Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana abonamentu
Autor Wiadomość
NoAim 
Klikacz

Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: 3miasto
Wysłany: 05-11-2005, 12:51   Zmiana abonamentu

Witam
Jestem zainteresowany zmiana z chello light na classic i w zwiazku z tym kilka pytan do osob ktore juz zmienialy abonament:
1.Czy jest to kwestia przyjazdu montera (grzebanie w skrzynce itp. czy zalatwiaja sprawy "u siebie"?
2.Jaka jest ruznica w pingach (chodzi o gry)
3.Jak moge to zalatwic (tz czy tylko telefonicznie, czy moge wyslac maila?)
4.Ile mniej wiecej to moze potrwac?
Z gory dzieki wszystkim za pomoc i pozdro
 
 
Kobra [LeD] 
light master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 62
Wysłany: 05-11-2005, 13:57   Re: Zmiana abonamentu

NoAim napisał/a:
Witam
Jestem zainteresowany zmiana z chello light na classic i w zwiazku z tym kilka pytan do osob ktore juz zmienialy abonament:
1.Czy jest to kwestia przyjazdu montera (grzebanie w skrzynce itp. czy zalatwiaja sprawy "u siebie"?
2.Jaka jest ruznica w pingach (chodzi o gry)
3.Jak moge to zalatwic (tz czy tylko telefonicznie, czy moge wyslac maila?)
4.Ile mniej wiecej to moze potrwac?
Z gory dzieki wszystkim za pomoc i pozdro


ad1. W najgorszym przypadku przyjezdza monter, ale normalnie wszystko powinno byc zalatwione zdalnie.
ad2. IMHO nie ma. roznica!
ad3. Proponowalbym kontakt telefoniczny
ad4. Przy zmiane na Ultra, czekasz na decyzje technika... po decyzji ok1-2h, tak wiec mysle, ze tyle to trwa.
_________________
 
 
Robstar 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 213
Wysłany: 05-11-2005, 15:47   

Zmieniasz usługę to i umowa powinna się zmienić, a to się wiąze z podpisaniem kwitów.
 
 
Caney 
plus master


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 455
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 05-11-2005, 21:20   

Robstar nie masz racji, zadnych kwitów nie podpisujesz ( przynajmniej w moim wypadku), dzwonisz, prosisz o zmiane planu na wyższy i gotowe, u mnie trwało to godzine, jedyne co to przyszedł wyższy abonament :)
,
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2005, 21:21   

Kobra [LeD] napisał/a:
ad3. Proponowalbym kontakt telefoniczny

Procedura jest dokładnie taka:
1. musisz od UPC dostać umowę (wzór umowy)
- możesz udać się do BOKu i załatwić pt 1 i 2 jednocześnie
- możesz poprosić o przysłanie umowy emailem
2. musisz ją wypełnić, podpisać i im dostarczyć.
- wypełniasz umowę (jeśli załatwiasz w BOKu, to masz wszystko od ręki zrobione)
- wysyłasz faksem umowę do Katowic i czekasz aż oni ją rozpatrzą (max. kilka dni).

[ Dodano: 2005-11-05, 21:22:52 ]
Caney, nie zgodzę się z Tobą, bo kilka miesięcy temu zmieniałem umowę. I musiałem podpisać nową, bo na słowo nikt nic nie zrobi.
 
 
Caney 
plus master


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 455
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 05-11-2005, 21:26   

sorry, ale równiez zmieniałem z light na clasick i wystarczył telefon do bok-u, następnie przyszedł wyższy rachunek i juz tak zostało, myslę że jeżeli dysponujesz nr. klienta, to mozesz zmienic wszystko, tak samo jak w telefonach komórkowych
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2005, 21:34   

Caney, ok - czyli idąc tym samym tokiem myślenia (że sam telefon wystarczy), to możesz sobie "zamówić" wyższy pakiet, płacić za niższy a UPC i tak nie jest w stanie nic zrobić (bo nie ma podkładki żadnej)? To jest nielogiczne wg mnie.
 
 
Caney 
plus master


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 455
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 05-11-2005, 21:39   

Jacku, a jeżeli włączasz naprzykład sekundowe naliczanie w telefonie to czy podpisujesz dodatkową umowę? -NIE, poprostu płacisz więcej w abonamencie, po telefonie do bok-u i podaniu swoich danych, hasło, nr. klienta itp, zostaje dołączona nowa usługa, tak samo w chello, oczywiście w moim przypadku tak było

[ Dodano: 05 Lis 2005 09:46 ]
Kobra [LeD] napisał/a:
ad1. W najgorszym przypadku przyjezdza monter, ale normalnie wszystko powinno byc zalatwione zdalnie.

Mam pytanie, a jaka jest różnica między light a cllasic, aby była konieczna wizyta montera?
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-11-2005, 21:53   

A co jeśli ktoś się pomyli, kilka razy już się spotkałem (w tym raz osobiście) z tym ze przysyłają rachunek na niewłaściwą kwotę, gdyby nie było umowy to co w takiej sytuacji robić ?

Z tego co wiem jest możliwa zmiana na telefon nawet w ciągu jednego dnia, nową umowę przysyłają później pocztą trzeba podpisać i odesłać ale można to zrobić już po przełączeniu.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 05-11-2005, 23:46   

Spokojnie bez kłotni.
W przypadku telefonów na abonament nie trzeba podpisywać umowy a abonament można zmienić na telefon (na wyższy również). Więc dlaczego nie można zmienic abonamentu kablówki na wyższy na podstawie prośby telefonicznej?
Przecież w przypadku telefonów na abonament tez sie na początku podpisuje umowę z jakąś taryfa.
Jeśli chodzi o naliczenie abonamentu i ewentualne błędy operatora to zgodnie z polskim prawem winę trzeba udowodnić (wyjątkiem jest prawo spedycyjne, gdzie wina spedytora jest domniemana). Czyli abonent (odbiorca usługi) jest w tej niekorzystnej sytuacji, że musi udowodnić, że operator źle naliczył abonament. Informacja o wszelkich kontaktach telefonicznych jest zapewne odnotowywana na koncie klienta, tak samo jak zmiana abonamentu.

Panowie nie ma tak hop, żeby pozmieniali ludziom abonament na wyzszy i udawali głupa, jak by sie zdażyło sporo takich przypadków to by było podejrzane a klienci mogli by zrobić afere. A dla kilku (dosłownie) osób nie będa robić przekrętów bo im sie to nie opłaca. Dla 100 złotych? Dla takiej firmy to jest nic, więc po co ryzykować.

Ja np. zmieniałem chello classic na chello plus, zrobiłem to telefonicznie, nie dostałem, żadnej umowy do podpisu. Zresztą pytałem w BOK, czy dostanę jakiś kwit do podpisu i powiedzieli, że nie, że tylko wyższy rachunek i tak było. Zmiana była dokonana w dzień, zostałem poinformowany, że najpóźniej od północy będzie wyższy pakiet i że wystarczy jak zrestartuję modem. Tak też się stało.

p.s. monter nie musi przychodzić, bo podczas restartu modemu zostanie załadowany nowy plik konfiguracyjny i będzie wyższy pakiet. U mnie w związku z taką zmianą nastąpiło wyzerowanie licznika danych w połowie miesiąca.
 
 
clarkkent 
Moderator



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 1664
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2005, 00:06   

W BOK-u zapytali mnie czy chcialbym wyzszy abonament na chello i moglem zwiekszyc opcje poprzez dyspozycje telefoniczna - nie musialem wcale podpisywac zadnej umowy.
 
 
mike[PL] 
Klikacz

Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: 06-11-2005, 12:06   

W moim przypadku było tak: miałem chello classic i umowę na czas nieokreślony.Zadzwoniłem do BOK'u i dowiedziałem się, że jeśli podpiszę umowę na 12 miesięcy to będę płacił tyle samo jak przejdę na wyższy pakiet.Więc się zgodziłem.Nie podpisywałem żadnych umów itp.Pani w BOK'u powiedziała tylko że jak opłacę pierwszy rachunek (już za pakiet Plus), będzie to potwierdzeniem zgody na zmianę pakietu i zawarcia nowej umowy.To wszystko.
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2005, 12:50   

mike[PL] napisał/a:
Pani w BOK'u powiedziała tylko że jak opłacę pierwszy rachunek (już za pakiet Plus), będzie to potwierdzeniem zgody na zmianę pakietu i zawarcia nowej umowy.

Może przez te kilka ostatnich miesięcy coś się zmieniło. Ale dalej ciągnąc ten temat (czysto hipotetycznie)...
A co jeśli mam ustawione polecenie zapłaty (które UPC oferuje)? Wówczas zorientować się mogę dopiero po kilku miesiącach (najwcześniej po miesiącu-dwóch, jak przyjdzie wyciąg z banku - zależnie od okresu rozliczeniowego). A to, że nagle zaczynam płacić więcej nie jest dla mnie oczywiste (poprostu tego nie wiem).
Stąd sprzeciwu wyrazić nie mogę. A bank i tak potrąci kwotę, na jaką UPC wystawi rachunek.

Jacek
 
 
Kobra [LeD] 
light master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 62
Wysłany: 06-11-2005, 12:57   

Caney napisał/a:
Kobra [LeD] napisał/a:
ad1. W najgorszym przypadku przyjezdza monter, ale normalnie wszystko powinno byc zalatwione zdalnie.

Mam pytanie, a jaka jest różnica między light a cllasic, aby była konieczna wizyta montera?


Jaka jest roznica miedzy classic a ultra, zeby wizyta byla konieczna? SPOOORA, a wizyta konieczna nie byla, zeby zmienic pakiet - BOK stwierdzil, ze za 1h (od mojego zamowienia!) powinienem miec juz Ultra. Modem sie zrestarcil, ale technik czy tak musial przyjsc, gdyz niekiedy ultra ma bug'a... nie moze sciagnac pliku konfiguracyjnego. Pozniej okazalo sie, ze to bug w ich oprogramowaniu... i po kilku godzinach naprawili to zdalnie.

Powtarzam: kazdy pakiet mozna zmienic bez wizyty technika, ale czasem musi zostac dostrojony sygnal -> wtedy wizyta wymagana.

Co do umowy - nie dostalem ZADNEJ do podpisania, a fakturke z "czesciowa zaplata" owszem :)

[ Dodano: Nie 06 Lis, 2005 ]
Jacek napisał/a:
A co jeśli mam ustawione polecenie zapłaty (które UPC oferuje)? Wówczas zorientować się mogę dopiero po kilku miesiącach (najwcześniej po miesiącu-dwóch, jak przyjdzie wyciąg z banku - zależnie od okresu rozliczeniowego). A to, że nagle zaczynam płacić więcej nie jest dla mnie oczywiste (poprostu tego nie wiem).
Stąd sprzeciwu wyrazić nie mogę. A bank i tak potrąci kwotę, na jaką UPC wystawi rachunek.

Umowa ustna jest rownoznaczna z umowa pisemna.

Mam tak teraz z telefonem - zle liczyli promocje w ciagiu miesiaca i rachunek przyszedl 250zl wiekszy... polecenie zaplaty jest... BOK wie o "bledzie". Jesli kase sciagna (~w polowie miesiaca), to nalezy mi sie odszkodowanie i juz.
_________________
 
 
NoAim 
Klikacz

Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 19
Skąd: 3miasto
Wysłany: 06-11-2005, 16:55   

Dzieki wszystkim za pomoc, jeszcze co do gierek to pingi sa mniejsze czy nie ma duzej roznicy? (najlepiej zeby sie wypowiedzialy osoby ktore zmienialy juz abonament na wyzszy) Pozdro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: