Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z internetem - uszkodzony kabel (?)
Autor Wiadomość
guushiddink 
classic master

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 151
Wysłany: 20-01-2019, 12:24   Problem z internetem - uszkodzony kabel (?)

Od jakiegoś czasu (z miesiąc, może dłużej) mam problemy z netem od UPC.
Raz dziennie/kilka razy dziennie/ raz na kilka dni - nie ma zależności, restartuje mi się modem Connect Box (zaczynają nagle migać diody i inicjalizuje się od nowa).
Zadzwoniłem na pomoc techniczną, cośtam pobadali, stwierdzili utraty/zakłócenia sygnału i przysłali serwisanta.
Serwisant przyjechał, stwierdził, że modem jest ok i że problemem są kable doprowadzające między skrzynką a modemem.
I jedyne rozwiązanie wg niego to kłaść nowe kable, czytaj rozwiercać ściany w mieszkaniu i na klatce schodowej, albo czekanie aż UPC zmieni częstotliwości jak w Warszawie (co by to nie oznaczało). Czyli po pierwsze remont w chacie a po drugie na klatce raczej spółdzielnia mi się nie zgodzi na rycie, bo niedawno był skończony remont (w zasadzie to kto o taką zgodę ma występować? Ja czy UPC?).
Doradźcie, co ewentualnie mógłbym zrobić lub samemu zdiagnozować (dodam, że nie mam jakieś zaawansowanej wiedzy w sprawach sieciowych).
Dopiero co podpisałem dwuletnią umowę z UPC i nie uśmiecha mi się funkcjonować 2 lata z wariującym internetem.

Nie wiem czy to przypadek, ale niej więcej w momencie kiedy zaczęły się awarie zwiększyli mi prędkość internetu ze 120 na 150. Pan na serwis linii twierdzi, że o nie ma żadnego wpływu.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2019, 12:34   

guushiddink napisał/a:
samemu zdiagnozować

A jak masz zrobioną instalację kablową? Są jakieś zwrotnice lub cokolwiek w drodze kabla do modemu?
 
 
guushiddink 
classic master

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 151
Wysłany: 20-01-2019, 13:12   

Nie mam zielonego pojęcia. Instalacja jest "zastana" w momencie zakupu mieszkania. Jedyne co stwierdził technik, że ze skrzynki wychodzi biały kabel, a na wyjściu jest czarny, musiało być jakieś sztukowanie.
Istnieje szansa, że kabel w domu jednak nie idzie w ścianie tylko w listwie przypodłogowej, ale nie będę całej zrywał, żeby się upewnić (choć po wstępnych oględzinach tak mi to wygląda).
Na okablowaniu nie znam się ani trochę, ale w sytuacji jestem patowej.
Przez pierwsze lata nic się nie działo, teraz tak od miesiąca zaczęło nawalać.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2019, 13:14   

A pokaż jeszcze (tak dla formalności) sygnał DS\US w Connect Boxie
 
 
guushiddink 
classic master

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 151
Wysłany: 20-01-2019, 13:34   


o to pytasz?
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2019, 13:49   

Tak, o to. Widzę zakłócenia LTE i (prawdopodobnie) działanie filtru do analogu w skrzynce czyli technik mógł mieć rację
 
 
guushiddink 
classic master

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 151
Wysłany: 20-01-2019, 13:53   

A to może mieć coś wspólnego z przejściem na neta 120 -> 150?

I na marginesie, co mogę w tej sytuacji zrobić? Przyzwyczaić się do restartów kilka razy dziennie? Bo rycie w ścianach nie wchodzi w rachubę..
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2019, 13:55   

guushiddink napisał/a:
A to może mieć coś wspólnego z przejściem na neta 120 -> 150?

Nie. Sygnał Ci się pogorszył przez nieszczelność w instalacji
guushiddink napisał/a:
I na marginesie, co mogę w tej sytuacji zrobić? Przyzwyczaić się do restartów kilka razy dziennie? Bo rycie w ścianach nie wchodzi w rachubę..

Jeśli kabel wchodzący do modemu jest pochowany w ścianach (czy tam w listwie przypodłogowej) to poza tym ryciem nic innego w grę nie wchodzi
 
 
guushiddink 
classic master

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 151
Wysłany: 20-01-2019, 13:59   

Ok, a czy sytuacja jest podstawą do ewentualnego rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów? Mam Orange Światłowód w klatce, więc nie jestem zdany na laskę UPC.

I jak technicznie taka ewentualna naprawa wygląda? Przychodzą panowie, robią dziurę wsadzają kabel i sobie idą, a mi zostaje remont mieszkania?

I kto występuje o zgodę do spółdzielni, jeśli trzeba ryć na klatce (i analogicznie, kto doprowadza to do stanu pierwotnego)?
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2019, 14:09   

guushiddink napisał/a:
Ok, a czy sytuacja jest podstawą do ewentualnego rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów?

Cóż. Teoretycznie wina jest po stronie UPC, ale w praktyce Ty jako abonent odmawiasz rozwiązania problemu (nie ma znaczenia przyczyna)
guushiddink napisał/a:
I jak technicznie taka ewentualna naprawa wygląda? Przychodzą panowie, robią dziurę wsadzają kabel i sobie idą, a mi zostaje remont mieszkania?

Jeśli chodzi o kabel od klatki do mieszkania to go luzem położą, a Ty we własnym zakresie go ukryjesz
 
 
guushiddink 
classic master

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 151
Wysłany: 20-01-2019, 14:14   

No załóżmy, że kabel po mieszkaniu nie jest w ścianie. Pozostaje jeszcze kwestia od skrzynki do mieszkania. Tam mi też luzem położą?
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2019, 14:18   

guushiddink napisał/a:
No załóżmy, że kabel po mieszkaniu nie jest w ścianie.

To może jednak sprawdzisz jak kabel do modemu u Ciebie biegnie?
guushiddink napisał/a:
Pozostaje jeszcze kwestia od skrzynki do mieszkania. Tam mi też luzem położą?

Tam to już go ukryją
 
 
guushiddink 
classic master

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 151
Wysłany: 20-01-2019, 14:26   

Z tego co widzę, kabel u mnie wchodzi w listwe i potem przechodzi przez ściane na tył szafy w przedpokoju. Nie wiem dokładnie, w którym miejscu wychodzi z mieszkania. To monter żonie mówił o ryciu ścian/ rozwalaniu klatki etc, nie było mnie przy tym. Nie wiem, czy miał racje / chciał ją zbyć / był niekompetentny.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2019, 14:31   

guushiddink napisał/a:
Z tego co widzę, kabel u mnie wchodzi w listwe i potem przechodzi przez ściane na tył szafy w przedpokoju.

Odsuń tą szafę i zobacz tą brakującą drogę kabla do modemu. Jeśli spółdzielnia nie zgodzi się na rycie ścian to chociaż zbadasz czy to u Ciebie w Twoim lokalu nie ma zakłóceń
 
 
guushiddink 
classic master

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 151
Wysłany: 20-01-2019, 16:23   

To jest szafa pod zabudowe :D Nie chce mi się opisywać w szczegółach. Kabel idzie w szczelinie za szafą, nie prześledze w którym miejscu ucieka na zawnątrz. Mam nadzieje, że UPC wie, w którym miejscu wchodzą mi do mieszkania ;)

[ Dodano: 20-01-2019, 17:55 ]
Na marginesie - zna ktoś telefon do pomocy technicznej UPC? Bo ja się przez DUK łączyłem ;)

[ Dodano: 20-01-2019, 21:10 ]
Sytuacja lekko się komplikuje. Próbuje śledzić te kable (okablowanie jak mówiłem zastane) i okazuje się, że kabel jakoś leci przez pokój po przeciwnej stronie mieszkania, tam jest łączenie między "białym" kablem (zakładam, że to od operatora - da to rade zweryfikować?) a kablem czarnym, który potem mi wchodzi do rozdzielnika na dekoder/modem.
I teraz moje dwa pytania
1. Może spróbować przyciąć tam końcówki kabla, powymieniać złączki, wstawić nową beczkę itp?
2. Może zastosować na łączeniu jakiś filtr? Jeśli tak, polecilibyście coś konkretnego? Może filtry ferrytowe na końcówkach obu łączeń?

Na razie "podokręcałem" te łączenia, odwróciłem beczkę i statystyki z downstreamu chyba sie poprawiły (jeśli powinno się to interpretować jako stosunek post errors to pre errors). Sczególnie na kanale 8

czyli mogę zakładać, że trop szukania awarii na łączeniu może być dobry?
Ale w dzienniku dalej mi wypluwa:
"llegal - Dropped FORWARD packet: SRC"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: