Nieprawidłowe naliczenia |
Autor |
Wiadomość |
srebrowk
Klikacz
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 2
|
Wysłany: 17-08-2009, 10:49 Nieprawidłowe naliczenia
|
|
|
Witam,
Czy ktoś z użytkowników forum spotkał się z tym iż pod jego numer klienta podpięto błędnie biling telefoniczny? Maa taką sytuację że ni stąd ni zowąd pojawiły mi się połączenia telefoniczne w momencie gdy telefon był nieużywana od 6 miesięcy. Najlepsze jest to iż mam nawet połączenia z pocztą głosową w okresie jak byłem na urlopie a modem i wszystkie urządzenia w domu były fizycznie odpięte od prądu. Zaznaczę że nikt poza mną nie ma kluczy do mieszkania. Oczywiście pani na infolinii twierdzi że takie coś jest niemożliwe. Dla mnie jest niemożliwe wykonanie połączenia jak modem jest wyłączony z prądu, Oczywiście złożyłem reklamację i czekam na jakieś info - konsultanci nabrali wody w usta i każą czekać. Jedną rzecz jaką zauważyłem to to iż grzebali w konfiguracji mojego telefonu , bo rozpięli linię telefoniczna i nie chciała się zestawić do momentu resetu modemu z mojej strony.
Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-08-2009, 11:50
|
|
|
Dzwonić można z dowolnego innego modemu z bramką voip, wystarczy przerejestrować go sobie na swoje konto, potrzebny jest w tym celu twój login i hasło.
Oczywiście twój modem nie będzie wtedy działał - ale skoro z niego nie korzystałeś mogłeś tego nie zauważyć.
Nie używasz przypadkiem domyślnego hasła ? bo login jest łatwy do zgadnięcia, jest to też to samo hasło co do ich poczty, jeśli korzystasz z tej ich poczty to czy zawsze używasz ssl ? pewnie nie bo mają źle skonfigurowany serwer i bezpieczne połączenia nie działają, a po normalnym pop bez ssla hasła lataja jawnym tekstem, oraz do ftp - tam też hasło przesyłane jest jawnym tekstem i może zostać podsłuchane, jeśli dobrze poszukasz to znajdziesz bardzo stare tematy na forum i grupie dyskusyjnej dotyczące wykorzystywania cudzego limitu - wtedy były jeszcze limity a upc nie świadczyło usług voip).
Tak czy inaczej błędy w konfiguracji serwera pocztowego, czy też ustawianie ludziom domyślnych, łatwych do zgadnięcia haseł bez informowania ich o tym to ewidentnie wina operatora i tak czy inaczej muszą zwrócić kasę i przeprosić za zaistniałą sytuację.
Napisałem jak to możliwe tylko dlatego, że pytałeś - ale to niekoniecznie musi oznaczać że ktoś logował się na twoje konto, mogli zwyczajnie się pomylić przy drukowaniu faktur - oni tam często się mylą (mi średnio raz w roku przysyłają złą fakturę mimo, że mam tylko internet). |
|
|
|
|
srebrowk
Klikacz
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 2
|
Wysłany: 17-08-2009, 12:04
|
|
|
Problem w tym ze nie korzystam z ich poczty. Na ich koncie logowałem się raz, ustawiłem forward na inne i tyle, było to w dodatku ponad pół roku temu. Hasło mam wygenerowane przez nich i do tej pory nie było ono zmieniane, bo nie miałem takiej potrzeby.
Zastanawia mnie fakt, że nawet gdyby ktoś przerejestrował modem nie działałby mi również internet. A w lipcu byłem już po urlopie net działał, a cudzy biling jest podpięty pod konto. Mam wykaz połączeń i mógłbym zacząć dzwonić na numery z niego bo jak ktoś wisi z tym numerem 1,5 h i nie jest to jednostkowy przypadek to raczej chyba wie z kim rozmawiał tyle że wcale mi tego nie musi powiedzieć.
Najbardziej mnie wkurza to że walą ciemnotę ludziom, jak ewidentnie problem jest u nich. Podejrzewam, że im się biling rozjechał w czerwcu i lipcu, bo już w sierpniu na razie żadnych połączeń system nie pokazuje.
Ale dzięki za sugestie to też może być jakiś trop w walce i nimi. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-08-2009, 12:59
|
|
|
Cytat: | Hasło mam wygenerowane przez nich i do tej pory nie było ono zmieniane, bo nie miałem takiej potrzeby. | a domyślne, nadane przez nich hasło łatwo zgadnąć.
Cytat: | Mam wykaz połączeń i mógłbym zacząć dzwonić na numery z niego bo jak ktoś wisi z tym numerem 1,5 h i nie jest to jednostkowy przypadek to raczej chyba wie z kim rozmawiał tyle że wcale mi tego nie musi powiedzieć. |
Dobry pomysł - zawsze możesz coś naściemniać aby powiedział. |
|
|
|
|
-skasowany- [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2009, 09:08
|
|
|
-skasowany- |
|
|
|
|
gomi
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2006 Posty: 108 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: 24-08-2009, 18:37
|
|
|
Marek napisał/a: | Dzwonić można z dowolnego innego modemu z bramką voip, wystarczy przerejestrować go sobie na swoje konto, potrzebny jest w tym celu twój login i hasło.
|
A jak można przerejestrować bramkę? |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-08-2009, 20:41
|
|
|
Zakładając że masz modem z bramką voip podłączony do sieci upc i chcesz dzwonić na koszt sąsiada, wchodzisz na stronę
http://instalacja.upc.pl
podajesz login i hasło sąsiada, na stronie zaznaczasz że to jest teraz jego modem i bramka, po restarcie modem pobierze sobie nową konfigurację odpowiednią dla usługi jaką ma sąsiad.
Oczywiście to łatwe do wykrycia dla kogoś kto przeczyta logi (tyle, że oni tak sami z siebie rzadko monitorują cokolwiek), no i sąsiad straci dostęp do sieci więc o ile tylko akurat gdzieś nie wyjechał dość szybko zgłosi awarię a przyczyna będzie natychmiast widoczna. |
|
|
|
|
gomi
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2006 Posty: 108 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: 25-08-2009, 18:34
|
|
|
Dobre |
|
|
|
|
|