Problem z NAT Azureus |
Autor |
Wiadomość |
Martin Valdez
easy master
Dołączył: 05 Gru 2004 Posty: 27
|
Wysłany: 13-12-2006, 01:42 Problem z NAT Azureus
|
|
|
Proszę o pomoc. Zdarzyła mi się dziwna rzecz. Po paru dniach przerwy postanowiłem użyć do ściągnięcia Azureusa. Niczego nie przestawiałem w ustawieniach ani Azureusa ani routera. I nagle nie mogę niczego ściągnąć gdyż widzę na dole w kliencie czerwona lampkę i napis za firewallem. Windowsowy wyłączony.Na czas ściągania Norton także. Co jest grane? Używałem portu 5999. Probowałem innych dodając je w ustawieniach routera i nic. Nie wiem o co chodzi pomóżcie. Tak jak pisałem nic nie było ruszane. Router to Asmax BR 604 a usługa chello to light. Autentycznie zgłupiałem. |
Ostatnio zmieniony przez Martin Valdez 13-12-2006, 16:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
VoivoD
light master
Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 97 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 13-12-2006, 05:29
|
|
|
tez mam ten router, beznadziejny, czasami wogole nie mozna sie do mnie polaczyc :/ |
_________________
|
|
|
|
|
Martin Valdez
easy master
Dołączył: 05 Gru 2004 Posty: 27
|
Wysłany: 13-12-2006, 07:56
|
|
|
No OK a coś poza tym to może ktoś doradzić? Wszystko działało OK. Robiłem nawet restart routera przez www oraz przywracałem ustawienia domyślne. Przy teście portu w Azureusie pisze, że jest OK. Proszę o jakieś naprawdę rzeczowe wskazówki i porady. Nie wiem czy zmiana Klienta coś pomoże ale mogę ewentualnie spróbować.
Dobra powiem więcej. Podłączyłem się nawet poza routerem bezpośrednio do modemu i problem był identyczny. |
|
|
|
|
Jerry Hall
light master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 137
|
Wysłany: 13-12-2006, 09:48
|
|
|
Martin Valdez
Może coś "pomajstrowaleś, nawet niechcący z UPnP?
Włącz w routerze oraz Azureusie usługę UPnP i spróbuj , wcześniej jednak ustaw sobie w Azureusie port np.50134
Napisałeś:
Cytat: | ...napis za firewallem. Windowsowy wyłączony.Na czas ściągania Norton także |
To znaczy że używasz i FW windowsowego i Nortona????
W jakim celu??
Sprawdź więc ( bo to że wyłączone, to hmmm...nie wszystko) czy masz przepuszczone przez nie:javaw.exe - to zwykle jest w Program Files - Java - Twoja wersja Javy. |
|
|
|
|
Martin Valdez
easy master
Dołączył: 05 Gru 2004 Posty: 27
|
Wysłany: 13-12-2006, 10:59
|
|
|
Używam tylko Nortona. Windowsowy Firewall jest wyłączony na stałe. Niestety niczego nie zmieniałem.
W Azureusie mam włączone UPnP natomiast w routerze nie mogę chyba tego znaleźć a raczej tego nie zauważyłem. Czy poza włączneniem UPnP może wymagać to dodatkowych ustawień?
Jak miałem właczone w Nortonie interen worm protection to mimo puszczania azureusa zawsze mi wyrzucał alert z zapytaniem przepuszczenia azureusa. Ale wyłączałem na czas ściągania tą opcję i zawsze działało.
Autentycznie nie mam pomysłu. Jak wrócę do domu będę mógł jeszcze popróbować. Ale tak jak pisałem Jerry Hall miałem to samo jak podłączyłem się bezpośrednio pod modem bez używania routera i to jest dodatkowa zagadka. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-12-2006, 11:14
|
|
|
Pamiętaj, że należy przekierować nie tylko port tcp ale i udp (o tym samym numerze co tcp), jeśli się korzysta z kiepskich trackerów pomocne może być dht które wymaga jeszcze jednego dodatkowego portu udp (do wybrania sobie w konfiguracji programu)
Porty przekierowuje się w virtual server ale jeśli chcesz korzystać z p2p tylko na jednym komputerze dobrym (wygodnym) rozwiązaniem jest zamiast przekierowywania pojedynczych portów dodanie go dmz (demilitaryzed zone) wówczas nie trzeba się bawić w żadne numerki ani upnp (które jak wiadomo kiepsko działa).
Na przyszłość staraj się mądrzej nadawać tematy pisząc coś na forum "Wielki Problem" nie mówi zupełnie nic o tym o czym napiszesz dalej i raczej mało komu będzie się chciało czytac dalej aby dowiedzieć się o co chodzi. Dlatego zmień go na "problem z ruterem" albo "ruter i torrent"
[ Dodano: 13-12-2006, 11:18 ]
Cytat: | Używam tylko Nortona. | a i wyłącz to całkiem bo to właśnie przyczyna większości problemów z p2p z jakimi się spotykam, pozbycie się tego programu na pewno w niczym nie zaszkodzi a może i tym razem jest on własnie winny. |
|
|
|
|
Martin Valdez
easy master
Dołączył: 05 Gru 2004 Posty: 27
|
Wysłany: 13-12-2006, 19:06
|
|
|
Dziękuję za porady ale nadal nic Odinstalowałem Nortona i nic to nie dało Nawet robię test NAT w Azureusie i pisze, że dany port jest OK. Nic z tego nie rozumiem. Było dobrze a nie jest. Przecież to jakaś paranoja. Pomyślcie jeszcze nad tym problemem może jednak komuś coś jeszcze świta. |
|
|
|
|
|