje zmiana umowy dla danej usługi plus dodanie np. drugiej.

Dzwoniłęm do BOK 9480 i uparcie twierdzą, ze można zrezygnować tylko z TV co jest bzdurą. TV jest tylko jedną z usług która jest świadczona na podstawie umowy obejmującej kilka usług.

Papa UPC, witaj Aster :mrgreen:
grzesieczek napisał/a:
Odłączenie usługi następuje 1 marca (data wejścia podwyżek)

$28 pkt. 1 Regulaminu świadczenia usług

Rozwiązanie następuje ostatniego dnia lutego: "...ostatniego dnia okresu rozliczeniowego poprzedzającego zmianę cennika"

[ Dodano: 13-02-2007, 19:12 ]
I cały plan psu w d****
Drugi raz dałem się złapać, ehhh
Sam z resztą pisałem o tym kiedyś w innym wątku:
VRx napisał/a:
ustawa daje taką możliwość aby naliczyć karę za rozwiązanie umowy, która jest zawarta na warunkach promocyjnych w przypadku gdy zmianie ulega cennik.
Nie może natomiast naliczyć kary, jeśli nastąpiła zmiana regulaminu.

I oczywiście pięknie o tym informują - zgodnie z prawem.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-02-2007, 22:03   

Wygląda na to, że zmieniają cenę wszystkim i tym co mieli umowy terminowe ze stałą ceną i tym którzy mają umowy bezterminowe - tak więc zrezygnować mogą wszyscy którym podnieśli cenę, czyli wszyscy którzy mają TV.

Jeśli prawdą jest to że nie ma osobnych umów na tv i internet - wszyscy którzy mają telewizję mogą teraz zrezygnować z całości.

Więc jeśli tylko ktoś jest z czegoś niezadowolony ma niepowtarzalną okazję teraz zrezygnować przez niezgodzenie się na podwyżkę (i pozostałe zmiany)

Przypominam, że jest na to tylko 14dni od momentu gdy otrzymacie pismo informujące o podwyżce i zmianach programowych


[ Dodano: 13-02-2007, 22:06 ]
VRx, aleś zamieszał zupełnie jak oni na tym piśmie.
Mam nadzieję, że przynajmniej ja wyraziłem się jasno - choć trochę się powtarzam.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 13-02-2007, 22:20   

Marek napisał/a:
Przypominam, że jest na to tylko 14dni od momentu gdy otrzymacie pismo informujące o podwyżce i zmianach programowych

Tylko tym razem, bo to 28-dniowy luty ;-)

Sorki za zamieszanie, ale po raz drugi pamięć mnie zawiodła.
To co napisał Marek powyżej jest zgodne z prawdą, a dokładniej z regulaminami, cennikami i prawem telekomunikacyjnym.
Z małym ale:
- jak ktoś ma umowę promocyjną w której ma zapis, że za TV płaci np. 39 pln to cena mu się nie zmienia do końca trwania okresu promocyjnego, ale z doświadczenia wiem, że już od dawna UPC nie zawierało takich umów jeśli chodzi o TV, podawali zniżkę kwotowo lub procentowo od pełnego abonamentu (w związku z tym zmiana cennika dotyczy także tych osób)
- rozwiązać umowę może każdy na całość (internet/telefon/tv) ale każdemu z chcących rozstać się z UPC na podstawie zmiany cennika (a mają umowę w promocji) mają prawo naliczyć karę w wysokości nie większej niż udzielony rabat
- UPC daje też rozwiązanie pośrednie (ich dobra wola, żaden przepis nie zmusza ich do tego) - możliwość rezygnacji z usługi TV bez kar i utraty pozostałych warunków promocyjnych.
 
 
grzesieczek 
Klikacz

Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 6
Wysłany: 13-02-2007, 23:59   

Drodzy Państwo czytajcie uważnie co UPC do was pisze, to co małymi literkami pod "*" też.
Wiem, że to trochę bez sensu, ale zgodnie z tym co wynika z pisma wklejonego w pierwszym poście, umowę można wypowiedzieć, nie 14 dni od otrzymania pisma, ale "nie później niż w terminie 14 dni przed datą podwyższenia ceny wskazaną w niniejszym zawiadomieniu".
Nie wiem, czy to jest zgodne z regulaminem i ustawą, ale z tego pisma wynika, że jutro jest ostani dzień do wypowiedzenia. Więc jeśli ktoś nosi się z takim zamiarem powinien się pośpieszyć, by zaoszczędzić sobie nerwów i tłumaczeń, że przecież mam 14 dni.[/quote]
 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 14-02-2007, 09:27   

grzesieczek napisał/a:
"nie później niż w terminie 14 dni przed datą podwyższenia ceny wskazaną w niniejszym zawiadomieniu".

Zgadza się, dlatego napisałem powyżej, że tylko w tym miesiącu jest 14 dni od otrzymania pisma, bo luty ma 28 dni ;)
grzesieczek napisał/a:
Nie wiem, czy to jest zgodne z regulaminem i ustawą, ale z tego pisma wynika, że jutro jest ostani dzień do wypowiedzenia. Więc jeśli ktoś nosi się z takim zamiarem powinien się pośpieszyć, by zaoszczędzić sobie nerwów i tłumaczeń, że przecież mam 14 dni.

Rozmawiałem w tej sprawie z działem utrzymania klienta, zapewniali, że można u nich pozostawić telefonicznie informacje o zamiarze rezygnacji, a pismo dosłać w terminie późniejszym najszybciej jak to możliwe.
A szczerze mówiąc to mam wątpliwość co do terminu wysłania przez nich pisma, zgodnie z ustawą mają obowiążek zawiadomić abonentów jeden okres rozliczeniowy przed wprowadzeniem zmian w życie, a pismo datowane jest na 30 stycznia. Nie ma siły aby wysłane pismo pocztą dotarło do abonentów w ciągu jednego dnia, a jak ktoś nie ma telefonu to nie musi mieć okresu rozliczeniowego 1-31 (1-30). Do mnie np. dotarło 12 lutego.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-02-2007, 14:31   

Cytat:
A szczerze mówiąc to mam wątpliwość co do terminu wysłania przez nich pisma, zgodnie z ustawą mają obowiążek zawiadomić abonentów jeden okres rozliczeniowy przed wprowadzeniem zmian w życie, a pismo datowane jest na 30 stycznia
u mnie na kopercie poczta przybiła pieczątkę 9go lutego - dotarło (zgodnie z regulaminem poczty) po dwóch dniach roboczych (czyli we wtorek).
Cytat:
a pismo datowane jest na 30 stycznia.
nie patrz kiedy jest datowane pismo tylko na stempel na kopercie - mogli to sobie pisać nawet 3 lata temu ważne kiedy wysłali i kiedy zostało dostarczone (ponieważ był to list zwykły, zawsze istnieje możliwość że do kogoś nie dojdzie i dowie się o tym jeszcze później - a czas liczy się od momentu kiedy został powiadomiony)

Teraz mam te 2 tygodnie na podjęcie decyzji czy rezygnuję już teraz czy dopiero 3 miesiące później, wiem że niedługo będzie możliwość podłączenia sobie dialogu 1Mbit za około 40zł tylko nie mam pewności czy zdążą oni przed tą podwyżką w upc czy został bym jakiś czas bez internetu, z drugiej strony jeśli nie zrezygnuję teraz to sobie mogą pomyśleć, że pozwalam im odstawiać takie numery - chociaż jakoś należało by ich ukarać za ten numer.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 14-02-2007, 19:18   

Marek napisał/a:
u mnie na kopercie poczta przybiła pieczątkę 9go lutego - dotarło (zgodnie z regulaminem poczty) po dwóch dniach roboczych (czyli we wtorek)

A to ciekawe, bo ja pieczątki nie mam.
"Przesyłka niestemplowana"
Marek napisał/a:
nie patrz kiedy jest datowane pismo

Patrzę pod kątem tego, że teoretycznie pisali je ostatniego stycznia, więc mam prawo przypuszczać że tego dnia wysłali, a dotarło po 13 dniach - w co nie wierzę.
Datę podałem dlatego, że przypuszczam iż chceli w ten sposób pokazać jaki mieli zamiar (zgodny z prawem telekomunikacyjnym) co tak naprawdę im nie wyszło.
Marek napisał/a:
stempel na kopercie

A co to ma do rzeczy? Stempel nie świadczy o tym że zostałem poinformowany i kiedy.
Poinformowany zostałem 13 lutego bo tego dnia dostałem pismo.
Jak zmieniali regulamin ostatnim razem to odpowiednio wcześnie wysłali pismo a teraz na ostatnią chwilę.
Poza tym wysłali przesyłką niestemplowaną.
I jeszcze jedna kwestia: jak do nich wysyłasz pismo to liczy się data wpływu pisma, ale oni nie liczą się z tym kiedy my dostajemy pismo.
(BTW. Faktura elektroniczna wystawiona 1 lutego - dziś dostałem maila z powiadomieniem - błyskawicznie)
Marek napisał/a:
Teraz mam te 2 tygodnie na podjęcie decyzji czy rezygnuję już teraz

Musisz złożyć pisemną odmowę (wypowiedzenie) nie później niż 14 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie, czyli do dziś włącznie, bo zmiana wchodzi od 1 marca.
A jeśli to zrobisz umowa jest rozwiązywana z ostatnim dniem cyklu rozliczeniowego poprzedzającego wprowadzenie zmiany.
Np. osoby mające cykl od 21 do 20 czy 20 do 19 (już nie pamiętam) tak jak ja miałem do niedawna - to złożone dziś pismo powodowałoby odłączenie już 20, czy 19 lutego.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-02-2007, 20:32   

Cytat:
A co to ma do rzeczy? Stempel nie świadczy o tym że zostałem poinformowany i kiedy.
świadczy o tym kiedy wysłali - nikt nie będzie mógł twierdzić że wysłali wcześniej.
Cytat:
Poinformowany zostałem 13 lutego bo tego dnia dostałem pismo.
i to się liczy, jeśli ktoś przypadkiem zostanie poinformowany dopiero 31marca lub później (razem z rachunkiem na już ta wyższa kwotę) i niezgodzi się na podwyżkę to dopiero będą mieli zabawę jak to odkręcić.
Cytat:
Musisz złożyć pisemną odmowę (wypowiedzenie) nie później niż 14 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie, czyli do dziś włącznie
skoro dopiero wczoraj dostałem pismo muszę mieć trochę czasu na decyzję - telefonicznie już ich powiadomiłem że nie zgadzam się na zmianę warunków umowy ale co w związku z tym postanowię odpisze po przysługującym mi ustawowo czasie do namysłu - nie musze pisać odpowiedzi zaraz pierwszego dnia.
  marekd@jabberpl.org
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: