Przerywanie w trakcie rozmowy telefonicznej |
Autor |
Wiadomość |
tompsien
Klikacz
Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-10-2011, 21:46 Przerywanie w trakcie rozmowy telefonicznej
|
|
|
Witam, od około czterech tygodniu podczas rozmów telefonicznych występują zakłócenia, przerywanie głosu w trakcie rozmowy.
Testowałem linię telefoniczną na dwóch aparatach: jeden był bezprzewodowy, drugi przewodowy, w obu przypadkach występowały zakłócenia.
Dodatkowo dość często (2-3 razy w ciągu dnia) przerwy w działaniu internetu i duży spadek transferu, występuje na kablu jak i wi-fi.
Dzwoniłem już raz na pomoc techniczną i u nich ponoć wszystko jest w porządku, jutro zamierzam ponownie dzwonić. Pomyślałem jednak, że może na tym forum reakcja będzie szybsza, bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-10-2011, 22:49
|
|
|
tompsien, zapuść ping do serwera upc (tak z tysiąc pakietów minimum, a najlepiej aby chodził sobie cały czas w tle) i zobacz czy pakiety nie giną.
Jak dzwonisz to nie pytaj jak u nich to wygląda tylko kiedy naprawią (na tak zadane pytanie muszą podać konkretną datę). |
|
|
|
|
budry
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lis 2004 Posty: 433 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-10-2011, 00:26
|
|
|
Marek, a jaki jest adres serwera UPC ? |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2011, 12:56
|
|
|
jak nie znam może być 62.179.1.cokolwiek (wszytko z takim początkiem adresu należy do upc i siedzi w tej samej sieci więc wynik będzie podobny) może być np 62.179.1.1 albo jak kto woli 62.179.1.61
Nie mam niestety modemu z bramką aby sprawdzić na adres jakiego konkretnie serwera voip jest ustawiona. |
|
|
|
|
tompsien
Klikacz
Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-10-2011, 13:28
|
|
|
Pingując serwer upc mam straszne skoki, raz jest to 40ms, za sekunde 1200ms. Co to może oznaczać? |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:20
|
|
|
Witam
Telefon w UPC działa tylko z netem-więc skoro przerywa Ci rozmowy i z netem też sie coś dzieje to może to byc wina zbyt niskiego poziomu sygnału wchodzącego do Twojego modemu kablowego,albo napisz im pismo że będziesz żądał obniżenia ceny abonamentu bo usługa nie działa prawidłowo,albo że nawet w ogóle przestaniesz płacic abo bo niby za co-za niedziałającą prowidłowo usługę?,możesz też zażądać przysłania montera żeby to naprawił i nic mu nie podpisuj jak na własne oczy nie zobaczysz że "usterka" została naprawiona.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:50
|
|
|
Cytat: | Pingując serwer upc mam straszne skoki, raz jest to 40ms, za sekunde 1200ms. Co to może oznaczać? | To jest właśnie przyczyna tego, że nie da się rozmawiać - jeśli pakiet nie dociera w ustalonym czasie do odbiorcy telefon przerywa.
Powiedz im o tym a szybciej będą wiedzieli co jest grane (po zanim się sami domyślą puszczając pinga w drugą stronę może minąć dużo czasu).
KOCUREK1970, reklamację zgłasza się dopiero na koniec miesiąca. I jak już pisać to nie tylko żądać zwrotu całego abonamentu ale jeszcze domagać się wypłacenia kary umownej oraz odszkodowania.
Jednak na razie usterka została już zgłoszona, teraz aby ich pogonić do roboty można najwyżej przypomnieć im o tym że zna się swoje prawa i że złoży się reklamację więc każdy dzień ich drogo kosztuje, należy też domagać się podania daty kiedy naprawa zostanie zakończona, gdyby się wykręcali można powiedzieć rozumiem, że rezygnują państwo z prawa wydłużonego terminu naprawy i będą się trzymali podstawowego terminu zawartego w umowie tzn 2 czy 3 dni (trzeba by sprawdzić papiery ile dokładnie) od pierwszego zgłoszenia a potem umowę uważamy za zerwaną z ich winy. |
|
|
|
|
tompsien
Klikacz
Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-10-2011, 23:32
|
|
|
Dziękuję wszystkim za pomoc, na piątek jestem umówiony z technikiem i zobaczymy czy usunie usterkę.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 26-10-2011, 23:39
|
|
|
tompsien napisał/a: | Dziękuję wszystkim za pomoc, na piątek jestem umówiony z technikiem i zobaczymy czy usunie usterkę.
Pozdrawiam |
Witam
Niech kolega da nam wszystkim znać na forum czy monter z UPC usunął usterki,lub co ewentualnie było przyczyną nie działania usługi,bo takie info może w przyszłości pomóc innym "szczęśliwym" klientom UPC w walce o to za co płacą.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
tompsien
Klikacz
Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-10-2011, 21:31
|
|
|
No więc, wczoraj był u mnie technik, wchodząc w ustawienia routera zauważył że mam bardzo wysoki "upstream power" (powinien się znajdować między 40-50 dBmV, a wynosił 57 dBmV).
Wymienił rozgałęźnik które leżał koło routera (nie wiem do czego on służy) i jak do tej pory nie było żadnych kolejnych rozłączeń ani padów internetu.
Zobaczymy czy sytuacja się utrzyma i czy usterka rzeczywiście została naprawiona.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|