PLAY BOX NET ROUTER HFC |
Autor |
Wiadomość |
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2024, 09:59
|
|
|
Trzeba być niezłym cymbałem żeby podłączać się do Internetu sąsiadów w sytuacji kiedy internet w Polsce jest jednym z najtańszych w EU |
|
|
|
|
JANINAWRO
light master
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Lip 2019 Posty: 102
|
|
|
|
|
warepool
easy master
Dołączył: 13 Maj 2021 Posty: 43
|
|
|
|
|
brateq
Klikacz
Dołączył: 22 Lut 2024 Posty: 3
|
Wysłany: 26-02-2024, 12:32
|
|
|
Dalszy ciąg niekompetencji Play.
Jako że VPN nie działał, złożyłem rezygnacje z nowej oferty i poprosiłem o powrót na starą.
1. Przywrócili, ale 500Mbps zamiast 1Gbps
2. Mam obecnie DWA routery z Playa których technik nie zabrał, bo nie ma takiej możliwości i powinienem je osobiście zwrócić w salonie
3. Do nowej umowy powinienem dostać nową kartę SIM za którą płacę w ramach abonamentu- której nie dostałem
4. Przy przywróceniu usługi muszę pojechać do salonu by wyrobili mi nową kartę SIM na numer ze starej umowy i nie ma możliwości zrobienia tego z możliwością wysyłki. |
|
|
|
|
Aloof
light master
Dołączył: 16 Paź 2022 Posty: 143
|
Wysłany: 01-03-2024, 11:29
|
|
|
Czy u użytkowników internetu od Play po HFC nadal występuje DS-Lite? Zauważyłem właśnie, że adresy IP oznaczone wcześniej jako UPC Polska mają już zmienione nazwy na P4 sp. z o.o. Być może coś się w takim razie ruszyło |
|
|
|
|
brateq
Klikacz
Dołączył: 22 Lut 2024 Posty: 3
|
Wysłany: 01-03-2024, 19:26
|
|
|
Dawno nie widziałem tak nieogarniętej firmy jak Play. Nikt nie wie do końca jakie mają procesy.
Po rezygnacji z Play:
. mam dwa routery, z czego w systemie mają tylko że przekazali mi jeden (chce ktoś kupić drugi?)
- przekazali żebym oddał routery w salonie
- przekazali również że wyrobią mi nową kartę sim w tym samym salonie
- salon odmówił przyjęcia sprzętu i wyrobienia karty SIM
Po powrocie do UPC przywrócili mi umowę złą umowę na osobę prywatną z mniejszą prędkością, zamiast na firmę z 1Gbps jak było po przejściu. W dodatku w systemie powiedzieli mi że w sumie to nie mam żadnej aktywnej usługi xD
Teraz infolinia przekazała żebym im odesłał jeden router na magazyn w Warszawie, a kartę SIM wyślą mi pocztą.
Gdy poprosiłem jaki jest twardy limit na oddanie sprzętu, to nie powiedzieli mi konkretnej daty, że "poinformują". |
|
|
|
|
Zipacna
Klikacz
Dołączył: 26 Sty 2024 Posty: 17
|
Wysłany: 01-03-2024, 21:02
|
|
|
Wczoraj załatwiałem coś na infolinii i konsultant powiedział mi, że mają teraz obowiązek przy migracji usługi internetowej z UPC do Play poinformować klienta, że wiąże się to z utratą IPv4. Ponadto dodał, że on sam trochę ogarnia kwestie techniczne i z tego co słyszał, to trwają prace nad usprawnieniem tego, ale jego zdaniem, wcześniej niż III-IV kwartał 2024r. nie ma na to realnych szans...
Poza tym dodał, że Play jedzie nie na swojej infrastrukturze (szok xD) i z tego rodzą się rozmaite problemy (no wiadomo). |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-03-2024, 22:08
|
|
|
Raczej można było się spodziewać że to potrwa zanim pojawi się opcja z natywnym IPv4
Całkiem prawdopodobne że współdzieląc okablowanie UPC, uruchomili na nim jakieś hybrydowe rozwiązanie łączące GPON i Docsis na innych urządzeniach niż dotychczasowa infrastruktura UPC |
|
|
|
|
sebczak
light master
Dołączył: 03 Sie 2019 Posty: 67 Skąd: Września
|
Wysłany: 02-03-2024, 10:32
|
|
|
Cytat: | Wczoraj załatwiałem coś na infolinii i konsultant powiedział mi, że mają teraz obowiązek przy migracji usługi internetowej z UPC do Play poinformować klienta, że wiąże się to z utratą IPv4. |
Kilka dni temu usłyszałem to samo od konsultanta, dodał, że mają informować potencjalnych klientów co może nie działać po migracji: gry online, VPNy |
|
|
|
|
r3gex
Klikacz
Dołączył: 28 Lut 2024 Posty: 18
|
Wysłany: 03-03-2024, 15:20
|
|
|
Dla mnie utrata IPv4 to jest brak połączenia po IPv4 dlatego piszcie że IPv4 będzie za CG-NAT. Nie ma to wpływu na większość gier po za WoW i na VPN też nie, no chyba że będziemy hostować u siebie taki VPN. |
|
|
|
|
Zipacna
Klikacz
Dołączył: 26 Sty 2024 Posty: 17
|
Wysłany: 03-03-2024, 20:02
|
|
|
r3gex napisał/a: | Dla mnie utrata IPv4 to jest brak połączenia po IPv4 dlatego piszcie że IPv4 będzie za CG-NAT. Nie ma to wpływu na większość gier po za WoW i na VPN też nie, no chyba że będziemy hostować u siebie taki VPN. |
U mnie problem z IPv6 manifestował się brakiem połączeń z określonymi witrynami, totalnym brakiem internetu przez 5-10-15 minut itp. Po prostu połączenie działało losowo. |
|
|
|
|
r3gex
Klikacz
Dołączył: 28 Lut 2024 Posty: 18
|
Wysłany: 03-03-2024, 22:07
|
|
|
Nie ma jakoś dużo stron/hostów po IPv6, przecież to możesz u siebie wyłączyć lokalnie |
|
|
|
|
szerwony
Klikacz
Dołączył: 07 Mar 2024 Posty: 1
|
Wysłany: 07-03-2024, 14:33
|
|
|
Cześć, ostatnio dzwonili do mnie z UPC, bo niedługo kończy się umowa i proponowali przejście do Play. Przeczytałem cały wątek i już wiem, że raczej nie zrobię przejścia, mimo że wyższy upload trochę kusi. Zastanawia mnie jednak kilka rzeczy, ponieważ nie jestem super specjalistą od sieci. Aktualnie w UPC używam ipv6 i nigdy nie prosiłem o zmianę na ipv4. Wchodząc na taką stronę jak np. test-ipv6 widzę publiczne ipv4 (takie samo niezależnie od urządzenia, z którego wchodzę) oraz publiczne ipv6 (na każdym urządzeniu inne).
1. Czy to oznacza, że każde urządzenie w mojej sieci, które obsługuje ipv6, ma swój własny publiczny adres?
2. Skoro nie korzystam z ipv4 (na routerze w informacjach o WAN widzę tylko ipv6), to oznacza, że łączę się przez CGNAT dokładnie tak samo jak to jest w Play? Jeżeli tak, to dlaczego z UPC nie ma przeróżnych problemów jak z Play?
W przyszłości planowałem też zmienić router na swój własny, ale z tego co rozumiem w Play nie można tego zrobić, bo nie da się uruchomić trybu bridge, który w UPC działa tylko po przełączeniu na ipv4. |
|
|
|
|
mini_asdf
Klikacz
Dołączył: 16 Lut 2024 Posty: 11
|
Wysłany: 21-03-2024, 18:42
|
|
|
Oddawal ktoś sprzęt przez szybkie zwroty na stronie Play? Oddałem te buble od Play i dostałem list, że chcą mnie obciążyć za brak zwrócenia sprzętu. Pani na infolinii poinformowała, że sprzęt powinien zostać wysłany na ul. Działkowa na magazyn Play, a został wysłany na ul. Szyszkowa na magazyn UPC. Gdzie tylko ten adres jest podany na stronie i robiłem to przez te szybkie zwroty. Oni nie są pomiędzy sobą w stanie ustalić czy sprzęt tam jest, ja mam potwierdzenie dostarczenia. Wg tej babki to ja sam powinienem prosić się o potwierdzenie z magazynu UPC, a na infolinii UPC babka nie może mi czegoś takiego potwierdzić, nawet nie jest w stanie podać mi jakiegoś numeru kontaktowego, bo jest to jakaś firma zewnętrzna. Miał ktoś podobnie? Bo zaraz tu ocipieje |
|
|
|
|
Zipacna
Klikacz
Dołączył: 26 Sty 2024 Posty: 17
|
Wysłany: 22-03-2024, 20:51
|
|
|
Sprzęt (w ramach rezygnacji do 14 dni) oddałem po prostu w salonie play. Nie było żadnych problemów, jedynie szczegółowe sprawdzenie zawartości pudełek. |
|
|
|
|
|