Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
UPC - Giga Connect Box
Autor Wiadomość
ogromny 
plus master

Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 320
Wysłany: 28-11-2018, 21:32   

dekiel, zaraz usłyszysz, że to nie wina operatora że ma kulawy sprzęt i nie jest w stanie,albo nie chce wpłynąć na producenta. :shock:
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2858
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 28-11-2018, 21:39   

A co ma operator zrobić jak producent go zlewa? Operator może go upominać, ale w przypadku dużych firm zamówienia są na miliony egzemplarzy danego produktu i taki operator nie może ot tak zmienić sobie nagle producenta bo pierwszy zbyt długo robi soft. Już pomijam fakt, że producent musi najpierw u siebie soft przetestować, a w przypadku kablówek trzeba najpierw kablówce wysłać soft żeby ta mogła go u siebie w labie przetestować.
_________________
 
 
Zuzia 
light master


Dołączyła: 17 Wrz 2018
Posty: 120
Skąd: CK
Wysłany: 28-11-2018, 21:57   Re: UPC - tandenty giga connect box, co robić dalej

kotto napisał/a:
O jaki modemo-router polecacie walczyć z UPC, co będzie najlepsze? Myślę żeby poprosić o wymianę spowrotem na Ubee - zmienie go w tryb bridge i połączę z jakimś routerem, czy może poprosić o coś innego?
Ubee daje radę. Pracuje stabilnie w bridge. Możesz prosić o ten model, ale czy dadzą trudno powiedzieć. Pod tym względem UPC nie jest zbyt pro-klienckie. Są dwie rysy na ich wizerunku - problemy z niektórymi modemami i zdarzające się okrężne trasy routingu. Poza tym całkiem przyjemny internet.
 
 
ogromny 
plus master

Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 320
Wysłany: 28-11-2018, 22:31   

MrPepka, tak na serio to nic nie wiemy, czy producent się wypiął czy UPC ??? Jesli patrzeć na stanowisko upc z modemami starszymi to raczej problem leży po stronie operatora
_________________
 
 
zylx 
ultra master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 1115
Wysłany: 28-11-2018, 22:46   

MrPepka, Operator może wprowadzić usługę i urządzenie jak wszystko będzie dopracowane, a nie robić z płacących abonentów beta testerów.
_________________
 
 
dekiel 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 158
Wysłany: 29-11-2018, 00:01   

Taki głupi wyścig kto wcześniej wprowadzi usługę, często dla biorących udział w wyścigu odbija się czkawką. Nieraz już po kilku miesiącach, klient bardziej świadomy widzi, że mu wciśnięto bubel i następnym razem nie podpisze już kolejnej umowy, w najgorszym przypadku jak się nie będzie mógł wymiksować z bubla, w którego go podstępnie wciśnięto, przeboleje 2 lata i na tym zakończy współpracę z niesolidną firmą. A przy okazji po znajomych puści reklamę "omijaj szerokim łukiem operatora, bo oferuje kiepski sprzęt".
A potem za 2-3 lata okazuje się, trzeba było chwilę poczekać, dopieścić sprzęt, nie sprowadzać bubla, wybrać innego producenta, bo widać spadek klientów albo już nie tak dobry wzrost nowych klientów.
I gdzie ten 1Gb mają? W samej Wawie. Sukces po pieronie...
Dobra firma robi swoje, a nie bierze udziału w wariackim wyścigu.
I teraz kolejna durna polityka. Mają ludzie sprawdzone poczciwe modemy, użytkownik zadowolony ze sprzętu, nie podpiszemy ci nowej umowy na przyjaznych warunkach, bo masz złe cisco, wciśniemy ci nijaki nowy sprzęt, którego jakość polega na tym, że ma młodszą datę produkcji i więcej prądu żre, a po za tym co chwila problemy jak ktoś chce coś więcej niż pooglądać sobie strony. Jest duża szansa, że użytkownik zacznie być bardzo niezadowolony. Sami sobie w stopę strzelają. To też krótkowzroczna polityka. A kumata osoba decyzyjna powie: no tak stare technologicznie są, ale dla dobrego naszego wizerunku zostawmy je jeszcze klientom, do czasu aż nie wynajdziemy na rynku jego godnego następcy obsługującego nowsze standardy i technicznie zrobionego nie gorzej niż staruszek. Będzie godny następca to konserwatyści sami będą prosić o wymianę no nowszy sprzęt. A oni nadal zdziwieni, że klient konserwa trzyma się kurczowo złego cisco, bo jest sprawdzony i dobry, raz włączony chodzi miesiącami, użytkownik przypomina sobie tylko o nim wtedy jak go trzeba odkurzyć.
I nie każdy chce zakładać nowy kaloryfer do domu, co nowsze sprzęty to jak widzę coraz więcej Watów pożerają. Compal jak piszą ludzie tu na forum i 11W potrafi pożreć, a tutaj omawiana zabaweczka do 1Gb pewnie jeszcze bardziej głodna na prąd. Po co brać nowe skoro stare pożera mniej Watów. Najoszczędniejszy wynika, że jest EPC3208 koło 6-7W, potem ze 2W więcej pożera EPC3212. A potem Wat do Wata i mamy w skali roku kiloWata i wkurzający zwłaszcza latem piecyk :)

Na pewno wina operatora, bo operatorowi nikt nowych modemów, modemo-routerów nie wciska na siłę.
Tak jak wyżej napisano, operator ma zawsze możliwość wzięcia sprzętu na testy i sprawdzić co to warte. Jak produkt okazuje się lipa, producent nieelastyczny, niepodatny na sugestie operatora zamawiającego to się mówi dobranoc i szuka czego innego. Pozorna oszczędność: kupię tanie problemowe, będę liczył na cud, że jakoś będzie działać. Pewnie w dziale testowym (jak założymy, że taki mają) jednostki, które nie chcą się narazić przełożonym i żadnych błędów nie dostrzegą dla zasady, bo by to źle było odebrane i będzie po premii, bo czepialski tester szuka dziury w całym i wynajduje ponoć nieistniejące problemy ze sprzętem. A potem robimy dobrą minę do złej gry.
Zjawisko przypomina mi dziurę w asfaltowym chodniku przy drodze miejskiej. Chodzi taką drogą dziennie i tysiąc osób, ale nikt nie chce zgłosić, że jest dziura w chodniku, co się będę wychylał, na pewno ktoś inny za mnie to zgłosi. I tak czekają lata mijają, a dziury nikt nie zgłosił. Błędny wniosek z tego: chodnik jest w porządku, bo nie było żadnych zgłoszeń, że dziura jest.
 
 
zylx 
ultra master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 1115
Wysłany: 29-11-2018, 01:16   

Tak na marginesie, to już drugi przypadek gdy ktoś narzeka na zaniki Internetu na Giga Connect Boxie i częste restarty. Pierwszy przypadek był tutaj: https://forum.upc.eu/t5/lacznosc-i-konfiguracja/zrywa-siec-i-wgl-znika/m-p/21767
Użytkownik podesłał mi screeny z Doniczki i w logu nie ma żadnych błędów, sygnał w porządku.
_________________
 
 
pawelb 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 478
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2018, 09:07   

Trzeba się niestety uzbroić w cierpliwość, produkt bardzo świeży, oczywiście takie zachowanie sprzętu nie powinno mieć miejsca bo to już nie etap laboratoryjny tylko faza produkcyjna ale jest wyścig z czasem jeśli chodzi o rywalizację między Docsis a Gpon i to są też konsekwencje
 
 
ogromny 
plus master

Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 320
Wysłany: 29-11-2018, 09:49   

pawelb, z tego tytułu użytkownicy są pewnie mega dumni
_________________
 
 
kotto 
Klikacz

Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 6
Wysłany: 29-11-2018, 12:20   

Witajcie,
za 3h będzie u mnie technik z wymianą routera, no i niestety nie udało się wywalczyć ubee :oops: Przyjdzie z connect boxem zwykłym czyli chyba ten compal, czy to się nada w ogóle w jakikolwiek sposób pod modem?
Rozmawiając z kimś od działu technicznego przy zgłaszaniu awarii z rzeczonym giga connect boxem dowiedziałem się że niby ubee oni już utylizują, ciekawe czy to prawda czy tylko taka gadka żeby wcisnąć mi tego nieszczęsnego compala...

Myślicie że teraz będzie okej u mnie z netem? Ten soft w zwykłym connectboxie jest ok? Jaki router z wifi byście pod to podłączyli?
 
 
ogromny 
plus master

Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 320
Wysłany: 29-11-2018, 12:56   

kotto, narazie to sobie sprawdź czy ten compal nie będzie się restartował, bo z tym jest rożnie
_________________
 
 
Orion 
classic master


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-12-2018, 10:34   

kotto napisał/a:
Witajcie,
za 3h będzie u mnie technik z wymianą routera, no i niestety nie udało się wywalczyć ubee :oops: Przyjdzie z connect boxem zwykłym czyli chyba ten compal, czy to się nada w ogóle w jakikolwiek sposób pod modem?
Rozmawiając z kimś od działu technicznego przy zgłaszaniu awarii z rzeczonym giga connect boxem dowiedziałem się że niby ubee oni już utylizują, ciekawe czy to prawda czy tylko taka gadka żeby wcisnąć mi tego nieszczęsnego compala...

Myślicie że teraz będzie okej u mnie z netem? Ten soft w zwykłym connectboxie jest ok? Jaki router z wifi byście pod to podłączyli?


Jak po wizycie serwisanta?
_________________
 
 
kotto 
Klikacz

Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 6
Wysłany: 01-12-2018, 14:18   

Orion napisał/a:
kotto napisał/a:
Witajcie,
za 3h będzie u mnie technik z wymianą routera, no i niestety nie udało się wywalczyć ubee :oops: Przyjdzie z connect boxem zwykłym czyli chyba ten compal, czy to się nada w ogóle w jakikolwiek sposób pod modem?
Rozmawiając z kimś od działu technicznego przy zgłaszaniu awarii z rzeczonym giga connect boxem dowiedziałem się że niby ubee oni już utylizują, ciekawe czy to prawda czy tylko taka gadka żeby wcisnąć mi tego nieszczęsnego compala...

Myślicie że teraz będzie okej u mnie z netem? Ten soft w zwykłym connectboxie jest ok? Jaki router z wifi byście pod to podłączyli?


Jak po wizycie serwisanta?


Wymienił mi na compala, wszystko działa bardzo sprawnie, robiłem nawet speedtest na iphonie i ku mojemu zdziwieniu przez wifi idzie pełną prędkością czyli 250mbit. Zero ścinek po wifi tak samo, jestem bardzo zadowolony i póki co nawet nie mam po co instalować zewnętrznego routera wifi, pozostaję przy compalu.
 
 
zylx 
ultra master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 1115
Wysłany: 01-12-2018, 19:33   

kotto, Wifi w Compalu jest bardzo dobre, da się przekroczyć 400mbs. Paradoksalnie, wifi w GCB jest jeszcz elepsze, AC wave 2.
_________________
 
 
zaq13 
light master

Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 85
Skąd: Wrocław/Gaj
Wysłany: 02-12-2018, 18:32   

a ja bym wymienił mojego ubee na Giga Connect Box. :)

Szkoda, że do 250Mb nie ma takiej opcji :sad:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: