Testuj TELEFON W UPC - zgarniaj telefony i odtwarzacze MP3 ! |
Autor |
Wiadomość |
Martinesss
easy master
Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-04-2006, 18:34
|
|
|
przez gniazdko telefoniczne i infrastrukturę TP ?
a co do modemow webstar to przez 2 mieisace dzialania zawiesil sie jedynie 2 razy. Internet i telefon dzialaja wzorowo nie mam zadnych zastrzezen .
Polecam
Oczywscie poza kijowa obsluga w upc numerem 94 80 na ktorym zawsze mozna posluchac sobie muzyki i tylko tyle. Bałaganem w upc konsultantami ktorzy sami nie wiedza jak dzialaja pewne uslugi. I innymi konsultantami ktorzy przychodza do domu i sa swiecie przekonani ze telefonu nie masz i ze mozesz dostac telefon i mp3 (notabene to nie ten konsultant co tutaj na forum bo u tego wszystko to zamawialem na samym poczatku i wiem jak wyglada).
Jedyne co na plus w tej ich obsludze to to ze na ten telefon z upc dzwoni co 5 dni pani i sie pyta czy jestem zadowolony czy wszystko jest ok no i czy ew pracownicy upc sa uprzejmi (konsultanci i instalatorzy) czy sie ladnie ubieraja itepe. Moze cos sie w koncu u nich zmieni. |
|
|
|
|
MArekl
Klikacz
Dołączył: 26 Kwi 2006 Posty: 3
|
Wysłany: 26-04-2006, 20:51
|
|
|
Marek napisał/a: | [ciach]
Cytat: | Od VOIPa różni się przede wszystkim tym, że VOIP zajmuje pasmo internetowe, czyli obciąża łącze. Tutaj natomiast telefon jest niezależny. | Telefon upc ma zarezerwowane dodatkowe niezależne pasmo, jednak z całą pewnością je zajmuje i potrzebuje do działania - nie ma internetu = nie ma telefonu, zresztą (zależnie jeszcze od stosowanego algorytmu kompresji) pasmo potrzebne do działania takim telefonom przy zachowaniu bardzo wysokiej jakości (lepszej niż w telefonie stacjonarnym) nie przekracza zazwyczaj 20kilku kb/s (dla porównania aby lepiej pokazać jak to jest mało - po przycięciu gdy internet strasznie się ślimaczy mamy łącze o szybkości 32kb/s a od niedawna podobno być nawet 48kb/s co teoretycznie powinno wystarczyć na prowadzenie 2 rozmów na raz)
Muszę przyznać, że trochę mnie te pokrętne odpowiedzi zaniepokoiły. No nic czekamy na informację co to za odtwarzacze można dostać za przetestowanie telefonu. |
Witam
musze sie z Tobą niezgodzic co do zajetosci pasma przez VoIP - wszystko zalezy od uzytego kodeka, ponizej masz realną zajetosc pasma przez poszczegolne kodeki łacznie z narzutami wynikającymi z protokołów (nagłowki itp) - log z fbf ata:
iLBC: 42400 bits/second (encaplen=14,30ms)
PCMU: 98933 bits/second (encaplen=14,30ms)
G726-40: 70666 bits/second (encaplen=14,30ms)
G726-32: 56533 bits/second (encaplen=14,30ms)
G726-24: 56533 bits/second (encaplen=14,30ms)
G726-16: 42400 bits/second (encaplen=14,30ms)
G729: 28266 bits/second (encaplen=14,30ms)
PCMA: 98933 bits/second (encaplen=14,30ms)
iLBC: 63600 bits/second (encaplen=14,20ms)
PCMU: 106000 bits/second (encaplen=14,20ms)
G726-40: 84800 bits/second (encaplen=14,20ms)
G726-32: 63600 bits/second (encaplen=14,20ms)
G726-24: 63600 bits/second (encaplen=14,20ms)
G726-16: 63600 bits/second (encaplen=14,20ms)
G729: 42400 bits/second (encaplen=14,20ms)
PCMA: 106000 bits/second (encaplen=14,20ms)
jak widac na 20 kb nie pojdze zaden kodek, najbardziej oszczedny co do pasma G.729 wymaga min 28kb.
bez narzutów np:
G.711 (PCMU/PCMA) - 64kb - podstawowy kodek stosowany w ISDN
G.726-32 - 32kb - podstawowy kodek stosowany w telefonach DECT
polecam news:alt.pl.voip
pOSdrawiam
MArekl |
|
|
|
|
Hand
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 373 Skąd: warszawa, goclaw
|
Wysłany: 26-04-2006, 22:13
|
|
|
telefon ma przydzielone osobne pasmo transferu wiec nic nie laguje
VoIP z reguly jest bez sensu gdy internet nie dziala, ale na dzien dzisiejszy jest to rownie rzadkie co brak pradu, co pewnie w wypadku wielu osob jest rownoznaczne (duza czesc telefonow wymaga osobnego zasilania)
poza tym zawsze podczas ewentualnej awarii mozesz poprosic zeby oddzwonili do Ciebie na komorke cobys nie doplacal do tego ze masz awarie neta
a tak a propos dzwonienia do upc, to mogli by ustawic ten automat co wita zeby nie odgrywal 5 godzinnej ody do wspanialej nowej uslugi telefonicznej gdy dzwonie z numeru chello
[ Dodano: 26-04-2006, 22:19 ]
Cytat: | jak widac na 20 kb nie pojdze zaden kodek, najbardziej oszczedny co do pasma G.729 wymaga min 28kb. |
ja u siebie w modemie widze pasmo o 20k Bajtow wieksze od okreslonego w umowie na internet wiec logicznym jest ze jest przeznaczone na telefon a to w zupelnosci wystarczy |
_________________
|
|
|
|
|
KeFaS
ultra master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 1286
|
Wysłany: 26-04-2006, 22:57
|
|
|
Hand - jak serwisant w czasie awarii moze oddzwonic na komorke jezeli np ktos nie ma komorki?
moim zdaniem to cale voip jest bez sesu i tyle |
|
|
|
|
Hand
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 373 Skąd: warszawa, goclaw
|
Wysłany: 27-04-2006, 00:55
|
|
|
a jak zadzwonisz do BOKa innego operatora, nie majac komorki, podczas awarii telefonu? |
_________________
|
|
|
|
|
MArekl
Klikacz
Dołączył: 26 Kwi 2006 Posty: 3
|
Wysłany: 27-04-2006, 13:42
|
|
|
Hand napisał/a: |
[ Dodano: 26-04-2006, 22:19 ]
Cytat: | jak widac na 20 kb nie pojdze zaden kodek, najbardziej oszczedny co do pasma G.729 wymaga min 28kb. |
ja u siebie w modemie widze pasmo o 20k Bajtow wieksze od okreslonego w umowie na internet wiec logicznym jest ze jest przeznaczone na telefon a to w zupelnosci wystarczy |
Witam,
20 kB = 160 kb a na tym swobodnie pójdzie G.711
Modem WebSTAR EPX2203 posiada dwa porty VoIP oraz standardowo jest wyposażony w dwa kodeki G.711 oraz G.728, ciekawe czy wersja oferowana prze UPC PL obsługuje T.38 do transmisji fax'ow?
pOSdrawiam
MArekl |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-04-2006, 14:55
|
|
|
KeFaS, telefon chello ma zarezerwowane osobne pasmo, a w przypadku innych usług voip poprostu będziesz ściągł odrobinę wolniej, w trakcie rozmowy jeśli priorytety masz właściwie poustawiane (jak nie to nie porozmawiasz wcale)
MArekl, i poco wymieniasz tyle kiepskich kodeków które sie niemieszczą w 20kilku kilobitów o których pisdałem ? Możesz wymienić sobie i ich tysiąc i nic z tego nie wynika, ja znam takie którym 20kilka kbitów na sekundę wystarcza do zachowania świetnej jakości, jak chociażby speex o którym już pisałem, nim można prowadzić rozmowę juz nawet przy paśmie 5kilobitów/s ale nie brzmi to najlepiej. (podobnie też skype to do działania wystarcza dwadzieściakilka kilobitów/s ale skype to zamknięte oprogramowanie i nie wiadomo z czego tam w środku korzytsta)
MArekl napisał/a: | najbardziej oszczedny co do pasma G.729 wymaga min 28kb. | widzisz sam podałeś przykład czegoś czemu 20kilka kilobitów starcza, oczywiście można dyskutować czy 8 to jeszcze kilka czy już dużo. Jednak są kodeki którym spokojnie wystarcza 20-21kb i zachowują przy tym znacznie lepszą jakość niż stare G.729
MArekl napisał/a: | polecam news:alt.pl.voip | a ja polecam news:comp.compression oraz zapoznaniae się z rzeczami o których wcześniej pisałem jak www.speex.org (korzystają z tego komunikatory typu psi-jingle i podobne oraz chyba googletalk)
Hand napisał/a: | VoIP z reguly jest bez sensu gdy internet nie dziala, ale na dzien dzisiejszy jest to rownie rzadkie co brak pradu, | u mnie na przykład wczoraj przez godzinę nie było internetu i tv zupełnie bez zapowiedzi i bez podania przyczyny wyłączyli sobie na godzinkę, co by było gdybym potrzebował akurat wtedy zadzwonić ? na tym to spokojnie pódzie vorbis strumieniowy z dźwiękiem kwadrofonicznym w jakości operowej. |
|
|
|
|
skoruppa
Klikacz
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 18
|
Wysłany: 27-04-2006, 15:18
|
|
|
kurna, playerek i lepszy telefonik, szkoda ze jestem z katowic i juz telefon z upc mam... ehh |
|
|
|
|
Hand
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 373 Skąd: warszawa, goclaw
|
Wysłany: 27-04-2006, 16:14
|
|
|
Marek napisał/a: | u mnie na przykład wczoraj przez godzinę nie było internetu i tv zupełnie bez zapowiedzi i bez podania przyczyny wyłączyli sobie na godzinkę, co by było gdybym potrzebował akurat wtedy zadzwonić ? |
mnie tez jeszcze nikt nie uprzedzil ze o fefnastej bedzie awaria pradu.. a byla |
_________________
|
|
|
|
|
MArekl
Klikacz
Dołączył: 26 Kwi 2006 Posty: 3
|
Wysłany: 27-04-2006, 19:40
|
|
|
Marek napisał/a: |
MArekl napisał/a: | najbardziej oszczedny co do pasma G.729 wymaga min 28kb. | widzisz sam podałeś przykład czegoś czemu 20kilka kilobitów starcza, oczywiście można dyskutować czy 8 to jeszcze kilka czy już dużo. Jednak są kodeki którym spokojnie wystarcza 20-21kb i zachowują przy tym znacznie lepszą jakość niż stare G.729
MArekl napisał/a: | polecam news:alt.pl.voip | a ja polecam news:comp.compression oraz zapoznaniae się z rzeczami o których wcześniej pisałem jak www.speex.org (korzystają z tego komunikatory typu psi-jingle i podobne oraz chyba googletalk) |
Oczywiście ze są inne lepsze kodeki niz wymienione przeze mnie tego faktu nie neguje lecz te ktore wymieniłem są podstawowymi w VoIP a o tym rozmawialiśmy - nie widziałem bramki sprzetowej wyposażonej w inne kodeki np. speex.
na tym to spokojnie pódzie vorbis strumieniowy z dźwiękiem kwadrofonicznym w jakości operowej.[/quote]
I tego tez nie neguje ale czy taki koder audio jest w modemie rozdawanycm przez UPC? a o tym jest temat.
Modem rozdawany przez UPC ma w standardzie G.711 oraz G.728 na rządanie mogą być inne kodeki np. G.726, G.729
MArekl |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-04-2006, 21:52
|
|
|
Cytat: | Oczywiście ze są inne lepsze kodeki niz wymienione przeze mnie tego faktu nie neguje lecz te ktore wymieniłem są podstawowymi w VoIP a o tym rozmawialiśmy - nie widziałem bramki sprzetowej wyposażonej w inne kodeki np. speex. |
Porównywaliśmy telefon chello do innych rozwiązań VOIP i właśnie o innych - nowocześniejszych rozwiązaniach pisałem, zarówno programowych jak i sprzętowych.
Wydawało mi się że oczywistym jest to, że stary sprzęt nie obsługuje nowych rozwiązań i nie warto nawet o tym wspominać (chyba, że jest na tyle uniwersalny że pozwala się przeprogramować, wówczas będzie obsługiwał wszystko co tylko chcemy, niestety nie jest to sprzęt najtańszy i w Polsce praktycznie się go nie spotyka - tak czy inaczej zawsze zostaje jeszcze komputer) |
|
|
|
|
konrad001
Klikacz
Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-05-2006, 17:36
|
|
|
PH UPC - Gdańsk napisał/a: | Tylko teraz, każdy klient, który zamówi telefon u mnie, otrzyma w prezencie APARAT TELEFONICZNY oraz PRZENOŚNY ODTWARZACZ MP3 !!! |
Uwaga Oszust!!!
Od wielu lat korzystam z usług UPC ale to spotkało mnie poraz pierwszy.Zachęcony perwersyjną promocją telefonu w chello umieszczoną na tej stronie
postanowiłem wypróbować nowy produkt oferowany przez chello.Skontaktowałem sie z osobą ktora na forum umieściła to ogłoszenie i .... po zamontowaniu telefonu oraz nowego modemu przez technika nieśmiało spytałem się tegoż o dodatek do perwersyjnej promocji.oKAZAŁO SIE ŻE TECHNIK NIC O TYM NIE WIE.Nie dałem za wygraną i po kilku dniach zadzwoniłem do ogłoszeniodawcy,który stwierdził iż
nie ma mnie w systemie (od kilku lat korzystam z netu) więc nie może spełnić obietnicy i jak sie pojawie w systemie to spełni obietnice .Po kolejnych kilku dniach ponownie zadzwoniłem do ogłoszeniodawcy p.Piotra Soboń ktory poraz kolejny udzielił pokrętnej odpowiedzi że nie ma go w biurze i jak będzie to za tydzień da znać.Po kolejnych telefonach okazało sie że nie dojechał
jeszcze do biura albo nie ma kierowniczki w tonie głosu brzmiało to jak "daj mi spokój baranie jak sie dałeś nabrać to twoja sprawa".Uprzedzam wszystkich nie dajcie sie nabrać.
Stwierdziłem że jeżeli UPC takimi dużymi krokami dogania TP S.A w poziomie obslugi klienta to tak jak zrezygnowałem z TP S.A tak teraz zrezygnuje z UPC, bo nikt mi nie zagwarantuje iż rachunki rozliczeniowe korzystania z telefonu UPC będą rzetelne. |
|
|
|
|
UPC VIP
Klikacz
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 15
|
Wysłany: 25-05-2006, 05:09
|
|
|
tak jest promocja na chello 3 miesiace za 1 zl nastepnie 9 miesiecy 84zl lub paczka tv+light+telefon 102 zl
[ Dodano: 25-05-2006, 05:11 ]
zabraklo czlowieku mp3 do wyczerpania zapasow jaki oszust ? |
_________________
|
|
|
|
|
PH - Trójmiasto
light master
Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 85 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2006, 09:27
|
|
|
konrad001 napisał/a: | PH UPC - Gdańsk napisał/a: | Tylko teraz, każdy klient, który zamówi telefon u mnie, otrzyma w prezencie APARAT TELEFONICZNY oraz PRZENOŚNY ODTWARZACZ MP3 !!! |
Uwaga Oszust!!!
Od wielu lat korzystam z usług UPC ale to spotkało mnie poraz pierwszy.Zachęcony perwersyjną promocją telefonu w chello umieszczoną na tej stronie
postanowiłem wypróbować nowy produkt oferowany przez chello.Skontaktowałem sie z osobą ktora na forum umieściła to ogłoszenie i .... po zamontowaniu telefonu oraz nowego modemu przez technika nieśmiało spytałem się tegoż o dodatek do perwersyjnej promocji.oKAZAŁO SIE ŻE TECHNIK NIC O TYM NIE WIE.Nie dałem za wygraną i po kilku dniach zadzwoniłem do ogłoszeniodawcy,który stwierdził iż
nie ma mnie w systemie (od kilku lat korzystam z netu) więc nie może spełnić obietnicy i jak sie pojawie w systemie to spełni obietnice .Po kolejnych kilku dniach ponownie zadzwoniłem do ogłoszeniodawcy p.Piotra Soboń ktory poraz kolejny udzielił pokrętnej odpowiedzi że nie ma go w biurze i jak będzie to za tydzień da znać.Po kolejnych telefonach okazało sie że nie dojechał
jeszcze do biura albo nie ma kierowniczki w tonie głosu brzmiało to jak "daj mi spokój baranie jak sie dałeś nabrać to twoja sprawa".Uprzedzam wszystkich nie dajcie sie nabrać.
Stwierdziłem że jeżeli UPC takimi dużymi krokami dogania TP S.A w poziomie obslugi klienta to tak jak zrezygnowałem z TP S.A tak teraz zrezygnuje z UPC, bo nikt mi nie zagwarantuje iż rachunki rozliczeniowe korzystania z telefonu UPC będą rzetelne. |
Instalator nie miał prawa nic o tym wiedzieć ponieważ oferta była BARDZO ograniczona ze względu na jej charakter, zresztą nie on wręczał to MP3 tylko PH...
"nie ma mnie w systemie " - prosze słuchać uważnie gdy rozmawiamy przez telefon, nie nie ma Pana w systemie, tylko usługa jaką Pan teraz zamówił - telefon - nei zostałą jeszcze zarejestrowana w systemie po instalacji, a jest to warunek otrzymania przeze mnie MP3 dla kliena od firmy...
"Po kolejnych telefonach okazało sie że nie dojechał
jeszcze do biura albo nie ma kierowniczki w tonie głosu brzmiało to jak "daj mi spokój baranie jak sie dałeś nabrać to twoja sprawa"." - ładnie nagia Pan fakty Nie było kolejnych telefonów tylko 1 telefon, po którym powiedziałem Panu że tylko mój bezpośredni zwierzchnik może wydać mi MP3 dla klienta, a mój szef był akurat na szkoleniu w Warszawie więc fizycznie było to niemożliwe. Dodam jeszcze, że przy poprzedniej rozmowie telefonicznej powiedziałem Panu, że jak tylko odbiore dla Niego MP3, skontaktuję się sam telefonicznie i przywiozę mu to MP3 do domu, ale Pan był niecierpliwy i postanowił dzwonić szybciej...co akurat razumiem, natomiast dalszej reakcji - nie za bardzo. Pan powiedział co chciał i rzucił słuchawką stwierdzając że skończył już rozmowę.
Nie jestem pewny ale byli chyba klienci z forum zainteresowani promocją i jakoś u nich nie było problemu z MP3, tylko Pan trafił na "oszusta"... ciekawe.
Niech użytkownicy sami ocenią kto jest bardziej wiarygodny. Ja bym z Panem całą sprawę napewno zakończył pomyślnie, jednak takie zachowanie i brak wyrozumiałości czy nawet chęci wysłuchania drugiej strony, jest ciut nie wporządku...
A porównywanie UPC do TPSA... no comments. A rzetelność rachunków za telefon z całą pewnością zagwarantuje Panu każdy pracownik UPC od PH na prezesie zarządu włącznie. |
_________________
|
|
|
|
|
UPC VIP
Klikacz
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 15
|
Wysłany: 25-05-2006, 10:14
|
|
|
heheh kupcie sobie kalacha |
_________________
|
|
|
|
|
|