Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
 Forum Index
FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
Problem z internetem 250 Mb
Author Message
sent1nel
easy master

Posted:    Problem z internetem 250 Mb [ !!! ]

Witam wszystkich,
Od kilku miesięcy a dokładnie od zmiany umowy i przejściu na internet 250 Mb występują u mnie problemy z internetem.
Dokładnie to transfer na speedtestach spada nawet do kilku Mb (wczoraj wieczorem 5-15 Mb).
Technicy wymienili u mnie już kilka razy Horizona, powymieniali wtyczki w kablu oraz do WiFi dostałem nowy router (biały mediabox).
Teraz technik stwierdził, że to na pewno wina kabla, bo już nic innego nie stoi na przeszkodzie, żeby internet działał poprawnie.
Jak myślicie czy kabel, który nie był przez nikogo ruszany (jest pod ociepleniem bloku) mógł ulec uszkodzeniu czy to tylko gra na czas ze strony UPC?
 
 
MrPepka
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

A jak sprawdzasz prędkość? Jak przez wifi to tutaj jest za dużo zmiennych żeby coś konkretnego Ci powiedzieć. A jeśli przez kabel to podaj model karty sieciowej i sygnał DS i US który możesz sprawdzić pod tymi adresami (pod którymś z nich):
192.168.0.1
192.168.100.1
Ustawienia zaawansowane - narzędzia - status sieci. Zakładki kanał dosyłowy, kanał zwrotny i dziennik sieci.
 
 
sent1nel
easy master

Posted:     [ !!! ]

Prędkość sprawdzam na kablu.
Gdzie mogę te wszystkie rzeczy znaleźć? Chodzi o sygnał DS i US.
Do tych adresów mam zrobić ping?
O jakie ustawienia chodzi? Mam Windows 10.
 
 
Pitrek
chello guru


Posted:     [ !!! ]

[quote="MrPepka"]192.168.0.1[/quote]To są adresy do wpisania w przeglądarce, żeby się dostać do konfiguracji modemu.
:arrow: https://pytania.upc.pl/?q=fact_1006819

Strona 47.
:arrow: https://www.upc.pl/pdf/upc_instrukcja_obslugi_modemu_compal.pdf
  
 
 
MrPepka
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

To:
[quote]Ustawienia zaawansowane - narzędzia - status sieci. Zakładki kanał dosyłowy, kanał zwrotny i dziennik sieci.[/quote]
Odnosiło się do panelu Compala. Jak tam się zalogujesz to wchodzisz jak wyżej i podajesz nam sygnał DS i US i logi z dziennika sieci. Co do karty sieciowej to:
Klikasz na dole ikonkę folderu, klikasz prawym przyciskiem myszy na "ten komputer" i wybierasz opcję właściwości. W następnym oknie wybierasz menedżer urządzeń. Tam wchodzisz w pozycję karty sieciowe. Podaj co tam masz.
 
 
KOCUREK1970
chello guru


Posted:     [ !!! ]

[quote="sent1nel"]Jak myślicie czy kabel, który nie był przez nikogo ruszany (jest pod ociepleniem bloku) mógł ulec uszkodzeniu czy to tylko gra na czas ze strony UPC?[/quote]
Nie dość, że mógł ulec uszkodzeniu, to przy samym ocieplaniu mogliście go sami uszkodzić.
 
 
sent1nel
easy master

Posted:     [ !!! ]

Karta sieciowa:
Realtek PCIe GBE Family Controller

Status modemu kablowego

LP Status Komentarze
Dostrojone kanały downstream (Hz) 778000000 Zablokowany
Dostrojone kanały upstream (Hz) 31200000 Zakończony
Stan świadczenia usługi Online Operacyjny

Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 778000000 -4 37 256qam 6
2 762000000 -4 37 256qam 4
3 770000000 -3 37 256qam 5
4 754000000 -4 37 256qam 3
5 786000000 -3 37 256qam 7
6 794000000 -4 36 256qam 8
7 802000000 -3 35 256qam 9
8 810000000 -4 36 256qam 10
9 818000000 -4 27 256qam 11
10 826000000 -3 36 256qam 12
11 834000000 -4 36 256qam 13
12 842000000 -4 37 256qam 14
13 850000000 -4 36 256qam 15
14 858000000 -4 36 256qam 16

Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 37.356 2603195295 23
2 Zablokowany 37.356 2601694273 9
3 Zablokowany 37.636 2601694965 27
4 Zablokowany 37.636 2601692456 8
5 Zablokowany 37.356 2601690180 26
6 Zablokowany 36.844 2601691744 29
7 Zablokowany 35.595 2601093550 601650
8 Zablokowany 36.610 2601692079 17
9 Zablokowany 27.222 1641989556 280175459
10 Zablokowany 36.610 2601686331 18
11 Zablokowany 36.610 2601697026 39
12 Zablokowany 37.636 2601697896 21
13 Zablokowany 36.610 2601699634 40
14 Zablokowany 36.387 2601682712 12873


Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 31200000 42 5.120 64qam 1
2 51600000 44 5.120 64qam 4
3 44800000 43 5.120 64qam 3
4 38000000 43 5.120 64qam 2


Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0


Dziennik sieci
Czas Priorytet Opis
06-03-2018 18:29:28 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:26:28 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:25:35 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:23:17 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:22:59 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:22:43 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:22:35 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:20:45 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: 06-03-2018, 18:20[/i] ][/size]
[quote="KOCUREK1970"][quote="sent1nel"]Jak myślicie czy kabel, który nie był przez nikogo ruszany (jest pod ociepleniem bloku) mógł ulec uszkodzeniu czy to tylko gra na czas ze strony UPC?[/quote]
Nie dość, że mógł ulec uszkodzeniu, to przy samym ocieplaniu mogliście go sami uszkodzić.[/quote]
Blok był ocieplany kilka ładnych lat temu i do podpisania umowy nie było problemów z sygnałem.
Problemy pojawiły się po zmianie umowy. Na początku wyglądało to obiecująco bo miałem przeważnie na kablu od 200 Mb do nawet 245 Mb. Teraz mam od 6 Mb do czasami 100 Mb.
 
 
MrPepka
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

[quote="sent1nel"]Realtek PCIe GBE Family Controller[/quote]
Masz do niej najnowsze sterowniki? Sama karta łączy się na 1 Gb z Compalem? (można to sprawdzić klikając PPM na ikonkę monitora z kablem i wybierając "Centrum sieci i udostępniania". Następnie trzeba wybrać po lewej opcję "zmień ustawienia karty" i kliknąć PPM na nazwę karty sieciowej i wybrać "Status")
 
 
sent1nel
easy master

Posted:     [ !!! ]

[quote="MrPepka"][quote="sent1nel"]Realtek PCIe GBE Family Controller[/quote]
Masz do niej najnowsze sterowniki? Sama karta łączy się na 1 Gb z Compalem? (można to sprawdzić klikając PPM na ikonkę monitora z kablem i wybierając "Centrum sieci i udostępniania". Następnie trzeba wybrać po lewej opcję "zmień ustawienia karty" i kliknąć PPM na nazwę karty sieciowej i wybrać "Status")[/quote]

Tak, szybkość mam na 1,0 Gb/s. Sterowniki są najnowsze ale jeszcze sprawdzę na wszelki wypadek.
Co do reszty to wszystko w porządku?
 
 
KOCUREK1970
chello guru


Posted:     [ !!! ]

[quote="sent1nel"]Blok był ocieplany kilka ładnych lat temu i do podpisania umowy nie było problemów z sygnałem.

Problemy pojawiły się po zmianie umowy. Na początku wyglądało to obiecująco bo miałem przeważnie na kablu od 200 Mb do nawet 245 Mb. Teraz mam od 6 Mb do czasami 100 Mb.[/quote]
Co nie znaczy, że robotnicy nie uszkodzili przewodu.
Teraz UPC uruchomiła więcej kanałów DS (nośnych) to i problemy na wyższych częstotliwościach (a parametry tłumienia przewodu zmieniają się wraz z pogodą i temperaturą).

A tak na uboczu zapytam - resetujesz codziennie Compala guzikiem? - nie, to już wiesz, że musisz...
 
 
MrPepka
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

[quote="sent1nel"]Co do reszty to wszystko w porządku?[/quote]
Sygnał w normie, w logach nic co dotyczyło by tego problemu.

[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: 06-03-2018, 19:40[/i] ][/size]
[quote="KOCUREK1970"]Teraz UPC uruchomiła więcej kanałów DS (nośnych) to i problemy na wyższych częstotliwościach (a parametry tłumienia przewodu zmieniają się wraz z pogodą i temperaturą). [/quote]
Ja mam niższy sygnał o parę decybeli i nie mam spadku prędkości.
 
 
KOCUREK1970
chello guru


Posted:     [ !!! ]

[quote="MrPepka"]Ja mam niższy sygnał o parę decybeli i nie mam spadku prędkości.[/quote]
Ale Ty masz net tylko 60 Mb, do tego na upartego i 2 kanały DS wystarczą.
 
 
MrPepka
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

[quote="KOCUREK1970"]2 kanały DS wystarczą.[/quote]
Papierkowo faktycznie wystarczy, ale realnie nie. Poza tym sygnał od -3 do -4 to jeszcze nie jest tragedia. Jeśli jest potrzeba zbić ten sygnał do plusowych wartości to na upartego można sprawdzić czy jak koncentryk idzie do Compala to czy po drodze nie ma niepotrzebnych zwrotnic, rozgałęźników i innych złączek. Niska prędkość łącza IMO raczej jest spowodowana przeciążoną siecią co potwierdzał by ten fragment postu:
[quote="sent1nel"]Od kilku miesięcy a dokładnie od zmiany umowy i przejściu na internet 250 Mb występują u mnie problemy z internetem.[/quote]
 
 
sent1nel
easy master

Posted:     [ !!! ]

Prawdę mówiąc to codziennie nie robię restartu routera ponieważ samo jego uruchomienie trwa chyba z 10 minut. Teraz pewnie zacznę ale te same problemy miałem jak jeszcze Compala nie miałem i leciałem na samym Horizon`ie.
Po restartach nie widzę poprawy sygnału ale jeżeli lepiej takie restarty robić to mogę zacząć je wykonywać.
 
 
MariuszHL
classic master

Posted:    Około 10 minut [ !!! ]

na uruchomienie? Nie dla Mnie to R.I.P. firmy ,która szybkością uruchamiania urządzenia wróciła do czasów gdy jeszcze były dostępne HDD 3200obrotów/min.
Przy takich problemach każda konkurencja jest na wagę złota.
 
 
sent1nel
easy master

Posted:    Re: Około 10 minut [ !!! ]

[quote="MariuszHL"]na uruchomienie? Nie dla Mnie to R.I.P. firmy ,która szybkością uruchamiania urządzenia wróciła do czasów gdy jeszcze były dostępne HDD 3200obrotów/min.
Przy takich problemach każda konkurencja jest na wagę złota.[/quote]

Teraz robiłem restart i od wyłączenia do pełnego włączenia minęło 05:23.
Nie jest to może 10 minut ale czas i tak nie powala.
 
 
brtk
chello master

Posted:     [ !!! ]

Bo Compal ogólnie jakoś dwa razy się uruchamia, jest moment, że diody świeca, a później gasną i znowu się zapalają.
 
 
KOCUREK1970
chello guru


Posted:     [ !!! ]

Uruchamia się, sprawdza nowego softa i pobiera configa z CMTSa - dlatego to tyle trwa.

[quote="MariuszHL"]na uruchomienie? Nie dla Mnie to R.I.P. firmy ,która szybkością uruchamiania urządzenia wróciła do czasów gdy jeszcze były dostępne HDD 3200obrotów/min.
Przy takich problemach każda konkurencja jest na wagę złota.[/quote]
W imieniu klientów firmy UPC jestem Tobie wdzięczny, że nie jesteś jednym z nas.

Marudzisz - wypad na media2 albo inne forum.
Tu już nikt Twoich bredni nie chce czytać
 
 
sent1nel
easy master

Posted:     [ !!! ]

Kolejny raz zostałem "olany" przez UPC. Okazuje się, ze firma która obsługuje mój rejon nie wysłała nawet maila (zarzekali się że mail został wysłany) z prośbą o przeciągnięcie kabla inną drogą niż zewnętrzna elewacja bloku.
Po kontakcie z UPC nikt nie jest mi w stanie powiedzieć kiedy technik (firma ArtTel?) łaskawie wyśle maila którego wysłała rzekomo 3 miesiące temu.
Pozostaje mi czekać bo UPC nie jest w stanie nawet uzyskać informacji od firmy zewnętrznej kiedy temat zostanie ruszony.
Pan na infolinii nie może mi powiedzieć czy jest w ogóle szansa, ze ktoś podejmie próbę kontaktu ze mną w sprawie rozwiązania problemu. PORAŻKA
 
 
Astral699
ultra master

Posted:     [ !!! ]

O co kaman?
Jakas awaria w wawie na bemowie?
Kilka mbps w pakieci 250/20 :(
 
 
sent1nel
easy master

Posted:     [ !!! ]

UPC jednak nie poradziło sobie z moim internetem i zamiast wyjść na przeciw co zrobiło? Wymówiło mi umowę argumentując to tym, że z powodów technicznych nie są w stanie dalej świadczyć usług telekomunikacyjnych :)
Jakoś nie będę płakał po tej fatalnej firmie tym bardziej, że w bloku mam lepszych operatorów ze światłowodami.
Najlepsze jest to, że ja dostałem wypowiedzenie umowy bo domagałem się poprawy jakości usług. Sąsiedzi siedzą cicho to są fajnymi klientami tej a`la firmy profesjonalnej. Kilka reklamacji i już człowiek staje się zły. Mając UPC należy siedzieć cicho i dziękować bogu za to, że korzysta się z ich "usług" wątpliwej jakości. Wolę dopłacić i mieć internet za jaki płacę a nie przy łączu 250 Mb na każdym speedteście po 20-40 Mb.
 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grupa
Aktualności: