Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulamin Neostrady tp.
Autor Wiadomość
Jerry Hall 
light master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 137
Wysłany: 13-12-2006, 15:28   Regulamin Neostrady tp.

Gdy nie czytamy tego, co podpisujemy, możemy mieć pretensje tylko do siebie. Przeczytaliśmy regulamin neostrady tp - wnioski mogą zaskoczyć.

Kiedy chcemy podpisać umowę z operatorem telekomunikacyjnym, czy to na usługi telekomunikacyjne, czy też na usługi związane z dostępem do internetu, musimy zaakceptować regulamin przedstawiony nam przy podpisywaniu umowy. Bardzo często go jednak nie czytamy. A to błąd, bo z reguły znajdują się w nim bardzo ciekawe informację.


Regulamin neostrady tp



Postanowiłem się przyjrzeć regulaminowi Telekomunikacji Polskiej na świadczenie usługi neostrada tp.

Regulamin świadczenia usługi neostrada tp jest raczej standardowy, a zaniepokoiły mnie właściwie tylko trzy punkty w działach "umowa o świadczeniu usługi" oraz "odpowiedzialność", do których można się "przyczepić". O pomoc poprosiłem Biuro Prasowe Telekomunikacji Polskiej, od którego od razu uzyskałem odpowiedzi na dręczące mnie pytania.

Otóż, ustęp 13, punkt 2 mówi nam: "Abonent może rozwiązać umowę o świadczeniu Usługi na czas określony lub nieokreślony ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli z przyczyn leżących po stronie TP nie mógł korzystać z Usługi w sposób ciągły przez okres 30 dni".

Czyli z tego wnioskuję, że gdy neostrada tp będzie działać powiedzmy przez 10 min w ciągu 30-dniowego miesiąca, to ja jako abonent TP nie mogę rozwiązać umowy. Czy tak?

- Sposób ciągły oznacza, że przez okres 30 dni klient nie mógł korzystać z usługi w ogóle. Wtedy może wystąpić o zwrot opłaty abonamentowej i naliczenie kary umownej określonej w regulaminie - odpowiedziało Biuro Prasowe Telekomunikacji Polskiej.

Porozmawiamy o "karze umownej". Ustęp 17, punkt 3 mówi nam: "Kara umowna nie przysługuje, jeżeli w Okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy niż 36 godzin".

- Jaka jest ta kara umowna? Ile? Czy to 1/30 abonamentu? - zapytałem.

- Tak, kara umowna to 1/30 abonamentu za każdy dzień.

Przypominamy tylko, że dzień ma 24 godziny. Punkt 4 tego samego ustępu mówi nam: "Niezależnie od kary umownej za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu Usługi trwająca co najmniej 24 godziny, Abonentowi przysługuje uprawienie do żądania zwrotu 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za Usługę".

A co jak neostrada nie będzie działać 23 h 59 min? Wtedy, zgodnie z tym, co jest wyżej napisane, nie mogę się starać o odszkodowanie?

- Tak przewiduje regulamin. Klient otrzymuje regulamin przy podpisywaniu umowy i powinien we własnym interesie się z nim zapoznać. Jest on podstawą regulującą prawa i obowiązki zarówno firmy, jak i klienta nawet w tak mało prawdopodobnych sytuacjach jak te, o które Pan pyta. Oczywiście klient ma prawo złożyć reklamację i wskazać na istotne z jego punktu widzenia okoliczności, które będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu konkretnego przypadku - podsumowuje biuro prasowe TP.

Krótki przykład

Co to wszystko oznacza? Może wytłumaczę na krótkim przykładzie. Użytkownik neostrady tp ma problemy z dostępem do sieci. Zgłosił awarię w błękitnej linii tp. To wszystko, co mógł zrobić. Telekomunikacja Polska, zgodnie ze swoim regulaminem w przeciągu całego miesiąca może uruchamiać usługę temu użytkownikowi tylko na 1 minutę dziennie, co przy 30-dniowym miesiącu daje w sumie 30 minut. Jako że usługa działała codziennie (nawet przez minutę), to nie mamy prawa do reklamacji. By móc starać się o tzw. karę umowną, usługa musi być niedostępna przez co najmniej 24 godziny. W tym przypadku usługa nie działała 23 godziny i 59 minut.

Nie dość, że nie możemy starać się o odszkodowanie, to nie możemy zerwać również umowy, chyba, że neostrada tp nie działałaby przez łączny czas 30 dni w danym cyklu rozliczeniowym.

Nieznajomość prawa jednak nie usprawiedliwia. Czytajcie, co podpisujecie, nie tłumaczcie się, że "nie wiedzieliście".

Paweł Gąsiorski

INTERIA.PL
Ostatnio zmieniony przez Jacek 13-12-2006, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-12-2006, 16:53   

Jerry Hall napisał/a:
Otóż, ustęp 13, punkt 2 mówi nam: "Abonent może rozwiązać umowę o świadczeniu Usługi na czas określony lub nieokreślony ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli z przyczyn leżących po stronie TP nie mógł korzystać z Usługi w sposób ciągły przez okres 30 dni".

Czyli z tego wnioskuję, że gdy neostrada tp będzie działać powiedzmy przez 10 min w ciągu 30-dniowego miesiąca, to ja jako abonent TP nie mogę rozwiązać umowy. Czy tak?

nie - jest dokładnie odwrotnie jeśli, 10 minut w miesiącu nie działa tj była przerwa częściej niż co 30dni i nie mógł korzystać w sposób ciągły a jedynie przerywana.
Tutaj przydaje sie nico wiedz z j. polskiego aby właściwie dokonać rozbioru tego zdania złożonego oraz z logiki aby stwierdzić kiedy zdanie jest prawdziwe a kiedy fałszywe.

A z ta kara umowna nie ma sie co przejmować odszkodowanie wynikajace z prawa telekomunikacyjnego jest i tak wyższe (1/15 za każdy dzień) i przysługuje gdy łączny czas awarii w miesiącu był dłuższy niż 36godz (nie ważne czy ciągłe czy nie) oprócz odszkodowania należy sie tez zwrot abonamentu za każdy dzień gdy nie działało dłużej niż 12godzin

Jeśli wiec podpiszemy umowę i zapłacimy za miesiąc 100zl i przez ten miesiąc będzie działało tylko po kilka minut dziennie będą musieli oddać nasze 100zl i jeszcze wypłacić 200zl odszkodowania (w sumie 300zl) a ze jeszcze dodatkowo była jakaś kara umowna ktorej nie zapłacą - trudno.

Prosil bym jednak jakiegoś prawnika o wypowiedz w kwestii obowiązującego prawa telekomunikacyjnego, z umowami w upc jest podobnie tu jednak pojawiły sie wątpliwości czy uslugi upc sa publiczne czy nie (no raczej sa publiczne bo spelniaja wszyskie warunki uslugi publicznej ale jest jescze kwestia nazenictwa), co do telkomunikacji takich wątpliwosci nie ma poniewaz sami sie do tego przyznaja.

Ciekawe tez jak wyglada sytuacja w praktyce, bo wiem ze w upc jak sie pismo z reklamacja napisze i wyraznie zarzada odszkodowania to je wyplacaja (oczywiscie jesli sie nalezy).

Edit: literówki i pl liteki
Ostatnio zmieniony przez Marek 13-12-2006, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
  marekd@jabberpl.org
 
anmark 
light master


Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
Wysłany: 13-12-2006, 20:36   

Marek napisał/a:

Ciekawe tez jak wyglada sytuacja w praktyce, bo wiem ze w upc jak sie pismo z reklamacja napisze i wyraznie zarzada odszkodowania to je wyplacaja (oczywiscie jesli sie nalezy).

Zgadza się, reklamowałem i wypłacili w UPC za cały miesięczny abonament
Podstawą były rejestrowane moje zgłoszenia o niedziałaniu lub wadliwym działaniu internetu.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: