Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Modem Cisco EPC3208 przestał działać
Autor Wiadomość
trew 
classic master

Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 214
Wysłany: 11-04-2024, 13:47   Modem Cisco EPC3208 przestał działać

Utworzyłem nowy temat bo może niektórzy nie wiedzą
UPC wyłącza modemy Cisco EPC3208
Jeśli jeszcze twój modem działa to w ciągu kilku tygodni przestanie działać
Technik w UPC stwierdził że odłączyli mnie bo mam stary modem
Albo wymieniam na nowy modem albo nie będę miał internetu
Nawet smsa mi nie wysłali. Żadnej informacji na maila. Po prostu wyłączyli "zza węgła"
 
 
Neo 
easy master

Dołączył: 09 Kwi 2021
Posty: 34
Skąd: Stolica Górnego Śląska
Wysłany: 11-04-2024, 14:36   

https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=241627#241627

Proponuję pisać w tamtym wątku, albo faktycznie wydzielić zagadnienie do nowego tematu.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2024, 15:20   

Osobiście radzę wymienić modem Cisco przed 1 maja 2024 :P
 
 
warepool 
easy master

Dołączył: 13 Maj 2021
Posty: 43
Wysłany: 11-04-2024, 15:42   

pawelb napisał/a:
Osobiście radzę wymienić modem Cisco przed 1 maja 2024 :P

Osobiście radzę napisać dlaczego, zamiast siać dezinformację.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2024, 15:44   

warepool napisał/a:
pawelb napisał/a:
Osobiście radzę wymienić modem Cisco przed 1 maja 2024 :P

Osobiście radzę napisać dlaczego, zamiast siać dezinformację.


nie chce siać dezinformacji, napisałem w sąsiednim wątku....1 maja 2024 wygasają certyfikaty PKI na modemach Cisco czyli certyfikaty wystawione dla producenta a że te modemy od dawna nie mają aktualizacji firmware to mogą przestać wam działać...teoretycznie są możliwości obejścia tego ale pytanie co Play zrobi
  
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1655
Wysłany: 11-04-2024, 18:22   

pawelb napisał/a:
Osobiście radzę wymienić modem Cisco przed 1 maja 2024 :P

Osobiście to bym zmienił operatora, podejrzewam że na mobilnym miał bym większą stabilnosc
_________________
  ogromny
 
strix 
Klikacz

Dołączył: 11 Kwi 2024
Posty: 4
Wysłany: 11-04-2024, 22:03   Re: Modem Cisco EPC3208 przestał działać

trew napisał/a:
Utworzyłem nowy temat bo może niektórzy nie wiedzą
UPC wyłącza modemy Cisco EPC3208
Jeśli jeszcze twój modem działa to w ciągu kilku tygodni przestanie działać
Technik w UPC stwierdził że odłączyli mnie bo mam stary modem
Albo wymieniam na nowy modem albo nie będę miał internetu
Nawet smsa mi nie wysłali. Żadnej informacji na maila. Po prostu wyłączyli "zza węgła"


Miałem dokładnie to samo wczoraj. Czyste skur...wy...syństwo.
Jakby nie mogli wcześniej powiadomić użytkowników o konieczności wymiany,
a nie stawiać przed faktem dokonanym.
Od wczoraj jestem bez neta. Oczywiście zgłosiłem problem. Czekam na kontakt technika.
 
 
Neo 
easy master

Dołączył: 09 Kwi 2021
Posty: 34
Skąd: Stolica Górnego Śląska
Wysłany: 12-04-2024, 06:43   

Na czeskim forum Vodafone, który to operator przejął tamtejsze UPC użytkownicy piszą, że przed wymianą sprzętu dostawca internetu najpierw wysyła informację o takiej konieczności. I nie dziej się to z dnia na dzień, tak jak u naszej fioletowej ameby. Czyli można podejść do tematu w sposób cywilizowany, bez odcinania neta "bo tak".
_________________
 
 
adasch 
light master

Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 70
Wysłany: 16-04-2024, 20:34   

Dzisiaj mnie to dopadło, masakra z nimi. Faktycznie wylączają? Potrzebuje tylko modem, co polecacie czy nie ma wyboru?

Z buta wyłączyli o po 14 a jak dzwonie z awaria to mówią, że wszystko jest ok.

Najchętniej bym nie wymieniał, szybki, bierze bardzo mało prądu, ma zewnętrzne ip i tylko tego potrzebuje

Edit, serwisant UPC powiedział, że oni ich nie wyłączają, więc może mam pecha, że się zepsuł...

Edit2: dostanę podobno connect box czyli zakładam Compal. Z tego co czytałem, w trybie bridge działa całkiem sprawnie i mam nadzieję, że tak jest...
_________________
  
 
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2024, 21:46   

Teoretycznie można obejść wygaśnięcie certyfikatu PKI na modemie ale pytanie jak do tego podejdzie Play, jeśli jest tego za dużo to mogą wycofać się z drastycznego rozwiązania, okaże się 1 maja
 
 
strix 
Klikacz

Dołączył: 11 Kwi 2024
Posty: 4
Wysłany: 17-04-2024, 00:08   

adasch napisał/a:
Dzisiaj mnie to dopadło, masakra z nimi. Faktycznie wylączają? Potrzebuje tylko modem, co polecacie czy nie ma wyboru?

Z buta wyłączyli o po 14 a jak dzwonie z awaria to mówią, że wszystko jest ok.

Najchętniej bym nie wymieniał, szybki, bierze bardzo mało prądu, ma zewnętrzne ip i tylko tego potrzebuje

Edit, serwisant UPC powiedział, że oni ich nie wyłączają, więc może mam pecha, że się zepsuł...

Edit2: dostanę podobno connect box czyli zakładam Compal. Z tego co czytałem, w trybie bridge działa całkiem sprawnie i mam nadzieję, że tak jest...


Miałem to samo.
Na trzeci dzień miałem technika i dostałem Compala.
Od razu w tryb bridge i działa, nie widzę jak narazie różnicy w porównaniu do Cisco.
 
 
Neo 
easy master

Dołączył: 09 Kwi 2021
Posty: 34
Skąd: Stolica Górnego Śląska
Wysłany: 17-04-2024, 07:43   

adasch napisał/a:
(...) Faktycznie wylączają? Potrzebuje tylko modem, co polecacie czy nie ma wyboru? (...)


[Uwaga, sarkazm]
Parafrazując Henrego Forda, możesz otrzymać modem w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor biały. Do wyboru jest: Compal, Connect Box, CH7465LG-LC. W trybie bridge z zieloną, a nie białą diodą wskazującą na zasilanie, jeśli to pocieszająca wiadomość...
_________________
  
 
 
dekiel 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 200
Wysłany: 17-04-2024, 23:15   

Zestaw jeszcze ile te "nowoczesne" piecyki prądu żreją.
U operatorów kablowych widać równię pochyłą, co nowsze pożal się sprzęta tym większe grzejniki i żreją prądu jak świnia z koryta.
 
 
Neo 
easy master

Dołączył: 09 Kwi 2021
Posty: 34
Skąd: Stolica Górnego Śląska
Wysłany: 18-04-2024, 08:17   

Maksymalny pobór mocy Compala to 30 W. Przeciętnie bierze 11,6 W.
_________________
 
 
markmas 
Klikacz

Dołączył: 18 Kwi 2024
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2024, 15:33   

Na wstępie tylko nadmienię, że czytam forum od kilku ładnych lat i z tego miejsca pragnę się oficjalnie przywitać :)

Użytkownikiem netu jestem już wieki. Pamiętam jeszcze erę 020..., Aster, UPC, pod tym samym adresem :)

PLAY to jedna wielka porażka!!!

Dwa tygodnie temu zadzwoniła do mnie Pani z Play o konieczności wymiany modemu, ponieważ dotychczasowe cisco przestaną działać. Ok. Mówi się trudno - po dziesięciu latach praktycznie bezawaryjnego działania w/w modemu (kilka lat temu wywaliło zasilacz) zgodziłem się na wymianę (czytając oczywiście posty na forum o "zbiorowej awarii modemów cisco"). Monter umówiony był na 16/04. Jakie było moje "zaszkodzenie", że przez zupełny przypadek tego samego dnia od rana (od ok 6:00) nastąpiła awaria (modem nie może się zalogować do sieci). Monter zjawił się ok 11:30, powymieniał złączki, podpiął modem, zalogował się na niego i wychodzi... Po sprawdzeniu transferów okazało się, że jest max 120Mb/s (miało być 600Mb/s). Monter stwierdził, że on jest tylko od montażu i poszedł (siłą nie zatrzymam). Telefon do Play - za chwilę się naprawi - taką odpowiedź uzyskałem. Po chwili nastąpił reset i modemoruoter Compal już nie wstał. Ponownie tel. do Play - konieczna wizyta serwisu - wolny termin 18/04. Serwis przyjechał zadzwonił do człowieka i po kilku minutach net już był - poszedł z zastrzeżeniem, żeby nie resetować modemu przez kilkadziesiąt minut, a po tym czasie mogę sobie ustawić tryb bridge.
Po godzinie zalogowałem się na ten wspaniały wynalazek i oczywiście jest tylko IPv6, czyli brak trybu bridge. (f*ck). Tel. do Play - po ponad półgodzinnej rozmowie z infolinią, niestety Pan sobie nie poradził z przestawieniem na IPv4 i wydał zlecenie. Czekam już cały dzień, a modemorouter dalej swoje....
I tak od początku tygodnia jestem bez internetu dzięki PLAY! Nie mówiąc już o moim urlopie na czas naprawy awarii i moją wieczorną pracą zdalną. Ciekawe czy jak im wystawię rachunek, to czy zapłacą za mój stracony czas i utratę zarobków przez prawie tydzień.

Za chwilę jeszcze będę dzwonił z przypomnieniem. Jeśli i tym razem nie dadzą rady to papa PLAY. Na szczęście u mnie w bloku jest jeszcze kilku operatorów :)

Pozdrawiam
  markmas
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: