rezygnacja z promocji bez ponoszenia kary |
Autor |
Wiadomość |
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2007, 13:49 rezygnacja z promocji bez ponoszenia kary
|
|
|
Czy można zrezygnować z promocji na tv (ewentualnie net) bez ponoszenia kary (zapisanej w Regulaminie tej promocji) w przeciągu kilku, kilkunastu dni od zawarcia (zgłoszenia telefonicznego) umowy? W moim przypadku chęć korzystania z upustu na tv zgłosiłem telefonicznie w BOK-u. Mam upust 25% miesięcznie na tv kablową, ale umowa (w zasadzie tylko słowna, bo nic nie podpisywałem) jest na 24 mce, więc jak dla mnie za długo. Prawdopodobnie można skorzystać z upustu 20% miesięcznie na tv w umowie na 12 mcy, ale trzeba pójść do LBOKu osobiście. Na moją korzyść może jeszcze świadczyć fakt, że ta promocja zakończyła się 31.12.2006 roku, a ja zgłosiłem chęć skorzystania z niej (nie znając terminu jej zakończenia) na początku stycznia br. Regulamin tej promocji jest niekorzystny dla klienta, bo nieważne kiedy się zrezygnuje (np. po 6 miesiącach), to i tak trzeba zapłacić za 24 mce upustu, czyli w moim przypadku 14 zł (25% upust miesięczny) x 24 mce, czyli 336 zł. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-01-2007, 15:51
|
|
|
Masz 10 dni, więc lepiej się pośpiesz.
Wszystkie umowy zawierane poza ich biurem, zdalenie przez internet/telefon/przedstawiciela handlowego można unieważnić w ciągu 10dni, zresztą dotyczy to wszystkich firm nie tylko upc.
Jest jeszcze jeden przepis mający tu zastosowanie jeśli nie zostałeś poinformowany, że możesz od umowy odstąpić bez ponoszenia kosztów w ciągu 10dni - wówczas masz 10 dni od momentu gdy sie o tym dowiesz (a nie od momentu zawarcia umowy). |
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2007, 21:05
|
|
|
Marku, dziś dzwoniłem do BOK-u i dowiedziałem się, że 10 dniowy okres jest ważny dla umów zawieranych pisemnie. Natomiast opłacenie pierwszego rachunku (z nową kwotą) po zawarciu umowy przez telefon oznacza akceptację tejże umowy, więc w tym przypadku nie jest to 10 dni. Jeśli np. zadzwonimy 10. dnia miesiąca, a rachunek opłacimy 10. dnia następnego miesiąca, to mamy w tym przypadku 1 mc na rezygnację telefoniczną (między zawarciem umowy przez telefon, a opłaceniem rachunku).
W efekcie końcowym bez problemu zrezygnowałem z tego upustu. Całe szczęście. Rzeczywiście te 10 dni też chodziło mi po głowie, ale nie byłem tego pewien. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-01-2007, 21:21
|
|
|
Jak dają więcej czasu to tylko dla nas lepiej - te 10dni jest wymuszonych ustawowo. |
|
|
|
|
clarkkent
Moderator
Pomógł: 34 razy Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 1664 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2007, 22:13
|
|
|
Pewnie, że lepiej i trzeba to wykorzystywać. Tylko nie każdy jest świadomy swoich praw w tej kwestii. |
|
|
|
|
|