Problem po podzieleniu lacza |
Autor |
Wiadomość |
grocio
Klikacz
Dołączył: 05 Kwi 2005 Posty: 6
|
Wysłany: 05-04-2005, 19:17 Problem po podzieleniu lacza
|
|
|
Od niedawna przesiadlem sie z Neostrady na chello. Lacze podzielone zostalo na dwa kompy Windowsowym udostepnianiem, tak jak w neo wszystko dziala bez problemu, tylko w winampie trzeba bylo skonfigurowac proxy.
Problem powstaje jak na kompie z wewnetrznym IP odpali sie gre MU online, wtedy predkosc lacza spada jakby sie limit przekroczylo czyli upload jest po staremu a dowload 4KB. Po wyjsciu z gry na obydwu kompach wszystko wraca do normy. Czyli na przyklad na kompie z zewnetrzny IP sciagam plik z ftpa wp.pl, predkosc oczywiscie na max jak tylko odpale gre na drugim kompie to miernik wykazuje natychmiastowy spadek downloadu.
Odpalenie tej samej gry na komputerze z zewnetrznym IP nie powoduje tego problemu.
Najciekawsze jest to, ze najczesciej to sie dzieje po godzinie 14, przed 14 jest wszystko ok, mozna sobie grac a lacze ma normalna predkosc. |
|
|
|
|
SiNuS
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 375 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-04-2005, 19:36
|
|
|
Przerabiałem podobny scenariusz (dwa kompy, z tego jeden miał dwie sieciówki
i robił za router) i z tą gierką nie było żadnych problemów. Zresztą, generuje ona
ruch liczony w setkach bajtów na sekundę... tylko ja używałem do rozdzielania
łącza programu Kerio Winroute Firewall. |
|
|
|
|
grocio
Klikacz
Dołączył: 05 Kwi 2005 Posty: 6
|
Wysłany: 05-04-2005, 19:58
|
|
|
z poczatku urzywalem kerio winrout lite, i po skonfigurowaniu bylo to samo wszystko dzialalo, nawet MU. A po godzinie 14 jak tylko MU chodzilo na drugim kompie to predkosc spadala jakbym limit przekroczyl. Na kompie, ktory robi za router mam wgranego firewalla nawet go wylanczalem ale to nic nie daje, bo przecierz to nie moze byc jego wina skoro przed 14 chodzi a po 14 juz nie.
Zrozumial bym jak lagi w grze byly spowodowane duzymi pingami do samego serwa tej gry, ale problem w tym ze te lagi sa przez to ze mi predkosc lacza zostaje przycieta co wydaje mi sie niedorzeczne.
EDIT: dodam tylko ze w momencie uruchomienia gry na drugim kompie, firewall na kompie robiacym za router dostaje cos takiego:
Count:1
Action:Monitored
Application:System
Access:Network intrusion report
Object:"DNS SPOOF query response with ttl\: 1 min. and no authority" <- 62.179.1.61
Interface:
Time:2005-04-05 20:01:46
62.179.1.61 to wiem ze jest DNS chello ale o co w tym chodzi to nie rozumiem. |
|
|
|
|
SiNuS
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 375 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-04-2005, 20:10
|
|
|
grocio napisał/a: | Na kompie, ktory robi za router mam wgranego firewalla nawet go wylanczalem ale to nic nie daje, bo przecierz to nie moze byc jego wina skoro przed 14 chodzi a po 14 juz nie. |
Ale na pewno musi to być wina jakiegoś programu, bo niby czego innego?...
Uruchom msconfig.exe i w zakładce "Uruchamianie" wyłącz zbędne i podejrzane rzeczy,
a w "Usługi" przyjrzyj się usługom, którem mają stan=działa oraz producenta innego niż
"Microsoft Corporation" |
|
|
|
|
grocio
Klikacz
Dołączył: 05 Kwi 2005 Posty: 6
|
Wysłany: 05-04-2005, 20:46
|
|
|
w obydwu kompach przeinstalowalem system. Komp podlaczony do modemu chello ma win2000 pro sp3, a drugi win XP SP1, pod neo nie bylo problemow przeinstalowalem obydwa systemy, bo moze cos po neo moglo zostac glownie to na tym co robi za router bo do win 2000 musialem dograc protokol pppoe zeby neo chodzilo.
No i w sumie ja nie rozumiem jakim cudem to mogl by byc problem softu, gdyz problem powstaje po odpaleniu gry na drugim kompie to niby dlaczego na kompie robiacym za router predkosc sciagania spada do 4KB i to z ftpa wp.pl. Jak gre odpale na kompie robiacym za router i cos zaczne sciagac z ftpa wp.pl to idzie wszystko na maxa. |
|
|
|
|
|