Problemy po przejściu na 1Gbit - spadki do ~40 Mbps i błedy |
Autor |
Wiadomość |
radkor
light master
Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2023, 18:07
|
|
|
No i u mnie po wieloletniej bezproblemowej pracy netu z UPC zaczęły się problemy. Praktycznie zawsze, odkąd mam 1Gb z GCB miałem prędkości rzędu 940-950Mb/s, a od 2-3 tygodni jak zobaczę 640Mb to będzie dobrze... Sygnał w normie, itd. Czas na pisanie reklamacji chyba. A za rok, gdy skończy się umowa, przejście do Netii... |
|
|
|
|
dixi
easy master
Dołączył: 30 Cze 2023 Posty: 34
|
Wysłany: 01-08-2023, 18:24
|
|
|
Update: UPC coś robi, siła sygnału na modemie poszła do góry o 4-5 dB w obu kierunkach. Widze tez inny plik konfiguracyjny modemu jest wgrany z końcówka v6, a wcześniej był v4.
Timeoutow trochę mniej ale prędkość dalej 40 Mbps. |
|
|
|
|
Pielgrzym
light master
Dołączył: 08 Paź 2018 Posty: 77 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-08-2023, 18:45
|
|
|
radkor napisał/a: | No i u mnie po wieloletniej bezproblemowej pracy netu z UPC zaczęły się problemy. Praktycznie zawsze, odkąd mam 1Gb z GCB miałem prędkości rzędu 940-950Mb/s, a od 2-3 tygodni jak zobaczę 640Mb to będzie dobrze... Sygnał w normie, itd. Czas na pisanie reklamacji chyba. A za rok, gdy skończy się umowa, przejście do Netii... |
Niestety nie masz podstaw do pisania reklamacji. Osiągasz mimo wszystko minimalną gwarantowaną szybkość. Już to przerabiałem. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-08-2023, 20:16
|
|
|
dixi napisał/a: | Update: UPC coś robi, siła sygnału na modemie poszła do góry o 4-5 dB w obu kierunkach. Widze tez inny plik konfiguracyjny modemu jest wgrany z końcówka v6, a wcześniej był v4.
Timeoutow trochę mniej ale prędkość dalej 40 Mbps. |
Prawdopodobnie nadal modem nie radzi sobie u Ciebie w kablu z pracą z OFDM ale w tym momencie powinien próbować agregować kanały QAM a widać że też nie robi więc coś musi być nieźle namieszane w konfiguracji |
|
|
|
|
dixi
easy master
Dołączył: 30 Cze 2023 Posty: 34
|
Wysłany: 01-08-2023, 20:56
|
|
|
Mam tez potwierdzenie od sąsiada z klatki ze ma takie same problemy, wiec problem jest po stronie UPC na pewno. Dodatkowo na osiedlu ludzie mówią ze UPC ma problem z gryzoniami, które im kable żrą. Wiec pewnie u mnie w bloku jest coś przeżarte bo do bloku podobno światłowód idzie i jakby go przeżarły szczury to by całkowicie neta nie było. |
|
|
|
|
splinter
light master
Dołączył: 03 Lut 2017 Posty: 111 Skąd: internet
|
Wysłany: 02-08-2023, 07:33
|
|
|
UPC/PLAY się nie bierze takich usług bo oni to mierne mają usługi żeby tylko reklame zrobić z celebrytą i naiwniaków złapać. Polecam netię bo fajnie działa net jak doprowadzą światłowód do mieszkania/domu mi 1Gb/s chodzi ładnie. |
|
|
|
|
dixi
easy master
Dołączył: 30 Cze 2023 Posty: 34
|
Wysłany: 02-08-2023, 08:41
|
|
|
splinter napisał/a: | UPC/PLAY się nie bierze takich usług bo oni to mierne mają usługi żeby tylko reklame zrobić z celebrytą i naiwniaków złapać. Polecam netię bo fajnie działa net jak doprowadzą światłowód do mieszkania/domu mi 1Gb/s chodzi ładnie. |
No fajnie ale pamiętaj ze nie wszędzie jest możliwość wyboru dostawcy. U mnie tylko UPC ma kable w bloku. Albo oni albo net mobilny mi pozostaje. Do momentu jak aukcja 5G się nie zakończy i operatorzy zainstalują nowe radia na stacjach bazowych to internet mobilny będzie u mnie słaby. |
|
|
|
|
Pielgrzym
light master
Dołączył: 08 Paź 2018 Posty: 77 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-08-2023, 08:49
|
|
|
splinter napisał/a: | UPC/PLAY się nie bierze takich usług bo oni to mierne mają usługi żeby tylko reklame zrobić z celebrytą i naiwniaków złapać. Polecam netię bo fajnie działa net jak doprowadzą światłowód do mieszkania/domu mi 1Gb/s chodzi ładnie. |
Jak ktoś ma wybór UPC/ORANGE to w dalszym ciągu wybierze UPC. Pomijając technologiczne zacofanie to w dalszym ciągu lepszy wybór np. dla graczy. Publiczne IP, lepszy routing, niższy PING... robią robotę w dalszym ciągu. Czekam aż ORANGE się obudzi ale chyba się nie doczekam. |
_________________
|
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 539
|
Wysłany: 02-08-2023, 09:47
|
|
|
Pielgrzym napisał/a: | lepszy wybór np. dla graczy. Publiczne IP, lepszy routing, niższy PING... robią robotę w dalszym ciągu |
dopoki jest mozliwosc wziecia upc, bo zaraz zostanie sam play z ich modemem i brakiem publicznego ip |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-08-2023, 12:19
|
|
|
januszmk napisał/a: | Pielgrzym napisał/a: | lepszy wybór np. dla graczy. Publiczne IP, lepszy routing, niższy PING... robią robotę w dalszym ciągu |
dopoki jest mozliwosc wziecia upc, bo zaraz zostanie sam play z ich modemem i brakiem publicznego ip |
dokładnie! lepiej wziąć UPC i poczekać na rozwiązanie problemu niż brać tę nową ofertę Play która na tę chwilę ma poważne ograniczenia, niemniej trzeba dusić UPC bo spadek prędkości do 40mbps na usłudze 1gbps oznacza że w tej lokalizacji mają jakiś większy problem |
|
|
|
|
dixi
easy master
Dołączył: 30 Cze 2023 Posty: 34
|
Wysłany: 04-08-2023, 19:44
|
|
|
Update sytuacji:
Jak pisałem w poprzednim poście UPC zwiększyło siłę sygnału i wgrało inny plik konfiguracyjny w modem.
Internet się poprawił, timeoutów dużo mniej.
Stosunek Uncorrectable do Correctable błędów dla kanału 159 (docsis 3.1) zmniejszył się z ok. 6*e-4 do 1.8e-4.
w logach cały czas pojawiają się błędy zwiazane z kodowaniem FEC.
Aktualnie gdy losowo w ciągu dnia odpalam speedtest to prędkości są poprawne. Dziś nie miałem w sumie żadnych problemów z netem w ciągu dnia gdzie wcześniej VPN firmowy czasami się rozłączał co 5 minut z powodu timeoutów..
EDIT: po napisaniu posta spadła prędkość do 40 Mbps
Zapuszczę pro speedtesta w weekend i zobaczę jak się spisze internet.
Poniżej info o sygnale:
3.0 Kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 746000000 11.6 40 QAM 256 18
2 610000000 11.1 41 QAM 256 1
3 618000000 11.1 40 QAM 256 2
4 626000000 11 40 QAM 256 3
5 634000000 11.1 40 QAM 256 4
6 642000000 11.3 40 QAM 256 5
7 650000000 11 40 QAM 256 6
8 658000000 11 40 QAM 256 7
9 666000000 10.8 40 QAM 256 8
10 674000000 11 39 QAM 256 9
11 682000000 10.8 40 QAM 256 10
12 690000000 11 40 QAM 256 11
13 698000000 11.3 40 QAM 256 12
14 706000000 11.2 40 QAM 256 13
15 714000000 11.1 40 QAM 256 14
16 722000000 11 40 QAM 256 15
17 730000000 11.4 40 QAM 256 16
18 738000000 11.6 40 QAM 256 17
19 754000000 11.4 40 QAM 256 19
20 762000000 11.3 40 QAM 256 20
21 770000000 10.9 40 QAM 256 21
22 778000000 11.1 40 QAM 256 22
23 786000000 10.5 40 QAM 256 23
24 794000000 10.8 40 QAM 256 24
3.0 Kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Błędy przed korekcją Błędy po korekcji
1 Zablokowany 40 1412 0
2 Zablokowany 41 2192 93
3 Zablokowany 40 2052 110
4 Zablokowany 40 1807 150
5 Zablokowany 40 2075 191
6 Zablokowany 40 2205 174
7 Zablokowany 40 2332 184
8 Zablokowany 40 2191 98
9 Zablokowany 40 2217 64
10 Zablokowany 39 2016 22
11 Zablokowany 40 1586 22
12 Zablokowany 40 1822 7
13 Zablokowany 40 2146 27
14 Zablokowany 40 2432 135
15 Zablokowany 40 2453 183
16 Zablokowany 40 2390 143
17 Zablokowany 40 1795 27
18 Zablokowany 40 1582 0
19 Zablokowany 40 1752 0
20 Zablokowany 40 1901 3
21 Zablokowany 40 1673 0
22 Zablokowany 40 1348 0
23 Zablokowany 40 1342 0
24 Zablokowany 40 1442 0
3.1 Kanały downstream
Kanał Szerokość kanału (MHz). Typ FFT Ilość aktywnych użytkowników. Modulacja (Profil aktywny) Pierwsza aktywna częstotliwość podnośna (Hz)
159 62 4K 1208 QAM 4096 1428
3.1 Kanały downstream
ID Kanału Status blokady RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159 Zablokowany 37 10.9 904769534 162215
3.0 Kanały upstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
0 54400000 48 5120 QAM 64 9
1 61100000 48 5120 QAM 64 10
2 41000000 47 5120 QAM 64 11
3 47700000 47.5 5120 QAM 64 12
4 34300000 47 5120 QAM 64 13
5 29200000 46.5 2560 QAM 64 14
3.0 Kanały upstream
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
0 ATDMA 0 0 0 0
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0 |
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 473 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-08-2023, 22:27
|
|
|
Poziom sygnału downstream jest za wysoki.
Norma firmowa UPC dla DS -8 +10 dBmV.
Norma wg. EuroDOCSIS
Downstream (Rx) Receive Power Level:
This is the amount of signal received by the modem from the transmitter in the cable company head-end. For all modems DOCSIS 3.0 / 3.1:
-7 dBmV to +7 dBmV "Recommended"
-8 dBmV to -10 dBmV / +8 dBmV to +10 dBmV - "Acceptable"
-11 dBmV to -15 dBmV / +11 dBmV to +15 dBmV - "Maximum"
Lower than -15 dBmV & Higher than +15 dBmV - "Out Of Spec." |
|
|
|
|
dixi
easy master
Dołączył: 30 Cze 2023 Posty: 34
|
Wysłany: 06-08-2023, 17:48
|
|
|
No niestety za wysoki ale przyjmę każde rozwiązanie
U znajomych, którzy maja stabilne 1Gbps z UPC poziom sygnału to ok. 0 dBm.
Jeśli się nic nie poprawi to za tydzień kolejna reklamacja leci.
Ciekawostka jest taka, ze timeoutow internetu najwiecej jest rano, tak między 7 a 9. Później w ciągu dnia to sporadycznie. |
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 473 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
dixi
easy master
Dołączył: 30 Cze 2023 Posty: 34
|
Wysłany: 06-08-2023, 21:44
|
|
|
Testy certyfikowane robię od początku. To wlasnie na nich oparłem reklamacje. W temacie już pisałem, ze UPC zobowiązało się zwrócić pieniądze za lipiec i polowe sierpnia i do polowy sierpnia maja rozwiązać sprawę. Obecnie czekam wiec bo co innego mam zrobić skoro już sami przyznali, ze wcześniej nic nie zrobią?
EDIT: wlasnie na stronie moje UPC pojawił się komunikat, ze w nocy z wtorku na środę maja być prace serwisowe. |
|
|
|
|
|