Nie można podłączyć kamery do pasma 2,4 Ghz |
Autor |
Wiadomość |
Radwas
Klikacz
Dołączył: 13 Paź 2023 Posty: 6
|
Wysłany: 13-10-2023, 12:23 Nie można podłączyć kamery do pasma 2,4 Ghz
|
|
|
Hej,
Dokładnie tak jak w tytule, po zmianie operatora na Multimedię chciałem na nowo połączyć kamerę XIAOMI Mi Home Security (MJSXJ10CM) przez wifi i za cholerę nie wiem jak to zrobić. Problemem prawdopodobnie jest to, że kamera łączy się tylko na wifi przez pasmo 2,4 GHz, a mój modem Technicolor cga4236tch1 posiada 2 pasma 2,4/5 w 1 i jak dowiedziałem się już od operatora nie ma możliwości rozdzielenia tych pasm na 2. Oczywiście, przynajmniej oficjalnie nie mogę też wejść do ustawień modemu. Czy jest jakaś możliwość, żeby wymusić na modemie, żeby łączył się przez to pasmo 2,4? |
|
|
|
|
ra74
classic master
Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 224
|
Wysłany: 14-10-2023, 18:08
|
|
|
no ale to nie modem ma wymusić łączenie na 2.4 tylko decyduje klient czyli kamera
Sprawdź najpierw np telefonem czy masz sieci na 2.4 i 5 i spróbuj się połączyć do tej na 2.4
Może jest problem z hasłem, może jest włączony wpa3 |
|
|
|
|
lass
easy master
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-10-2023, 08:25
|
|
|
Spróbuj zmienić szyfrowanie. Niektóre urządzenia nie akceptują WPA2, trzeba ustawić WPA/WPA2. |
|
|
|
|
Radwas
Klikacz
Dołączył: 13 Paź 2023 Posty: 6
|
Wysłany: 15-10-2023, 13:58
|
|
|
ra74 napisał/a: | no ale to nie modem ma wymusić łączenie na 2.4 tylko decyduje klient czyli kamera
Sprawdź najpierw np telefonem czy masz sieci na 2.4 i 5 i spróbuj się połączyć do tej na 2.4
Może jest problem z hasłem, może jest włączony wpa3 |
W nazwie operatora jak łączę się przez telefon to mam nazwę sieci i obok 2,4/5. Jak łączę się z kamerą to pokazuje mi "sieci 2,4, z którym możesz się połączyć" i nie ma tam mojej sieci, jest niżej przy tych, z którymi nie mogę się połączyć 5ghz. Tak jakby modem narzucał mi z góry lepsze połączenie, czyli 5ghz.
A w jaki sposób zmienić to szyfrowanie?
W załączniku przód modemu, jedyne opcje z eboka operatora, gdzie mogę coś zmienić w ustawieniach modemu, zrzut opcji z telefonu, jakie mam opcje wifi.
IMG_20231015_134917.jpg
|
|
Plik ściągnięto 17 raz(y) 205,56 KB |
Screenshot_2023-10-15-13-50-09-871_com.android.settings.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 137,53 KB |
|
|
|
|
|
Aloof
light master
Dołączył: 16 Paź 2022 Posty: 143
|
Wysłany: 15-10-2023, 14:43
|
|
|
a pytałeś na infolinii o możliwość zmiany trybu pracy modemu? ten sam modem w vectrze ma tryb open, w którym mógłbyś więcej podłubać |
|
|
|
|
Radwas
Klikacz
Dołączył: 13 Paź 2023 Posty: 6
|
Wysłany: 15-10-2023, 14:57
|
|
|
Niestety taką odpowiedź dostałem od operatora.
IMG_20231015_145608.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 57,21 KB |
|
|
|
|
|
Aloof
light master
Dołączył: 16 Paź 2022 Posty: 143
|
Wysłany: 15-10-2023, 17:15
|
|
|
To zostaje tryb bridge i własny router chyba... |
|
|
|
|
darknes
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 164 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15-10-2023, 17:20
|
|
|
Radwas napisał/a: | Niestety taką odpowiedź dostałem od operatora. |
Ha, ha, tak traktują klienta właśnie. Odpowiedź w stylu nie mam pana płaszcza i co mi pan zrobisz.
Smutna rzeczywistość, z reguły ci wielcy dostawcy pasożytują na 90 % klientów którzy są zwykłymi klikaczami Internetu. A jak się trafi klient który potrzebuje dodatkowo korzystać z różnych swoich urządzeń, to generalnie maja to w czterech literach. |
_________________
|
|
|
|
|
Radwas
Klikacz
Dołączył: 13 Paź 2023 Posty: 6
|
Wysłany: 15-10-2023, 17:36
|
|
|
Dla mnie to też dziwne zwłaszcza, że na modemie znajduje się naklejka z gotowymi danymi do logowania, które oczywiście nie działają. Mieszkam w małej miejscowości do 50 tysięcy mieszkańców i do wyboru miałem albo Vectrę albo... Multimedię, którą Vectra wchłonęła. |
|
|
|
|
Aloof
light master
Dołączył: 16 Paź 2022 Posty: 143
|
Wysłany: 15-10-2023, 19:12
|
|
|
Jeśli masz możliwość zmień Multimedię na Vectrę. Do tego samego modemu można zalogować się mając usługę w Vectrze (przez wspomniany tryb open) |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2023, 19:13
|
|
|
A czy twardy reset modemu - bez podłączonego kabla sieciowego - nie pozwala na dostępu do menu ? |
|
|
|
|
Aloof
light master
Dołączył: 16 Paź 2022 Posty: 143
|
Wysłany: 15-10-2023, 19:20
|
|
|
Powinna być taka możliwość, ale pytanie, czy w pliku konfiguracyjnym przesłanym do modemu nie znajdą się ustawienia, które nadpiszą to, co zostanie zmienione |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2023, 10:33
|
|
|
Cza sprawdzić ... |
|
|
|
|
Radwas
Klikacz
Dołączył: 13 Paź 2023 Posty: 6
|
Wysłany: 17-10-2023, 10:01
|
|
|
Aloof napisał/a: | Jeśli masz możliwość zmień Multimedię na Vectrę. Do tego samego modemu można zalogować się mając usługę w Vectrze (przez wspomniany tryb open) |
Właśnie o to chodzi, że miałem Vectrę i zmieniłem na Multimedię ze względu na dużo lepsze warunki.
A co do tego resetu to można po kolei? Wyciągam kabel koncentryczny i jak wtedy spróbować dostać się do ustawień modemu? Podłączyć przez lan kablem do laptopa i na stronie 192.168.0.1 wpisać dane z naklejki? |
|
|
|
|
Aloof
light master
Dołączył: 16 Paź 2022 Posty: 143
|
Wysłany: 17-10-2023, 13:13
|
|
|
Wypnij koncentryk, zresetuj modem szpilką, wejdź do panelu korzystając z danych z naklejki |
|
|
|
|
|