Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cisco EPC3212 - częste, losowe restarty modemu...
Autor Wiadomość
SOBER1Z 
easy master


Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2018, 21:34   Cisco EPC3212 - częste, losowe restarty modemu...

Od mniej więcej 4-5 tygodni borykam się z problemami z modemem Cisco EPC3212. W ciągu dnia zalicza nawet do kilkunastu samoczynnych restartów, zarówno pod obciążeniem jak i bez (widzę po logach z RT-N18U, które jest zaraz za nim). Korzystam z tego modemu od lat i nigdy nie miałem aż tak poważnych problemów z nim. Kanał 3ci na DSie, odkąd pamiętam pokazywał niższy SNR. Sygnał na ten moment wygląda tak:

SYGNAŁ



Trochę się ochłodziło, ale gdy temp. na zew. przekraczała 25 stopni, Power Level na DSie potrafił dobić do -11 dBmV.

Może ktoś podpowiedzieć co z tym fantem zrobić? Głównie chodzi mi o to by ktoś rozeznany w temacie powiedział czy ten sygnał mieści się w normie przyjętej przez UPC. Najpierw chcę spróbować się uporać z tym we własnym zakresie. Jak wezwę serwis to na bank przyleci z innym urządzeniem na podmianę, nie patrząc w ogóle na sygnał/instalację,
_________________
Ostatnio zmieniony przez SOBER1Z 23-06-2018, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2665
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 23-06-2018, 21:50   

Może to zakłócenia od LTE? Jak wygląda Twoja instalacja kablowa?
_________________
 
 
SOBER1Z 
easy master


Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2018, 22:04   

Zwykły jakiś koncentryk w mieszkaniu, założony n lat temu. Technik założył na końcu jedynie splitter Teleste 3DSS3 (3wyj bo niby miało być pod Multiroom, który miałem na starym adresie, na nowym już nie użyłem), z jednej strony kabel do TV, z drugiej do modemu i tyle.

Niestety ale odnoszę też wrażenie że, ten "stan" się pogarsza z dnia na dzień, w ciągu tylko ost. godziny miałem 3 restarty...

_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2665
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 23-06-2018, 22:46   

TV działa bez zakłóceń? Ten splitter trochę sygnału "pożera" z tego co widzę. A jest możliwość sprawdzić modem na kablu od UPC? Dziwne też, że technik wiedząc, że w mieszkaniu są 2 punkty odbioru sygnału wstawił splitter 1/3. Powinien tam być splitter 1/2.
_________________
 
 
SOBER1Z 
easy master


Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2018, 23:06   

Tak, TV działa bez zarzutu. Mówiąc szczerze to próbowałem tylko na kilka minut podłączyć bezpośrednio. Chciałem zobaczyć jak wtedy sygnał wygląda, Power Level w DS był wtedy w okolicy -2,5 dBmV.

Spróbuję podłączyć modem na całą noc pomijając Splitter, zobaczę co tam Asus w logu pokaże.

Wstawił 1/3 bo na tamtą chwilę miałem WRUXX z MR na innym adresie. Przeniosłem usługi do innego mieszkanie gdzie był już tylko jeden TV, a sam technik stwierdził, że gdybym chciał podłączyć jednak kolejny odbiornik to będzie w sam raz. W miedzy czasie przeszedłem na bezterminówkę, zrezygnowałem z MR (dyszka w kieszeni jak i tak nie korzystam) i tak to sobie działało bez większych zarzutów do końca maja br.

Np w lecie zeszłego roku notowałem niższe transfery ale nigdy nie resetował się modem.

Generalnie mam takie przekonanie, że dawniej ten sygnał był wyższy, nie mam screenów do porównania niestety.

[ Dodano: 26-06-2018, 14:04 ]
Po podłączeniu bezpośrednio pod kabel ze ściany (pomijając splitter) było w zasadzie tylko gorzej. W dół poleciał US i w ciągu godz. modem potrafił uruchamiać się ponownie nawet 7-8 razy, dodatkowo czasami logowało się tylko po jednym kanale DS/US. Sygnał wyglądał tak:


Pamiętam jak kilka lat temu w innym mieszkaniu (z tym samym modemem), była taka sytuacja, że sygnał był z kolei zbyt silny. Za każdym razy jak tylko przekroczyło 54-55 dBmV w US, modem natychmiast zaliczał reset. Wyregulowali i był spokój. Może tu jest odwrotna sytuacja ale z tym samym skutkiem? Zbyt słaby sygnał = reset.

Sprawdziłem też w TV. Niby nie mam problemu z odbiorem, ale w ustawieniach TV Diagnostyka>Informacje o sygnale, podaje:
Poziom błędów : 0
Siła sygnału : 10
Jakość sygnału : 100

A w tej chwili, już ze splitterem sygnał wygląda tak:


Reset co jedną, dwie godziny... już nie mówiąc o tym, że prędkość daleko odbiega od tego co było jeszcze kilka tygodni temu.
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2665
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 27-06-2018, 21:52   

W takim razie sygnał do regulacji. Prawdopodobnie technik będzie go regulował w skrzynce na klatce (tylko pokaż mu te screenshoty sygnału gdy modem jest wpięty przed splitterem i do splittera). Jeżeli nic to nie pomoże no to już pozostaje serwis liniowy.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: