czy walczyć o cisco? ...i tak zrobią z Wami co chcą! |
Autor |
Wiadomość |
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 08-11-2018, 19:13
|
|
|
przewaks napisał/a: | ale żeby robić taką wymianę w taki dziwny sposób? Dla mnie to dziwne i niezrozumiałe. |
Ale co to są w ogóle za bzdury?
Ludzie tu na forum mają ciskacze, pogadajcie z nimi i zapytajcie się czym im też tak "uceglili" modemy.
Już takie brednie zaczynacie wymyślać, że to już jest niepoważne. |
_________________
|
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-11-2018, 20:11
|
|
|
przewaks, tutaj bardziej chodzi o to że im jest łatwiej obsługiwać jeden model modemu niż kilka ( nie liczę giga boxa) |
_________________
|
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 09-11-2018, 06:54
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | przewaks napisał/a: | ale żeby robić taką wymianę w taki dziwny sposób? Dla mnie to dziwne i niezrozumiałe. |
Ale co to są w ogóle za bzdury?
Ludzie tu na forum mają ciskacze, pogadajcie z nimi i zapytajcie się czym im też tak "uceglili" modemy.
Już takie brednie zaczynacie wymyślać, że to już jest niepoważne. |
Masz Cisco? Nie. Więc nie zabieraj głosu i nie wypowiadaj się w temacie, o którym nie masz jak widzę pojęcia i tylko czytałeś, że u innych jest wszystko ok. Typowy „mundry” Polaczek, który jak zawsze wszystko wie. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 09-11-2018, 11:55
|
|
|
przewaks napisał/a: | Masz Cisco? Nie. Więc nie zabieraj głosu i nie wypowiadaj się w temacie, o którym nie masz jak widzę pojęcia i tylko czytałeś, że u innych jest wszystko ok. Typowy „mundry” Polaczek, który jak zawsze wszystko wie. |
Ten mundry Polaczek jak mnie nazwałeś nadal twierdzi, że pierniczycie B Z D U R Y. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2018, 14:18
|
|
|
przewaks napisał/a: | Masz Cisco? Nie. Więc nie zabieraj głosu i nie wypowiadaj się w temacie, o którym nie masz jak widzę pojęcia i tylko czytałeś, że u innych jest wszystko ok. Typowy „mundry” Polaczek, który jak zawsze wszystko wie. |
Dobra. To po co UPC miałoby to robić skoro nie ma przeszkód żeby modemy Cisco dalej działały w ich sieci? Dlaczego u innych modemy Cisco w UPC działają? Pomyślałeś o jakiejś wewnętrznej usterce elektroniki w tym modemie skoro na innym działa? Soft do modemu Cisco jest taki sam, konfig również. |
|
|
|
|
ayufanpl
classic master
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 155
|
Wysłany: 09-11-2018, 15:24
|
|
|
przewaks napisał/a: |
Masz Cisco? Nie. Więc nie zabieraj głosu i nie wypowiadaj się w temacie, o którym nie masz jak widzę pojęcia i tylko czytałeś, że u innych jest wszystko ok. Typowy „mundry” Polaczek, który jak zawsze wszystko wie. |
Ja mam Cisco, wszystko działa super. Mieszkam na nowym osiedlu z kilkuset mieszkaniami, gdzie większość używa UPC (95%). Żadnych problemów ze stabilnością. |
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 09-11-2018, 19:21
|
|
|
Być morze problem był w moim modemie - tego nie jestem w stanie stwierdzić. Ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. Sprawdzałem zasilacz - bez rezultatu. Możliwe, że to zbieg okoliczności, ale możliwe też, że UPC powoli stara się wyeliminować te modemy. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 09-11-2018, 19:34
|
|
|
przewaks napisał/a: | możliwe też, że UPC powoli stara się wyeliminować te modemy. |
W dobie problemów z PUMA strzelali by sobie już nie w kolano a w łeb?
Powtarzam, ci co owe modemy mają wszystko im działa.
Jeśli komuś Cisco jako modem zdechnie, to wymieniają na Compala, bo praktycznie taki sprzęt tylko teraz mają. |
_________________
|
|
|
|
|
ayufanpl
classic master
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 155
|
Wysłany: 09-11-2018, 22:00
|
|
|
Robi się ciekawie. Pamiętacie jak mówiłem o IPv6?
Cytat: |
W przypadku Cisco, może też być tak, że bridge działa prawidłowo, ale serwer DHCPv6 wymaga specjalnej konfiguracji klienta. Dalej: nie jest to ograniczenie stricte Cisco, ale określona konfiguracja sieci. Przykład: statyczna lista MACów klientów. UPC zna wszystkie MACi compali, ale nie PCtów ludzi. Spekuluję, ale nie wyglada mi to na ograniczenie Cisco.
Ktoś powinien odpalić `tcpdumpa` wtedy aby zobaczyć co lata i co odpowiada DHCPv6.
|
Mam aktywowane 300Mbps na Cisco EPC3208. Mam IPv4 i IPv6. Publiczne IPv4 i publiczne IPv6
Kod: |
17: br-wan: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default qlen 1000
link/ether d8:58:d7:00:30:eb brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
inet 89.70.11X.XX/22 brd 89.70.115.255 scope global br-wan
valid_lft forever preferred_lft forever
inet6 2a02:a304::e2:4988:e05a:XXX:XXXX/128 scope global noprefixroute dynamic
valid_lft 2629sec preferred_lft 2629sec
inet6 fe80::da58:d7ff:fe00:30eb/64 scope link
valid_lft forever preferred_lft forever
|
Co ciekawe. Na drugim urządzeniu na którym jestem podłączony: przydziela adres z puli 10.170.67.164/17. Okazuje się, że mój adres IP został, bo nie został przydzielony przez DHCP, tylko był z poprzedniego przydziału, przed zmianą konfiguracji. Wszystko nadal działa poprawnie na publiczym IPv4.
Po zmianie (w UPC na infolinji) na IPv4. Poprzednia konfiguracja ma wycięte kompletnie IPv6, poprzednio przydzielony adres nie przechodzi na IPv6.
Na IPv6, poprzednio przydzielony adres IPv4 działa normalnie. Zasadnicza różnica to inny serwer DHCP po stronie UPC, który przydziela adresy. Dopóki jest przydział na IPv4 wszystko działa OK. Natomiast kolejny przydział jest z puli lokalnej.
UPC wybrało powyższy model aby pewnie zredukować ilość używanych adresów IPv4. Szkoda, że nie oferuje na IPv4, IPv6 jako opcji. Generalnie jest to decyzja biznesowa, nie problem techniczny. EPC3208 działa bezproblemowo z publicznym IPv4 i IPv6. Wszystkie testy na IPv6 przechodzą wzorowo. EPC jest tylko głupim bridgem, końcówka jest wtedy na routerze lub komputerze podłączonym do modemu. |
|
|
|
|
IreuN
classic master
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 191 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 27-11-2018, 19:55
|
|
|
W końcu do mnie zadzwonili, że niestety system im tego nie przepuści, nie da się itd. Okres wypowiedzenia to koniec tego miesiąca.. |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 27-11-2018, 21:14
|
|
|
IreuN, Ale czego system nie chce przepuścić? Cisco przy podniesieniu z 150 na 300? O tyle dziwne, że ja tak ostatnio robiłem i nie było z tym problemu. Nikt nawet nie zapytał o modem. |
_________________
|
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1654
|
Wysłany: 27-11-2018, 21:48
|
|
|
zylx, Pawnie zależy od konsultanta |
_________________
|
|
|
|
|
ayufanpl
classic master
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 155
|
Wysłany: 27-11-2018, 21:50
|
|
|
zylx, ja też |
|
|
|
|
IreuN
classic master
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 191 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 27-11-2018, 22:37
|
|
|
No to co robić? Odwołać wypowiedzenie, i wysłać jeszcze raz z nadzieją, że trafię na kogoś innego? Może zależy od lokalizacji? U mnie okolice Kato. Gadałem już w trzema konsultantami, u każdego ta sama śpiewka.. |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 27-11-2018, 22:42
|
|
|
IreuN, Ja bym zamówił usługi z samodzielną instalacją, po czym po prostu nigdy nie podpiął Compala. Inna opcja to zamówić usługi przez Internet i czekać co się stanie. |
_________________
|
|
|
|
|
|