Zbiorowa reklamacja? |
Autor |
Wiadomość |
SpOOnman
easy master
Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2005, 09:06 Zbiorowa reklamacja?
|
|
|
Kazdy z nas wie jakie chello jest. Pojedynczego klienta oleja na partyline. Powiedza, zeby zrestartowal modem, ze to dopiero 2 dni awarii itd. Czy jest jakas forma nie wiem... zwiazkow klienckich ;p czy cos w tym stylu. Jezeli reklamacje zlozy swiadomych 100 uzytkownikow, moze cos ruszy, moze naslac na nich UOKIK no nie mam pojecia. Czy jest jakis prawnik/osoba z Federacji Konsumentow ktora moze sie wypowiedziec i ewentualnie zajac taka sprawa? Krew zalewa przy wspolpracy z taka firma. |
|
|
|
|
egefege
plus master
Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 508 Skąd: Warszawa (Gocław-Iskra)
|
Wysłany: 03-11-2005, 09:47
|
|
|
no wlasnie mysle z ejak by wszyscy sie zebrali napisali zbiorowa reklamacje poparli to jakimis testami z win mtr jak oni sobie zycza zazadali obnizenia o polowe abonament za kazdym razem jak cos zle moze by cos z tym zrobili, ale to tzreba do kupy sie zebrac, w kupie sila |
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2005, 10:58
|
|
|
Popieram i przylaczam sie - zwlaszcza, ze chello u mnie dziala czesto bardzo niestabilnie (pisalem juz o tym w poscie o awarii). Denerwujace jest to, ze strony otwieraja sie bardzo powoli, a czasami transfer DL/UL spada prawie do zera, itp. Z tego co wiem, klientom firm telekomunikacyjnych przysluguje prawo do zmniejszonej kwoty na rachunku za kazdy dzien awarii (czyli np. kwota pomniejszona o 3/31 calosci tej kwoty - bo byly 3 dni awarii).
Do dziela mosci Panstwo Zbierzmy sie i wyslijmy cos np. do UOKiK lub URTiP. Zazadajmy mediacji w sprawie chello. |
|
|
|
|
egefege
plus master
Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 508 Skąd: Warszawa (Gocław-Iskra)
|
Wysłany: 03-11-2005, 11:19
|
|
|
tylko ze to musi byc awaria 3 dni bedaca z ich winy, wtedy ci sie nalezy - % za kazdy dzien zlego dzialania, tylko ze nigdzie w regulaminie nie ma napisane z eminimum predkosc jest taka i taka, co innego jak to nagminnie sie powtarza wtedy cos mozna z tym robic |
|
|
|
|
SpOOnman
easy master
Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2005, 11:21
|
|
|
No wlasnie, daltego napisalem, ze musi sie zajac tym ktos w tych sprawach doswiadczony - prawnik lub osoba dochodzaca praw konsumenckich nie pierwszy raz. Trzeba znac te kruczki. A moze w umowie to, ze nie ma czegos napisane tez jest pogwalceniem praw konsumentow? Profesjonalista musi sie wypowiedziec. |
|
|
|
|
Wulfgar
classic master
Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 192
|
Wysłany: 03-11-2005, 11:28
|
|
|
jestem ZA. wlasnie napisalem w innym topicu ze od dawna mysle nad jakas skarga do UOKIK.
to co chello wyprawia to sie w glowie nie miesci. internet chodzi jak by nie mogl (glwonie chodzi o www i opoznienia, bo download to jest wporzo). a jak do nich pisze ze z netem jest cos nie tak, to odpisuja po tygodniu ze jest wszystko ok.... tylko ze ja chello mam juz od 2001-2 i wiem jak dzialalo kiedys, 2 lata temu i rok temu. tak jak dziala teraz to nigdy nie bylo tak zle |
|
|
|
|
Grzesiek
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 138 Skąd: Warszawa-Mokotów
|
Wysłany: 03-11-2005, 11:29
|
|
|
Wszystko fajne, tylko niech sie zglosi ktos madry, ktory taka reklamacje napisze i ktoremu przede wszystkim bedzie sie chcialo to zrobic. Pamietam, jak bylem w Aster, to takie reklamacje odnosily skutek |
_________________
|
|
|
|
|
Wulfgar
classic master
Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 192
|
Wysłany: 03-11-2005, 11:42
|
|
|
Grzesiek napisał/a: | Wszystko fajne, tylko niech sie zglosi ktos madry, ktory taka reklamacje napisze i ktoremu przede wszystkim bedzie sie chcialo to zrobic. Pamietam, jak bylem w Aster, to takie reklamacje odnosily skutek |
no wlasnie to jest najwiekszy problem. moze glupi nie jestem ale z drugiej strony nie jestem pewien jak napisac poprawnie takie pismo. |
|
|
|
|
Grzesiek
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 138 Skąd: Warszawa-Mokotów
|
Wysłany: 03-11-2005, 12:09
|
|
|
Wulfgar, wiec wlasnie, to nie moze byc w stylu 'internet wolno dziala, obnizcie oplate', tylko jakies argumenty techniczne, ja na przyklad nie potrafie czegos takiego napisac. Odpisza, ze w koncu "chello nie gwarantuje szybkości minimalnej" i tak sobie mozna prowadzic korespondecje bez sensu Wazne, zeby napisalo wiele osob, nie tylko jedna a tresc moze byc ta sama. |
_________________
|
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2005, 12:50
|
|
|
Proponuje stworzyc oddzielny topic z propozycjami co napisac w takim pismie. Najlepiej chyba nie prosto do UPC, tylko do UOKiK lub URTiP. Dopiero te instytucje moglyby powalczyc z UPC na podstawie naszego pisma. Czytalem gdzies, ze tak najlepiej robic, bo tak skazalibysmy sie na wynajecie prawnika, a w/w intytucje wlasnie w takich sprawach maja doswiadczenie i od tego wlasnie sa. |
|
|
|
|
SpOOnman
easy master
Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2005, 13:00
|
|
|
Och, jaki odzew To teraz chyba trzeba zmienic tytul na "poszukujemy technika-prawnika" ktory by napisal takie pismo. Ja zapostowalem topic, ale zajac sie tym nie ma czasu, moge co najwyzej supportowac uwagami, jak najbardziej.
Topic co napisac w takim pismie - no to jest zwiazane z umowa. Tam trzeba pisac to co niezgodne z umowa. Jak w umowie byloby napisane "szybko" a jest "wolno" to to jest podstawa. A tak latwo to niestety nie jest :/ Nie napisali "szybki internet" w umowie, tylko na ulotce.
Nie wiem tez, czy monitoring z kilku miejsc o stalych porach bybly dowodem - np. MTRy. Koniec koncow moga powiedziec, ze to pliki tekstowe itd.
Ale piszcie piszcie, burza mozgow trwa, a nuz cos wyjdzie |
|
|
|
|
egefege
plus master
Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 508 Skąd: Warszawa (Gocław-Iskra)
|
Wysłany: 03-11-2005, 13:14
|
|
|
SpOOnman napisał/a: |
Nie wiem tez, czy monitoring z kilku miejsc o stalych porach bybly dowodem - np. MTRy. Koniec koncow moga powiedziec, ze to pliki tekstowe itd.
| ale przeciez UPC kaze robic pomiary winmtr i wklepywac go do takiego oto formularza i wysylac na serwis@chello.pl
Cytat: | Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza. Zostanie on przekazany do działu monitoringu i nadzoru sieci w celu dokładnego sprawdzenia problemu.
UWAGA!!! Podczas wykonywania testów prosimy o wyłączenie programów typu p2p oraz wyłączenie programu typu firewall lub udostępnienie na nim wszystkich portów.
__________________________________________________________________________________
1) Czy problem wolnego transfery dotyczy:
-wolnego uruchamianie stron www (tak/nie) (podać kilka przykładowych stron, które wolno się uruchamiają)
-pobieranie plików ze stron www (tak/nie, przykładowe strony)
-pobieranie plików z serwerów ftp (tak/nie/nie korzystam, przykładowy serwer)
-radia internetowe (tak/nie/nie korzystam)
-inne (wymienić)
2)W jakich porach występuje problem? (całą dobę/rano/wieczorem itp.)
3) Średnia i maksymalna prędkość pobierania pliku ze stron(zalecamy pobieranie plików większych niż 16 MB)
Data i dokładna godzina wykonywania testu:
..................
średnia maksymalna
http://noc.gts.pl/ .... kB/sek .... kB/sek
ftp://ftp.atman.pl/ .... kB/sek .... kB/sek
ftp://ftp.icm.edu.pl/ .... kB/sek .... kB/sek
4) Test połączenia z przykładowym serwerem (lub serwerami) za pomocą programu WinMtr (wyniki testu wkleić poniżej).
Program do pobrania pod adresem http://winmtr.sourceforge.net/winmtr_bin.zip
5) Numer klienta i MAC adres modemu kablowego (znajduje się na naklejce na obudowie modemu)
______________________________________________________________________
Tylko przy Twoim udziale możemy pomóc Ci rozwiązać zgłoszone problemy.
Dział Wsparcia Usług Internetowych
| sami mi przyslali taki formularz z ich serwisu wiec jak kaza robic winmtr pomiary to nie moga ci powiedziec ze to plik tekstowy bo znajdziesz inne narzeddzie ktore ci pokaze starty na aorcie a nie bedzie eksportowac do pliku txt i co wtedy zrobia ?? np. visual route robisz skren jpg i juz nie jest plik txt, a latwo poznac czy jpg byl zmieniany np. w photoshop |
|
|
|
|
Wulfgar
classic master
Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 192
|
Wysłany: 03-11-2005, 13:17
|
|
|
problem w tym ze w umowie na nich "haka" nie znajdziemy. sztab prawnikow UPC pewnie o to zadbal.
wlasciwie upc nic nam nie wgarantuje w umowie...
moze sama umowa za malo informuje klientow o usludze? i moze to trzeba bedzie napisac skarge na zly regulamin/umowe.
kiedys na forum NLEDa (moda do emula jakby ktos nie wiedzial) chyba cos tam organizowali na ATERa. |
|
|
|
|
petryk
ultra master
Pomogła: 6 razy Dołączyła: 13 Wrz 2005 Posty: 830
|
Wysłany: 03-11-2005, 13:18
|
|
|
jestem za |
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2005, 13:30
|
|
|
A moze po prostu przyczepic sie do tego, ze umowa jest niekorzystna dla uzytkownika z punktu widzenia prawa telekomunikacyjnego - nie okreslone sa np. parametry minimalne lacza, nie wiadomo jak okreslic, ze strony otwieraja sie bardzo wolno, ze od jakiegos roku sa ciagle jakies awarie (spowolnienia) i w sumie UPC nic sobie z tego nie robi, itp. |
|
|
|
|
|