Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy po przejściu na 1Gbit - spadki do ~40 Mbps i błedy
Autor Wiadomość
radkor 
light master

Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2023, 18:07   

No i u mnie po wieloletniej bezproblemowej pracy netu z UPC zaczęły się problemy. Praktycznie zawsze, odkąd mam 1Gb z GCB miałem prędkości rzędu 940-950Mb/s, a od 2-3 tygodni jak zobaczę 640Mb to będzie dobrze... Sygnał w normie, itd. Czas na pisanie reklamacji chyba. A za rok, gdy skończy się umowa, przejście do Netii...
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 01-08-2023, 18:24   

Update: UPC coś robi, siła sygnału na modemie poszła do góry o 4-5 dB w obu kierunkach. Widze tez inny plik konfiguracyjny modemu jest wgrany z końcówka v6, a wcześniej był v4.
Timeoutow trochę mniej ale prędkość dalej 40 Mbps.
 
 
Pielgrzym 
light master


Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 77
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-08-2023, 18:45   

radkor napisał/a:
No i u mnie po wieloletniej bezproblemowej pracy netu z UPC zaczęły się problemy. Praktycznie zawsze, odkąd mam 1Gb z GCB miałem prędkości rzędu 940-950Mb/s, a od 2-3 tygodni jak zobaczę 640Mb to będzie dobrze... Sygnał w normie, itd. Czas na pisanie reklamacji chyba. A za rok, gdy skończy się umowa, przejście do Netii...


Niestety nie masz podstaw do pisania reklamacji. Osiągasz mimo wszystko minimalną gwarantowaną szybkość. Już to przerabiałem.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-08-2023, 20:16   

dixi napisał/a:
Update: UPC coś robi, siła sygnału na modemie poszła do góry o 4-5 dB w obu kierunkach. Widze tez inny plik konfiguracyjny modemu jest wgrany z końcówka v6, a wcześniej był v4.
Timeoutow trochę mniej ale prędkość dalej 40 Mbps.

Prawdopodobnie nadal modem nie radzi sobie u Ciebie w kablu z pracą z OFDM ale w tym momencie powinien próbować agregować kanały QAM a widać że też nie robi więc coś musi być nieźle namieszane w konfiguracji
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 01-08-2023, 20:56   

Mam tez potwierdzenie od sąsiada z klatki ze ma takie same problemy, wiec problem jest po stronie UPC na pewno. Dodatkowo na osiedlu ludzie mówią ze UPC ma problem z gryzoniami, które im kable żrą. Wiec pewnie u mnie w bloku jest coś przeżarte bo do bloku podobno światłowód idzie i jakby go przeżarły szczury to by całkowicie neta nie było.
 
 
splinter 
light master

Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 111
Skąd: internet
Wysłany: 02-08-2023, 07:33   

UPC/PLAY się nie bierze takich usług bo oni to mierne mają usługi żeby tylko reklame zrobić z celebrytą i naiwniaków złapać. Polecam netię bo fajnie działa net jak doprowadzą światłowód do mieszkania/domu mi 1Gb/s chodzi ładnie.
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 02-08-2023, 08:41   

splinter napisał/a:
UPC/PLAY się nie bierze takich usług bo oni to mierne mają usługi żeby tylko reklame zrobić z celebrytą i naiwniaków złapać. Polecam netię bo fajnie działa net jak doprowadzą światłowód do mieszkania/domu mi 1Gb/s chodzi ładnie.

No fajnie ale pamiętaj ze nie wszędzie jest możliwość wyboru dostawcy. U mnie tylko UPC ma kable w bloku. Albo oni albo net mobilny mi pozostaje. Do momentu jak aukcja 5G się nie zakończy i operatorzy zainstalują nowe radia na stacjach bazowych to internet mobilny będzie u mnie słaby.
 
 
Pielgrzym 
light master


Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 77
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-08-2023, 08:49   

splinter napisał/a:
UPC/PLAY się nie bierze takich usług bo oni to mierne mają usługi żeby tylko reklame zrobić z celebrytą i naiwniaków złapać. Polecam netię bo fajnie działa net jak doprowadzą światłowód do mieszkania/domu mi 1Gb/s chodzi ładnie.


Jak ktoś ma wybór UPC/ORANGE to w dalszym ciągu wybierze UPC. Pomijając technologiczne zacofanie to w dalszym ciągu lepszy wybór np. dla graczy. Publiczne IP, lepszy routing, niższy PING... robią robotę w dalszym ciągu. Czekam aż ORANGE się obudzi ale chyba się nie doczekam.
_________________
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 539
Wysłany: 02-08-2023, 09:47   

Pielgrzym napisał/a:
lepszy wybór np. dla graczy. Publiczne IP, lepszy routing, niższy PING... robią robotę w dalszym ciągu

dopoki jest mozliwosc wziecia upc, bo zaraz zostanie sam play z ich modemem i brakiem publicznego ip :)
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2023, 12:19   

januszmk napisał/a:
Pielgrzym napisał/a:
lepszy wybór np. dla graczy. Publiczne IP, lepszy routing, niższy PING... robią robotę w dalszym ciągu

dopoki jest mozliwosc wziecia upc, bo zaraz zostanie sam play z ich modemem i brakiem publicznego ip :)

dokładnie! lepiej wziąć UPC i poczekać na rozwiązanie problemu niż brać tę nową ofertę Play która na tę chwilę ma poważne ograniczenia, niemniej trzeba dusić UPC bo spadek prędkości do 40mbps na usłudze 1gbps oznacza że w tej lokalizacji mają jakiś większy problem
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 04-08-2023, 19:44   

Update sytuacji:
Jak pisałem w poprzednim poście UPC zwiększyło siłę sygnału i wgrało inny plik konfiguracyjny w modem.
Internet się poprawił, timeoutów dużo mniej.
Stosunek Uncorrectable do Correctable błędów dla kanału 159 (docsis 3.1) zmniejszył się z ok. 6*e-4 do 1.8e-4.

w logach cały czas pojawiają się błędy zwiazane z kodowaniem FEC.
Aktualnie gdy losowo w ciągu dnia odpalam speedtest to prędkości są poprawne. Dziś nie miałem w sumie żadnych problemów z netem w ciągu dnia gdzie wcześniej VPN firmowy czasami się rozłączał co 5 minut z powodu timeoutów..

EDIT: po napisaniu posta spadła prędkość do 40 Mbps :)

Zapuszczę pro speedtesta w weekend i zobaczę jak się spisze internet.

Poniżej info o sygnale:
3.0 Kanały downstream

Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 746000000 11.6 40 QAM 256 18
2 610000000 11.1 41 QAM 256 1
3 618000000 11.1 40 QAM 256 2
4 626000000 11 40 QAM 256 3
5 634000000 11.1 40 QAM 256 4
6 642000000 11.3 40 QAM 256 5
7 650000000 11 40 QAM 256 6
8 658000000 11 40 QAM 256 7
9 666000000 10.8 40 QAM 256 8
10 674000000 11 39 QAM 256 9
11 682000000 10.8 40 QAM 256 10
12 690000000 11 40 QAM 256 11
13 698000000 11.3 40 QAM 256 12
14 706000000 11.2 40 QAM 256 13
15 714000000 11.1 40 QAM 256 14
16 722000000 11 40 QAM 256 15
17 730000000 11.4 40 QAM 256 16
18 738000000 11.6 40 QAM 256 17
19 754000000 11.4 40 QAM 256 19
20 762000000 11.3 40 QAM 256 20
21 770000000 10.9 40 QAM 256 21
22 778000000 11.1 40 QAM 256 22
23 786000000 10.5 40 QAM 256 23
24 794000000 10.8 40 QAM 256 24
3.0 Kanały downstream

Kanał Status blokady RxMER (dB) Błędy przed korekcją Błędy po korekcji
1 Zablokowany 40 1412 0
2 Zablokowany 41 2192 93
3 Zablokowany 40 2052 110
4 Zablokowany 40 1807 150
5 Zablokowany 40 2075 191
6 Zablokowany 40 2205 174
7 Zablokowany 40 2332 184
8 Zablokowany 40 2191 98
9 Zablokowany 40 2217 64
10 Zablokowany 39 2016 22
11 Zablokowany 40 1586 22
12 Zablokowany 40 1822 7
13 Zablokowany 40 2146 27
14 Zablokowany 40 2432 135
15 Zablokowany 40 2453 183
16 Zablokowany 40 2390 143
17 Zablokowany 40 1795 27
18 Zablokowany 40 1582 0
19 Zablokowany 40 1752 0
20 Zablokowany 40 1901 3
21 Zablokowany 40 1673 0
22 Zablokowany 40 1348 0
23 Zablokowany 40 1342 0
24 Zablokowany 40 1442 0
3.1 Kanały downstream

Kanał Szerokość kanału (MHz). Typ FFT Ilość aktywnych użytkowników. Modulacja (Profil aktywny) Pierwsza aktywna częstotliwość podnośna (Hz)
159 62 4K 1208 QAM 4096 1428
3.1 Kanały downstream

ID Kanału Status blokady RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159 Zablokowany 37 10.9 904769534 162215




3.0 Kanały upstream

Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
0 54400000 48 5120 QAM 64 9
1 61100000 48 5120 QAM 64 10
2 41000000 47 5120 QAM 64 11
3 47700000 47.5 5120 QAM 64 12
4 34300000 47 5120 QAM 64 13
5 29200000 46.5 2560 QAM 64 14
3.0 Kanały upstream

Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
0 ATDMA 0 0 0 0
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2023, 22:27   

Poziom sygnału downstream jest za wysoki.
Norma firmowa UPC dla DS -8 +10 dBmV.
Norma wg. EuroDOCSIS
Downstream (Rx) Receive Power Level:
This is the amount of signal received by the modem from the transmitter in the cable company head-end. For all modems DOCSIS 3.0 / 3.1:
-7 dBmV to +7 dBmV "Recommended"
-8 dBmV to -10 dBmV / +8 dBmV to +10 dBmV - "Acceptable"
-11 dBmV to -15 dBmV / +11 dBmV to +15 dBmV - "Maximum"
Lower than -15 dBmV & Higher than +15 dBmV - "Out Of Spec."
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 06-08-2023, 17:48   

No niestety za wysoki ale przyjmę każde rozwiązanie :)
U znajomych, którzy maja stabilne 1Gbps z UPC poziom sygnału to ok. 0 dBm.
Jeśli się nic nie poprawi to za tydzień kolejna reklamacja leci.
Ciekawostka jest taka, ze timeoutow internetu najwiecej jest rano, tak między 7 a 9. Później w ciągu dnia to sporadycznie.
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2023, 20:00   

Ty nie patrz na takie pierdoły jak błędy, po to jest korekcja błędów aby sobie z tym radzić.
Twoim problemem jest, że operator nie spełnia zapisanych w umowie parametrów usługi.
Im szybciej zrobisz test certyfikowany tym lepiej dla ciebie.
Złóż reklamacje podpierając się wynikami testu certyfikowanego.
Przydatne linki https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pytania-i-odpowiedzi/pomiar-predkosci-internetu-faq/czym-sa-predkosci-minimalna-zwykle-dostepna-i-maksymalna,7,0.html
https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pomiar-predkosci-internetu/certyfikowany-mechanizm/
Generalnie sieć UPC w wielu miejscach nie jest w stanie obsłużyć prędkości większych niż 500 Mb/s.
1 Gb/s w wykonaniu UPC to rzadkość, że działa jak w umowie.
https://www.upc.pl/pdf/up...ternetowych.pdf
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 06-08-2023, 21:44   

Testy certyfikowane robię od początku. To wlasnie na nich oparłem reklamacje. W temacie już pisałem, ze UPC zobowiązało się zwrócić pieniądze za lipiec i polowe sierpnia i do polowy sierpnia maja rozwiązać sprawę. Obecnie czekam wiec bo co innego mam zrobić skoro już sami przyznali, ze wcześniej nic nie zrobią?

EDIT: wlasnie na stronie moje UPC pojawił się komunikat, ze w nocy z wtorku na środę maja być prace serwisowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: