Mediabox HD - problem z pilotem lub dekoderem |
Autor |
Wiadomość |
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2009, 13:01
|
|
|
Urządzenie które choć raz się zawiesi jest zepsute i należy je wymienić na sprawne.
Zadzwoń, że się zepsuło i zażądaj naprawy lub wymiany (swoją drogą nie musisz się znać na tyle aby wiedzieć dlaczego nie działa - zgłaszając awarię należy tłumaczyć jak dla nietechnicznych: nie włącza się, nie reaguje na przyciski ... ). |
|
|
|
|
AvrooK
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 286 Skąd: 3city
|
Wysłany: 06-03-2009, 13:03
|
|
|
telefon do BOK'u wykonany raz wyglądał w ten sposób że pan z obsługi powiedział - proszę odłączyć zasilanie i podłączyć ponownie. uruchamia się ? no to ok.
wygląda na to że będą zbywać i mówić że po prostu trzeba go od zasilania odłączać/podłączać żeby uruchomić. |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2009, 14:50
|
|
|
Cytat: | telefon do BOK'u wykonany raz wyglądał w ten sposób że pan z obsługi powiedział - proszę odłączyć zasilanie i podłączyć ponownie |
Trzeba było odpowiedzieć, że nie masz śrubokręta.
Pozatym nie wiesz jak to otworzyć, a tak w ogóle to nie znasz się na naprawach tego typu sprzętu i nie chcesz aby potem ktoś twierdził, że odłączając jakieś kabelki coś tam zepsułeś.
Zgłaszam awarię - nie zajmuję się naprawami.
(jeśli przyślą kogoś kto naprawi urządzenie poprzez odłączenie zasilania a ono kiedykolwiek zawiesi się ponownie trzeba zgłosić że ponownie miała miejsce taka sama awaria i zgodnie z przysługującym Ci prawem żądasz wymiany urządzenia na nowe - więc stracą na tym tylko to, że serwis będzie musiał jeździć 2 razy i tak będą musieli wymienić) |
|
|
|
|
STAN
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2006 Posty: 139 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:48
|
|
|
Był technik, wymienił blaszaka na nowego a w potwierdzeniu napisał:
"Brak reakcji pomimo zasilania - ok"
Czyli jeśli problem pojawia się systematycznie to puszka jest do wymiany. |
|
|
|
|
Cari
easy master
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:49
|
|
|
a wiecie jak jest z aktualizacją oprogramowania w dekoderach? |
|
|
|
|
jrfs
easy master
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 36
|
Wysłany: 18-12-2018, 21:00
|
|
|
Nie chcę zakładać nowego postu, ponieważ jego tytuł wydaje mi się adekwatny do opisanego niżej problemu. Otóż od ok. 1,5 tygodnia modem mediabox TV po ok. 1godz przestaje reagować na polecenia z pilota. Wymieniłem pilota, nie pomogło. Następny pilot który działa na tym samym sprzęcie w innym mieszkaniu też nie pomógł. Trzeci pilot również. Kompletny reset modemu, przywrócenie ustawień fabrycznych nie pomogło, odłączanie napięcia, wyciąganie karty, bez zmian. Po godzinie modem przestaje reagować na polecenia. Owszem kanały na modemie przyciskami można zmieniać. Modem również samoczynnie zmienia kanały, przełącza się na Menu, albo na UPC. Wiem co niektórzy powiedzą wezwać technika, tak wezwałem, ale chcę się przygotować, co może być przyczyną, czy wymiana modemu pomoże? |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 18-12-2018, 21:14
|
|
|
jrfs, skoro wymiana pilota nie pomaga, to pewnie wina leży po stronie dekodera i trzeba go wymienić. PS: mediaboxa to dekoder, nie modem. Gdybyś miał kiedyś problem z odróżnienieniem jednego od drugiego, to dekoder podpinasz do tv, modem do komputera/routera. Do modemu zwykle też nie dołączają pilota. |
_________________
|
|
|
|
|
jrfs
easy master
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 36
|
Wysłany: 18-12-2018, 21:33
|
|
|
zylx Tak masz rację pomyliłem nazwy, sorry, chodzi mi o dekoder do TV: mediabox. Nie mam problemu z odróżnieniem, wiem do czego służy pilot, ale dziękuję za pouczający wykład. To że należy wymienić dekoder to sam wiem, ale raczej nie o taką podpowiedź mi chodziło |
_________________
|
|
|
|
|
matek3265
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 397
|
Wysłany: 18-12-2018, 23:39
|
|
|
jrfs napisał/a: | zylx Tak masz rację pomyliłem nazwy, sorry, chodzi mi o dekoder do TV: mediabox. Nie mam problemu z odróżnieniem, wiem do czego służy pilot, ale dziękuję za pouczający wykład. To że należy wymienić dekoder to sam wiem, ale raczej nie o taką podpowiedź mi chodziło |
Tak się ostatnio dzieje (zawieszenie się dekodera mediabox - nie reaguje na komendy pilota) nie tylko u Ciebie zerknij tutaj:
http://forum.mediaswiat.p...02392c62a42545e
Po włączeniu polskich napisów na DocuBox HD po jakimś czasie (czasami po kilkunastu minutach czasami dłużej dekoder nie reaguje na komendy pilota). Sam mam taki problem. |
|
|
|
|
jrfs
easy master
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 36
|
Wysłany: 19-12-2018, 19:48
|
|
|
Był technik wymienił dekoder, na razie okej. Zapytałem co się stało, stwierdził: "no zepsuł się i tyle". Zobaczę co dalej |
_________________
|
|
|
|
|
telsat
classic master
Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 213 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
|
Wysłany: 15-05-2022, 18:47
|
|
|
Jak wygląda kwestia gwarancji pilota? Skoro mediaboxy są na gwarancji, dopóki korzysta się z usług UPC, to tak samo działa to w przypadku pilota? Zepsuł się i w ogóle nie działa żaden przycisk, przysluguje mi jakaś bezpłatna wymiana w ramach gwarancji? Na stronie UPC jak wszedłem w formularz kontaktowy i przedmiot sprawy wybrałem problemy z pilotem, wyskakuje tylko opcja zamówienia nowego pilota za 39 zł. |
|
|
|
|
kisand
Klikacz
Dołączył: 14 Mar 2017 Posty: 19
|
Wysłany: 15-05-2022, 18:56
|
|
|
Nie wiem jak jest w przypadku Mediaboxa,ale pilota od Horizona dostałem od UPC za free już dwa razy.Dzwoniłem na infolinie -dział techniczny i przysłali bez problemu.Stary prosili zutylizować . |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1654
|
Wysłany: 16-05-2022, 03:23
|
|
|
Ja tak samo do Horizona dostałem gratis |
_________________
|
|
|
|
|
matek3265
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 397
|
Wysłany: 16-05-2022, 18:22
|
|
|
telsat napisał/a: | Jak wygląda kwestia gwarancji pilota? Skoro mediaboxy są na gwarancji, dopóki korzysta się z usług UPC, to tak samo działa to w przypadku pilota? Zepsuł się i w ogóle nie działa żaden przycisk, przysluguje mi jakaś bezpłatna wymiana w ramach gwarancji? Na stronie UPC jak wszedłem w formularz kontaktowy i przedmiot sprawy wybrałem problemy z pilotem, wyskakuje tylko opcja zamówienia nowego pilota za 39 zł. |
Telefon do BOK wystarczy, zgłaszasz co się dzieje z pilotem i otrzymujesz nowy kurierem.
Jakiś czas temu w pilocie do Mediabox'a jeden z klawiszy raz działał a raz nie, jeden krótki telefon do BOK i kilka dni później otrzymałem bez żadnych opłat nowy pilot. Opłata jest wymagana tylko w przypadku gdy pilot zostałby uszkodzony z Twojej winy. Stary będziesz musiał po takiej wymianie samodzielnie zutylizować (przekazać na elektrośmieci). |
|
|
|
|
|