Skaczące pingi w grach... |
Autor |
Wiadomość |
dereczq
Klikacz
Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 14 Skąd: Bydgoszcz, Szwederowo
|
Wysłany: 27-10-2005, 12:22 Skaczące pingi w grach...
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów!
Od kilkunastu dni jestem (szczęśliwym?) posiadaczem internetu z chello. Niestety, mam pewien problem - otóż w godzinach wieczornych (18:00 - 23:00) w grach takich jak: Half-Life, Counter-Strike ping potrafi skakac nawet do 800ms! Dzieje sie tak ok. co pol minuty. Gram - ping 50-70 i po kilkudziesieciu sekundach ping podskakuje na kilka sekund do 600-800 i po chwili jest znow niski. Wg. mnie ogolne pingi w grach sa zdecydowanie za wysokie - sredni ping na wiekszosci serwerow to 60-70, przy czym inni maja po 30-40! Ze stron internetowych transfer mam OK - ok. 120kB/s. Pingi do wp średnio 30-40ms, do onetu - 30-40ms. Modem jak w opisie.
Sygnał:
Downstream
Frequency 786000000 Hz
Signal To Noise Ratio 39.5 dB
Power Level 3.3 dBmV
Upstream
Channel ID 4
Frequency 41600000 Hz
Power 46.0 dBmV
Czy modem jest dobry?
Nie znam się na tym więc nie wiem czy sygnał jest ok dlatego prosze Was o sprawdzenie
MTU mam ustawione na 1500
Pingi wydają mi się troszke wysokie jak na chello - kolega, co prawda z innego miasta, ma pingi srednio mniejsze o 5-10ms (wp 25-30, onet 20-30). Najbardziej dziwią mnie te 'skoki' w grach - jest to po prostu nie do zniesienia. Czy ktos ma rowniez podobny problem? A moze ktos potrafi pomoc? Z gory dziekuje wszystkim za odpowiedz:P |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2005, 14:02
|
|
|
Modem i sygnał masz OK
1 pytanie to modem podłączony przez usb czy normalnie przez kartę sieciową
2 czy masz pewność, że jakiś program czegoś nie wysyła w czasie gdy grasz (chwilowe przypchanie uploadu powoduje takie skoki)
3 prześledź całą trasę do serwera na którym grasz przy pomocy mtr albo czegoś podobnego (najlepiej niech pochodzi sobie dłużej) powinno wyłapać gdzie powstają opóźnienia - będzie wiadomo czy da się na to coś poradzić |
|
|
|
|
dereczq
Klikacz
Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 14 Skąd: Bydgoszcz, Szwederowo
|
Wysłany: 27-10-2005, 14:12
|
|
|
Modem mam podłączony przez karte sieciowa, na 100% nie ma zadnego innego programu, ktory by korzystal z internetu, pod wieczor, gdy beda duze lagi, wlacze program i zamieszcze wyniki:)
zaobserwowalem w grze duze straty pakietow :/ czy aby rozwiazac ten problem, musze skontaktowac sie z chello? |
|
|
|
|
Kobra [LeD]
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2005 Posty: 62
|
Wysłany: 27-10-2005, 15:33
|
|
|
Problem niestety wielokrotnie sie powtaza... walke z BOK'iem rozpoczalem we wrzesniu zeszlego roku i kilka razy w miesiacu musze tam dzwonic. Generalnie straty na pakietach bedziesz mial albo na sieciach, do ktorych laczysz sie przez WIX (ale ostatnio z nimi jest OK), albo do ktorych laczysz sie przez ATMANA - TPSA. Jak naprawia jeden, to przechodzi na drugi...
Takie problemy nalezy ZAWSZE zglaszac - im nas bedzie wiecej, tym mozemy oczekiwac lepszych efektow.
Czesto slyszalem od BOK'u, ze to nie po ich stronie, a de facto pingi wzrastaly na *.upc.pl... nie daj sie zbyc i mow, ze nie tylko Ty masz taki problem.
Wieczorkiem zarzuc testami z WinMTR.
Jesli chcesz pograc w dobrej atmosferze, to zapraszam do mnie na serwerek CS 1.6 No-Steam
http://led.game-server.cc (tam jest IP serwera)
Ps. Grywamy najczescie wieczorami |
_________________
|
|
|
|
|
Supafax
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 163 Skąd: Warszawa - SND
|
Wysłany: 27-10-2005, 16:00
|
|
|
Jest jeszcze taka możliwość, że posypał się soft w modemie (tak jak w TCM390, który miałem na początku). Zauważyłem straty na pierwszym hopie, a technicy z helpdesku nie potrafili mi pomóc. Dopiero wymiana modemu rozwiązała problem. |
|
|
|
|
egefege
plus master
Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 508 Skąd: Warszawa (Gocław-Iskra)
|
Wysłany: 27-10-2005, 18:13
|
|
|
ja mam wieczorami to samo na serwerach amricas army, sledze trase tracert komenda i na aorta najwieksze pingi sa a jak wam wiadomo aorta to siec szkieletowa chello, wiec jak ci beda chceli wmowic ze to twoja wina to powiedz ze na serwerach AA ludzie tez maja problemy a jak sie okazuje polacy maja calkiem niezl epingi ponizej 100 ale co z tego jak ja mam 180-300 to s emoge grac na lagach k... i niech ci nie p... ze serwery sa w usa bo ja mialem ping do serwera w de na poziomie 250, mam taki formularz od party line do zglaszania problemow jak chcesz moge ci podeslac, ja tam zlozylem pisemna reklamacje poparta screnami z AA i wydrukowanymi tymi screnami czekam az rozpatrza a jak nieodpowiedza w 30 dni czy ile czasu maja to uznaja rozczenia |
Ostatnio zmieniony przez egefege 27-10-2005, 19:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2005, 18:45
|
|
|
Cytat: | ten winmtr to pod linuxa jest ?? |
Nie pod linuksa jest mtr, winmtr to windowsowa odmiana mtr
A co do czasu i odległości pakiety poruszają się tylko z prędkością światła nawet gdyby nie było opóźnień wywołanych przez rutery podróż tam i z powrotem to lecąc w linii prostej zajęło by to im jakieś 50ms tyle że ziemia jest niestety okrągła więc po prostej nie polecą po powierzchni ziemi zajmie im to jakieś 70ms a poprzez satelity znajdujące się na orbicie geostacjonarnej jeszcze co najmniej drugie tyle do tego musisz doliczyć rutery które również trochę czasu potrzebują aby przeczytać pakiet i skierować w odpowiednie miejsce, więc czasy rzędu 100ms po dnie lub 180przez satelitę są naprawdę dobre. Weź też pod uwagę, że nie jesteś sam na świecie i czasem pakiet musi poczekać na rurerze kilka milisekund na swoją kolej (co przy kilkunastu ruterach w każdą stronę może dać kolejne stokilkadziesiąt milisekund)
Przy okazji jestem ciekaw co odpowiedzą na taką reklamację Napisz koniecznie jeśli odpowiedzą |
|
|
|
|
egefege
plus master
Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 508 Skąd: Warszawa (Gocław-Iskra)
|
Wysłany: 27-10-2005, 19:23
|
|
|
http://members.chello.pl/macius.d/1.jpg zerknijcie na to niby tracert dobry to czemu w grze mam ping na poziomie ~250 i o co chodzi z ta kolumna % loss co ten program tam pokazuje w tej podpowiedzi o tym lost bo nie znam english Cytat: | po dnie lub 180przez satelitę są naprawdę dobre. | ale gosc z partyline mi mowil ze na dnie oceanu sa swiatlowody to po co to idzie po satelicie jak moze po swiatlowodzie , co oni moga odpowiedziec pewnie odpowiedza ze u nich wszystko gra jak zwykle,cos musza odpowiedziec bo wtedy ja uznaja a ja napisalem ze zadam obnizenia polowy abonamentu za to ze net zle dziala, jako ciekawostke powiem wam ze kiedys ze skrzynki na pietzre wyrwal ktos u mnie rozgaleziacz w piatek, technik przylazl w poniedzialek rano podlaczyl i bach netu nie ma 4 dni magicy rozni od UPC przyjezdzali sieciowki,modemy wymieniali wkoncu ktorys wpadl na pomysl zeby w skrzynce zobaczyc tak inteligentnie ktos podlaczyl ze moj kabel z netem polazl do sasiadki a kabel z sama TV do mnie hehe magicy za dyche hehehe, a mowilem zeby w skrzynce sprawdzili a oni nie nie tam wszystko gra Cytat: | Jest jeszcze taka możliwość, że posypał się soft w modemie (tak jak w TCM390, który miałem na początku). Zauważyłem straty na pierwszym hopie, a technicy z helpdesku nie potrafili mi pomóc. Dopiero wymiana modemu rozwiązała problem. | straty to ja mam glownie na aorcie czy to znaczy ze modem siada ?? http://members.chello.pl/macius.d/2.jpg zobaczcie to winmtr |
|
|
|
|
dereczq
Klikacz
Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 14 Skąd: Bydgoszcz, Szwederowo
|
Wysłany: 27-10-2005, 20:29
|
|
|
Wyniki z WinMTR - moze one pomoga w rozwiazaniu mojego problemu (packet loss)
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2005, 21:40
|
|
|
dereczq, niestety masz pecha pakiety giną na samym końcu trasy, nic na to nie poradzisz ani Ty ani chello,
jak samo nie minie pewnie bedziesz musiał poszukać innego serwera.
egefege napisał/a: | niby tracert dobry to czemu w grze mam ping na poziomie ~250 |
może coś ma problemy z większymi pakietami w ustawieniach powinno być packet size spróbuj ustawić na coś dużego np 1400 i zobaczyć czy się nie pogorszy (jeśli się pogorszy to znaczy, że zmniejszenie MTU pomoże)
A jeśli to nie to, zostaje jeszcze możliwość, że ktoś celowo mniejszył priorytet (lub wręcz ograniczył) ruch na tym porcie na którym chodzi gra, w takim przypadku reklamacja jest jaknajbardziej uzasadniona. |
|
|
|
|
egefege
plus master
Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 508 Skąd: Warszawa (Gocław-Iskra)
|
Wysłany: 27-10-2005, 21:59
|
|
|
Marek napisał/a: | może coś ma problemy z większymi pakietami w ustawieniach powinno być packet size spróbuj ustawić na coś dużego np 1400 i zobaczyć czy się nie pogorszy (jeśli się pogorszy to znaczy, że zmniejszenie MTU pomoże)
A jeśli to nie to, zostaje jeszcze możliwość, że ktoś celowo mniejszył priorytet (lub wręcz ograniczył) ruch na tym porcie na którym chodzi gra, w takim przypadku reklamacja jest jaknajbardziej uzasadniona. | w gzre nie ma mozliwosci zmiany MTU, gra dziala na porcie 1716 na partyline mowia ze nie blokuja ani nie ograniczaja priorytetu, zmiana w windowsie MTU z 1500 na 500 poprawia ping moze o ~15ms |
|
|
|
|
dereczq
Klikacz
Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 14 Skąd: Bydgoszcz, Szwederowo
|
Wysłany: 27-10-2005, 22:04
|
|
|
Tylko jest taki problem - na KAZDYM serwerze mam straty pakietów! |
Ostatnio zmieniony przez dereczq 28-10-2005, 12:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
elwe
Klikacz
Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2
|
Wysłany: 28-10-2005, 12:10
|
|
|
Mam dokladnie taki sam problem + transfer z wiekszosci serwerow nie przekracza 10kBps.
Kod: | |------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| No response from host - 100 | 195 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 10.133.220.1 - 7 | 195 | 181 | 0 | 11 | 79 | 0 |
| No response from host - 100 | 195 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 195 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 195 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 194 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| z-icm.poznan-gw.10Gb.pol34.pl - 21 | 194 | 153 | 15 | 25 | 47 | 31 |
| z-poznan-gw1.torun.10Gb.pol34.pl - 6 | 194 | 183 | 15 | 33 | 234 | 31 |
| mat-ge.man.torun.pl - 6 | 194 | 182 | 15 | 28 | 47 | 31 |
| mitra.petrus.com.pl - 6 | 194 | 182 | 15 | 30 | 47 | 32 |
| waju-torman.petrus.com.pl - 6 | 194 | 183 | 15 | 28 | 47 | 16 |
| hl.petrus.com.pl - 6 | 194 | 182 | 15 | 28 | 47 | 31 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______| |
Prawde mowiac, to nie wiem co mam myslec. Z chello wspolpracuje od samego poczatku i nigdy takich problemow nie bylo. Dopiero teraz nie da sie ani nic sciagac, ani grac. A ping w porzadku. Wiele osob ma ten sam problem - czyli praktycznie niemozliwa gra na jakimkolwiek serwerze, w jakakolwiek gre. Nikt natomiast nie mial takiego problemu z transferem. Na infolinii uslyszalem jeynie, ze w takiej usludze (chello+), transfer w granicach 10kBps to faktycznie za malo (robrajajacy sa tam na infolinii ). Nawet aktualizacja biblioteki wirusow przed skanowaniem (a noz to cos u mnie) trwala ok 20 minut |
Ostatnio zmieniony przez elwe 28-10-2005, 13:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kobra [LeD]
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2005 Posty: 62
|
Wysłany: 28-10-2005, 12:52
|
|
|
@elw, jejku, zrob z tego "[CODE]" bo sie nie mozna doczytac.
@dareczq, kazdy serwer masz routowany przez netie? nie sadze. Daj testy innych serwow. |
_________________
|
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2005, 14:14
|
|
|
elwe, na stronie pomocy w komunikatach masz wyraźnie napisane, iż są problemy z siecią pol34. |
|
|
|
|
|