Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
O parametrach pracy modemu
Autor Wiadomość
kelt 
classic master

Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 162
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2016, 14:24   

Bylbym wdzieczny za zerkniecie tutaj i jakis komentarz: http://forum.mediaswiat.p...p=164577#164577
_________________
 
 
 
Rostoff 
plus master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 301
Skąd: Mielec
Wysłany: 03-10-2016, 19:03   

Po ostatniej wizycie techników z UPC Downstream Channels łączy mi tylko na 7 kanałach wcześniej zawsze miałem 8 czy tak może być i czy parametry są OK

_________________
 
 
dekiel 
light master

Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 141
Wysłany: 03-10-2016, 22:52   

Robiłeś reset modemu? Za każdym nowym podniesieniem 7 podnośnych?
Przy 120Mb bym nie panikował, bo jak podają źródła przy użytej modulacji w upc jeden kanał download to osiąg praktyczny do ~40Mb (teoretycznie 50Mb), Czyli 7 kanałów daje przepust do 280Mb, więc jak sąsiąd nie jest jakimś wielkim ssaczem to ci nie powinien zatkać kanałów :)
U mnie ostatnio nie zawsze upload się zapina na 4 kanały, więc robię reset aż zapnie 4.
Od kilku dni się uspokoiło i zapina się na porannym rozruchu na 4.
Poziomy sygnałów na pracujących kanałach masz zgodne z normą, nie ma zastrzeżeń.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-10-2016, 12:21   

Rostoff, miałem to samo (też 3 kanał) i długo z tym walczyłem bo czasem łączył i tracił pakiety a czasem pomijał ten kanał i wtedy działało OK ale po jakiś czasie szedł reset i znowu próbował z tego kanału korzystać.

O ile masz częstotliwości tak samo jak u mnie to 3 jest na 802MHz - założyli jakiś śmieciowy rozgałęźnik (nie wiem czemu wymieniają te stare porządne) albo choć lekko uszkodzili ekran w jakimś kablu i ta częstotliwość zakłócana jest przez LTE.
  marekd@jabberpl.org
 
Rostoff 
plus master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 301
Skąd: Mielec
Wysłany: 04-10-2016, 17:53   

Czy przy takich parametrach ma prawo szaleć internet raz pobiera 110-115Mb/s a za chwile 15-20Mb/s i tak cały czas na zmianę do tego potrafi co jakiś czas wywalić neta
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-10-2016, 21:03   

Tak dokładnie tak to wygląda.

Próba użycia kanału z zakłóceniami powoduje duży spadek prędkości (spowodowany startami pakietów i koniecznością retransmisji), potem przez chwilę całkowity brak łączności ze światem (gdy modem na nowo się łączy) i prędkość wraca do normy gdy modem przestaje korzystać z kanału na którym są zakłócenia a za jakiś czas wszytko się powtarza.

Dla pewności czy to jest to w czasie gdy prędkość spada puść gdzieś pinga - straty będą w tym czasie wynosić od 10 do kilkunastu %
  marekd@jabberpl.org
 
Rostoff 
plus master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 301
Skąd: Mielec
Wysłany: 04-10-2016, 21:41   

Tak to wygląda (tylko ze Channel 3: trzymał cały czas 0.0 dBmV 0.0 dB i się nie zmieniał )
_________________
 
 
ratataj 
Klikacz

Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 8
Wysłany: 14-10-2016, 13:42   

Jaki z tego wniosek? Nie wzywać techników :D
 
 
Sigmund 
Klikacz

Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 16
Wysłany: 19-10-2016, 01:54   

Kilka dni temu w mieszkaniu była zmieniana opcja FP60 na FP120 i Thomson TC7200 na Connect Box (Compal). Ponadto korzystając z okazji instalacja w mieszkaniu zmieniona - skrócony kabel o jakieś 4-5 metrów, więc i nowy wtyk. Na Internet nie narzekam, czasem tylko podczas gry on line ping dziwnie skoczy (czego nie było wczesniej), do kilkuset ms, albo i 999ms (a więc pewnie packet loss). Pojawiają się w logu stale dwa błędy, chyba raz dziennie (muszę się przyjrzeć temu bardziej). To może być też problem z wifi, więc postaram się jeszcze sprawdzić po kablu. Poprosiłbym o rzucenie okiem na parametry najpierw, czy tu nie widać nic niepokojącego (technik się bardzo spieszył, nie miał gdzie zaparkować :-) ).

MAC wykreślam, bo nie wiem czy to dane wrażliwe
Kod:

18-10-2016 19:17:22    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxx;CMTS-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-10-2016 12:09:18    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxx;CMTS-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Parametry wyglądają tak:
Status modemu kablowego
Kod:
LP    Status    Komentarze
Dostrojone kanały downstream (Hz)    778000000    Zablokowany
Dostrojone kanały upstream (Hz)    51600000    Zakończony
Stan świadczenia usługi    Online    Operacyjny


Zestawione kanały downstream
Kod:
Kanał    Częstotliwość (Hz)    Poziom sygnału (dBmV)    SNR (dB)    Modulacja    ID Kanału
1    778000000    11    40    256qam    2
2    770000000    11    40    256qam    1
3    786000000    11    40    256qam    3
4    794000000    11    40    256qam    4
5    802000000    10    40    256qam    5
6    810000000    11    40    256qam    6
7    818000000    10    40    256qam    7
8    826000000    11    40    256qam    8
9    834000000    11    40    256qam    9
10    842000000    11    40    256qam    10
11    850000000    11    38    256qam    11
12    858000000    11    38    256qam    12

Zestawione kanały downstream
Kanał    Status blokady    RxMER (dB)    Pre RS Errors    Post RS Errors
1    Zablokowany    40.366    9992558787    1253
2    Zablokowany    40.946    9991215862    987
3    Zablokowany    40.366    9991219286    1509
4    Zablokowany    40.366    9991222737    1926
5    Zablokowany    40.366    9991219657    2466
6    Zablokowany    40.946    9991221853    2826
7    Zablokowany    40.366    9991216912    3872
8    Zablokowany    40.366    9991216107    2768
9    Zablokowany    40.366    9991224493    2527
10    Zablokowany    40.366    9991229516    1786
11    Zablokowany    38.983    9991220437    1426
12    Zablokowany    38.983    9991227413    1099


Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kod:
Kanał    Częstotliwość (Hz)    Poziom sygnału (dBmV)    Szybkość symbolu (ksps)    Modulacja    ID Kanału
1    51600000    49    5.120    64qam    8
2    31200000    47    5.120    64qam    5
3    44800000    48    5.120    64qam    7
4    38000000    47    5.120    64qam    6

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał    Typ kanału    T1 Timeout    T2 Timeout    T3 Timeout    T4 Timeout
1    2.0    0    0    0    0
2    2.0    0    0    0    0
3    2.0    0    0    0    0
4    2.0    0    0    2    0


Ogólna konfiguracja
Dostęp do sieci Dozwolony
Maksymalna liczba CPE 2
Baseline Privacy Włączony
Tryb DOCSIS DOCSIS 3.0
Plik konfiguracyjny fiberpower120_062013_v4.cfg

Podstawowy kanał downstream
SFID 829693989
Max Traffic Rate 10700000 bps
Max Traffic Burst 16320 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
SFID 829693988
Max Traffic Rate 122880000 bps
Max Traffic Burst 42600 bytes
Min Traffic Rate 0 bps

Podstawowy kanał upstream
SFID 829685798
Max Traffic Rate 1070000 bps
Max Traffic Burst 16320 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Max Concatenated Burst 16320 bytes
Typ kolejkowania Best Effort
SFID 829685795
Max Traffic Rate 10240000 bps
Max Traffic Burst 42600 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Max Concatenated Burst 42600 bytes
Typ kolejkowania Best Effort
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 882
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-10-2016, 06:08   

Sigmund, i technik possedl sobie mimo ze sygnal na górnej granicy? Zglos ze masz problem z netem to sami przysla znowu technika aby sygnal wyregulował
_________________
 
 
b3170622 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 105
Wysłany: 19-10-2016, 10:04   

technik nic nie zrobi problem na linii za duża różnica pomiędzy kanałami ds. no chyba ze uszkodzony compal czy tez zwrotnica w mieszkaniu. Jeżeli zrobił pomiary w lokalu i LB i sobie poszedł tzn ze cos jest nie tak z magistralą. A ta zajmuje się inny serwis. A jak nic nie sprawdził i sobie poszesdł to dzwon niech przyśła kogoś jeszcze raz sygnał ds. na ostatnich kanałach jest poaza normą .

I to może być przyczyna , jakby sygnał był na tym samym poziomie na wszystkich kanałach taki sam to by było ok jednak takie coś świadczy ze jest "źle" ;)
 
 
Sigmund 
Klikacz

Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 16
Wysłany: 19-10-2016, 14:38   

b3170622 napisał/a:
technik nic nie zrobi problem na linii za duża różnica pomiędzy kanałami ds. no chyba ze uszkodzony compal czy tez zwrotnica w mieszkaniu. Jeżeli zrobił pomiary w lokalu i LB i sobie poszedł tzn ze cos jest nie tak z magistralą. A ta zajmuje się inny serwis. A jak nic nie sprawdził i sobie poszesdł to dzwon niech przyśła kogoś jeszcze raz sygnał ds. na ostatnich kanałach jest poaza normą .

I to może być przyczyna , jakby sygnał był na tym samym poziomie na wszystkich kanałach taki sam to by było ok jednak takie coś świadczy ze jest "źle" ;)


Dziękuję za radę. Mógłbym tylko prosić o skopiowanie które wartości są poza normą? Mówicie o tych dwóch?
11 850000000 11 38 256qam 11
12 858000000 11 38 256qam 12

11 Zablokowany 38.983 9991220437 1426
12 Zablokowany 38.983 9991227413 1099


Wolałbym wiedzieć co przekleić w zgłoszeniu :-) .
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4522
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 19-10-2016, 14:45   

Sigmund napisał/a:
Mógłbym tylko prosić o skopiowanie które wartości są poza normą?

Sigmund napisał/a:
Wolałbym wiedzieć co przekleić w zgłoszeniu

A po co - normalnie zgłaszasz problem (ewentualnie zrób sobie printscren tego i pokaż technikowi jak się pojawi i ewentualnie taki zrzut wyślij też UPC).
_________________
 
 
Sigmund 
Klikacz

Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 16
Wysłany: 19-10-2016, 14:56   

KOCUREK1970 napisał/a:
Sigmund napisał/a:
Mógłbym tylko prosić o skopiowanie które wartości są poza normą?

Sigmund napisał/a:
Wolałbym wiedzieć co przekleić w zgłoszeniu

A po co - normalnie zgłaszasz problem (ewentualnie zrób sobie printscren tego i pokaż technikowi jak się pojawi i ewentualnie taki zrzut wyślij też UPC).


Ponieważ wynajmuję, a zgłoszenie, które napiszę wyśle właściciel (skoro jest problem z regulacją, bądź magistralą - jak sądzę skrzynką na klatce na piętrze? Bo do domu bezpośrednio idzie kabel, bez niczego po drodze). Ja (o ile będę) będę mógł pogadać z technikiem, gdy przyjdzie, dlatego chciałem, żeby zgłoszenie było tak konkretne jak się da. Bez powodu nie prosiłbym o wyszczególnienie. Nie mam zamiaru być mądrzejszym od technika, po prostu może być tak, że jak przyjdzie (czy to do domu, czy na klatkę), to mnie nie będzie i nikogo innego choć trochę
technicznego" też. Dlatego zgłoszenie ma być treściwe, z naprowadzeniem na potencjalny problem, bo samo "mam problem z internetem" nie wystarczy. Moim zdaniem i po mojej praktyce z Netią/Orange. Może w UPC wystarczy.

Skoro tak, to posilę się tylko screenem i niech sami myślą, co jest problemem.
 
 
b3170622 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 105
Wysłany: 19-10-2016, 20:58   

tak normą dla instalatorów dla ds. jest -7 do +10 us 42-50 z tym ze poprawnie działa w większych zakresach. Problemem jest u ciebie tak duża różnica w parametrach pomiędzy kanałem pierwszym a ostatnim.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: