Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Atak Klonów czyli wirtualne serwisy wideo!
Autor Wiadomość
Jerry Hall 
light master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 137
Wysłany: 30-11-2006, 20:40   Atak Klonów czyli wirtualne serwisy wideo!

TVN, Agora, Polsat - coraz więcej polskich firm inwestuje w wirtualne serwisy wideo, bo to jedna z najbardziej perspektywicznych form reklamy w sieci. Za pięć lat tylko w USA firmy przeznaczą na tę formę promocji 3 mld dolarów


TVN chce mocniej zaistnieć w Internecie - dowiedziała się "Rz". Co prawda materiały z TVN 24 są już dostępne w portalu Onet.pl, ale ambicje nadawcy są większe - chce dla nich stworzyć osobne miejsce w sieci. Coraz więcej materiałów telewizyjnych z zasobów Polsatu można znaleźć w portalu Wirtualna Polska. Filmiki zamieszczane są też na głównej stronie Gazeta.pl, która dodatkowo uruchomiła w ubiegłym tygodniu odrębny serwis wideo oparty wyłącznie na filmach. Wyobraźnię internetowych wydawców najwyraźniej rozpala 1,65 mld dolarów, jakie wyszukiwarka Google zdecydowała się zapłacić za serwis YouTube. Znajdują się w nim właśnie krótkie filmy oraz reklamy.


Czas przed boomem
Nad nowym projektem portalu internetowego TVN 24 trwają intensywne prace. Firma zatrudnia już menedżerów, którzy nim pokierują. Najprawdopodobniej wystartuje w przyszłym roku. TVN nie informuje o szczegółach swoich planów.

Kiedy wystartuje, prawdopodobnie będzie jednym z głównych rozgrywających na tym nowym w Polsce rynku reklamowym. Sieciowe multimedia nie przynoszą jeszcze bowiem polskim reklamobiorcom dużych przychodów. W tym roku będzie to poniżej 10 mln zł. - Na internetową reklamę wideo przypada może kilka procent przychodów polskich witryn. Perspektywy są jednak bardzo ciekawe, więc każdy musi zacząć tworzyć odpowiednią ofertę dla internautów, za którą może przyjdą większe pieniądze - mówi Maciej Kossowski z biura sprzedaży portalu Onet.

Mogą przyjść, bowiem według firmy analitycznej eMarketer w tym roku amerykański sektor reklamy wideo będzie wart 410 mln dolarów, czyli 2,6 proc. całego rynku reklamy internetowej. Ale już za pięć lat ma przynieść prawie 3 mld dolarów rocznie, czyli 8 proc. reklamowego tortu w USA. Polscy nadawcy nie chcą być w tyle za zagranicznymi, chociaż reklama internetowa wciąż ma u nas mniej więcej 4-proc. udział w całym reklamowym rynku. Jednak ten udział wciąż bardzo szybko rośnie. Według domu mediowego Starlink po trzech kwartałach tego roku w ujęciu rocznym wartość reklamy internetowej zwiększyła się o ponad 49 proc.


Wideorewolucja w portalach
Ten trend przeczuwają duzi nadawcy. Serwis z teledyskami Onetu emituje co tydzień 10 mln klipów muzycznych - przed częścią z nich wyświetla reklamy wideo. Stąd też wynika coraz częstsza obecność Polsatu na portalu Wirtualnej Polski i decyzja Agory o wydzieleniu serwisu wideo. Zgodnie z październikowymi zapowiedziami Tomasza Józefackiego, dyrektora pionu Internet w Agorze, w siedzibie przy ul. Czerskiej w Warszawie ruszyło także studio wideo.

Z tego studia nadawane było np. spotkanie z kandydatami na prezydenta Warszawy, potem, w czasie wyborów, serwis pokazywał relacje ze sztabów wyborczych. Na potrzeby nowego serwisu Agora stworzyła też zespół reporterski, który przygotowuje część materiałów zamieszczanych na stronie. Dziennie takich materiałów powstaje od 15 do 30. Żeby urozmaicić witrynę, Agora poszukuje też partnerów, którzy dostarczaliby serwisowi swoje materiały wideo. Takim partnerem jest np. Agencja Reutera.


Zabiorą pieniądze tradycyjnym mediom
Nasi rozmówcy nie ukrywają, że cała branża internetowa myśli, jak tu się dobrać do pieniędzy wydawanych w tradycyjnych mediach, w tym w telewizji.

- Według wszelkich prognoz udział Internetu w ogólnym rynku reklamowym będzie rósł. To się może odbyć tylko kosztem innych mediów - mówi Maciej Kossowski. Na razie traci głównie prasa. Ale technicznie reklamę do Internetu najłatwiej jest przenieść z telewizji.

Telekomunikacja Polska emitowała w ostatnich dniach w portalach internetowych reklamowy spot żywcem wzięty ze szklanego ekranu.

Internetowa telewizja zyskuje zresztą nie tylko na reklamie wideo. - Więcej niż połowa reklam, jakie emitujemy w LemonTV, to tradycyjne internetowe formy, jak na przykład banery. Zainteresowanie reklamą wideo rośnie powoli - powiedział "Rz" Michał Brański, współwłaściciel portalu O2, który od zeszłego roku prowadzi projekt internetowej telewizji LemonTV.

W przyszłym miesiącu O2 zamierza uruchomić dwa następne kanały telewizyjne poświęcone plotkom i luksusowym gadżetom. To uzupełnienie już istniejących serwisów portalu. Internetowa telewizja przynosi O2 kilka procent przychodów rocznie, co oznacza, że można ją oszacować na ok. 200 tys. zł.


Tytuł ode mnie - materiał - Rzeczpopspolita - autorzy:
MAGDALENA LEMAŃSKA, ŁUKASZ DEC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: