|
|
Netia światłowód - wymiana routera |
Autor |
Wiadomość |
RobZon
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2021 Posty: 348 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Net24
Klikacz
Dołączył: 22 Gru 2023 Posty: 14
|
Wysłany: 04-01-2024, 17:04
|
|
|
Darmowo to nie wymienią na tego z WiFi6. Tutaj trzeba wziąć nową usługę lub przedłużyć umowę. Mowa w tym wątku jest o darmowej wymianie bez przedłużenia umowy na ONT. |
|
|
|
|
RobZon
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2021 Posty: 348 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-01-2024, 12:46
|
|
|
Net24 napisał/a: | Darmowo to nie wymienią na tego z WiFi6. Tutaj trzeba wziąć nową usługę lub przedłużyć umowę. Mowa w tym wątku jest o darmowej wymianie bez przedłużenia umowy na ONT. |
Tak, tylko nowym z usluga min 600-1000 Mbit lub obecnym 2 Gbit ale napisalem do Netii zobaczymy co mi odpowiedza. |
_________________
|
|
|
|
|
kxcperrrr
Klikacz
Dołączył: 21 Lis 2023 Posty: 13
|
Wysłany: 05-01-2024, 22:00
|
|
|
Net24 napisał/a: | Darmowo to nie wymienią na tego z WiFi6. Tutaj trzeba wziąć nową usługę lub przedłużyć umowę. Mowa w tym wątku jest o darmowej wymianie bez przedłużenia umowy na ONT. |
Podrzuciłbyś ten wątek? |
|
|
|
|
kxcperrrr
Klikacz
Dołączył: 21 Lis 2023 Posty: 13
|
Wysłany: 05-01-2024, 22:01
|
|
|
RobZon napisał/a: |
Tak, tylko nowym z usluga min 600-1000 Mbit lub obecnym 2 Gbit ale napisalem do Netii zobaczymy co mi odpowiedza. |
Pisałem do nich na FB w tej sprawie, podrzuciłem screena z tego artykułu i już nie dostałem odpowiedzi że wymiana jest niemożliwa, tylko żebym skontaktował się mailowo, muszę się zebrać i do nich napisać xD
Może jest jakiś cień nadziei |
|
|
|
|
RobZon
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2021 Posty: 348 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-01-2024, 22:41
|
|
|
kxcperrrr napisał/a: |
Pisałem do nich na FB w tej sprawie, podrzuciłem screena z tego artykułu i już nie dostałem odpowiedzi że wymiana jest niemożliwa, tylko żebym skontaktował się mailowo, muszę się zebrać i do nich napisać xD
Może jest jakiś cień nadziei |
Standardowa odp na FB, "prosze sie skontaktowac z naszym dzialem za chwile rozwiązemy problem"..
Ja dostalem odpowiedz ze wymiana jest niemożliwa i najprawdopodobniej dlatego ze ONT jest Orange a router ADB jest Netii. |
_________________
|
|
|
|
|
Net24
Klikacz
Dołączył: 22 Gru 2023 Posty: 14
|
Wysłany: 06-01-2024, 20:38
|
|
|
Ja do nich napisałem i dostałem wymianę na ONT. Także może szczęście, może przypadek, ale się da. Próbujcie. |
|
|
|
|
wirt
Klikacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2024 Posty: 16
|
Wysłany: 07-01-2024, 20:25
|
|
|
Net24 napisał/a: | Ja do nich napisałem i dostałem wymianę na ONT. Także może szczęście, może przypadek, ale się da. Próbujcie. |
Jaki jest to dokładnie ONT czy jest on "zarządzalny"? |
|
|
|
|
aimer
easy master
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 34
|
Wysłany: 07-01-2024, 23:33
|
|
|
wirt napisał/a: | Net24 napisał/a: | Ja do nich napisałem i dostałem wymianę na ONT. Także może szczęście, może przypadek, ale się da. Próbujcie. |
Jaki jest to dokładnie ONT czy jest on "zarządzalny"? |
Zarządzany przez Netię, do jego panelu wjedziesz, ale nie ma takiej potrzeby. Co chciałbyś tam zmieniać? |
|
|
|
|
kxcperrrr
Klikacz
Dołączył: 21 Lis 2023 Posty: 13
|
Wysłany: 25-01-2024, 18:21
|
|
|
Szybki update, bo nie miałem kiedy do tego siąść xd
Właśnie jestem po rozmowie z infolinią i uparcie twierdzą że wymienić się nie da, taka informacja na stronie owszem była podana, ale muszą to zmodyfikować bo za dużo klientów chciało taką wymianę itd..
ONT - absolutnie nie, nie da się i koniec, jedyne co mogą mi zaproponować to wymiana na taki sam w momencie gdy stwierdzą usterkę obecnego - komedia xD
Bridge zbytnio nie chce - nie potrzebuje dwóch wielkich klocków na widoku, a nie mam gdzie tego schować :/
To w takim razie, jakimś cudem udało się wywalczyć to u nich? Pisałem nawet do ich rzecznika, ale odpowiedzi jeszcze się nie doczekałem. |
|
|
|
|
mingo
Klikacz
Dołączył: 13 Mar 2024 Posty: 1
|
Wysłany: 13-03-2024, 10:11
|
|
|
kxcperrrr napisał/a: | Szybki update, bo nie miałem kiedy do tego siąść xd
Właśnie jestem po rozmowie z infolinią i uparcie twierdzą że wymienić się nie da, taka informacja na stronie owszem była podana, ale muszą to zmodyfikować bo za dużo klientów chciało taką wymianę itd..
ONT - absolutnie nie, nie da się i koniec, jedyne co mogą mi zaproponować to wymiana na taki sam w momencie gdy stwierdzą usterkę obecnego - komedia xD
Bridge zbytnio nie chce - nie potrzebuje dwóch wielkich klocków na widoku, a nie mam gdzie tego schować :/
To w takim razie, jakimś cudem udało się wywalczyć to u nich? Pisałem nawet do ich rzecznika, ale odpowiedzi jeszcze się nie doczekałem. |
Zgłaszaj uparcie nieprawidłowości w działaniu usługi i wymienią Ci na ten nowy model Huaweia z WiFi 6.
Ja miałem do tej pory router ONT Combo Huawei EchoLife HG8245Q2. Przejąłem go jeszcze po poprzednim właścicielu mieszkania, więc nie wiem ile czasu służył ale nawet po obudowie było widać upływ lat. Chciałem go wymienić zaraz po cesji umowy od poprzedniego własciciela ale zostałem odesłany z kwitkiem, Pani na infolinii stwierdziła, że skoro działa to mi go nie wymienią. No ok, działał względnie normalnie poza tym, że raz na kilka dni, czasami nawet tygodni miałem problemy z WiFi i musiałem zresetować router aby np. telefon mógł się połączyć z siecią. Było to sporadyczne, jednak kilka miesięcy temu zauważyłem, że WiFi potrafi się rozłączyć na wszystkich urządzeniach jednocześnie, np. na telefonie, przystawce do TV i komputerze WiFi się rozłącza i po kilku sekundach łączy. Pod koniec roku było to bardzo uciążliwe bo zdarzało się kilkukrotnie w ciągu dnia. Zgłaszałem to do ich serwisu, po kilku odbiciach się od techników na infolinii któzy twierdzili, że oni nie widzą nic nieprawidłowego w moim routerze trafiłem na jednego, który się zainteresował sprawą. Stwierdził, że przekonfiguruje WiFi ale nie gwarantuje, że to coś da. Tak zrobił, początkowo poprawa była znacząca, rozłączenia zdarzały się raz na jakiś czas ale ostatnio znowu problem się nasilił. Zgłosiłem problem, dostałem info że przyjdzie technik i sprawdzi router na miejscu. Jeśli uzna, że coś jest nie tak to mi go wymieni na nowy ale ten sam model.
Wczoraj był technik, myślałem, że faktycznie bedzie coś sprawdzał a on od razu przyszedł z nowym routerem, ONT Combo z WiFi 6. Stwierdził, że nie będzie się bawił w jakieś sprawdzanie bo router ma już kilka lat i mimo, że teoretycznie obsługuje prędkość do 1 Gb/s i powinien obsłużyć na WiFi kilka urządzeń jednocześnie to jednak jest to sprzęt sprzed kilku lat i ma prawo niedomagać bo obecnie mamy o wiele więcej urządzeń niż kiedyś.
Przyszedł, wymienił, WiFi 6 działa, testowałem cały wieczór i żadnego problemu.
Także w kontaktach z operatorami ważny jest przede wszystkim upór. Podobnie miałem jak jeszcze mieszkałem z rodzicami, zanim podłączyli tam światłowód. Był tam zwykły ADSL Netii, prędkośc 6 mbps. Zdarzało się, że prędkość masakrycznie spadała do 0,5 mbps, ping w pomiarach wychodził mi minusowy Generalnie infrstruktura nie wyrabiała. I tak tłumaczyła się Netia, że trzeba czekać na rozbudowę sieci. Jednak zauważyłem, że kiedy do nich wydzwaniam i zgłaszam problem co 2-3 dni to po kilku takich zgłoszeniach internet działa normalnie i problem nie wraca przez kilka miesięcy. Możnaby uznać, że to po prostu kwestia zniknięcia przeciążeń na infrastrukturze ale w tym samym czasie sąsiad miał problemy przez kilka miesięcy. Zapewne mieli jakąś możliwość przełączeń i tych bardziej "upierdliwych" klientów zgłaszających problemy przełączali na mniej obciążoną część sieci. Tak mog przypuszczać. |
|
|
|
|
kxcperrrr
Klikacz
Dołączył: 21 Lis 2023 Posty: 13
|
Wysłany: 21-03-2024, 14:29
|
|
|
mingo napisał/a: | kxcperrrr napisał/a: | Szybki update, bo nie miałem kiedy do tego siąść xd
Właśnie jestem po rozmowie z infolinią i uparcie twierdzą że wymienić się nie da, taka informacja na stronie owszem była podana, ale muszą to zmodyfikować bo za dużo klientów chciało taką wymianę itd..
ONT - absolutnie nie, nie da się i koniec, jedyne co mogą mi zaproponować to wymiana na taki sam w momencie gdy stwierdzą usterkę obecnego - komedia xD
Bridge zbytnio nie chce - nie potrzebuje dwóch wielkich klocków na widoku, a nie mam gdzie tego schować :/
To w takim razie, jakimś cudem udało się wywalczyć to u nich? Pisałem nawet do ich rzecznika, ale odpowiedzi jeszcze się nie doczekałem. |
Zgłaszaj uparcie nieprawidłowości w działaniu usługi i wymienią Ci na ten nowy model Huaweia z WiFi 6.
Ja miałem do tej pory router ONT Combo Huawei EchoLife HG8245Q2. Przejąłem go jeszcze po poprzednim właścicielu mieszkania, więc nie wiem ile czasu służył ale nawet po obudowie było widać upływ lat. Chciałem go wymienić zaraz po cesji umowy od poprzedniego własciciela ale zostałem odesłany z kwitkiem, Pani na infolinii stwierdziła, że skoro działa to mi go nie wymienią. No ok, działał względnie normalnie poza tym, że raz na kilka dni, czasami nawet tygodni miałem problemy z WiFi i musiałem zresetować router aby np. telefon mógł się połączyć z siecią. Było to sporadyczne, jednak kilka miesięcy temu zauważyłem, że WiFi potrafi się rozłączyć na wszystkich urządzeniach jednocześnie, np. na telefonie, przystawce do TV i komputerze WiFi się rozłącza i po kilku sekundach łączy. Pod koniec roku było to bardzo uciążliwe bo zdarzało się kilkukrotnie w ciągu dnia. Zgłaszałem to do ich serwisu, po kilku odbiciach się od techników na infolinii któzy twierdzili, że oni nie widzą nic nieprawidłowego w moim routerze trafiłem na jednego, który się zainteresował sprawą. Stwierdził, że przekonfiguruje WiFi ale nie gwarantuje, że to coś da. Tak zrobił, początkowo poprawa była znacząca, rozłączenia zdarzały się raz na jakiś czas ale ostatnio znowu problem się nasilił. Zgłosiłem problem, dostałem info że przyjdzie technik i sprawdzi router na miejscu. Jeśli uzna, że coś jest nie tak to mi go wymieni na nowy ale ten sam model.
Wczoraj był technik, myślałem, że faktycznie bedzie coś sprawdzał a on od razu przyszedł z nowym routerem, ONT Combo z WiFi 6. Stwierdził, że nie będzie się bawił w jakieś sprawdzanie bo router ma już kilka lat i mimo, że teoretycznie obsługuje prędkość do 1 Gb/s i powinien obsłużyć na WiFi kilka urządzeń jednocześnie to jednak jest to sprzęt sprzed kilku lat i ma prawo niedomagać bo obecnie mamy o wiele więcej urządzeń niż kiedyś.
Przyszedł, wymienił, WiFi 6 działa, testowałem cały wieczór i żadnego problemu.
Także w kontaktach z operatorami ważny jest przede wszystkim upór. Podobnie miałem jak jeszcze mieszkałem z rodzicami, zanim podłączyli tam światłowód. Był tam zwykły ADSL Netii, prędkośc 6 mbps. Zdarzało się, że prędkość masakrycznie spadała do 0,5 mbps, ping w pomiarach wychodził mi minusowy Generalnie infrstruktura nie wyrabiała. I tak tłumaczyła się Netia, że trzeba czekać na rozbudowę sieci. Jednak zauważyłem, że kiedy do nich wydzwaniam i zgłaszam problem co 2-3 dni to po kilku takich zgłoszeniach internet działa normalnie i problem nie wraca przez kilka miesięcy. Możnaby uznać, że to po prostu kwestia zniknięcia przeciążeń na infrastrukturze ale w tym samym czasie sąsiad miał problemy przez kilka miesięcy. Zapewne mieli jakąś możliwość przełączeń i tych bardziej "upierdliwych" klientów zgłaszających problemy przełączali na mniej obciążoną część sieci. Tak mog przypuszczać. |
Podziałało
Kilka dni temu zrobiłem zgłoszenie na netiaonline z prośbą o wymianę ze względu na problemy z wifi i niestabilnym połączeniem, wczoraj kontakt od technika i właśnie się cieszę nowiutkim HG8245X6-10
Powiem tak, z perspektywy czasu mogłem od razu walić zgłoszenia przez netiaonline a nie infolinię, bo tam jedynie konsultanci mnie zbywali odpowiedzią - nie da się bo nie, a jak już coś jest nie tak to zostanie wymieniony na taki sam.
W końcu mogę się cieszyć 600Mb/s po wifi, a już szczerze miałem ochotę kupić własny router i tego złoma HG8245Q2 dać w bridge, ale jak się udało to jestem zadowolony |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|