Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem cs 1.6 -,-
Autor Wiadomość
maziak 
Klikacz

Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-01-2010, 22:10   Problem cs 1.6 -,-

Jestem cholernie wsciekly i nigdzie nie moge znalezc pomocy na moj problem -,-

Otoz gdy w cs 1.6 ustawie sobie 100 FPS, zaczyna mnie okropnie laggowac ( pingi skoki pod 800 ), dzieje sie tak we wszystkich wartosciach powyzej 95 i do okolo 120. Masowo zaczyna mi skakac choke podczas gry 0 - 20 czasami potrafi koczyc do 100, loss raczej nie. O tyle to dziwne, ze kopmuter jest dobry ( Phenom II 550 x2 HD 3200 integra ) i nie ma mowy zeby nie wyrabial ze 100 fps. FPSy sa stabilne i nie spadaja prawie wogole ( chyba, ze w smoke ), skacze tylko ping. Probowalem wszystkiego i nic nie pomaga, format itp sprawy nie zalatwaiaja problemu.

Dzisiaj przez okolo 3 h wszystko dzialalo poprawnie po wprowadzeniu komend cl_updaterate 10 i cl_cmdrate 35 lecz teraz to nie pomaga i problem ejst dalej.

Co mam zrobic ? Poza tymi sytucjami ping jest niski w granicach 10 - 40.

Obciazenie proca to okolo 50 - 60 % podczas gry.
 
 
KeFaS 
ultra master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 1286
Wysłany: 09-01-2010, 00:10   

Jaki masz monitor? Jeżeli LCD z odświeżaniem 60Hz to i tak maksymalna ilość klatek jakie na nim zobaczysz to właśnie 60, więc możesz sobie ustawić Vsync i grać w stałych 60 fps. Jezeli masz CRT to też, ograniczeniem dla widocznych klatek jest odświeżenia, z tym, że dobre CRT-ki robią spokojnie po 100Hz w niekoniecznie niskich rozdzielczościach.
Poza tym dziwne, że to ma związek z pingiem, na który wpływa łącze, a nie ustawienia gry.
Sprawdzałeś sam ping bezpośrednio do tych serwerów (nie podczas gry)?
 
 
maziak 
Klikacz

Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-01-2010, 07:11   

Poza csem ping jest normalny np, na wp, onet.pl w normie.

Monitor ma odswierzanie max 75 Hz jest to CRT, ale przy wylaczonym Vsync i ustawieniu 100 fpsow w grze i tak widac ogormna roznice np przy recoilu :) I niech nikt nie proponuje mi zmienic fps na 75 bo to nie wchodzi wgole w gre.

MAM WAZNY OBJAW

Gdy ustawie w grze 100 FPS zaczynam gubic pakiety ! nawet do 10% jak nie wiecej bo testowalem tylko chwilke, gdy przelacze na 75 fps pakietow nie gubie, doslownie zadnego i wszystko jest ok. Mierzone programem winMTR.

Co ma FPS do starty pakietow i wzrostu pingow jak tego nie wiem, ale moze wy wiecie >

Poza tymi problemami chello w Gdansku jest rewelacyjne przez 5 lat chyba ze 3 razy nie mialem internetu przez 10 minut, nigdy nie bylo awarii itp. Pingi bardzo niskie ( nawet 5 - 15 na poslkich serverach gdzie neo i netia ma przykladowo 80 )
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-01-2010, 16:15   

Cytat:
I niech nikt nie proponuje mi zmienic fps na 75 bo to nie wchodzi wgole w gre.

No to sam widzisz, że nie ma wyjścia i musisz sobie kupić 100Hz monitor.

Cytat:
Mierzone programem winMTR.
wklej wyniki, póki nie będzie widać gdzie konkretnie są te straty, nie ma co sie zastanawiać dlaczego.
  marekd@jabberpl.org
 
maziak 
Klikacz

Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-01-2010, 16:54   

Kto nie gra w cs, niech lepiej sie nie wypowiada na tematy o ktorych nie ma zielonego pojecia, bo roznica miedzy 75 FPS na 75HZ a 100 FPS na 75 HZ jest OGROMNA, ale widze, ze nie ma sensu tego tlumaczyc.

Straty sa tylko w polaczeniu z IP servera na ktorym gram.

http://img706.yfrog.com/i/beztytuucz.jpg/

Przy akcji straty pakietow w cs 94 %!!!!!! ping 800 non stop, tylko przy ustawieniach 100 FPS... od 90 w dol jest normalnie ... -,-

JAK TO MOZLIWE, zaraz wywale modem przez okno
 
 
KeFaS 
ultra master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 1286
Wysłany: 09-01-2010, 23:59   

To pewnie wina tego serwera, pograj na innym i zobacz jak będzie.

Nie ma różnicy widocznej, gdy ilość klatek przekracza odświeżanie. A nawet jest gorzej, bo niektóre klatki są po prostu pomijane, albo nakładają się na siebie. Vsync to reguluje i dzięki temu nie masz efektu "rwania" obrazu, bo każda klatka synchronizuje się z jednym cyklem "mrugnięcia" monitora.

Jak grałem w CS (1.5, 1.6, Source) to miałem właśnie jeszcze stary CRT 17" z odświeżaniem 85Hz przy rozdzielczości 1024x768 (taka była optymalna dla tego monitora) i najlepiej mi się grało właśnie ze stałymi 85 fps.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-01-2010, 02:00   

Ja tu widzę duże lagi i straty już na wyjściu z komputera (od samej góry idzie 5% loss i 140ms opóźnienia średnio, max ponad pół sekundy)
W takich warunkach nie pogra sobie nawet jak serwer będzie stał u sąsiada za ścianą.

Może być uszkodzony modem albo uszkodzona karta sieciowa ewentualnie kabel między nimi (raczej to komputer bo na modem ustawienia gry nie mają wpływu)

Co mogło by mieć wpływ to tylko taka zgadywanka ale może przy okazji coś zasugeruję.
- Przegrzewanie się chipsetu na płycie (obecnie jeden zintegrowany układ odpowiada za bardzo wiele rzeczy na raz).
- Problem z zasilaniem (grafika bierze więcej prądu przy wyższym odświeżaniu) sieć może być czuła na skoki napięcia.
- Problem z programową obsługa przerwań (gdy jedno i drugie genruje przerwanie w tym samym czasie, im wyższa częstotliwość tym ich więcej), spróbować zmienić nr przerwania na którym siedzi grafika albo sieć.
- błąd w którymś sterowniku
- zakłócanie wywołane indukcją elektromagnetyczną między kablami albo monitorem i kablem, przy określony (odsuń kabel sieciowy od kabla do monitora i od samego monitora) można tez jakoś je ekranować.

Chwilowo nie mam więcej pomysłów, ale podkręcanie karty powyżej tego co widać tylko może popsuć płynność, na pewno nie poprawi.
  marekd@jabberpl.org
 
patgaw 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 272
Skąd: WWA
Wysłany: 10-01-2010, 18:37   

KeFaS napisał/a:
Nie ma różnicy widocznej


moze nie grales na tak dlugo/na takim poziomie aby to ja zauwazyc.
ja gralem w cssa pare lat, i wiekszosc dobrych graczy twierdzi ze jest roznica.
ja sam zbytnio tez jej nie odczuwam, ale za to od fpsow zalezy cl_cmdrate (odpowiedziealne za ilosc wysylanych informacji do serwera) ktore dosc sporo zmienia w grywalnosci.
tych ktorzy mieli slabe kompy zawsze ciezko bylo trafic.
 
 
KeFaS 
ultra master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 1286
Wysłany: 11-01-2010, 00:00   

Bo większość adminów serwerów nie ma pojęcia jak poprawnie je skonfigurować i w tym leżał problem.
Poza tym widać jesteś podatny na sugestie innych, mi też tak mówili (grałem w tych różnych ligach CB, ESL, ale przestałem mieć na to czas), ale jakoś zdecydowanie najlepiej mi się grało ze stałą ilością klatek równą odświeżaniu monitora. Poza tym jak widziałem serwer, gdzie sobie ustawiają jakieś opcje z kosmosu i każdy gracz potem musi ustawić sobie inaczej do takie serwera to odpuszczałem i grałem na normalnych serwerach.
Jak ktoś miał słabego kompa to analogicznie liczba klatek spadała mu i też wtedy było źle, bo niektóre się na siebie nakładają. Wtedy warto obniżyć detale gry, albo jeżeli znów będzie za mało to kupić lepsza kartę graficzną i/lub resztę sprzętu. CS już jest dosyć starą grą (nawet w wersji Source) i do komfortowej gry wystarczy już w tym momencie komputer, który można na Allegro kupić za 100-200zł, a samą grafikę za 30-50zł, więc IMO lepiej raz zainwestować w trochę lepszy sprzęt i grać komfortowo, niż kombinować na siłę z ustawieniami, zmniejszać rozdzielczość, itp.
Poza tym w grach online stabilne łącze to i tak podstawa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: