Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WiFi w chello
Autor Wiadomość
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 13-08-2006, 17:39   

Marek napisał/a:
i tak muszą to zrobić

Nie, bo przy zmianie promocji nikt nie zmienia druku umowy, czy samego regulaminu świadczenia usługi.
Marek napisał/a:
i tak muszą to zrobić

Ktos Ci bzdur nagadał, zmieniają wtedy regulamin i tyle.
Marek napisał/a:
ale nie będzie to już umowa na dostęp do internetu, tylko umowa na przesłanie konkretnej ilości danych więc co najwyżej można by co nazwać prześlij 15GB z szybkością 1Mbita

Chyba nie rozumiesz co sam piszesz. Przecież teraz też jest umowa na dostep do internetu z limitem szybkości i ilości pobranych danych. Różnica będzie polegała tylko na ilości papierków na których będzie to wszystko zapisane.
Marek napisał/a:
No i właśnie o to chodzi aby nie było 5 papierków, i nie dotyczy to tylko tych co maja limity, nawet nie tylko dostawców internetu, coś takiego miało by dotyczyć dostawców wszystkich usług.

I dlatego tego nie widzę. Np. usługodawca komórkowy musiałby (prowadząc w jednym okresie 15 promocji) posiadać 15 róznych druków umów, a każdy miałby ok. 6 stron.
Marek napisał/a:
dlatego może się zastanowią nieco przed jej napisaniem i wyrzuca połowę bzdur.

Ta pewnie bzdurą nazywasz limit bo Ci nie wystarcza....
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-08-2006, 18:42   

Cytat:
Chyba nie rozumiesz co sam piszesz. Przecież teraz też jest umowa na dostep do internetu z limitem szybkości i ilości pobranych danych. Różnica będzie polegała tylko na ilości papierków na których będzie to wszystko zapisane.
właśnie o to chodzi, wielu klientów nie czyta jakiś tam dodatków a tylko umowę, uoik chce takie przypadki wyeliminować ponieważ dostawcy celowo ukrywają najważniejsze licząc na to że znajedzie się ktoś kto nie doczyta wszystkiego.
Cytat:
I dlatego tego nie widzę. Np. usługodawca komórkowy musiałby (prowadząc w jednym okresie 15 promocji) posiadać 15 róznych druków umów, a każdy miałby ok. 6 stron.
mój bank tak robi już od wielu lat, nawet nie wiem czy tych wariantów umowy nie ma przypadkiem więcej niż 15 i wcale im nie przeszkadza to, że umowa ma 6 stron (bo jest napisana dużą wyraźną czcionką) na porządnym papierze i w 3 (lub więcej gdy konto jest na więcej osób) egzemplarzach. Można sobie wybrać wariant który nam najbardziej odpowiada a gdy chce się później coś extra podpisuje się dodatkową umowę.

Więc skoro bank może to dlaczego inni nie mogą ?

Cytat:
Ta pewnie bzdurą nazywasz limit bo Ci nie wystarcza....

Akurat mi wystarcza, przez cały czas gdy mam chello (już prawie 3 lata) tylko kilkakrotnie zdarzyło mi się go przekroczyć pod sam koniec miesiąca ale nawet nigdy mnie nie przycieli, zazwyczaj zostaje mi jeszcze sporo niewykorzystanego, niepodoba mi się samo to, że jest i że nigdy nie wiem czy za tydzień będę mógł ściągnąć to co będę wtedy potrzebował i że nie chcą nazwać rzeczy po imieniu.

Czasem ktoś z mieszkańców okolicznych domów prosi mnie o pomoc/poradę w różnych sprawach, zdarzają się też pytania o to jaki mam internet i co mogę im polecić grzecznie wtedy odpowiadam że mam chello 15GB/mieś i mi i mojej rodzinie to starcza mimo ze wszyscy dość intensywnie korzystają z internetu. (potem jest zazwyczaj dyskusja o cenach i o konkurencji, informuje że cenę trzeba wynegocjować itd.)
Już kilka razy trafiały się przypadki, że taka osoba pojawiała się ponownie z ulotkami ta temat takzwanej promocji pytając się a który to jest ten internet 15GB co ty masz bo tu jest nie napisane bo są różne a jeden jest nawet jeszcze tańszy no i jak to porównać np z neostradą która też ma różne warianty, netią i 2 lokalnymi dostawcami którzy oferują nieco niższe prędkości ale chwalą się dużymi literami że łącze jest nielimitowane i symetryczne, co to znaczy, że coś jest niesymetryczne bo przecież u tamtych też była na ulotce tylko jedna liczba i nic nie pisali że limitowane i niesymetryczne itd.
Myślisz, że gdybym im nie powiedział, że ten jeszcze tańszy to "inernet 7GB", i które wersje nostrady im odpowiadają (swoją drogą tam jest jeszcze gorzej bo nie podają nawet pełnej ceny tylko tą która jest na początku), nie zostali by nabici w butelkę ?

uokik właśnie jest od tego aby chronić takich ludzi przed nieuczciwą konkurencją, która zataja rzeczy najważniejsze w swojej ofercie handlowej, nie zamieszcza ich nawet w umowie tylko na jakimś podartym kawałku papieru czcionką 6pkt, odbitym na zdezelowanym xero ?
  marekd@jabberpl.org
 
netkrak 
classic master

Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 190
Skąd: Krakow
Wysłany: 13-08-2006, 19:05   

Marek ma 100% racje - obecnie umowy sa tak skonstruowane, ze ktos, kto nie ma pojecia o szczegolach i po prostu 'chce podlaczyc internet' moze sie na tym przejechac.

sam kilka lat temu, w pierwszym roku dzialalnosci chello, podpisalem z nimi umowe i dopiero po fakcie sie zorientowalem, ze sa jakies limity - w umowie oczywiscie nic o tym nie bylo, a wtedy limity to byla rzadkosc (nawet tepsa ich nie miala), wiec nie pytalem o nie przedstawiciela UPC, skutkiem czego dopiero po roku moglem przejsc na wtedy nielimitowana neostrade, a gdybym jasno mial to w umowie na poczatku, to bym jej nie podpisywal ... po prostu bylem wtedy zielony w kwestii dostawcow internetu i dalem sie nabic w butelke ...

pytanie, jaki procent ludzi jest nabijanych w butelke tylko dlatego, ze umowy sa skonstruowane tak, a nie inaczej - zalaczniki, limit, ktory sie nie nazywa limitem, tylko 'nadmiernym obciazeniem sieci', itd
 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 13-08-2006, 20:42   

Marek napisał/a:
właśnie o to chodzi, wielu klientów nie czyta jakiś tam dodatków a tylko umowę, uoik chce takie przypadki wyeliminować ponieważ dostawcy celowo ukrywają najważniejsze licząc na to że znajedzie się ktoś kto nie doczyta wszystkiego

Ale to nie jest wina UOKIK, ani dostawcy usługi tylko klienta.
Marek napisał/a:
mój bank tak robi już od wielu lat, nawet nie wiem czy tych wariantów umowy nie ma przypadkiem więcej niż 15 i wcale im nie przeszkadza to, że umowa ma 6 stron (bo jest napisana dużą wyraźną czcionką) na porządnym papierze i w 3 (lub więcej gdy konto jest na więcej osób) egzemplarzach. Można sobie wybrać wariant który nam najbardziej odpowiada a gdy chce się później coś extra podpisuje się dodatkową umowę.
Więc skoro bank może to dlaczego inni nie mogą ?

Wyjątek potwierdzjący regułę.... usługodawcy komórkowi, dostawcy internetu, hosting, itp. itd. dużo jest firm, które poza standardową ofertą prowadzą szerego promocji.
Marek napisał/a:
zazwyczaj zostaje mi jeszcze sporo niewykorzystanego
Marek napisał/a:
nie wiem czy za tydzień będę mógł ściągnąć to co będę wtedy potrzebował

Sam sobie zaprzeczasz...
A w innym wątku przecież sam napisałeś, że masz wybór...
Marek napisał/a:
nie zostali by nabici w butelkę ?

Wystarczy czytać to co się podpisuje, a tak nie będzie.
A jesli ktos nie czyta i podpisuje to sam jest sobie winien, więc nie obwiniaj kogoś za coś na co nie miał wpływu.
Ludzie się dziś zachowują jak bydło i podpisują wszystko co popadnie, jak by im podsunąć cyrograf na własne życie to by podpisali bez czytania i mieli pretensję do innych. Sorry ale niestety takie jest życie trzeba stosowac zasadę ograniczonego zaufania. Adam i Ewa tez mimo ostrzeżeń zjedli zakazane jabłko i może Bóg był za to winien?
Marek napisał/a:
zataja rzeczy najważniejsze w swojej ofercie handlowej, nie zamieszcza ich nawet w umowie

to nie jest akurat wina dostawcy a ministerstwa telekomunikacji, ustawy, która narzuca obowiązek ustanowienia zasad świadczenia usług w regulaminie a nie bezpośrednio na umowie, a czy w umowie nie ma mowy o regulaminie?? Trzeba czytać.
Marek napisał/a:
tylko na jakimś podartym kawałku papieru czcionką 6pkt

To lepiej dostać książkę telefoniczną czcionką 20pkt. ehhh :sad:
netkrak napisał/a:
sam kilka lat temu, w pierwszym roku dzialalnosci chello, podpisalem z nimi umowe i dopiero po fakcie sie zorientowalem, ze sa jakies limity - w umowie oczywiscie nic o tym nie bylo

Trzeba czytać Panie kolego, w umowie jest mowa o regulaminie i parametrach technicznych. Regulamin jest załącznikiem do umowy a to oznacza, że bez niego umowa jest nie ważna, to tak jak byś nie zapoznał się z umową...
netkrak napisał/a:
dalem sie nabic w butelke ...

No sedno sprawy poprostu - dałeś bo nie przeczytałeś.
netkrak napisał/a:
limit, ktory sie nie nazywa limitem, tylko 'nadmiernym obciazeniem sieci', itd

Bo tak prawdę mówiąc nie jest to limit. Po przekroczeniu okreslonej ilości danych pobranych z sieci masz nadal możliwośc korzystania z sieci tylko z niższą prędkością.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-08-2006, 21:06   

Cytat:

Marek napisał/a:
zazwyczaj zostaje mi jeszcze sporo niewykorzystanego
Marek napisał/a:
nie wiem czy za tydzień będę mógł ściągnąć to co będę wtedy potrzebował

Sam sobie zaprzeczasz..

Wcale nie, czasami potrzebuję ściągnąć coś większego i wtedy nie wiem czy mi na to starczy limitu, a że zazwyczaj nie mam takich potrzeb nie znaczy, że nie mam ich nigdy, cały problem polega na tym ze nie wiem kiedy będę potrzebował ściągnąć coś większego.

Cytat:
A jesli ktos nie czyta i podpisuje to sam jest sobie winien, więc nie obwiniaj kogoś za coś na co nie miał wpływu.
Ludzie się dziś zachowują jak bydło i podpisują wszystko co popadnie, jak by im podsunąć cyrograf na własne życie to by podpisali bez czytania i mieli pretensję do innych. Sorry ale niestety takie jest życie trzeba stosowac zasadę ograniczonego zaufania.
więc trzeba im ułatwić to przeczytanie, nie stosować minimalnej czcionki której osoby ze słabszym wzrokiem będą miały problemy z odczytaniem. Podpisywać umowę jako całość a nie jakiejś luźnej kartki z odnośnikami do 5 innych.
Cytat:
to nie jest akurat wina dostawcy...
jak to nie jest wina dostawcy że w ofercie handlowej zataja najważniejszą cechę swojej usługi ?
Cytat:
a ministerstwa telekomunikacji, ustawy, która narzuca obowiązek
no popatrz jeszcze kilka dni temu próbowałeś mi wcisnąć że ustawa nie dotyczy upc :) jak widzę jednak dajesz się przekonać co do racji innych osób, bo już zaczynałem w to wątpić ;)
Cytat:
No sedno sprawy poprostu - dałeś bo nie przeczytałeś.
jeszcze nie, sednem sprawy jest dlaczego nie przeczytał i dlaczego nie było mowy o limitach w ofercie handlowej na podstawie której złożył zamówienie.
  marekd@jabberpl.org
 
netkrak 
classic master

Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 190
Skąd: Krakow
Wysłany: 13-08-2006, 22:42   

zgadzam sie - dalem sie oszukac, bo nie przeczytalem tony papierow, ktore przyniosl instalator - teraz oczywiscie bym to zrobil, bo juz 'przeszedlem' przez paru dostawcow internetu i wiem, jakie kruczki stosuja.

cala rzecz polega na tym, ze firmy takie jak UPC celowo tworza skomplikowane umowy, by zarobic na klientach, ktorzy jeszcze nie maja doswiadczenia, a takich jest sporo, zwlaszcza starszego pokolenia, dla ktorych 'dostep do internetu' oznacza dokladnie tyle, co bezwarunkowe podlaczenie do sieci z jakas okreslona szybkoscia

i bede sie upieral, ze haslo 'nadmierne obciazenie sieci' nie jest synonimem 'limit w dostepie do sieci', bo raczej wyglada to jak ostrzezenie, zeby czegos nie robic, niz informacja, ze usluga zostanie ograniczona.

reasumujac - umowe mozna napisac na jednej stronie podajac WSZYSTKIE istotne parametry i wtedy byloby uczciwie, a nie tak jak teraz, kiedy parametry pozytywne sa w umowie, a negatywne (limit) w zalacznikach.
 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 14-08-2006, 09:24   

Marek napisał/a:
więc trzeba im ułatwić to przeczytanie, nie stosować minimalnej czcionki której osoby ze słabszym wzrokiem będą miały problemy z odczytaniem. Podpisywać umowę jako całość a nie jakiejś luźnej kartki z odnośnikami do 5 innych.

Tak a jak zmienią to będą "wszyscy" narzekać że muszą czytać umowe - 6 stron podaniowego.
W obecnej sytuacji zanim podpiszesz umowę możesz zapoznać się z regulaminem usług i parametrami technicznymi, a przy podpisaniu umowy, czytasz tylko 1-2 strony umowy i sprawdzasz czy promocja jest ta co trzeba.
Marek napisał/a:
jak to nie jest wina dostawcy że w ofercie handlowej zataja najważniejszą cechę swojej usługi ?

Czytaj może cały kontekst ze zrozumieniem a nie wyrywasz pół zdania!
VRx napisał/a:
to nie jest akurat wina dostawcy a ministerstwa telekomunikacji, ustawy, która narzuca obowiązek ustanowienia zasad świadczenia usług w regulaminie a nie bezpośrednio na umowie

Marek napisał/a:
no popatrz jeszcze kilka dni temu próbowałeś mi wcisnąć że ustawa nie dotyczy upc jak widzę jednak dajesz się przekonać co do racji innych osób, bo już zaczynałem w to wątpić

Gdzie tak napisałem? Wskaż mi to miejsce proszę? Tylko oby to nie był wyrwany fragment zdania bo Ty tak potrafisz uczepić się wyrazu a na resztę zdania nie patrzeć.
Marek napisał/a:
jeszcze nie, sednem sprawy jest dlaczego nie przeczytał i dlaczego nie było mowy o limitach w ofercie handlowej na podstawie której złożył zamówienie

Dlaczego nie przeczytał? Zapytaj!!! Przecież w umowie ma informację, że wszelkie ustalenia są w regulaminie i parametrach technicznych, no sorry, uważasz że to wina UPC?
Problem awanturującego się polaka w 70% przypadków dotyczy braku umiejętności czytania ze zrozumieniem. A teraz to się będzie pogłębiać bo Minister Edukacji chce Religię na maturze zamiast naciskać na umiejętnośc czytania, nauke jezyka... nie tylko polskiego.
netkrak napisał/a:
i bede sie upieral, ze haslo 'nadmierne obciazenie sieci' nie jest synonimem 'limit w dostepie do sieci', bo raczej wyglada to jak ostrzezenie, zeby czegos nie robic, niz informacja, ze usluga zostanie ograniczona

Kolego, zastanów się co piszesz. To nie jest limit, bo z łącza możesz korzystać cały czas ale z niższą szybkością.
A czy pojęcie "nadmierna prędkość" mówi o tym, że możesz dostać mandat, albo ulec wypadkowi, po którym będziesz jeździł na wózku inwalidzkim?
Zresztą sam napisałeś, że to nie jest synonim i ja to potwierdzam. Limit byłby wtedy, gdybyś mógł pobrać 15GB i ani bita więcej. A masz możliwość pobierania/dalszego korzystania z usługi.
netkrak napisał/a:
reasumujac - umowe mozna napisac na jednej stronie podajac WSZYSTKIE istotne parametry i wtedy byloby uczciwie, a nie tak jak teraz, kiedy parametry pozytywne sa w umowie, a negatywne (limit) w zalacznikach.

Ale taki załącznik mogą zmienić na Twoją korzyść jak np. 10 czerwca zmieniły się parametry techniczne. A gdyby to było w umowie to musiałbyś iść podpisac nową umowę, a kto wie, może by się nei zgodzili przed upływem okresu promocji.
A tak masz to zagwarantowane załacznikiem i muszą to zrobić.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-08-2006, 13:30   

Cytat:
Ale taki załącznik mogą zmienić na Twoją korzyść jak np. 10 czerwca zmieniły się parametry techniczne. A gdyby to było w umowie to musiałbyś iść podpisac nową umowę, a kto wie, może by się nei zgodzili przed upływem okresu promocji.

Właśnie o to chodzi zmieniając którykolwiek z załączników będących częścią umowy i tak zmieniają umowę, muszą o tym wszystkich powiadomić na piśmie i jeśli komuś się to nie spodoba umowa albo zostaje po staremu albo ulega ropzwiązaniu (w praktyce prawie zawsze to drugie), wiesz właśnie niedługo kończą się te 2 miesiące za złotówkę jeśli spróbują zmienić umowę bardzo chętnie zgodzę się na jej rozwiązanie i podpiszę następną również z pierwszymi miesiącami za złotówkę. (jak by nie mogli po ludzku ustalić stałej równej niższej ceny ale to ich sprawa).
Od strony prawnej nic się nie zmienia, za to od strony praktycznej zmienia się to że ubędzie osób które niewykorzystają tej zmiany dla siebie. Wiem że jako pracownik firmy która robi takie rzeczy jesteś temu przeciwny(skoro klient zyska firma straci), ja jednak z punktu widzenia klienta jestem oczywiście za bo to klienci (czyli osoby takie jak ja) na tym najwięcej skorzystają.

Już kilka razy zrobiłem tak w plusie, podpisywałem umowę dostawałem telefon "za złotówkę" a gdy coś tylko chcieli w niej zmienić (cokolwiek by to nie było) ja się na to nie zgadzałem - efekt był taki że dostawałem nowy "telefon za złotówkę" i nowa umowę do podpisania. (swoją drogą ten plus to bardzo porządna firma nigdy nie marudzili i nie kombinowali jak by tu mnie oszukać, upc powinno brać przykład z takich firm)
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 14-08-2006, 15:03   

Marek napisał/a:
Właśnie o to chodzi zmieniając którykolwiek z załączników będących częścią umowy i tak zmieniają umowę, muszą o tym wszystkich powiadomić na piśmie i jeśli komuś się to nie spodoba umowa albo zostaje po staremu albo ulega ropzwiązaniu (w praktyce prawie zawsze to drugie),

Jeśli nie upłynie okres promocyjny to z wszelkimi konsekwencjami zawartymi w regulaminie promocji.
Wyjątkiem jest tylko sytuacja gdy zmienią nagle regulamin promocji w trakcie jej trwania.
Przytaczałem Ci już wcześniej ustawę, która to stanowi i tak jak wcześniej wpominałem już, zmiana regulaminu nie umożliwia Ci rozwiązania umowy bez konsekwencji przewidzianych umową.
Oczywiście nie wyklucza takiej możliwości ale jak byś dokładnie przeczytał to napisałem o zmianie na korzyść abonenta. Czyli rozumiem, że z chęcią byś rozwiązał umowę ze względu na zmianę np. prametrów technicznych na Twoją korzyść (np. zwiększenie limitu/transferu).

Chodzi o to, że teraz jak masz trzy dokumenty to zmiana np. szybkość łącza, powoduje uaktualnienie parametrów technicznych i dzięki temu możesz korzystać z lepszych warunków, to jest dla Ciebie korzystne. A jak będzie wszystko w umowie, to jak podwyższą limity transferu lub ilość danych powodujących nadmierne obciązenie to Ciebie taka zmiana nie będzie dotyczyć, aby mieć szybsze łącze lub większą ilość danych miesięcznie będziesz musiał podpisac nową umowę albo aneks do aktualnej na co UPC powie np. dowidzenia Panie Marku zapraszamy po zakończeniu promocji.

Marek napisał/a:
wiesz właśnie niedługo kończą się te 2 miesiące za złotówkę jeśli spróbują zmienić umowę bardzo chętnie zgodzę się na jej rozwiązanie i podpiszę następną również z pierwszymi miesiącami za złotówkę. (jak by nie mogli po ludzku ustalić stałej równej niższej ceny ale to ich sprawa).

Tylko, Ty chyba podpisałes umowę na rok, z pierwszymi dwoma miesiącami za złotówkę, a pozostałe w jakiejś tam innej cenie, więc nie bardzo rozumiem jak umowa ma Ci się zmienić.
Skoro taki jesteś skrupulatny to dlaczego nie rozwiązujesz umowy dlatego że w chello light możesz podłączyć 3 komputery? Przecież de facto zmieniły się parametry techniczne na które się nie zgadzałeś przy podpisywaniu umowy?

Marek napisał/a:
Od strony prawnej nic się nie zmienia

Zmienia się, bo było by to niewykonalne w taki sposób aby było zgodne z ustawą.
Pisałem już wcześniej, w moim zdaje się pierwszym poście w tym temacie... aby nastąpiły zmiany musi się zmienić ustawa w pierwszej kolejności.

Marek napisał/a:
Wiem że jako pracownik firmy która robi takie rzeczy jesteś temu przeciwny(skoro klient zyska firma straci)

Wiesz? A to ciekawe, a skąd wiesz? To żeś mnie zaskoczył :mrgreen:

Marek napisał/a:
ja jednak z punktu widzenia klienta jestem oczywiście za bo to klienci (czyli osoby takie jak ja) na tym najwięcej skorzystają.

A ja może nie jestem klientem?
Uważasz, ze sam wytwarzam usługi na swoje potrzeby? A w profilu chociażby to nie mam chello wybrane?
Ja jakoś (jak już wcześniej napisałem) nauczyłem się czytać umowy, dlatego nie mam z tym problemów, tak samo jak ze składaniem reklamacji (towary czy usługi wszystko jedno), a poczytaj fora np. ile ludzi narzeka na serwis Media Markt, ja np. nie miałem z tym problemów, trzeba tylko znać swoje prawa, a to już jest w interesie obywatela.
Przecież każdy ma do dyspozycji fedeerację konsumentów (rzecznika)....

Marek napisał/a:
Już kilka razy zrobiłem tak w plusie, podpisywałem umowę dostawałem telefon "za złotówkę" a gdy coś tylko chcieli w niej zmienić (cokolwiek by to nie było) ja się na to nie zgadzałem - efekt był taki że dostawałem nowy "telefon za złotówkę" i nowa umowę do podpisania. (swoją drogą ten plus to bardzo porządna firma nigdy nie marudzili i nie kombinowali jak by tu mnie oszukać, upc powinno brać przykład z takich firm)

A to ciekawe, bo o ile wiem były ze 2 takie sytuacje, że zmiany wprowadzone przez tą sieć umożliwiały rozwiązanie umowy, a wynikało to ze zmiany ustawy. Wcześniej żadna zmiana regulaminu nie dawała klientowi możliwości rozwiązania umowy bez konsekwencji, a teraz zdaje się przy zmianie regulaminu promocji tak jest.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-08-2006, 00:08   

Cytat:
Jeśli nie upłynie okres promocyjny to z wszelkimi konsekwencjami zawartymi w regulaminie promocji.
Wyjątkiem jest tylko sytuacja gdy zmienią nagle regulamin promocji w trakcie jej trwania.
Przytaczałem Ci już wcześniej ustawę, która to stanowi i tak jak wcześniej wpominałem już, zmiana regulaminu nie umożliwia Ci rozwiązania umowy bez konsekwencji przewidzianych umową.

wiem bo ten regulamin i tak nie obowiązuje bo jest sprzeczny z prawem ale załóżmy że był by on częścią umowy wówczas jego zmiana równa się zmianie umowy, możesz sobie to nazywać jak chcesz, wystarczy że nie zgodzę się na zmiany i tyle - mogą albo zostać przy starej umowie (czego jak pisałem w praktyce nigdy nie robią) albo można umowę rozwiązać.
Cytat:
Chodzi o to, że teraz jak masz trzy dokumenty to zmiana np. szybkość łącza, powoduje uaktualnienie parametrów technicznych i dzięki temu możesz korzystać z lepszych warunków, to jest dla Ciebie korzystne.
nie korzystniejsze było by gdyby zrobili to oficjalnie (bo jak na razie to jest nieoficjalna zmiana ale że jest lepiej niż było to nie mam się o co czepiać) gdyby oficjalnie powiedzieli że zmieniają umowę (w jakiejkolwiej jej części) to ja bym powiedział dowidzenia dziękuję za prezent w postaci tych pierwszych 2 miesięcy taniej.
Cytat:
Skoro taki jesteś skrupulatny to dlaczego nie rozwiązujesz umowy dlatego że w chello light możesz podłączyć 3 komputery
a właśnie że to zrobię niestety na razie nie zostałem poinformowany o żadnych zmianach więc nie mam na co się powołać.
Cytat:
a poczytaj fora np. ile ludzi narzeka na serwis Media Markt, ja np. nie miałem z tym problemów, trzeba tylko znać swoje prawa, a to już jest w interesie obywatela.
a bo ta firma bardzo czesto sprzedaje towar niezgodny z umową np słynna sprawa z pamięciami na których napisano 133MHz a tak naprawdę były to pamięci 125MHz ludzie myśleli że są popsute a one po prostu były inne niż na nich napisano, zamiast do serwisu powinni od razu żądać wymiany na towar zgodny z umową albo zwrotu pieniędzy.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 15-08-2006, 08:05   

Marek napisał/a:
wiem bo ten regulamin i tak nie obowiązuje bo jest sprzeczny z prawem

który?
To co piszesz to akurat bzdura.
Marek napisał/a:
że był by on częścią umowy wówczas jego zmiana równa się zmianie umowy, możesz sobie to nazywać jak chcesz, wystarczy że nie zgodzę się na zmiany i tyle - mogą albo zostać przy starej umowie (czego jak pisałem w praktyce nigdy nie robią) albo można umowę rozwiązać

Zgadza, się w poprzednim poście popełniłem bład. Wcześniej (kiedyś tam) pisałem o tym, zmiana regulaminu umożliwia rozwiązanie umowy bez konsekwencji, a zmiana cennika - nie.
Mówiąc oczywiście o umowie promocyjnej.
Marek napisał/a:
nie korzystniejsze było by gdyby zrobili to oficjalnie (bo jak na razie to jest nieoficjalna zmiana ale że jest lepiej niż było to nie mam się o co czepiać) gdyby oficjalnie powiedzieli że zmieniają umowę (w jakiejkolwiej jej części) to ja bym powiedział dowidzenia dziękuję za prezent w postaci tych pierwszych 2 miesięcy taniej.

Zrobili to oficjalnie, podali do publicznej wiadomości: http://upc.pl/pdf/2006080..._techniczne.pdf
Więc nie widzę problemu.
Marek napisał/a:
a właśnie że to zrobię niestety na razie nie zostałem poinformowany o żadnych zmianach więc nie mam na co się powołać.

Na stronie masz dokumenty, a tam jest już zmieniony dokument w postaci parametrów technicznych. A więc jest to podane do publicznej wiadomości, a dwa że stanowi ofertę handlową. Widzisz tam jakieś inne parametry techniczne? Nie.
Marek napisał/a:
a bo ta firma bardzo czesto sprzedaje towar niezgodny z umową np słynna sprawa z pamięciami na których napisano 133MHz a tak naprawdę były to pamięci 125MHz ludzie myśleli że są popsute a one po prostu były inne niż na nich napisano, zamiast do serwisu powinni od razu żądać wymiany na towar zgodny z umową albo zwrotu pieniędzy.

Ustawa mówi:
Kod:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

[...]

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

W efekcie tak jak piszesz wymiana następuje, ale sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do zgłoszenia kupującego.
Kod:
Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

A to oznacza, ze jeśli w ciągu 6 miesięcy zwrócili się do Media Markt, że kość jest nie taka jak powinna, to MM ma 14 dni na ustosunkowanie się w postaci decyzji - wymiana, naprawa, zwrot gotówki.
Wiadomym jest, że naprawy raczej nie wykonają.

Ale i tak nie zrozumiałeś tego co napisałem, chodziło mi o to, że ludzie boją się reklamowac czegokolwiek w MM bo nie znają swoich praw. I twierdzą, ze w MM jest bardzo trudno coś zareklamować.
 
 
Hextor 
easy master

Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 40
Wysłany: 15-08-2006, 13:02   

Ale offtopic robicie, piszcie sobie o umowach w innym temacie a nie w tym o WiFi :!: :twisted:
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-08-2006, 18:50   

Cytat:
Zrobili to oficjalnie, podali do publicznej wiadomości:
podali do wiadomości że z własnej woli pragną robić coś więcej niż wynikało by z zawartej z nimi umowy (co im się chwali) jednak umowa nie zmienia się ani trochę (mogą np w każdej chwili przestać), gdyby chcieli zmienić umowę musieli by o tym powiadomić na piśmie i się pod tym podpisać (czego nie zrobili i jak podejrzewam nie zrobią bo oznaczało by to dla mnie jeszcze dodatkowy bonus o którym pisałem)
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 15-08-2006, 19:42   

Marek napisał/a:
podali do wiadomości że z własnej woli pragną robić coś więcej niż wynikało by z zawartej z nimi umowy (co im się chwali) jednak umowa nie zmienia się ani trochę (mogą np w każdej chwili przestać), gdyby chcieli zmienić umowę musieli by o tym powiadomić na piśmie i się pod tym podpisać (czego nie zrobili i jak podejrzewam nie zrobią bo oznaczało by to dla mnie jeszcze dodatkowy bonus o którym pisałem)

Skoro tak twierdzisz wskaż mi proszę aktualnie obowiązujące parametry techniczne.
Mówią one jasno jak jest, a ponieważ są załącznikiem do umowy (pośrednio) to oznacza, że aktualnie usługa light umożliwia podłaczenie 3 komputerów, a np. plus 5 komputerów. Ponadto w chello plus max. transfer to 6 mbitów i to jest aktualna oferta handlowa, a jak zechcą zaprzestać tego świadczyć to będę pierwszy który rozwiąże z nimi umowę.

Warunki zmieniły się na korzyść klienta dlatego wystarczy, że podali do publicznej wiadomości.

[ Dodano: 15-08-2006, 19:43 ]
A co np. z tym?
VRx napisał/a:
Marek napisał/a:
wiem bo ten regulamin i tak nie obowiązuje bo jest sprzeczny z prawem

który?
To co piszesz to akurat bzdura.


to był kolejny wymysł którego nie potrafisz poprzeć argumentami?
 
 
suck 
classic master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 253
Wysłany: 04-09-2006, 07:41   

fajnie z tym wifi tylko najgorsze jest to, ze chociaz jeden komp albo najlepiej dwa nie moga miec zewnetrznego IP :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,43 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: