|
|
Cisco EPC3208, EPCXXXX - rejestracja w UPC |
Autor |
Wiadomość |
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2019, 13:11
|
|
|
A ja myślę, że UPC nie zapłacili ani centa za poprawki Compala po wyjściu na jaw tego buga sprzętowego, to już w kwestii producenta sprzętu jest, by to załatać.
A co do własnego sprzętu, nie trzeba dużych zmian w sofcie by działało to w ich sieci. Dużo sieci leci na sofcie prosto od producenta bez własnych zmian pod swoją sieć w wyglądzie czy funkcjonalności samego menu routera.
Myślę, że tu @pawelb by mógł wiele wątpliwości w tej kwestii rozwiać. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2019, 14:00
|
|
|
Wszystko wskazuje na to, że Vectra w modemach ma czysty soft producenta, lokalna kablówka u mnie w mieście od zawsze pozwala na aktywację swojego sprzętu. UPC natomiast wycięło z bazy dane starszych modemów i na tym zakończyli temat. Do wyboru jest Compal i Compal Gigabox pomijam, bo dostępność marginalna. Nie da się w żaden sposób dogadać z nimi, mają swoją mało elastyczną politykę, procedury. Trudno. Sama jestem sobie winna, bo słuchałam rad brtk, a powinnam trzymać się od UPC z daleka |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2019, 14:19
|
|
|
brtk napisał/a: | A co do własnego sprzętu, nie trzeba dużych zmian w sofcie by działało to w ich sieci. Dużo sieci leci na sofcie prosto od producenta bez własnych zmian pod swoją sieć w wyglądzie czy funkcjonalności samego menu routera.
|
Ale każda z sieci ma swoje provisioningi, pliki konfiguracyjne dostosowane do sieci itp i soft modemu niekoniecznie musi polubić ustawienia danej sieci. A poza tym pamiętaj, że nawet mając własny modem nie możesz w nim zaktualizować samemu softu, musi Ci to zrobić operator
Zuzia napisał/a: | Wszystko wskazuje na to, że Vectra w modemach ma czysty soft producenta |
Skąd ta pewność? Może w ich modemach być też soft dostosowany do Vectry, a tego nie sprawdzisz bo nie możesz nawet zalogować się do panelu ich modemu
Zuzia napisał/a: | lokalna kablówka u mnie w mieście od zawsze pozwala na aktywację swojego sprzętu |
Bo zapewne ta kablówka ma tak mało abonentów, że im nie szkodzi to, że ktoś swój modem podłącza. A jak UPC ma milionową bazę abonentów i powiedzmy 10 tys chciałoby podłączyć swój modem to wygenerowałoby to takie koszty, że nigdy tego nie wprowadzą (chyba, żę prawo ich do tego zmusi jak w USA i Niemczech) |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2019, 15:41
|
|
|
@zuzia ja nie narzekam na działanie internetu od UPC..
@MrPepka ja u babci mam dostęp do panelu modemu w Vectrze. Sami z siebie nie dają, ale instalatora poprosiłem i dał. Ale pewnie wiedział że starsze osoby będą korzystać i że nie będę tam grzebal często.
A lok. kablówka pewnie ma, bo ich nic nie kosztuje wprowadzenie modemu do bazy. Plik wsadowy to chwila roboty. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2019, 15:51
|
|
|
brtk napisał/a: | ja u babci mam dostęp do panelu modemu w Vectrze. Sami z siebie nie dają, ale instalatora poprosiłem i dał. |
Któregoś dnia zmienią hasło do panelu modemu i dostępu już nie będzie. I co wtedy?
brtk napisał/a: | A kablówka pewnie ma, bo ich nic nie kosztuje wprowadzenie modemu do bazy. Plik wsadowy to chwila roboty. |
Oprócz pliku wsadowego są jeszcze zabezpieczenia zaszyte w modemie (te zabezpieczenia są zaszyte i softwarowo i sprzętowo) |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2019, 16:02
|
|
|
MrPepka. Można zalogować się do modemów Vectry, sposób znany od wielu lat i z tego co piszą w internecie do dziś aktualny również na najnowszych Technicolorach. Pisałam w sąsiednim wątku o tym, sama w ten sposób logowałam się na dwa ich modemy. Uderzyła mnie mnogość zaawansowanych opcji, brak loga Vectry i w ogóle śladów, że to jakoś modyfikowany soft. I pewnie stąd konsekwentna blokada dostępu do panelu, zarządzanie w minimalnym zakresie jest przez EBOK Vectry i plik konfiguracyjny przesyłany do modemu. Roztrząsany na wszelkie sposoby problem braku rejestracji własnych modemów spoza bazy operatora można sobie darować, wiem, że to nierealne w dużych kablówkach więc nie postuluję o to. Nie jestem też zainteresowana zakupem własnego urządzenia, obecny model, czyli użytkowanie, a potem zwrot jest dobrym rozwiązaniem.
Przeciwko UPC świadczą fakty. Mniejszych zawodników: MM oraz Vectrę (te bardziej lokalne kablówki pomijam) stać na porządne urządzenia i na życzenie dają, bez dodatkowych opłat, a lider, z którym muszą konkurować może zaoferować jedynie Compala z wadą fabryczną oraz adnotacją, że została ona jedynie zminimalizowana więc jest nieodczuwalna tam, gdzie jest małe obciążenie sieci (szkoda, że mapki tych miejsc nie załączają). Każdy ma prawo do swojej opinii, ale moim zdaniem taka polityka biznesowa jest nie w porządku w stosunku do konsumentów i będę to miała na uwadze, kiedy skończy mi się umowa.
brtk, zdaje się masz Giga Box, prawda? Ja też nie narzekam na działanie internetu z UPC, nie jest zły. Nie podoba mi się Compal oraz to, że nie dość, iż oficjalnie brak alternatywy, to UPC wycięło z bazy sprawdzone Cisco i jeszcze tutaj z uśmiechem jakby kpią z użytkowników. |
Ostatnio zmieniony przez Zuzia 23-03-2019, 18:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2019, 16:21
|
|
|
Każdy wie że to jest zle działanie z ich strony, ale kasą się zgadza i nic z tym nie zrobisz dopóki im nie pójdzie po kieszeni. Polskim UPC nie zarządza nawet Polak, więc wiesz.. Doją kasę ile mogą oszczędzając właśnie na sprzęcie. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 23-03-2019, 19:39
|
|
|
Lelumpolelum napisał/a: | ja rozumiem twoje argumenty ale nie rozpatruj kwestii tylko z jednej strony. |
Ale to jest właśnie zero jedynkowe i górą jest tu tylko firma.
Ja też piszę to myślę ostatni raz - w LG nikogo nie interesuje, nie interesowało i interesować nie będzie co chce klient, póki:
brtk napisał/a: | kasą się zgadza i nic z tym nie zrobisz dopóki im nie pójdzie po kieszeni. |
DOKŁADNIE.
brtk napisał/a: | Plik wsadowy to chwila roboty. |
No, takie kilka godzin pracy dla jednego urządzenia
A potem trzeba to jeszcze sprawdzić jak to działa w sieci - więc to nie jest taka chwila jak sugerujesz, potem jeszcze poprawki bo klienci coś zgłaszają.
Zuzia napisał/a: | Przeciwko UPC świadczą fakty. Mniejszych zawodników: MM oraz Vectrę (te bardziej lokalne kablówki pomijam) stać na porządne urządzenia i na życzenie dają, bez dodatkowych opłat, |
Vectra i MM łącznie chyba do UPC w ilości klientów nie dorasta i obydwie firmy działają tylko w POLSCE - mniejsza liczba klientów to i stać ich na lepszy sprzęt. |
_________________
|
|
|
|
|
Chevaver
Klikacz
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 5
|
Wysłany: 23-03-2019, 20:29
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | ja rozumiem twoje argumenty ale nie tylko w POLSCE - mniejsza liczba klientów to i stać ich na lepszy sprzęt. |
No chyba nie. Duża liczba odbiorców wśród klientów, duże zamówienia na sprzęt to i zniżki u producenta chyba większe? Tak to działa nie tylko na rynku modemów. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2019, 20:35
|
|
|
Ta liczba odbiorców nie jest aż tak duża aby się opłacało autoryzować własne modemy w UPC. End of story |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 23-03-2019, 21:01
|
|
|
Chevaver napisał/a: | Duża liczba odbiorców wśród klientów, duże zamówienia na sprzęt to i zniżki u producenta chyba większe? Tak to działa nie tylko na rynku modemów. |
W sumie MrPepka, już Ci odpowiedział.
Dodam, że liczba takich klientów jest na tyle mała, że żaden producent modemów nie zainteresuje się produkcją takiego sprzętu tylko dla POLSKIEGO UPC (strata mocy produkcyjnych na produkcje brandowanego sprzętu pod takie niewielkie zamówienie). Zwłaszcza, że UPC Polska NIE kupiło by od razu 100 tys takich modemów. Kupowane by to było partiami po kilka tys sztuk, a to podnosi koszty produkcji a w konsekwencji koszty zakupu.
Ktoś powie, ale w czym problem, niech LG kupi na początek 20-50 tys sztuk modemów - nie znając realnego zapotrzebowania na taki sprzęt, nie kupią nawet 1 sztuki.
Też bym chciał czysty modem na Broadcomie dla D3.1 (nawet bym go sobie sam kupił, cena nie gra roli), sam byłbym gotów i więcej płacić za usługę jako taką i za serwisowanie takiego rozwiązania - ale LG made in USA nie jest tym zainteresowane.
Jak brtk zauważył, słupki w Exelu ciągle LG rosną, więc przekonanie jest w LG takie, że drogę jaką obrali to ICH zdaniem słuszna droga. My klienci możemy się z tym nie zgodzić i to w sumie tyle co możemy. No możemy jeszcze zmienić opa |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2019, 13:01
|
|
|
Vectra nie ma brandowanego softu bo i po co skoro praktycznie użytkownik nie ma dostępu do konfiguracji? Na pewno oszczędzili na tym trochę zielonych
Było już tyle zmian w softach do modemów z chipsetem Puma ze rzadko kto narzeka...ostatni soft na Arrisy mam z grudnia 2018...fakt ze to głownie poprawki do Wifi i security
Myślę ze przypadek Compala pokazuje ze problem możne leżeć nie tyle po stronie chipsetu co i po stronie producenta...poprawki w Virgin Media na Arrisach w Wielkiej Brytanii czy w USA na Hitronach zdecydowanie poprawiły działanie modemów...jest wrażenie ze firma Compal jest mało sprawna jeśli chodzi o poprawki...poza tym Intel wprowadzał jeszcze poprawki pod koniec zeszłego roku wiec nie wykluczone ze to będzie kolejny rok poprawek bo nikt nie wycofa Connect Boxa w najbliższych latach
Na działanie netu zaczyna mieć wpływ tyle czynników ze chipset to już tylko jedna strona medalu, operatorzy wycofują sie powoli ze styków w IXach i to budzi niepokój bo np. są gry które działają w trybie P2P jak FiFa i wówczas styki między operatorami mają większe znaczenie, treść przesuwa się w kierunku użytkownika dlatego IXy tracą znaczenie (o czym można było posłuchać na ostatnim PLNOG 22 w Warszawie na początku marca)...rośnie rola dostępu bezprzewodowego WiFi, nowy standard WiFi 6 drastycznie obniża opóźnienia w sieciach bezprzewodowych itd itd
a to wynik z modemu a chipsetem Puma 6 zrobiony przed chwilą
Arris TG1652.png
|
|
Plik ściągnięto 5274 raz(y) 9,39 KB |
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2019, 16:36
|
|
|
pawelb, a jak jest z tymi własnymi modemami w sieci, faktycznie tyle zachodu z tym jest po stronie operatora by to współgrało? |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2019, 16:48
|
|
|
@brtk
Jest kilka problemów, jeden z nich to czesto brak dostępu do firmware roznych producentow czyli podlaczaszz do swojej sieci urzadzenia dla ktorych jest problem z supportem, dodatkowo, uruchomienie roznych funkcjonalnosci jest rozne na roznych urzadzeniach wiec trzeba kazdy taki model rozkminic, poznac specyficzne miby itd, kazdy dodatkowy model to dodatkowa praca, to nie jest tak jak sie wielu osobom wydaje ze wystarczy mac adres midemu czy certyfikat dla modemu i wio...modemy to urzadzenia abonenckie i nawet jesli trzymaja konkretny standard to maja mase roznych specyficznych ustawien dlatego to takiego klopotliwe dla isp...potem dzwoni abonent z problemami a ty musisz kolejny nowy typ modemu dokladnie rozpracowac |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2019, 17:57
|
|
|
pawelb napisał/a: | Vectra nie ma brandowanego softu bo i po co skoro praktycznie użytkownik nie ma dostępu do konfiguracji?(...) |
Nie dalej, jak w marcu rozmawiałem z Vectrą i dopytywałem o dostęp do konfiguracji Cisco EPC.
Odpowiedzieli mi, że jest pełen dostęp (prócz telefonu) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 15 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|