jesli wszystko jest dobrze to czemu jest tak źle ? |
Autor |
Wiadomość |
Supafax
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 163 Skąd: Warszawa - SND
|
Wysłany: 06-03-2005, 12:09 jesli wszystko jest dobrze to czemu jest tak źle ?
|
|
|
mam problema
W piatek ok. godz. 14, wylaczylem modem z zasilania, zeby ogarnac biurko
godz. 15.10, wlaczam modem ktory probuje sie zalogowac;
godz. 15.20, modem sie zalogowal
i teraz: zauwazam problem z WWW, tzn. ladowanie strony stanelo w punkcie "Wysylanie żadania";
robie test MaxSpeed z www.numion.com
nastepnie sprawdzam jak idzie wysylanie na members.chello.pl:
pinguje members.chello.pl:
Kod: | Target Name: members.chello.pl
IP: 195.34.133.120
Date/Time: 2005-03-05 15:40:59 to 2005-03-05 15:42:34
Hop Sent Err PL% Min Max Avg Host Name / [IP]
1 20 2 10,0 4 12 5 [10.131.224.1]
2 18 18 100,0 0 0 0 [-]
3 20 2 10,0 4 7 5 pl-waw01a-rd1-g-2-0-0.aorta.net [213.46.178.13]
4 20 1 5,0 33 44 35 nl-ams-rc-02-pos-2-0.chellonetwork.com [213.46.160.17]
5 20 0 0,0 34 37 35 de-fra01a-rd1-pos-5-0.aorta.net [213.46.179.5]
6 20 0 0,0 47 51 48 at-vie01a-rd2-pos-9-0.aorta.net [213.46.160.78]
7 20 0 0,0 47 52 48 at-vie01a-ra4-so-0-0-0.aorta.net [213.46.173.38]
8 20 0 0,0 48 55 49 at-vie01a-ra6-vlan301.aorta.net [213.46.173.26]
9 20 0 0,0 47 54 48 members-ce.chello.at [195.34.133.120] |
dzwonie do HelpDesk'u i po krotkiej rozmowie Pan z pomocy mowi, ze modem pracuje prawidlowo i wszystko jest u nich OK, wiec jest to wina mojego komputera.
i teraz pomimo, ze mialem ten sam problem jakies 2 miesiace wczesniej, robie reinstal systemu, ograniczajac sie do XP SP1 i strownikow do sieciowki.
efekt jest taki sam jak przed reinstalacja.
podlaczylem modem pod 2-ga karte sieciowa, ale to nic nie dalo.
podobny problem (ten sam ) mialem na poczatku stycznia, panowie z Monitoringu sieci nie znalezli przyczyny ( nie jestem w stanie sobie dokladnie przypomniec, ale wydaje mi sie ze 31.12.2004 tez wylaczylem modem z zasilania na dluzszy czas ),
po czterech dniach problem znikl,
kiedy wszystko dzialalo nalezycie, przyjechal technik, ktory wykonal jakies tam prace kosmetyczne i stwierdzil ze wszystko jest OK.
w sobote zglosilem awarie i czekam na jakies decyzje, ale ciekawi mnie co Wy o tym sadzicie. |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2005, 12:42
|
|
|
Supafax, sądzę, że może warto byłoby na wszelki wypadek (w oczekiwaniu na technika):
1. zresetować modem (przycisk reset lub wtyczka się do tego przyda)
2. przerejestrować modem ponownie na stronie: http://admin.chello.pl/instal.htm
Pomoże, nie pomoże - w każdym razie zaszkodzić bardziej nie powinno
Jacek |
|
|
|
|
Supafax
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 163 Skąd: Warszawa - SND
|
Wysłany: 06-03-2005, 13:57
|
|
|
mam inny modem i jak narazie jest spoko.
btw. czy Arris CM300B ma jakas strone diagnostyczna ? |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2005, 22:17
|
|
|
Supafax, powinien mieć.
Wejdź na stronę: http://192.168.100.1 (być może do interfejsu karty sieciowej będziesz musiał dodać IP z puli 192.168.100.x, gdzie x>=2 && x<=254).
Jacek |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2005, 01:19
|
|
|
Ja też mam cm300 i też nie działa mi strona diagnostyczna, znaczy działa ale wyświetla tylko coś takiego
Kod: | Access to this web page is currently unavailable.
|
aby być bardziej proecyzyjnym:
Kod: |
<html><head><title>Cannot find server</title></head><body>
<br>Access to this web page is currently unavailable.<P><HR></BODY></HTML>
| i tak już było od początku, nie ma strony i tyle. A może ma ktoś pomysł a jak się dobrać do czegoś więcej niż tylko tego komunikatu. Ostatnio coś grzebali i chętnie sprawdził bym sobie jak jest z sygnałem. |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-03-2005, 11:04
|
|
|
Marek, jeśli dodanie adresu z puli 192.168.100. też nie pomogło, to jest ostatnia szansa: odłącz od modemu kabel TV i spróbuj ponownie.
Wiem, że w jakimś modelu właśnie przy podłączonym kablu nie działała strona. Ale z kolei przy odłączonym nie sprawdzisz poziomu sygnału...
PS: przeskanuj cały IP 192.168.100.1 i sprawdź, czy na jakimś innym porcie nie ma czegoś (np: telnet)
Jacek |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2005, 18:17
|
|
|
Kabla odłączać nie próbowałem ale to i tak nie miało by sensu. co do innych adresów i portów to sprawdziłem w taki sposób:
Kod: |
Host 192.168.100.1 appears to be up ... good.
Initiating Connect() Scan against 192.168.100.1 at 18:8
Adding open port 80/tcp
The Connect() Scan took 40 seconds to scan 65535 ports.
For OSScan assuming that port 80 is open and port 1 is closed and neither are firewalled
Interesting ports on 192.168.100.1:
(The 65534 ports scanned but not shown below are in state: closed)
Port State Service
80/tcp open http
Remote operating system guess: SonicWall SOHO firewall, Enterasys Matrix E1, or Accelerated Networks VoDSL
OS Fingerprint:
TSeq(Class=64K%IPID=I%TS=U)
T1(Resp=Y%DF=N%W=2000%ACK=S++%Flags=AS%Ops=MNW)
T2(Resp=N)
T3(Resp=Y%DF=N%W=2000%ACK=O%Flags=A%Ops=)
T4(Resp=Y%DF=N%W=2000%ACK=O%Flags=R%Ops=)
T5(Resp=Y%DF=N%W=0%ACK=S++%Flags=AR%Ops=)
T6(Resp=Y%DF=N%W=0%ACK=O%Flags=R%Ops=)
T7(Resp=Y%DF=N%W=0%ACK=S%Flags=AR%Ops=)
PU(Resp=Y%DF=N%TOS=0%IPLEN=38%RIPTL=148%RID=E%RIPCK=0%UCK=0%ULEN=134%DAT=E)
TCP Sequence Prediction: Class=64K rule
Difficulty=1 (Trivial joke)
TCP ISN Seq. Numbers: 2D4513BD 2D460DBD 2D4707BD 2D4801BD 2D4AEFBD 2D4BE9BD
IPID Sequence Generation: Incremental
|
czyli nic poza 192.168.100.1 na porcie 80 nie słucha |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-03-2005, 22:57
|
|
|
No to moje pomysły się skończyły.
Jacek |
|
|
|
|
|