Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Losowe rozłączanie się (+ restart modemu) przy pobieraniu
Autor Wiadomość
gpociej 
easy master

Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 33
Wysłany: 26-04-2018, 20:24   Losowe rozłączanie się (+ restart modemu) przy pobieraniu

Cześć

Borykam się z tym problemem już ponad rok ale z racji jego losowego występowania oraz podejścia UPC bagatelizowałem go, ale przyszła pora by coś z tym zrobić.

Mianowicie posiadam łącze 250 Mb/s oraz Cisco 3212 (które według UPC oczywiście nie obsługuje takich prędkości) i problem jest taki że przy dłuższych pobieraniach danych z większymi prędkościami (>100 Mb/s) następuje przerwania połączenia, DL spada do poniżej 10 Mb/s, Cisco rozłącza się z siecią (wypadają kanały DL i UP) oraz restartuje się (wnoszę o zachowaniu diod) by znów połączyć się z siecią i zaoferować 250 Mb/s.

Problem jest dość losowy, nie ma znaczenia z jakiego serwera pobieram dane, nie ma znaczenia jak długo (ciągiem) to robię, potrafi się rozłączyć po 1 minucie pobierania a czasem idzie dobrze i godzinę i dłużej więc tutaj nie wiem czy w końcu bym się doczekał czy wszystko przebiegło by prawidłowo.

UPC bardzo się starało rozwiązać problem.
Konsultanci nawet nie wiedzieli o czym do nich mówię ale przytakiwali jak należy.
Z rozmów z technikami wiem także że w większości zgłoszeń ani jedno z moich słów/powodów zgłoszenia nie zostało im przekazane.

Każdy technik dotąd zjawiał się z nowym Technicolorem twierdząc że Cisco nie obsługuje 250 Mb/s i to rozwiąże problem (choć nie zgłaszam problemów z prędkością ale z dostępnością) i był wielce zadziwiony jak to u mnie działa.
I tak pierwszy technik usunął mi gniazdko Tratec TWO-260D (założone przez poprzednika) twierdząc że się nie nadaje, przy czym usunął w ścianie tyle kabla poprzez nieumiejętne zaciskanie końcówki że nie mogę bez kucia zamontować teraz żadnego gniazdka.
Drugi stwierdził że mój kabel łączący modem ze ścianą, TRISET-113 PE + Wtyk F Cabelcon są "be" i zacisnął swoje. Co ciekawe miał ze sobą miernik sygnału ale nawet nie wyciągnął go z etui, śpieszył się jak się dowiedziałem.
Trzeci Pan (starszej daty), akurat choć jeden który sprawił dobre wrażenie, wysłuchał o co chodzi i stwierdził że spróbuję przełączenia przewodu który idzie do mojego mieszkania pod innego gniazdo rozgałęźnika. (zbiło to też trochę poziom UP)
Napomniał że skoro problem raczej nie leży w mieszkaniu oraz moim sprzęcie to on więcej nie może zrobić i zalecił zasugerowanie UPC wykonania pomiarów w skrzynce LB gdyby problem dalej występował.
O dziwo przez jakiś czas było dobrze ale w końcu problem wrócił i okresowo występuje.

Sygnał na modemie:

UP czasem skocze do 44 dBmV (z hakiem), od zawsze jestem na 2 kanałach.

Proszę o ocenę sytuacji, poradę, sugestię czy to problem po mojej stronie czy poza moim mieszkaniem abym wiedział jak przeprowadzić rozmowę z UPC.
Pewnie pierwsze co zaoferują to wymiana modemu, ale prędzej zerwę umowę niż się zgodzę.
Dość także mam ludzi co wymieniają mi metr koncentryka i dziwią się że wolę wydać kilka stów na router niż dostać od nich za darmo taki wszechstronny, wspaniały sprzęt.
Przy techniku też ciężko wywołać problem, a oni czekać nie będą.
Nie wiem czy w końcu trafię na kogoś kompetentnego także dobrze jak mógłbym sam coś zasugerować.

Jak to ugryźć?

dzięki
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2018, 20:54   

gpociej napisał/a:
Pewnie pierwsze co zaoferują to wymiana modemu, ale prędzej zerwę umowę niż się zgodzę.

Nie chciałbym Kolegi niepokoić, ale raczej jest to awaria modemu tym bardziej, że sygnał downstream jest OK (i moc i SNR). Bez wymiany modemu się po prostu nie obędzie. A, że Cisco nie mają to może być problem. Ewentualnie kup EPC3212 z softem UPC (np. na olx) i podmień go sobie żeby wykluczyć awarię Twojego modemu.
 
 
gpociej 
easy master

Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 33
Wysłany: 26-04-2018, 21:04   

Najgorsza z opcji...
Nawet nie chciałem o niej pisać...

Co to Twojej sugestii to nie wiem czy UPC wpuści do siebie urządzenie z innym adresem MAC bym mógł określić czy problem nie występuje.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2018, 21:08   

Proponuję zacząć od wymany zasilacza do tego modemu ponieważ takie niekontrolowane restarty modemów Cisco to bardzo czesto starzejące sie zasilacze :P
Modem epc3212 bez żadnego problemu obsługuje 250mbps!
 
 
gpociej 
easy master

Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 33
Wysłany: 26-04-2018, 21:12   

Niestety jeśli dobrze pamiętam problem występował także na zasilaczu poprzednim gdyż obecnie mam już chyba 3. zasilacz do niego, ale dziękuję za sugestię.

Poszukam czegoś choć z tego co pamiętam ciężko kupić zasilacz z odpowiednią wtyczką na rynku wtórnym.
Może jakieś namiary na nowe egzemplarze?

Przypominam tylko że restart następuję przy ciągnięciu z dużą prędkością, bez tego mogę korzystać bezproblemowo i miesiąc.

A co do prędkości obsługiwanej przez ww. modem to chyba nota do samego prezesa firmy by nie starczyła...
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2018, 21:17   

gpociej napisał/a:
Co to Twojej sugestii to nie wiem czy UPC wpuści do siebie urządzenie z innym adresem MAC bym mógł określić czy problem nie występuje.

Po prostu wchodzisz w instalacje.upc.pl (jakoś tak mniej więcej) tam wylogowujesz swój modem, odłączasz go, podłączasz modem który kupiłeś na olx (ważne by miał soft UPC), wchodzisz na powyższą stronkę i tam logujesz swój nowy modem. Nazwa i hasło takie same jak do poczty UPC (są one w umowie).
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2018, 21:20   

Mozesz też zrobic tak jak tu koledzy sugerują, kupic na allegro albo olx taki sam modem uzywany w UPC, to tez jakies rozwiazanie jesli nie chcesz ConnectBoxa ;)
Pytanie tez na ile byly wlasciwe te zasilacze na ktore podmieniales
 
 
gpociej 
easy master

Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 33
Wysłany: 26-04-2018, 21:29   

Szczerze powiem że trochę obawiałbym się na własną rękę modyfikować identyfikatory modemów w moim koncie (do którego teoretycznie nie mam dostępu, mówię o koncie na http://instalacja.upc.pl) gdyż nie wiem jak zareagowało by UPC gdyby to odkryło i jakie mogłyby być konsekwencje.

Zasilacze były wymieniane przez UPC za każdym razem, obecnie mam ten mocniejszy, 1.5 A wariant.
Na własną rękę chciałem kupić by mieć coś pod ręką i nie czekać dnia czy dwóch na wymianę ale w tamtejszym czasie nic nie znalazłem odpowiedniego.
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2018, 21:31   

Tylko tak prawdę powiedziawszy nie masz innego wyjścia. A co do tego:
gpociej napisał/a:
nie wiem jak zareagowało by UPC gdyby to odkryło i jakie mogłyby być konsekwencje.

Teoretycznie w bazie będzie im się zgadzać (model będzie ten sam). Poza tym tu chodzi raczej o sprawdzenie czy to Twój modem czy to sieć.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2018, 21:34   

Skoro to UPC Ci wymienialo zasilacz to raczej nie to...zrob tak jak koledzy sugerują
 
 
gpociej 
easy master

Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 33
Wysłany: 26-04-2018, 21:43   

No dobra, mam pierwszy trop.
Widzę że jest parę sztuk na rynku wtórnym, trzeba tylko określić czy z UPC...

Jeśli się okaże to z innym egzemplarzem jest OK to co wtedy?
Zostaje? Trzeba im zgłaszać?
Ktoś już tak robił z podmianą sprzętu w domu oraz danymi na koncie, nie było problemów ze strony UPC?

[ Dodano: 27-04-2018, 20:06 ]

---


Hej

Czy ktoś jeszcze ma jakieś porady / sugestie?

No i informacja czy ktoś już próbował na własną rękę podmiany sprzętu bez informowania UPC (muszę jeszcze zobaczyć co regulamin o tym mówi zanim się za to wezmę).

Przypadłość ujawnia się tylko podczas pobierania z dużą prędkością, czy to definitywnie wskazuję na "zużyty" modem a nie sieć?

Czy może to powodować stary rozdzielacz (kable) w mieszkaniu / na klatce bądź jego zły dobór (pasmo, tłumienie)?
_________________
 
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 29-04-2018, 09:33   

W regulaminie raczej nie ma na temat podmiany sprzętu żadnych wzmianek. Myślę, że spokojnie możeszpodmienić sprzęt, a dostęp to strony instalacja.upc.pl nie jest niczym nielegalnym. Sam korzystałem z innego modemu przez dłuższy czas i nic się złego nie działo. Kup, sprawdź i dopiero wtedy będzie można. Yśleć co dalej
 
 
gpociej 
easy master

Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 33
Wysłany: 29-04-2018, 16:35   

Dzięki za odpowiedź.

Wczoraj problem znów się pojawił więc spisałem jak to wyglądało, może się przyda do diagnozy.

Do pobrania ponad 40 GB, szło z prędkością ok. 220 Mb/s.
Po 12,8 GB prędkość nagle spadła do ok. 8 Mb/s (1 MB/s), wszystkie kanały, 8 DL i 2 UP połączone.
Następnie wypadł jeden kanał UP a po chwili wypadły wszystkie kanały prócz 1 (pierwszego) DL i nastąpiła przerwa w połączeniu, restart modemu oraz powrót do normy.

@przewaks,
Podmieniałeś Cisco EPC3212 na taki sam model czy na coś innego?
Rozumiem że zmieniałeś MAC modemu na stronie instalacji?
_________________
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 29-04-2018, 17:38   

Gpociej ja niedawno miałem jazdę z pobieraniem i wygladala to tak, ze nieważne skąd pobieralem i ile plików na raz razem, prędkość była zdechła. Potrafilo wyliczyć, ze plik 700Mb będzie ściągać dwa dni, plik 5Mb potrafilo ciagnac godzinę. Natomiast speed test zapukał się na 120 Mb/s. Technik wymienil modem i poszło.
_________________
  ogromny
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 30-04-2018, 11:34   

gpociej, ja oficjalnie podmieniałem najpierw EPC3208 na Compala, potem Compala na EPC3212 żeby go przetestować (miał działać w innej lokalizacji), potem znów na stary EPC3208. I tak działał, dopóki nie umarł śmiercią naturalną - nie chciał się włączyć, a nie była to też wina zasilacza. Żadnych problemów, wszystko działało bez zarzutu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: