Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 16:55
|
|
|
ogromny napisał/a: | Pawelb a co wspaniale upc przez ten czas zrobiło? Zrobili sobie testy oprogramowania, ale na tym koniec. Dalej nikt nic nie wie poprostu liczą ze sprawa ucichnie i tyle. Ja w gry nie gram, ale mój syn gra i tak do końca nie jest zadowolony, cos tam laguje się przycina raz częściej raz rzadziej. Założyło UPC Społeczność i co? Problemy najczęściej sa bez odpowiedzi pytania o ofertę ich męczą, a było wiadome od początku, ze zadowoleni użytkownicy nie dają o sobie znać w takich miejscach tylko ci nie zadowoleni. |
w przypadku Compala chyba problem jest bardziej złożony,
Np. w Virgin Media w UK (należącego do Liberty Global czyli właściciela UPC), używają modemów Arrisa (z Puma 6) z oprogramowaniem od Arrisa i szybciej ten problem starają się rozwiązać, niestety w przypadku modemów produkcji Compala soft jest pisany dla UPC przez Compala i chyba idzie im to po prostu wolniej, trudno mi powiedzieć dlaczego, może powinni zatrudnić polskich programistów
to co na pewno różni te modemy to na pewno soft pisany przez różne firmy a być może też jest jednak jakaś różnica konstrukcyjna pomiędzy Compal CH7465lg a takim Arris TG2492 (SH 3 w VirginMedia), trzeba byłoby rozebrać te modemy i je dokładnie obejrzeć
Niektórzy sugerują że ostatnia poprawka do SH3 to tak naprawdę przeniesienie części przetwarzania z chipsetu Puma 6 na inny układ w modemie czyli AR9382
http://virgin.i.lithium.c...ge?v=1.0&px=999
ale efekt zmian w SH3 w Vargin Media jest pozytywny a SH3 jest teoretycznie bliżniaczy do Compala
nie wiem na ile Compal może skorzystać w swoim oprogramowaniu z rozwiązania zastosowanego w Virgin Media (prawa autorskie etc.) |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 11-03-2018, 17:45
|
|
|
Co nie zmienia faktu , ze dalej problem jest i nie wiadomo czy co kolwiek się w temacie ruszy, a UPC Polska była i jest w stanie chociaż tymczasowo problem załatwić, ale wola iść w zaparte i udawać, ze problemu nie ma. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 17:53
|
|
|
myślę, że problem z Compalem jest i wynika z softu albo nie tylko softu...
https://tweakers.net/nieuws/131075/ziggo-start-vanaf-volgende-week-levering-connect-box-van-arris.html
Skoro Ziggo (należące do Liberty Global) podało informację iż będzie dostarczać Arrisa TG2492 to znaczy że albo problem w Compalu jest w oprogramowaniu i nie są w stanie tego poprawić albo jednak są głębsze różnice w sprzęcie niż tylko sam układ Puma 6
nie bardzo chce mi się wierzyć informacjom, że UPC zacznie wymieniać Connect Boxy na ARRIS TG3442, to dużo mocniejszy procesor dual core ale i droższy
support z UPC Polska ma związane ręce bo przecież to nie od nich zależy wymiana sprzętu, myślę że chętnie by pomogli ale muszą trzymać się oficjalnej linii firmy, normalka w takiej sytuacji...
póki nie zapadną jakieś decyzje to niestety musicie czekać |
Ostatnio zmieniony przez pawelb 11-03-2018, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 11-03-2018, 18:23
|
|
|
Moim zdaniem to jest brak ich dobrej wolii, ale to jest tylko moja opinia. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 11-03-2018, 19:00
|
|
|
pawelb napisał/a: | A to na osłodę |
Słodycz przez łzy...
Skoro sprzęt już gdzieś wymieniają - to jakie ma to znaczenie dla klienta na czym poległ operator lub inne segmenty z nim współpracujące.
Wymieniają i tylko to ma znaczenie.
Skoro UPC Polska o niczym nas nie informuje, to naturalnym jest, że rodzą się teorie, które mogą nie mieć pokrycia w faktach ale i tak się rodzą i nadal będą się rodzic - ale obwinianie nas za to to lekka przesada.
Niech podadzą choć przybliżony termin a się ludzie uspokoją - jak już mam miejsce w kolejce do lekarza na dany dzień to nie panikuję, że się do niego nie dostanę.
U Lekarza za 2 lata ale wiem, że za 2 lata - tu nie wiemy NIC kompletnie. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 11-03-2018, 20:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 11-03-2018, 20:24
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: |
Niech podadzą choć przybliżony termin a się ludzie uspokoją - jak już mam miejsce w kolejce do lekarza na dany dzień to nie panikuję, że się do niego nie dostanę.
U Lekarza za 2 lata ale wiem, że za 2 lata - tu nie wiemy NIC kompletnie.
. |
Sam widzisz jak to z terminami wychodzi, później wychodzi, ze czytać nie umiemy. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 11-03-2018, 20:46
|
|
|
ogromny,
Wiesz - można się dalej obrzucać gównem a można starać się WSPÓLNIE to zmienić - właśnie zaapelowałem o to do GMateusza.
Łatwo jest rozwalić coś co się dopiero rodzi i to normalne, że są zgrzyty - każdy mechanizm się dociera i na wszystko potrzeba czasu.
A tu wyszło tak, że UPC się na nas obraziło, zabrali swoje wiaderka i sobie poszli - tylko zapomnieli, że ja z moim wiaderkiem też mogę pójść do innej piaskownicy, tylko tu chyba nie o to chodzi. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 11-03-2018, 20:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 20:50
|
|
|
@pawelb w Orange mają po 40ms do serwera z warszawy, a przez tą pragę teraz pakiety lecą na około za granicę. |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 11-03-2018, 21:18
|
|
|
Kocurek nie obrzucam się gównem i nie zamierzam, ale chyba nie o to chodzi by zrobić z kogoś czubka. Po odpowiedzi pewnych osób mam takie wrażenie. Problem zgłaszałem zaraz po wgraniu tego softu na forum i co cisza. Napisałem reklamacje też cisza. Ok jak dla mnie nie ma problemu, mogę nic się nie odzywać i nie marudzić. Moim zdaniem normalna relacja klient-firma powinna trochę inaczej wyglądać. Już nie biadolę spadam |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 21:32
|
|
|
brtk napisał/a: | @pawelb w Orange mają po 40ms do serwera z warszawy, a przez tą pragę teraz pakiety lecą na około za granicę. |
A mozesz sprawdzic? Sprawdzalem ze swojej sieci i do serwera Valve IP:155.133.231.35 mam teraz sredni ping 7ms, i zeby MariuszHL nie gadal to w tej dla niego przestarzalej technologii Docsis
Mozna? Można
Orange-owi nie pomoze i 100Gbps jak kupuje w Telii łącza bez odpowiedniego SLA...ale oczywiscie wszystkiemu winna Telia
Moze ktos wkleic trace z UPC do tego adresu bo jestem ciekaw którędy teraz ruch idzie do Valve |
Ostatnio zmieniony przez pawelb 11-03-2018, 21:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 21:38
|
|
|
Też mogę Ci dać wynik w przestarzałej technologii docsis Bo Orange nie posiadam, mogę poprosić znajomego co ma światło, zrobi tracert i porównamy sobie.
Ogólnie to nie wiem dlaczego ten ping skacze, pewnie przez tego Compala. Bo raz jest 7 ms a raz 12-15ms, ale nie przeszkadza to w grze. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1263 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 21:42
|
|
|
brtk napisał/a: | Też mogę Ci dać wynik w przestarzałej technologii docsis Bo Orange nie posiadam, mogę poprosić znajomego co ma światło, zrobi tracert i porównamy sobie.
Obrazek
Ogólnie to nie wiem dlaczego ten ping skacze, pewnie przez tego Compala. Bo raz jest 7 ms a raz 12-15ms, ale nie przeszkadza to w grze. |
No i to jest wynik w tej „przestarzalej technologii”
Jak mozesz to popros tego znajomego z Orange...dla porownania..zobaczymy w akcji te zapierajace dech w piersiach 100Gbps |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 21:47
|
|
|
Na pewno ping byłby lepszy gdyby jakiegoś GPON'a wprowadziło UPC, o te 5ms mniejszy, ale co z tego, jak i tak nieraz ma się lepszy ping jak w Orange po światełku do mieszkania, bo trasa im idzie z tyłka, ba nawet na stykach za granicą nieraz są mniejsze opóźnienia. Do któregoś z serwerów CS:GO zza granicy mam 23-24ms na net_graphie, tam pokazuje faktyczny ping, bo w tabeli zaniża, a jak puszczę tracert do niego, to 50ms, więc nie wiem o co chodzi, jak znajdę te IP na którymś z MMów to wkleję i w razie co może zobaczysz jak u Ciebie jest @pawelb, znajomemu już napisałem, niedługo będzie to mi zrobi zrzut ekranu z tracerta.
edit:
To chyba to IP:
Ciekawe skąd ten wzrost pingu przy wyjściu z wawy. |
|
|
|
|
|