Internet często ginie na kilka minut |
Autor |
Wiadomość |
KarwaszTwarz
Klikacz
Dołączył: 29 Lip 2022 Posty: 9
|
Wysłany: 30-08-2022, 18:48 Internet często ginie na kilka minut
|
|
|
Zauważyłem, że od niedawna występuje dziwna anomalia. Prawdopodobnie codziennie, kilkanaście minut po godzinie 17 znika mi Internet. W tym czasie świeci się czerwona kontrolka przy "OPT IN" na Boostralu - trwa to max kilka minut. Potem kolor zmienia się na pomarańczowy, a następnie po kilku chwilach na zielony. Całość nie trwa być może bardzo długo, jednak wystarczająco, żeby mnie zdenerwować, bo akurat w tym czasie potrzebny jest mi ciągły dostęp do sieci...
Czy u kogoś też to występuje? |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 30-08-2022, 19:30
|
|
|
Rozłączanie internetu, było tutaj nie raz. O ile masz HFC - taki urok tej technologii. |
|
|
|
|
grzesiek40
light master
Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-09-2022, 08:27
|
|
|
grzech1991 napisał/a: | Rozłączanie internetu, |
Testuję ostatnio tv przez iptv i właśnie mam dziennie kilka a raczej kilkanaście rozłączeń neta (krótkie kilka sekund ale podczas oglądania np. meczy wkurza) i raczej na pewno nie jest to wina aplikacji czy listy iptv a właśnie UPC. Czy da się to wyeliminować po kontakcie z UPC czy tak jak piał grzech1991 taki urok? |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2022, 10:12
|
|
|
grzesiek40 napisał/a: | grzech1991 napisał/a: | Rozłączanie internetu, |
Testuję ostatnio tv przez iptv i właśnie mam dziennie kilka a raczej kilkanaście rozłączeń neta (krótkie kilka sekund ale podczas oglądania np. meczy wkurza) i raczej na pewno nie jest to wina aplikacji czy listy iptv a właśnie UPC. Czy da się to wyeliminować po kontakcie z UPC czy tak jak piał grzech1991 taki urok? |
To nie jest zaden urok HFC, nie czytaj bzdur
To jest do zgłoszenia do UPC, iptv działa bez problemu w poprawnie utrzymanej usłudze kablowej, przerwy mogą wynikac z wielu czynników jak zakłóceń w sieci HFC, przeciążenia segmentu na ktorym wisi Twoja okolica itp ale to już UPC musi sprawdzić,
Problem może też leżeć po stronie dostawcy usługi iptv, może być przeciążony, nie być waskei gardło pomiędzy UPC a tym dostawcą itd, ważn3 też żeby wyeliminować potencjalne problemy w domu czyli jelsi oglądasz przez wifi to żeby się nie okazało że jesteś na granicy zasięgu itd
Kiedyś hfc było bardziej podatne na zakłócenia, teraz jest dużo optyki i zakłócenia są eliminowane na nodach optycznych, oczywiście zawsze może być jakieś lokalne zakłócenie w pionie na klatce ale też łatwiej znaleźć takie zakłócenie o ile to jest problemem w Twoim przypadku |
|
|
|
|
KarwaszTwarz
Klikacz
Dołączył: 29 Lip 2022 Posty: 9
|
Wysłany: 02-09-2022, 17:09
|
|
|
Też mi się wydaje, że to nie urok HFC, bo przez 2 lata było dobrze, ani jednej przerwy, a teraz codziennie taka przypadłość... |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 02-09-2022, 17:51
|
|
|
pawelb napisał/a: | To nie jest zaden urok HFC, nie czytaj bzdur
|
Jak nie taki urok, widziałeś korekcje błędów na FTTH? Masa ludzi ma problemy na HFC, gdzie FTTH działa stabilnie. Poczytaj jak działa ta technologia, bo wiedzę masz małą.
grzesiek40 napisał/a: | zy da się to wyeliminować po kontakcie z UPC czy tak jak piał grzech1991 taki urok? |
Z reguły nie, ale sprawdź najpierw czy to wina sygnału. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2022, 19:37
|
|
|
grzech1991 napisał/a: | pawelb napisał/a: | To nie jest zaden urok HFC, nie czytaj bzdur
|
Jak nie taki urok, widziałeś korekcje błędów na FTTH? Masa ludzi ma problemy na HFC, gdzie FTTH działa stabilnie. Poczytaj jak działa ta technologia, bo wiedzę masz małą.
grzesiek40 napisał/a: | zy da się to wyeliminować po kontakcie z UPC czy tak jak piał grzech1991 taki urok? |
Z reguły nie, ale sprawdź najpierw czy to wina sygnału. |
Dzieciaku, ja się Docsisem zajmuje zawodowo jeśli się jeszcze nie zorientowałeś z forum
Korekcje błędów masz w każdej technologii telekomunikacyjnej, również w GPON (FEC)
Warto się dokształcić jeśli nie masz wykształcenia telekomunikacyjnego i nie powtarzać bzdur na temat hfc
W zadbanej sieci, z kontrolowanym ingresem, korekcja błędów nie jest żadnym problemem chyba że większość transmisji podlega korekcji ale to wynika właśnie z zaniedbań a nie technologii, to że hfc jest bardziej wrażliwa na zakłócenia nie oznacza że masz więcej problemów z iptv, to oznacza tylko zaniedbania po stronie operatora, które się powinno zgłaszać
Nota bene, z mojej praktyki wynika że większość problemów w sieci hfc w mieszkaniu tworzą sami użytkownicy bawiąc się w domu w monterów okablowania koncentrycznego i instalując kompletnie przypadkowe rozgałęźniki co powoduje zawsze nieprawidłowy poziom pracy modemu
Sieci GPON są nowe i trudniej w domu coś przerobić i zepsuć ale „specjalistów” od koncentryka w domu nie brakuje, w myśl zasady, co ja nie dam rady ? nie będę wzywał montera i wyrzucał pieniędzy bo sam zrobie lepiej i potem jest jak jest
Reasumując, jeśli są problemy z działaniem iptv typu przerwy w transmisji to zgłasza się to do operatora ale lepiej się upewnić czy problem dotyczy konkretnej usługi iptv czy przerwy w dostępie do Internetu dotyczą też innych usług z których korzysta się w domu, iptv wcale nie jest takue wrażliwe jak się niektórym wydaje, dużo bardziej wrażliwy jest voip |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2022, 20:39
|
|
|
KarwaszTwarz napisał/a: | Też mi się wydaje, że to nie urok HFC, bo przez 2 lata było dobrze, ani jednej przerwy, a teraz codziennie taka przypadłość... |
A ten Boostral masz w mieszkaniu ? Jak ci się świeci OPT IN na czerwono to ci optyka znika więc to nie jest problem hfc
Tym bardzie zgłoś to do upc ale najpierw spróbuj docisnąć swiatłowód do tego Boostrala
Ewentualnie jesli masz sprężone powietrze to wyciągnij patchcord i dmuchnij w złącze i patchcord choć jesli to zawsze kolo 17tej się dzieje to raczej nie pomoże ale nie zaszkodzi |
Ostatnio zmieniony przez pawelb 02-09-2022, 21:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 02-09-2022, 21:05
|
|
|
pawelb napisał/a: | Nota bene, z mojej praktyki wynika że większość problemów w sieci hfc w mieszkaniu tworzą sami użytkownicy bawiąc się w domu w monterów okablowania koncentrycznego i instalując kompletnie przypadkowe rozgałęźniki co powoduje zawsze nieprawidłowy poziom pracy modemu |
I właśnie między innymi dlatego to już jest archaiczna technologia. Już był tu i na innym forum fachowiec głoszący takie herezje. Płacącego abonament abonenta nie interesują domorosli fachowcy wprowadzający ingres tylko stabilnie działająca usługa. Zgłaszanie problemów technicznych do operatora też ma różny skutek tak działają Janusze biznesu |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2022, 22:15
|
|
|
ogromny napisał/a: | pawelb napisał/a: | Nota bene, z mojej praktyki wynika że większość problemów w sieci hfc w mieszkaniu tworzą sami użytkownicy bawiąc się w domu w monterów okablowania koncentrycznego i instalując kompletnie przypadkowe rozgałęźniki co powoduje zawsze nieprawidłowy poziom pracy modemu |
I właśnie między innymi dlatego to już jest archaiczna technologia. Już był tu i na innym forum fachowiec głoszący takie herezje. Płacącego abonament abonenta nie interesują domorosli fachowcy wprowadzający ingres tylko stabilnie działająca usługa. Zgłaszanie problemów technicznych do operatora też ma różny skutek tak działają Janusze biznesu |
przypadek opisany w tym wątku dotyczy klienta pracującego na RFoG a nie bezpośrednio na HFC i to z optykiem (PON) klient ma problem a nie z hfc i dobrze byłoby nie uogólniać |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 03-09-2022, 11:07
|
|
|
ogromny napisał/a: | I właśnie między innymi dlatego to już jest archaiczna technologia. Już był tu i na innym forum fachowiec głoszący takie herezje. Płacącego abonament abonenta nie interesują domorosli fachowcy wprowadzający ingres tylko stabilnie działająca usługa. Zgłaszanie problemów technicznych do operatora też ma różny skutek tak działają Janusze biznesu
|
Według niego lepsza niż HFC, tymczasem rekomendacje dla operatorów długoterminowe wg. telko.in rezygnacja z HFC. U mnie pomimo poprawnego przewodu i świetnego sygnału, rekomendacja UPC odłączenie usługi. Widziałeś gdzieś na FTTH aby coś źle działało, dopóki światłowód nie jest przecięty? Ja nie. |
|
|
|
|
KarwaszTwarz
Klikacz
Dołączył: 29 Lip 2022 Posty: 9
|
Wysłany: 05-09-2022, 12:26
|
|
|
pawelb, to jest dom, a nie mieszkanie. Boostral wisi na ścianie koło biurka.
Były teraz 2 dni spokoju, więc myślałem, że już po sprawie, ale pół godziny temu sytuacja się powtórzyła. Raz zdarzyło się to po 20. Być może dzieje się również w innych godzinach, kiedy akurat tego nie zauważam |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2022, 23:01
|
|
|
KarwaszTwarz napisał/a: | pawelb, to jest dom, a nie mieszkanie. Boostral wisi na ścianie koło biurka.
Były teraz 2 dni spokoju, więc myślałem, że już po sprawie, ale pół godziny temu sytuacja się powtórzyła. Raz zdarzyło się to po 20. Być może dzieje się również w innych godzinach, kiedy akurat tego nie zauważam |
Tym bardzie zrób tak jak Ci napisałem, jeśli masz sprężone powietrze dmuchnij w koncowke światłowodu i gniazdo oczywiście po wyjęciu wtyczki ze światłowodem z boostrala a potem włóż i dociśnij z wyczuciem
Jesli to nie pomoże to dzwoń do UPC bo problem jest gdzieś na połączeniu światłowodowym do domu |
|
|
|
|
KarwaszTwarz
Klikacz
Dołączył: 29 Lip 2022 Posty: 9
|
Wysłany: 09-09-2022, 12:02
|
|
|
Mam na dzisiaj zamówionego technika, ale się trochę obawiam... Jakie jest prawdopodobieństwo, że przyjdzie, stwierdzi, że wszystko działa i naliczy opłatę za nieuzasadnione wezwanie?
Zajrzałem do logów po ostatniej awarii i mam coś takiego z okolic zdarzenia:
Kod: | - No Ranging Response received - T3 time-out
- Ranging Request Retries exhausted
- Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted | (potem te 3 się powtarzają)
Kod: | - Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out | Ten później również się powtarza raz.
Pokazałem jedynie błędy krytyczne, ominąłem uwagi oraz wyciąłem wszelkie adresy z krytycznych.
Po awarii zauważyłem również, że zostały jedynie 2 kanały zwrotne. W tej chwili są 4. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2022, 17:13
|
|
|
powiedz Technikowi że momentami świeci się czerwona kontrolka przy "OPT IN", to istotna informacja dla Technika! |
|
|
|
|
|