Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy po przejściu na 1Gbit - spadki do ~40 Mbps i błedy
Autor Wiadomość
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 30-06-2023, 14:35   Problemy po przejściu na 1Gbit - spadki do ~40 Mbps i błedy

Hej, niedawno przeszedłem z oferty 300 Mbps na 1 Gbps i zaczęły się problemy.
Wcześniej dekoder horizon i stabilne 300 Mbps bez problemów.

Teraz mam modem Connect Box z WiFi 6 ( Sagemcom czarny)

Zgodność ze standardami : DOCSIS 3.1
Wersja sprzętu : 1.2
Wersja oprogramowania : LG-RDK_4.6.24-2206.7

Od początku występują problemy ze stabilnością połaczenia. Najczęściej objawia się to spadkami prędkości pobierania do ok. 40 Mbps. Czasami problem znika po chwili, a czasami się utrzymuje przez godziny. Restart modemu nie pomaga, czasami twardy reset przyciskiem pomaga.
Dodatkowo nawet w momencie gdy predkości są w normie to następują czasami irytujące zacięcia szczególnie widoczne w wideokonferencjach i grach online.

Gdy zacięcia się pojawiają to w dzienniku sieci widzę wpisy (ukryłem MACi):

30-06-2023 13:51:29 warning MDD message timeout;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 13:43:26 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 13:43:23 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 13:43:15 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 13:43:06 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

W czasie gdy prędkość jest zaniżona to wpisy są w stylu Event Type Code: 1, lub 4, 20, 23

Siła sygnału wydaje się być w normie, technik był i pomierzył swoim sprzętem i wyszło mu, że jest OK.

Poniżej info info o sygnale z modemu:

Zestawione kanały downstream

Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 778000000 9.1 39 QAM 256 22
2 610000000 9.5 40 QAM 256 1
3 618000000 9.5 40 QAM 256 2
4 626000000 9.2 39 QAM 256 3
5 634000000 9.4 39 QAM 256 4
6 642000000 9.4 39 QAM 256 5
7 650000000 9.1 39 QAM 256 6
8 658000000 9.2 39 QAM 256 7
9 666000000 9.2 39 QAM 256 8
10 674000000 9.5 39 QAM 256 9
11 682000000 9.7 39 QAM 256 10
12 690000000 9.7 39 QAM 256 11
13 698000000 10.1 39 QAM 256 12
14 706000000 9.4 39 QAM 256 13
15 714000000 9.3 39 QAM 256 14
16 722000000 9.1 39 QAM 256 15
17 730000000 9.6 39 QAM 256 16
18 738000000 9.8 39 QAM 256 17
19 746000000 9.9 39 QAM 256 18
20 754000000 9.4 39 QAM 256 19
21 762000000 9.4 39 QAM 256 20
22 770000000 8.9 39 QAM 256 21
23 786000000 8.5 39 QAM 256 23
24 794000000 8.6 39 QAM 256 24
Zestawione kanały downstream

Kanał Status blokady RxMER (dB) Błędy przed korekcją Błędy po korekcji
1 Zablokowany 39 898 0
2 Zablokowany 40 1566 91
3 Zablokowany 40 1487 83
4 Zablokowany 39 1361 146
5 Zablokowany 39 1371 197
6 Zablokowany 39 1452 190
7 Zablokowany 39 1530 180
8 Zablokowany 39 1571 107
9 Zablokowany 39 1516 64
10 Zablokowany 39 1411 12
11 Zablokowany 39 1086 2
12 Zablokowany 39 1253 24
13 Zablokowany 39 1472 48
14 Zablokowany 39 1739 148
15 Zablokowany 39 1745 99
16 Zablokowany 39 1710 87
17 Zablokowany 39 1284 12
18 Zablokowany 39 1044 5
19 Zablokowany 39 939 1
20 Zablokowany 39 1174 4
21 Zablokowany 39 1274 1
22 Zablokowany 39 1155 0
23 Zablokowany 39 895 0
24 Zablokowany 39 1059 2

Zestawione kanały zwrotne

Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
0 54400000 41.3 5120 QAM 64 9
1 61100000 41.3 5120 QAM 64 10
2 41000000 40.3 5120 QAM 64 11
3 47700000 40.8 5120 QAM 64 12
4 34300000 40.3 5120 QAM 64 13
5 29200000 40.3 2560 QAM 64 14
Zestawione kanały zwrotne

Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
0 ATDMA 0 0 0 0
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 1 0
5 ATDMA 0 0 0 0


Czy macie pomysł co może być przyczyną? Ktoś miał podobne problemy?
UPC oczywiście mówi, że została otwarta sprawa i się przyjrzą ze swojej strony.
W sobotę technik ma znów przyjść ale wielkich oczekiwań nie mam po poprzedniej wizycie.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2023, 15:13   

Problemy występują na jednym urządzeniu? na różnych? łączysz się po Wifi czy po kablu do tego Sagema? w logach modemu nie widać nic niepokojącego
 
 
modoc 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 92
Wysłany: 30-06-2023, 15:25   

Hello no u mnie też 1 gb od paru dni mam problem. Ze stabilnej 100 MB/s realnego transferu zrobiło się nagle od 50 do 70 w porywach do 75. Setki już nie wyciągam.
  modoc
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 30-06-2023, 16:00   

pawelb napisał/a:
Problemy występują na jednym urządzeniu? na różnych? łączysz się po Wifi czy po kablu do tego Sagema? w logach modemu nie widać nic niepokojącego


Załączam pomiary robione aplikacja pro speedtest. Certyfikowane z aplikacji (po kablu, bez zadnych innych urządzeń w sieci). Jak widać czasami idzie prawie 900 Mbps ale przez większość czasu 40.
Po wifi jest podobnie, jak spada predkosc do 40 Mbps to te 40 dzieli sie wtedy na urządzenia w sieci.
Po prostu nagle mam internet 40 Mbps zamias 1 Gbps.

Screenshot 2023-06-30 155653.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 218,75 KB

 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2023, 16:27   

zdecydowanie do zgłoszenia do UPC...ups..Play
być może w szkielecie albo dystrybucji coś jest robione pod kątem nowych usług Play czyli tych 5gbps....być może następuje przesunięcie jakiś zasobów sieciowych, nie można tego wykluczyć ale Play tez na pewno do tego się nie przyzna ale problem jest widoczny
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 30-06-2023, 17:01   

Oczywiście sprawa zgłoszona do UPC, zobaczę co jutro powie technik.
Czy ktoś jeszcze ma podobny problem? Moja lokalizacja to Warszawa - Ochota.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2023, 18:19   

Niestety. technik może nawet nie wiedzieć że zostały zabrane jakieś zasoby w sieci podkładowej IP, on zwykle ma wiedzę z zakresu Docsisu a nie sieci dystrybucyjnej, może dalej przesłać zgłoszenie
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 30-06-2023, 20:07   

Ale po co ktoś miałby tak skonfigurować sieć aby zabrać zasoby do zera prawie? Jak obniżać to wszystkim po 10% a nie jednej osobie 90%.
Dodatkowo to logi modemu wskazują na problemy na protokołach docsisu i powiązane prawdopodobnie z fizycznymi właściwościami transmisji.
Akurat pracuję w telekomunikacji w 4G/5G i troubleshooting radia mam opanowany no ale docsisu nie znam. Mogę jednak zgodnie z opisem eventów docsis jakie znalazłem w internecie sobie dedukować przyczyny.

Przed chwila miałem w logach eventy 16, 20, 22 i 24, Czyli kolejno:
16 - FEC errors were over limit on one of the assigned downstream OFDM profiles of a channel
20 - FEC errors were over limit on NCP
22 - FEC recovery on NCP profile
24 - FEC recovery on PLC channel
No i w momencie jak pojawiają się eventy 22, 24 czyli recovery to internet wraca do normalnej prędkości.
FEC to kodowanie chroniące przed błedami w kanale transmisyjnym (notabene FEC wykorzystuje się też w telefonii mobilnej) i nie wyrabia ono, co znacza, że zakłócenia na linii są za duże.
Ja ze swojej strony jedyne co mogłem zrobić to spróbować kabel wymienić, więc kupiłem wczoraj kabel byle jaki, a dziś premium kabel koncentryczny i nadal historia jest taka sama jak na starym kablu od UPC.
W bloku nikt nie robił remontów ostatnio więc chyba kabel żaden prowadzący do mieszkania nie został uszkodzony.
Wydaje mi się, że infrastruktura UPC nie jest przystosowana do obsługi DOCSIS 3.1 u mnie.
Na docsis 3.0 (biały connect box i prędkość 300 Mbps) było stabilnie, a po przejściu na docsis 3.1 w nowym modemie całość nie wyrabia.
Coś musi być po stronie UPC zrąbane.
 
 
matifcb 
ultra master

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 731
Wysłany: 30-06-2023, 21:46   

u mnie Bydgoszcz to samo. Nigdy nie wyciagalem 1gb bo sprzetowo jestem ograniczony ale 40-60 mbps to kpina jest. Widze ze w dupie maja klientow, upc sie zawinelo i bedziemy meczennikami playa do konca umow. Blizej konca trzeba bedzie dzwonic do Orange bo u mnie to jedyna alternatywa na swiatlowidzie.
 
  Select HD
 
Michaelred 
classic master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 257
Wysłany: 30-06-2023, 22:15   

Dla mnie to moze byc cos nie tak z sygnalem Poziom sygnału (dBmV). Im blizej 0 tym lepiej z tego co pamietam no i masz bledy po korekcji a tego raczej byc nie powinno.
U mnie ostatnio troche popadalo to ten Sagem w ciagu godziny sie chyba z 5 razy resetowal. W logach info tak jakbym przycisk power nacisnal :P ogolnie tego dnia byly cyrki z netem po deszczu. ale jak juz dziala to jest spoko :)
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2023, 22:22   

dixi napisał/a:
Ale po co ktoś miałby tak skonfigurować sieć aby zabrać zasoby do zera prawie? Jak obniżać to wszystkim po 10% a nie jednej osobie 90%.
Dodatkowo to logi modemu wskazują na problemy na protokołach docsisu i powiązane prawdopodobnie z fizycznymi właściwościami transmisji.
Akurat pracuję w telekomunikacji w 4G/5G i troubleshooting radia mam opanowany no ale docsisu nie znam. Mogę jednak zgodnie z opisem eventów docsis jakie znalazłem w internecie sobie dedukować przyczyny.

Przed chwila miałem w logach eventy 16, 20, 22 i 24, Czyli kolejno:
16 - FEC errors were over limit on one of the assigned downstream OFDM profiles of a channel
20 - FEC errors were over limit on NCP
22 - FEC recovery on NCP profile
24 - FEC recovery on PLC channel
No i w momencie jak pojawiają się eventy 22, 24 czyli recovery to internet wraca do normalnej prędkości.
FEC to kodowanie chroniące przed błedami w kanale transmisyjnym (notabene FEC wykorzystuje się też w telefonii mobilnej) i nie wyrabia ono, co znacza, że zakłócenia na linii są za duże.
Ja ze swojej strony jedyne co mogłem zrobić to spróbować kabel wymienić, więc kupiłem wczoraj kabel byle jaki, a dziś premium kabel koncentryczny i nadal historia jest taka sama jak na starym kablu od UPC.
W bloku nikt nie robił remontów ostatnio więc chyba kabel żaden prowadzący do mieszkania nie został uszkodzony.
Wydaje mi się, że infrastruktura UPC nie jest przystosowana do obsługi DOCSIS 3.1 u mnie.
Na docsis 3.0 (biały connect box i prędkość 300 Mbps) było stabilnie, a po przejściu na docsis 3.1 w nowym modemie całość nie wyrabia.
Coś musi być po stronie UPC zrąbane.

Skoro pracujesz w telekomunikacji to trzeba było wrzucić więcej logów bo te które wrzuciłeś to miały głównie status notice i nic w nich nie było podejrzanego, mówię to jako osoba która na codzień zajmuje sié docsisem ;)
Te kolejne które teraz wrzuciłeś moga rzeczywiscie oznaczać problemy w kanale dosyłowym, Docsis 3.1 i modulacja OFDM sa niestety dosc wymagajace i nie kazda siec koncentryczna spelnia wymagania, zwłaszcza stara niezmodernizowana ;)
Kabel w mieszkaniu możesz wymienić jeśli masz podejrzenia co do jego jakości albo jest uszkodzony, to samo trójniki ale generalnie strojeniem poziomu pracy modemu powinien zajać sie technik z UPC, problem może być poza lokalem i tak prawdopodobnie jest choc technik powinien obejrzećvTwoja instalacje kablowa w domu
Ostatnio zmieniony przez pawelb 30-06-2023, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dixi 
easy master

Dołączył: 30 Cze 2023
Posty: 34
Wysłany: 30-06-2023, 22:31   

pawelb napisał/a:
dixi napisał/a:
Ale po co ktoś miałby tak skonfigurować sieć aby zabrać zasoby do zera prawie? Jak obniżać to wszystkim po 10% a nie jednej osobie 90%.
Dodatkowo to logi modemu wskazują na problemy na protokołach docsisu i powiązane prawdopodobnie z fizycznymi właściwościami transmisji.
Akurat pracuję w telekomunikacji w 4G/5G i troubleshooting radia mam opanowany no ale docsisu nie znam. Mogę jednak zgodnie z opisem eventów docsis jakie znalazłem w internecie sobie dedukować przyczyny.

Przed chwila miałem w logach eventy 16, 20, 22 i 24, Czyli kolejno:
16 - FEC errors were over limit on one of the assigned downstream OFDM profiles of a channel
20 - FEC errors were over limit on NCP
22 - FEC recovery on NCP profile
24 - FEC recovery on PLC channel
No i w momencie jak pojawiają się eventy 22, 24 czyli recovery to internet wraca do normalnej prędkości.
FEC to kodowanie chroniące przed błedami w kanale transmisyjnym (notabene FEC wykorzystuje się też w telefonii mobilnej) i nie wyrabia ono, co znacza, że zakłócenia na linii są za duże.
Ja ze swojej strony jedyne co mogłem zrobić to spróbować kabel wymienić, więc kupiłem wczoraj kabel byle jaki, a dziś premium kabel koncentryczny i nadal historia jest taka sama jak na starym kablu od UPC.
W bloku nikt nie robił remontów ostatnio więc chyba kabel żaden prowadzący do mieszkania nie został uszkodzony.
Wydaje mi się, że infrastruktura UPC nie jest przystosowana do obsługi DOCSIS 3.1 u mnie.
Na docsis 3.0 (biały connect box i prędkość 300 Mbps) było stabilnie, a po przejściu na docsis 3.1 w nowym modemie całość nie wyrabia.
Coś musi być po stronie UPC zrąbane.

Skoro pracujesz w telekomunikacji to trzeba było wrzucić więcej logów bo te które wrzuciłeś to miały głównie status notice i nic w nich nie było podejrzanego, mówię to jako osoba która na codzień zajmuje sié docsisem ;)
Te kolejne które teraz wrzuciłeś moga rzeczywiscie oznacaac problemy w kanale dosyłowym, Docsis 3.1 i modulacja OFDM sa niestety dosc wymagajace i nie kazda siec koncentryczna spelnia wymagania, zwłaszcza stara niezmodernizowana ;)
Kabel w mieszkaniu możesz wymienić jeśli masz podejrzenia co do jego jakości albo jest uszkodzony, to samo trójniki ale generalnie strojeniem poziomu pracy modemu powinien zajać sie technik z UPC, problem może być poza lokalem i tsk prawdopodobnie jest choc technik powinien obejrzećvTwoja instalacje kablowa w domu


Niestety w modemie nie mogę zmienić poziomu wyświetlania logów.

Poniżej najświeższe logi widziane w connect boxie. Obecnie usługa jest znów zdegradowana i iinternet na max 40 Mbps.

Dziennik sieci

Czas Priorytet Opis
30-06-2023 22:00:56 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:58:34 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 0 1 3 4.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:57:56 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:43:07 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:42:19 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 0 1 3.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:40:20 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 0 1.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:40:20 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:40:02 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:39:56 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:39:41 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:39:40 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:39:32 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:39:31 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:39:16 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:39:14 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:39:06 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:38:55 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:33:36 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:33:36 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:33:17 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:33:10 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:28:48 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:28:31 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:28:17 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:28:11 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:08:51 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:08:28 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 0 1 3 4.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:08:27 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:08:26 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:06:15 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 0 1.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:06:13 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-06-2023 21:06:12 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
 
 
SuperGod 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 126
Wysłany: 01-07-2023, 06:02   

Monter powinien Ci stłumić ten sygnał w downstreamie w szafce, wtedy i w zwrotnym poszybowałoby do 46+ dBmV, ale oni to olewają.
Teraz będzie działać, ale... rozsądne widełki to -7/+7 najlepiej 0
Błędy są i każdy je ma, liczy się ile ich wyłapałeś od momentu włączenia modemu.
200 na dobę to nic, ale już 200 w ciągu minuty, to już problem.
U mnie modem w ciągu 24 godzin nałapie ~30 błędów, ale są kanały co zamykają się nawet w 15
 
 
F1le 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2018
Posty: 172
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2023, 23:43   

  F1le
 
F1le 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2018
Posty: 172
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2023, 23:44   

dixi napisał/a:

Kanał Status blokady RxMER (dB) Błędy przed korekcją Błędy po korekcji
1 Zablokowany 39 898 0
2 Zablokowany 40 1566 91
3 Zablokowany 40 1487 83
4 Zablokowany 39 1361 146
5 Zablokowany 39 1371 197
6 Zablokowany 39 1452 190
7 Zablokowany 39 1530 180
8 Zablokowany 39 1571 107
9 Zablokowany 39 1516 64
10 Zablokowany 39 1411 12
11 Zablokowany 39 1086 2
12 Zablokowany 39 1253 24
13 Zablokowany 39 1472 48
14 Zablokowany 39 1739 148
15 Zablokowany 39 1745 99
16 Zablokowany 39 1710 87
17 Zablokowany 39 1284 12
18 Zablokowany 39 1044 5
19 Zablokowany 39 939 1
20 Zablokowany 39 1174 4
21 Zablokowany 39 1274 1
22 Zablokowany 39 1155 0
23 Zablokowany 39 895 0
24 Zablokowany 39 1059 2



Tu jest duża różnica ... Tak wygląda u mnie ta sekcja. Modem chodzi 36 dni. Dodatkowo błędów w logach nie mam takich jak Ty, ale jakiś błąd raz na 1-3 dni wpada.


Channel Lock Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
8 Locked 38.983261 0 0
1 Locked 38.983261 0 0
2 Locked 38.983261 0 0
3 Locked 38.983261 0 0
4 Locked 38.983261 0 0
5 Locked 38.983261 0 0
6 Locked 38.983261 0 0
7 Locked 38.983261 0 0
9 Locked 38.983261 0 0
10 Locked 38.605377 0 0
11 Locked 38.605377 0 0
12 Locked 38.983261 0 0
13 Locked 38.983261 0 0
14 Locked 38.983261 0 0
15 Locked 38.983261 0 0
16 Locked 38.605377 0 0
17 Locked 38.983261 0 0
18 Locked 38.605377 0 0
19 Locked 38.605377 0 0
20 Locked 38.605377 0 0
21 Locked 38.257755 0 0
22 Locked 38.605377 0 0
23 Locked 38.605377 0 0
24 Locked 37.636276 0 0
  F1le
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: