chello Light przyspieszyło upload ? |
Autor |
Wiadomość |
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 19-07-2006, 10:24
|
|
|
nie jest to takie proste z tym uploadem, chociażby ze względu na ograniczone pasmo w kanale zwrotnym (tylko 60 MHz z czego w okolicach 40 MHz jest sporo zakłóceń pochodzących z CB radia, a poniżej 20 MHz jest z kolei pełno śmieci schodzących z budynków), oraz ze względu na stosowanie mniej wydajnej modulacji stosowanej w kanale zwrotnym. |
_________________
|
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2006, 12:15
|
|
|
kvs napisał/a: | nie jest to takie proste z tym uploadem, chociażby ze względu na ograniczone pasmo w kanale zwrotnym (tylko 60 MHz z czego w okolicach 40 MHz jest sporo zakłóceń pochodzących z CB radia, a poniżej 20 MHz jest z kolei pełno śmieci schodzących z budynków), oraz ze względu na stosowanie mniej wydajnej modulacji stosowanej w kanale zwrotnym. |
Wynika z tego, że nie jest tak, że UPC chodzi tylko o kasę (tak jak powiedział Marek) - po prostu są problemy techniczne.
A jak myślisz kvs, czy w przyszłości (a może już teraz) da się ominać te problemy z ograniczonym pasmem? Może wówczas będzie lepsza technologia, aby zwiększyć upload.
Skoro w Szwecji maksymalny upload w najszybszej opcji (chello large) dochodzi do 8 mbit/s, to pewnie i w Polsce z czasem uda się powiększyć upload do tej predkości. Ciekawe czemu w Szwecji już teraz można osiągać takie prędkości upload'u? Chodzi o lepszą infrastrukturę sieci? |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 19-07-2006, 14:39
|
|
|
wszystko zależy od infrastruktury, można oczywiście dać większy upload, ale są to naprawdę spore koszty, bo trzeba by zmniejszyć ilość modemów przypadających na 1 upstream, więc trzeba by przebudowywać sieć magistralną i dostawić odpowiednią ilość odbiorników optycznych. Pytanie czy to się operatorowi opłaci? zapewne średnio, bo koszt przebudowy sieci magistralnej i optycznej jest spory...
Można również by zastosować jeszcze wydajniejszą modulację w kanale zwrotnym, ale to jest raczej nierealne, spadnie stabilność działania łącza, transmisja będzie bardziej wrażliwa na zakłócenia... Szwecja to nie Polska, tam jest zapewne większa konkurencja, i czymś trzeba klienta przyciągnąć. Jeśli w Polsce konkurencyjni operatorzy będą oferować większy upload to i kablówki coś będą nad tym musiały pomyśleć, warto zwrócić uwagę że TP również nie oferuje zawysokiego uploadu... |
_________________
|
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2006, 15:12
|
|
|
Tak zawsze myślałem, że są zbyt duże koszty rozbudowy sieci (bo słaba infrastruktura), dlatego UPC cały czas oferuje tylko takie przepustowości. Do tego mamy zbyt małą konkurencję. Ciekawe ile lat brakuje nam do Szwecji, jeśli chodzi o jakość sieci.
Tak a propo przebudowy magistrali:
- w zeszły czwartek i piątek u mnie na osiedlu była przebudowa magistrali. W ogóle nie miałem netu. Na infolinii nic nie wiedzieli, dopiero zamówiony przeze mnie technik łaskawie zadzwonił w sobotę (ok. 11.30, a miał być między 9, a 12) i powiedział o tej przebudowie. Mówił oczywiście, że centrala jest w Katowicach, więc tam nic nie wiedzieli o jakiejś naprawie (przebudowie) Oczywiście w czwartek powiedziano mi na infolinii, że pierwszy wolny termin, jeśli chodzi o technika to sobota rano - kolejny absurd.
Napisałem na adres info.upc@upc.com.pl reklamację z żadaniem zwrotu kasy za każdy dzień, w którym nie było netu (czyli w moim przypadku 2/30 abonamentu). Do tej pory nie dostałem żadnej odpowiedzi. Na infolinii powiedziano mi, żeby reklamacje pisać na powyższy adres lub wysłać faksem. Reklamacje napisałem jeszcze w sobotę. Podobno w UPC pracują ludzie 7 dni w tygodniu |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2006, 16:41
|
|
|
clarkkent, reklamację musisz napisać na papierze w 2 egzemplarzach aby mieć potwierdzenie, ponieważ jeśli nie przyjdzie odpowiedź w ciągu 30dni oznacza to że reklamacja została w pełni uznana.
Jeśli internetu nie było przez 2 dni należy Ci się zwrot abonamenu za te 2 dni (1/30 za karzy dzień) i jeszcze dodatkowo odszkodowanie w wyskokości 1/15 za każdy dzień, co w sumie daje 2*1/30+2*1/15= 1/5 abonamentu więc chyba warto zmarnować na to 2 kartki papieru i trochę czasu.
A i nie ma żadnych problemów technicznych ze zwiększeniem uploadu, istotnie gdzieniegdzie musieli by dołożyć dodatkowe urządzenia odbiorcze, ale nie jest to wieleki koszt, pozatym w większości miejsc jest zapas (sporo osób zrezygnowało), co do częstotliwości i wolnego pasama to jego na pewno nie zabraknie obecnie wykorzystują może z 10% . |
|
|
|
|
Pinhead
light master
Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 149
|
Wysłany: 19-07-2006, 17:28
|
|
|
Tylko że ten zapas musi być i to zawsze. W przeciwnym wypadku było by to co u tpsa. Pracowałem u tych dekli na infolinii technicznej i to co tam się dzieje to jest dobre na jakiś komedio-dramat. Łącza mają obciązone w ponad 100%, ludzie na Neo 6Mbit osiągali prędkości nie raz mniejsze niż inni na Neo 128 a ci dalej przyłączali nowych. Jak by upc miało zrezygnować z tego zapasu dla teoretycznie szybszego uploadu to mogło by być duuużo gorzej pod względem ogólnej wydajności i jakości łącz upc niż jest dzisiaj. A według mnie pod względem prędkości i pingów w UPC jest bardzo dobrze. |
_________________
|
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2006, 21:53
|
|
|
Marek, tylko nie wiem skąd się bierze 1/15 odszkodowania za każdy dzień? Chodzi o dodatkową karę umowną w paragrafie 36, pkt. 3 Regulaminu? Tam jest 1/30 opłaty abonamentowej.
Jeśli chodzi o formę składania reklamacji, to wyjaśnia to paragraf 39, pkt. 2 Regulaminu. Można więc według tego zapisu składać reklamację drogą elektroniczną.
Wynika z tego co mówicie, że nie ma aż takich problemów technicznych. Kvs się myli? |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 19-07-2006, 23:51
|
|
|
Nie będę się z nikim tu sprzeczał, jeśli ktoś uważa że wie lepiej to jego sprawa. Ja się w tym temacie dosyć dobrze orientuję, i zapewniam że zwiększenie pasma uploadu to nie jest takie hop-siup. |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2006, 00:23
|
|
|
clarkkent, USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne
(Dz. U. z dnia 3 sierpnia 2004 r.)
Rozdział 3 - Odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych
art 105
Kod: |
Art. 105. 1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.
2. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy od 36 godzin.
3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi płatnej okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin, abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.
|
jak chcesz możesz sobie poczytać całość , warto znać swoje prawa.
Co do wysyłania reklamacji drogą elektroniczną to będziesz miał problem jeśli w ustawowym terminie nie odpowiedzą (bo nie musza jeśli uznają i w 100% się z nią zgadzają) odliczysz sobie więc należną Ci kwotę od kolejnego rachuku i jak to potem udokumentujesz dlaczego to zrobiłeś bo oni mogą twierdzić że reklamacja nie wpłynęła.
Co do zapisu w regulaminie to nie ma pewności albo jest bezprawny (bo sprzeczny z ustawą) albo należy go interpretować jako jeszcze dodatkowe odszkodowanie niezależne od tego wynikającego z prawa telekomunikacyjnego. |
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2006, 02:06
|
|
|
Wierzę kvs, że jednak to problemy techniczne powstrzymują UPC przed zwiększeniem przepustowości. Być może prawda leży gdzieś po środku.
Jeśli chodzi o Regulamin UPC, to rzeczywiście może jest on sprzeczny z Ustawą. Rozumiem, że Ustawa jest aktem nadrzędnym wobec Regulaminu i to nią najpierw trzeba się kierować.
Marek napisał/a: | Co do wysyłania reklamacji drogą elektroniczną to będziesz miał problem jeśli w ustawowym terminie nie odpowiedzą (bo nie musza jeśli uznają i w 100% się z nią zgadzają) odliczysz sobie więc należną Ci kwotę od kolejnego rachuku i jak to potem udokumentujesz dlaczego to zrobiłeś bo oni mogą twierdzić że reklamacja nie wpłynęła. |
Kod: | Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni oznacza, że roszczenia uznaje się za uzasadnione. Nie ma potrzeby dalszego udowadniania, że reklamacja była słusznie złożona. Następny po rozpatrzeniu reklamacji termin wiążący operatora to 30 dni na rozliczenie się z konsumentem, dlatego, gdy minie 30 dni od złożenia reklamacji i nie otrzymamy odpowiedzi, należy pisemnie, listem poleconym, zwrócić się do operatora z wezwaniem do zapłaty, wskazując ustawowy termin 30 dni na zwrot nadpłaconej kwoty oraz adres pocztowy lub numer konta do przelewu. Jeżeli sporna kwota nie była opłacona, należy wezwać operatora do wystawienia faktury korygującej. |
Cytat pochodzi ze strony Federacji Konsumentów |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2006, 12:09
|
|
|
Dodam tylko, że jeśli nadal korzystamy z usługi a kwota jest niewielka wygodniej jest jednak odliczyć odszkodowanie i zwrot od przyszłego(ych) rachunku(ów) i jedynie poprosić o odpowiednie poprawienie faktury.
W każdym razie, niezależnie w jakiej później formie zażądasz zwrotu, jakieś potwierdzenie wysłania reklamacji musisz mieć. |
Ostatnio zmieniony przez Marek 20-07-2006, 18:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2006, 18:23
|
|
|
Marek napisał/a: | Dodam tylko, że jeśli nadal korzystamy z usługi a kwota jest niewielka wygodniej jest jednak odliczyć odszkodowanie i zwrot od przyszłego(ych) rachunku(ów) |
Dokładnie, już podałem to w linku do strony Federacji Konsumentów
Kod: | Najlepszym rozwiązaniem jest opłacenie takiej części rachunku, jakiej nie kwestionujemy. Pozostałą cześć należy reklamować. |
|
|
|
|
|
goru
light master
Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 55
|
Wysłany: 21-07-2006, 13:51
|
|
|
dzisiaj jeszcze lepiej upload na ligh-cie leci 30 KB |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-07-2006, 15:59
|
|
|
goru napisał/a: | dzisiaj jeszcze lepiej upload na ligh-cie leci 30 KB | no rzeczywiscie prawie 32kB/s uploadu ale ćśśś może nie zauważą i tak zostanie
[ Dodano: 21-07-2006, 18:55 ]
kvs i co nie da się przyspieszyć z przyczyn technicznych ? a jednak przyspieszyli |
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2006, 21:23
|
|
|
Marek napisał/a: | kvs i co nie da się przyspieszyć z przyczyn technicznych ? a jednak przyspieszyli |
Tylko, że przyspieszyli do również niewielkiej prędkości uploadu. To chyba dla UPC niewielki problem techniczny. Rozumiem prędkości zaczynające się od 1 mbit/s w góre. |
|
|
|
|
|