Problem z łączem |
Autor |
Wiadomość |
Pomim
Klikacz
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 4
|
Wysłany: 25-02-2007, 19:43 Problem z łączem
|
|
|
Od kilku dni mam łącze pakiet TwójNetPlus(Kraków). Przez pierwsze dwa dni niebyło problemów. Trzeciego dnia rano, bez wyraźnej przyczyny (nic nie doinstalowałem, nie grzebałem w konfiguracji) zaczelo co kilka sekund przerywac połączenie i znowy laczyc,przerywac i znowu łaczyc i tak w kolko...
Myslalem, ze to wirus, albo spyware, ale puscilem 'czysty' system z plyty cd i to samo
sie dzieje.
Uzywam Macbooka, Os X 10.4.8, modem Terayon tj720
Z góry dzieki za pomoc. |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 25-02-2007, 21:22
|
|
|
prawdopodobnie to może być wina modemu.
Terayony tj720 mają charakterystyczne objawy psucia się, polega to na wieszaniu się. Niekiedy zawieszają się na amen, tak że trzeba prądowo resetować, a nieraz jest tak, że zawiesi się i po pewnym czasie sam z siebie się odwiesi i działa dalej.
Zaobserwuj czy w momencie niedziałania internetu lampka cable miga. Normalnie ta lampka powinna się świecić na stałe przez cały czas. Jeśli zdarza się że nieraz miga i w tym samym czasie nie ma netu to może to wskazywać na walnięty modem (no ewentualnie może być coś nie tak z sygnałem ale skoro to niedawny montaż to bym tego nie podejrzewał)
A wogóle tak czy owak zadzwoń na infolinię i zgłoś problem. |
_________________
|
|
|
|
|
Pomim
Klikacz
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 4
|
Wysłany: 25-02-2007, 21:39
|
|
|
Lampka 'cable' niemiga. Juz zglosilem awarie. Myslalem, ze sam usune przyczyne, ale wyglada na to
ze musze poczekac. Kiepsko.:/
Dzieki za odpowiedz i rade!
[ Dodano: 26-02-2007, 17:59 ]
Jestem po wizycie serwisanta i krew mnie zalewa. Wymienił modem, ale dalej dzieje sie to samo.
Przy tescie pingu puszczonym z plyty instalacyjnej systemu operacyjnego, dokladnie polowa danych
niedochodzi (test wyglada tak, ze komp laczy sie z wybrana strona www 10 razy. Zawsze traci pakiety
w tej samej kolejnosci i idealnie polowe), ale jakims cudem w ich centrali caly czas "widzą" mojego kompa (a przynajmniej tak twierdzą).
Serwisant był totalnie zdezorientowany wobec problemu. Poza kilkoma telefonami i kiepskimi dowcipami nic niezrobił. Dowiedzialem sie, że chyba jestem nienormalny albo zdesperowany, skoro używam komputera Apple, bo to - uwaga! - "kiepski sprzęt, a ten system operacyjny jest jakis dziwny. Czemu pan nieuźywa windowsa?". Buahahaha!!! OS X z Unixowym jądrem jest "dziwny", a windows jest cacy, tak? Ha, ciekawe czego dowiedziałbym się o Linuksie...
Niema to jak pokrywać niewiedzę i brak kwalifikacji pier**leniem bzdur i mydleniem oczu klientowi.
Bardzo mozliwe, ze wina leży po stronie mojego kompa, ale tracę wiarę w wyjasnienie sprawy z pomocą techników Astra. Z obsługą techniczną złorzoną z niefachowych cwaniaczków, stosujących tanie wykręty, chyba niepowinienem na to liczyć.
[ Dodano: 26-02-2007, 18:03 ]
Jeszcze jedno. Teraz mam modem Motoroli, ale to chyba bez znaczenia. |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 26-02-2007, 23:34
|
|
|
czy podczas pingowania jakiegokolwiek hosta masz straty pingów ? |
_________________
|
|
|
|
|
Pomim
Klikacz
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 4
|
Wysłany: 26-02-2007, 23:54
|
|
|
Próbowałem z różnymi hostami. Zawsze traci pakiety z tą samą regularnością.
PING www.google.com (64.233.183.147): 56 data bytes
64 bytes from 64.233.183.147: icmp_seq=0 ttl=243 time=42.773 ms
64 bytes from 64.233.183.147: icmp_seq=1 ttl=243 time=42.892 ms
64 bytes from 64.233.183.147: icmp_seq=2 ttl=243 time=44.663 ms
ping: sendto: No route to host
ping: sendto: No route to host
64 bytes from 64.233.183.147: icmp_seq=5 ttl=243 time=41.062 ms
64 bytes from 64.233.183.147: icmp_seq=6 ttl=243 time=41.341 ms
64 bytes from 64.233.183.147: icmp_seq=7 ttl=243 time=40.802 ms
ping: sendto: No route to host
ping: sendto: No route to host |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 27-02-2007, 11:07
|
|
|
ciekawe.
Acha, jeszcze popinguj sam modem, czyli 192.168.100.1 jeśli do modemu pingi będą dobre a do internetu złe, to znaczyć będzie że to nie po Twojej stronie problem, jeśli zaś i do modemu będą przerywane to oznacza prawdopodobnie problem z połączeniem komputer-modem,
w takim wypadku spróbój:
wymienić skrętkę
przestawić kartę sieciową w tryb 10mbps/half dupleks
jak nic to nie pomoże to pozostaje ponownie zgłosić problem. |
_________________
|
|
|
|
|
Pomim
Klikacz
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 4
|
Wysłany: 27-02-2007, 18:33
|
|
|
Pingowałem połączenie z modemem. Wszystko gra. Nietraci pakietów. Tylko kiedy pinguje internet traci paczki. Więc -w takim wypadku- uważasz że wina leży po stronie Astra? |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 28-02-2007, 02:22
|
|
|
W takim wypadku innej opcji nie widzę.
Skoro do modemu jest 0 lossów to oznacza że twoje połączenie do modemu jest w pełni sprawne. |
_________________
|
|
|
|
|
dupajaś
easy master
Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 37 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-03-2007, 19:10
|
|
|
Pomim napisał/a: | Od kilku dni mam łącze pakiet TwójNetPlus(Kraków). Przez pierwsze dwa dni niebyło problemów. Trzeciego dnia rano, bez wyraźnej przyczyny (nic nie doinstalowałem, nie grzebałem w konfiguracji) zaczelo co kilka sekund przerywac połączenie i znowy laczyc,przerywac i znowu łaczyc i tak w kolko...
Myslalem, ze to wirus, albo spyware, ale puscilem 'czysty' system z plyty cd i to samo
sie dzieje.
Uzywam Macbooka, Os X 10.4.8, modem Terayon tj720
Z góry dzieki za pomoc. |
Pomim napisał/a: | Pingowałem połączenie z modemem. Wszystko gra. Nietraci pakietów. Tylko kiedy pinguje internet traci paczki. Więc -w takim wypadku- uważasz że wina leży po stronie Astra? |
stary zrobiłeś najgorszą rzecz jaką mogłeś w życu zrobić biorąc neta z Aster mieszkając w krakowie tyle ci powiem |
_________________
|
|
|
|
|
|