Compal CH7465LG |
Autor |
Wiadomość |
mat89
light master
Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 59 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-12-2018, 19:08 Re: Compal przestał rozgłaszać sieć 5ghz
|
|
|
s.burczymucha napisał/a: | Hej,
Compal przestał rozgłaszać sieć 5ghz. Nieważne czy ustawie kanał na automat czy ręcznie (w tym drugim przypadku po zastosowaniu ustawień mieli, ale potem ustawiony kanał nie jest widoczny w polu tekstowym ). Wyłączenie i włączenie radia 5ghz nic nie zmienia. Restart prądowy urządzenia - bez zmian.
2.4ghz działa OK.
Ktoś coś?
Z góry dzięki. | Miałem tak samo z czego to pamiętam to zmieniłem hasło i nazwę wifi i ruszył. Potem można zmienić na to co było. Nie wiem czemu tak się stało ale coś Compal się zawiesił |
|
|
|
|
s.burczymucha
classic master
Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 152
|
Wysłany: 29-12-2018, 20:25
|
|
|
Dzięki, pomógł factory reset w końcu |
|
|
|
|
aandin
plus master
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 329
|
Wysłany: 31-12-2018, 11:09
|
|
|
Ja ustawiłem dwie oddzielne sieci-jedna 2,4 a druga 5 GHz. |
|
|
|
|
Nikelajer
easy master
Dołączył: 30 Lis 2015 Posty: 39
|
Wysłany: 20-01-2019, 23:56
|
|
|
A nie macie ostatnio problemów z samoczynnie wyłączającym się wifi?
U mnie dziś to jakaś masakra. Na komórkach na androidach bez problemu. Laptopy co chwila zrywają połączenie, raz jest, raz nie ma. Niby połączony a internetu brak. Ogólnie żona ostatnio coraz częściej narzeka, że gubi wifi a po chwili wraca. Problem taki miała i na starym laptopie, a po wymianie na nowy z pół roku temu nic się nie zmieniło.
Znowu wymiana sprzętu mnie może czekać czy to jednak może być soft? |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 21-01-2019, 00:11
|
|
|
Nikelajer, 2.4ghz czy 5ghz, jak wygląda twoje otoczenie RF? Pobierz na telefon jakiś program typu wifianalyzer i pokaz jak wyglada eter u Ciebie. |
_________________
|
|
|
|
|
Nikelajer
easy master
Dołączył: 30 Lis 2015 Posty: 39
|
Wysłany: 21-01-2019, 00:26
|
|
|
i jedno i drugie. 5ghz to raptem 3 sieci. przy 2.4ghz juz sporo więcej. aktualnie tak to wygląda:
https://www.dropbox.com/s...%2000.18.24.jpg (moja sieć to Nike)
sęk w tym że laptop, nawet przy samym modemie dziś głupiał. ogólnie to problemy się pojawiły jak dwa laptopy na raz połączyłem do sieci. wifi na nich przestało działać. później na żadnym nie udało się podnieść. restart prądowy modemu, 5 minut czekania i bez zmian. na telefonach wszystko ok, na laptopach nic. jutro się pobawię jeszcze.. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 21-01-2019, 00:32
|
|
|
Nikelajer, A kanały masz przypisane na stałe, czy automatyczny? |
_________________
|
|
|
|
|
Nikelajer
easy master
Dołączył: 30 Lis 2015 Posty: 39
|
Wysłany: 21-01-2019, 00:33
|
|
|
Automat. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 21-01-2019, 00:54
|
|
|
To to jest prawdopodobnie przyczyną. Router zmienia kanal, a laptopy mają z tym problem. Ustaw na sztywno i zobacz czy pomogło. |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 21-01-2019, 01:18
|
|
|
zylx napisał/a: | Ustaw na sztywno i zobacz czy pomogło. |
A co mu to pomoże w pasmie 2,4 GHz?
Sieci nawalone i nie ma gdzie uciekać. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelr
easy master
Dołączył: 23 Lis 2018 Posty: 27
|
Wysłany: 26-01-2019, 15:57
|
|
|
Mi tez takie rzeczy się dzieją. Nie jest to wina twojej konkretnie sytuacji.
Nagle traci połączenie z zewnętrzną siecią. Pisałem już o tym jakiś czas temu.
5GHz sieci mam w okolicy niewiele, i na tym wskazanym kanale jestem sam w okolicy.
Ja zmieniłem kanał na sztywno w compalu, i na jakiś czas pomogło. A raczej wyeliminowało część tych zerwań połączenia.
Ale to wydaje się podwójny problem. Takie odpływanie sieci zaczęło się jakieś 3 miesiące temu.
Wcześniej połaczenie miałem stabilne jak skała a przerwy w dostępie mogłem policzyć na palcach jednej ręki w okresie ostatnich kilku lat umowy.
Poza tym przerzucili mnie na zewnątrz na IPv6. Na razie obserwuje ale już widzę że nie wszystko działa jak wcześniej. Mimo że w sumie powinno, bo jeśli nie łącze się po v6 to powinny te adresy być przepuszczane przez jakiś translator/bramkę v6 > v4 i tak wychodzić na zewnątrz tam, gdzie końcowe urządzenia działają tylko na v4.
Podobno tak właśnie się dzieje.
Można całkiem zrezygnować z IPv6 i wrócić na v4. Telefon na infolinie powinien wystarczyć.
Trochę OFFtopicowo się zrobiło. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2019, 16:05
|
|
|
A czy masz rozdzielone SSIDy? Z tego IPv6 zrezygnowałeś czy nie? |
|
|
|
|
pawelr
easy master
Dołączył: 23 Lis 2018 Posty: 27
|
Wysłany: 27-01-2019, 23:02
|
|
|
Obie sieci włączone, z innym SSID oczywiście.
Na razie nadal na v6. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2019, 23:05
|
|
|
To może przejdź na to IPv4? Jaki kanał dla 5 GHz ustawiłeś?
[ Dodano: 27-01-2019, 23:57 ]
Aaa zapomniałbym. A Wi-Free wyłączyłeś? |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2019, 14:49
|
|
|
Test wykonany przed chwilą na Ubee, biorąc pod uwagę, że to zagraniczny serwer i porę nie jest tak źle jak praktycznie zawsze na Compalach. Do modemu mam wpiętą bramkę VoIP, na niej kilka kont, transmisja UDP i RTP jest w porządku, gry korzystające z europejskich serwerów również dają radę. Perypetie z Compalem opisałam wcześniej, nijak nie dało się tego naprawić, dopiero wymiana na Ubee pomogła i jestem zadowolona. Jedyny minus to brak dwóch publicznych IP, ale to niewielka niedogodność w stosunku do problemów jakie występowały na Compalu. |
|
|
|
|
|