Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Era -możliwość zerwania umowy bez konsekwencji?
Autor Wiadomość
alf12345678a 
easy master

Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 35
Wysłany: 29-03-2007, 15:49   Era -możliwość zerwania umowy bez konsekwencji?

"Era łamie prawo?
wł./20.03.2007 11:30
Czy prawnicy Polskiej Telefonii Cyfrowej próbują obejść prawo, wprowadzając nieznane pojęcie „uzupełnienia zapisów regulaminu”?
Od kilku dni abonenci Ery otrzymują pismo podpisane przez dyrektora departamentu Piotra Chrząszcza, mówiące że Polska Telefonia Cyfrowa „wprowadziła do regulaminu uzupełnienia dotyczące zapisów w zakresie postępowania reklamacyjnego”. Jednocześnie autor pisma zapewnia, że „wprowadzone uzupełnienia są zgodne z zapisami obowiązującego Prawa telekomunikacyjnego”.

Czytelnikom należy się tu wyjaśnienie. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, regulamin świadczenia usług jest chyba najważniejszym dokumentem regulującym zależności między operatorem a użytkownikiem czy abonentem. Zgodnie z art. 60 Prawa telekomunikacyjnego, regulamin musi zawierać co najmniej nazwę i adres operatora, zakres usług z wyszczególnieniem składników opłat abonamentowych, tryb reklamacyjny i zasady wypłaty kar umownych, opisywać standardowe warunki umowy czy zakres obsługi serwisowej.

Z punktu widzenia Kodeksu cywilnego regulamin jest częścią wzorca umowy, który nie może być zmieniony bez zgody wszystkich zainteresowanych stron. Dlatego też w Prawie telekomunikacyjnym zamieszczono art. 59, który w ust. 2 mówi, że „Dostawca […] usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta o każdej zmianie w regulaminie [...] z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.”

Przypomnijmy, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy Telekomunikacja Polska musiała dwa razy zmienić np. regulamin świadczenia usługi neostrady, które to zmiany zaowocowały utratą ponad 30 tysięcy dotychczasowych klientów - mimo zawartych umów na czas określony i zawarowanych wysokich kar abonenci mogli rozwiązać bezkarnie umowę - właśnie z powodu zmiany regulaminu! Innym przykładem może być sprawa Polkomtela, który dokonał podobnych zmian regulaminu, ale stwierdził, że umowy zawarte na czas określony nie mogą być rozwiązane bez kar. Interweniował wówczas prezes UOKiK-u, następnie sprawa została zaskarżona do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, gdzie została rozstrzygnięta zgodnie z decyzją UOKiK-u. Polkomtel złożyl odwołanie od wyroku i czekamy na rozstrzygnięcie sądu drugiej instancji.

Zdaniem zaprzyjaźnionych prawników, PTC próbuje ominąć niebezpieczny dla niej zapis, stosując unik nie znany w prawie, a nazwany przez nich uzupełnieniem.

Na pytania zadane PTC,a dotyczące zmian w regulaminie oraz terminu ich wprowadzenia w życie, otrzymaliśmy następująca odpowiedź:

W odpowiedzi na Pana pytania pragniemy poinformować, że przesłanie nowej wersji Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych spowodowane jest wprowadzeniem do tegoż Regulaminu uzupełnienia dotyczącego zapisów w zakresie postępowania reklamacyjnego. Nie oznacza to zmiany Regulaminu, gdyż nie doszło do zmiany praw czy obowiązków Abonentów. Uzupełnienie ma charakter informacyjny i jedynie szerzej opisuje tryb postępowania reklamacyjnego. Paragrafy 20 i 27 Regulaminu zostały uzupełnione o poniższe zapisy:

- Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia. W przypadku nierozpatrzenia reklamacji w tym terminie uważa się, iż reklamacja została uwzględniona.

- W przypadku reklamacji złożonej pisemnie, telefonicznie, faksem lub w formie elektronicznej, zgłaszający reklamację otrzymuje pisemne potwierdzenie jej przyjęcia w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji z podaniem nazwy, adresu oraz numeru telefonu jednostki Operatora rozpatrującej reklamację. Powyższy obowiązek Operatora dotyczący pisemnego potwierdzenia o przyjęciu reklamacji nie dotyczy sytuacji, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

- Odpowiedź Operatora na reklamację jest ostateczna i kończy postępowanie reklamacyjne.

- Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym odszkodowania przez Abonenta z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania Usług Telekomunikacyjnych lub innych usług przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.

- Spory pomiędzy Abonentem będącym Konsumentem a Operatorem w zakresie określonym w ust. 1 § 20 mogą zostać zakończone polubownie w drodze postępowania mediacyjnego lub postępowania przed sądem polubownym.

Przesłany Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, obowiązuje od dnia 1 października 2003 roku, wraz z uzupełnieniami w § 20 i § 27. Uzupełnienie Regulaminu o zapisy, które obowiązują niezależnie od tego, czy są umieszczone w Regulaminie powoduje, że nie można obecnie mówić o ich „wprowadzeniu w życie”, ponieważ taki tryb postępowania reklamacyjnego obowiązywał również poprzednio.

Z poważaniem,

Zbigniew Lazar

Szef Biura Prasowego PTC

Nie negujemy potrzeby wprowadzenia zmian w regulaminie, tym bardziej, że ustawa Prawo telekomunikacyjne obowiązuje od września 2004 roku. Jednak pragniemy zauważyć, że w odpowiedzi biura prasowego nie ma ani słowa dotyczącego wspominanego art. 59 ust.2 dokładnie regulującego stosunki miedzy operatorem a abonentem.

Rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej poinformował nas, że problem jest już znany, a odpowiedź, zawierająca oficjalne stanowisko urzędu, otrzymamy jutro.

Komentarz dotyczący całej sprawy można przeczytać na blogu prawniczym Pr@wo w Sieci.

(mb)"
http://www.fkn.pl/1,0,1505666,1,rss,wiadomosc.html

Co o tym myślicie? Ma może ktoś jakieś dokładne informacje? Chętnie bym zerwał umowę, sprzedał telefon i przeniósł się do PLEY'a :D
 
 
petryk 
ultra master

Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 13 Wrz 2005
Posty: 830
Wysłany: 29-03-2007, 16:41   

nie mozna zerwac umowy bo jest kara dzwoniłem do ery sie pytałem
 
 
Anna 
Jr Admin



Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: z dyrekcji
Wysłany: 29-03-2007, 17:01   

Nie można? Pisaliśmy już o tym na stronie głównej wortalu: http://mediaswiat.info/niusy.php?id=273.

Swoją drogą, nowy zapis w regulaminie, czyli zakaz odwoływania się od decyzji operatora w kwestiach reklamacyjnych, uważam za skandal i powinien zająć się tym UOKiK.


pozdr.
Anna/LadyRoot
 
 
Grzechu 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 127
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-03-2007, 17:02   

Dziwne żeby ci inaczej powiedzieli. To jest ich wykładnia prawa, abonenci którzy chcący zerwać umowy mają swoją wykładnię prawa, wspartą opiniami prawnymi UKE i UOKiK. W sądzie okaże się kto ma rację.
Moim zdaniem to jest zmiana umowy i rację mają abonenci Ery i prawnicy z UKE i UOKiK.
 
 
dziabaq 
plus master


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 433
Wysłany: 30-03-2007, 06:43   

Nie wiem o co się wam rozchodzi??
Jak się komuś usługi ERY nie podobają to niech sobie zmieni na inne, już 3-ch konkutentów jest na rynku.
Jezeli nie możesz zrezygnowac bo jest duża kara, to zwasze mozesz zgłaszać codziennie reklamacje że źle słychać że przerywa połaczenia a po miesiacu rozwiązać umowe jednostronnie na podstawie Kodeksu Cywilnego ( Rozwiązanie umowy z tytułu nienależytego świadczenia usług )
W sądzie wygrasz bo sąd zawsze będzie po stronie konsumenta ( w tym wypadku ) dlatego że nie można ci udowodnić że słyszałes dobrze, więc jest domniemanie że było źle.

Proste? ;)
 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 30-03-2007, 08:01   

Anna napisał/a:
Swoją drogą, nowy zapis w regulaminie, czyli zakaz odwoływania się od decyzji operatora w kwestiach reklamacyjnych, uważam za skandal i powinien zająć się tym UOKiK.

Raczej to niczego nie zmieni. Kiedyś był zapis w prawie telekomunikacyjnym, który nakazywał rozpatrywanie odwołań, zniknął więc i operatorzy zmienili zapisy w regulaminach.

A to co Era robi to lekko mówiąc naginanie prawa.... Przecież to ewidentnie zmiana regulaminu, warunki rozpatrywania reklamacji mają być zgodnie z Ustawą w Regulaminie, jeśli te postanowienia się zmieniają to chyba proste, że jakaś część regulaminu brzmi teraz inaczej...
 
 
Frunzie 
Klikacz

Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 3
Wysłany: 02-04-2007, 19:23   

Pytanie do Was, a co jesli jeszcze nie otrzymalem poczta tego nowego regulaminu? I zalozmy ze przyjdzie niedlugo i na regulaminie bedzie widniala data 15 marca, czy wtedy bym mogl zlozyc wniosek o rezygnacje?

PEace
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2007, 20:34   

Nie możesz złożyć rezygnacji, jeśli nie powiadomią Cię z odpowiednim wyprzedzeniem to nie mogą wprowadzić zmian a skoro nie wprowadza zmian Ty nie będziesz mógł zrezygnować.
  marekd@jabberpl.org
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,35 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: