Cisco 3212 problem z logowaniem do sieci |
Autor |
Wiadomość |
irix78
Klikacz
Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 16
|
Wysłany: 21-08-2018, 14:38 Cisco 3212 problem z logowaniem do sieci
|
|
|
Witam,
Posiadam wywalczony Cisco 3212 i internet 250Mb/s. Jak do tej pory wszystko działało super, ale od pewnego czasu pojawił się problem z logowaniem modemu do sieci.
Mianowicie, jak jest połączony to wszystko OK:
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -2.0 dBmV 38.0 dB
Channel 2: -2.5 dBmV 37.9 dB
Channel 3: -2.1 dBmV 37.9 dB
Channel 4: -2.3 dBmV 37.4 dB
Channel 5: -2.4 dBmV 37.8 dB
Channel 6: -2.3 dBmV 37.6 dB
Channel 7: -2.1 dBmV 37.6 dB
Channel 8: -2.5 dBmV 37.1 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 44.2 dBmV
Channel 2: 42.4 dBmV
Channel 3: 44.2 dBmV
Channel 4: 43.9 dBmV
Internet działa z pełną prędkością i bez problemów.
Problem pojawia jak wyłączę modem, lub może ze 2 razy sam się zrestartował.
Modem startuje normalnie, diody migają poprawnie, można się zalogować na stronkę modemu, do momentu jak zaczynają migać diody od linii telefonicznych. Najpierw jedna, potem druga potem obie i następuje reset modemu i cała procedura od nowa.
Za którymś razem załapie i znowu wszystko jest OK.
Dzwoniłem do UPC ale standardowo, nic się nie da zrobić bo to Cisco, podobno podnieśli poziom sygnału i starsze modemy mogą sobie z tym nie radzić, ze czasem złapie słabszy sygnał i wtedy działa, bla bla bla.
Pytanie:
Czy ktoś ma podobny problem z 3212? Jak nie, to pewnie wina kończącego się modemu.
Jak tak to, może ktoś mądrzejszy ma jakieś sugestie co z tym zrobić. Cyba że faktycznie UPC przestaje obsługiwać starsze modemy, w co wątpię. Nie bardzo chcę się pozbywać Cisco.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Lelumpolelum
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 131 Skąd: Służew nad Dolinką
|
Wysłany: 21-08-2018, 14:46
|
|
|
mialem podobny problem z 3208 - wymiana zasilacza pomogla |
_________________
|
|
|
|
|
irix78
Klikacz
Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 16
|
Wysłany: 21-08-2018, 18:49
|
|
|
OK dzięki za info. Zamówiłem nowy zasilacz, podłączę i dam znać |
|
|
|
|
Lelumpolelum
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 131 Skąd: Służew nad Dolinką
|
Wysłany: 21-08-2018, 19:02
|
|
|
za 10 zl na olx kupilbys inny uzywany modem cisco 3208, 3212, 3925.
kupilem tak ostatnio 3925 i aktualnie mam 2 dobrze dzialajace cisco .
oba pociagna transfer do 440 Mb, wiec jeszcze troche mi posluza . |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 21-08-2018, 19:36
|
|
|
irix78 napisał/a: | Zamówiłem nowy zasilacz, podłączę i dam znać |
Mam nadzieję, że właściwy
Modem jest zasilany na 15V i 2A. |
_________________
|
|
|
|
|
irix78
Klikacz
Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 16
|
Wysłany: 23-08-2018, 14:03
|
|
|
Ok,
Na modemie są oznaczenia 15V 1.0A i stary zasilacz taki właśnie był. Ale widocznie za słaby.
Dorobiłem sobie zasilacz z laptopa 15V 3A i śmiga aż miło.
Restartowałem kilka razy i jak na razie zero problemów.
Bardzo dziękuję za trafne sugestie.
BTW. Kupię sobie drugi taki modem na wszelki wypadek, tylko jak rozumiem musi być z dystrybucji UPC.
Chyba że da się podmienić jakoś firmware z tego co mam obecnie.
Próbował ktoś? |
|
|
|
|
dekiel
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 200
|
Wysłany: 23-08-2018, 14:25
|
|
|
Nie za słaby zasilacz tylko chińskie elektrolity dokonały żywota, bo ta wersja 1A dość się grzała - co skracało pięknie czas życia kondensatorów elektrolitycznych lichej produkcji firmy krzak. Zasilacz przy większym obciążeniu dawał za duże tętnienia (lub w ogóle siadało napięcie z braku jego filtracji wyschniętymi elektrolitami) na wyjściowym napięciu 15V i modem jak blok telefonii VoIP próbował już sfinalizować rozruch, było potrzebne więcej prądu, za duży śmietnik się pojawiał na linii zasilania, wewnętrzne stabilizatory i przetwornice napięcia (robiące pewnie sobie z tych 15V dla siebie 5V (być może 3V3) i 48V dla linii telefonicznej) w modemie już nic czystego z tego nie mogły zrobić i modem się resetował. Wystarczy prosty test zrobić temu podejrzanemu zasilaczowi, jak się zachowuje jak go obciążysz np dobraną żarówką, oporem, który wymusi pobór prądu ~0,9A na linii 15V, czy trzyma wtedy napięcie czy raczej wszystko siada lub zasilacz się wręcz wyłącza. |
|
|
|
|
irix78
Klikacz
Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 16
|
Wysłany: 23-08-2018, 15:18
|
|
|
I wszystko jasne.
Dzięki za info.
Widzę, że są jeszcze zasilacze (niby oryginalne) 15V 1,6A.
Te już są OK? |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 23-08-2018, 18:19
|
|
|
irix78 napisał/a: | Kupię sobie drugi taki modem na wszelki wypadek, tylko jak rozumiem musi być z dystrybucji UPC. |
Tylko i wyłącznie z dystrybucji UPC Polska.
irix78 napisał/a: | Chyba że da się podmienić jakoś firmware z tego co mam obecnie. |
Nie da się.
Modem u danego operatora, zanim wyda go klientowi otrzymuje tzw. walidację, czyli dopuszczenie do użytkowania u danego operatora.
Wszystkie dane jak adresy MAC, nr seryjne czy nawet nr PCB, nr seryjny EMTA - trafia na listę tylko do danego opa, a to znaczy, że nie ma go w bazie innego operatora, a to znaczy znowu, że dany modem jest albo "swój" albo "obcy".
Jeśli modem był w bazie danego opa, to istnieje szansa, że zadziała u niego ponownie - ale jeśli to był modem "obcy" to choćbyś stanął na uszach nie zadziała.
Pomijam już fakt, że modem "zaciąga" odpowiedni konfig z CMTSa. |
_________________
|
|
|
|
|
|